• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Tüp bebekte heterotopik gebelik (lütfen tüp bebek sürecinde olumsuz haberler okumak istemeyenler hiç okumasınlar, kimseyi etkilemek istemem)

VelvetScalpel

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
4 Aralık 2025
Mesajlar
288
Emoji Skoru
770
Puanlar
18
Herkese merhabalar. Size sürecimden bahsetmek istiyorum, forumda bu konuyla alakalı çok konu bulamadım. Biraz uzun olacak.

Öncelikle heterotopik gebelik aynı anda hem rahim içinde gebelik oluşması hem de en sık tüplerde olacak şekilde dış gebelik oluşması demek. 30000’de 1 görülecek kadar nadir. Bu nadirliği ve benim ağrı eşik değerimin yüksek olması nedenli direkten döndüm. sizlere de anlatmak istiyorum ki benim gibi bulgular yaşayanlar akıllarının bir köşesinde bulundursunlar.

29 aralıkta çift embriyo transferi oldum, değerlerim 25-67-314-558-1047 şeklinde ilerledi. Bundan üç gün sonra da rahim içinde keseyi gördük. Değerler düşükten başladığı ve hatta tam 2 katı artmadığı için bir embriyo tuttu diye düşündük tek kese de gördüğümüz için. 1 hafta sonra gittiğimde kese bozulmuş, embriyo gelişmemişti. İlaçları bıraktım ve 3 gün sonra düşüğüm oldu. Sonrasında kontrolde rahimde parça kalmadığını da gördük. Kanamam 2 hafta kadar sürdü, zaten 15-20 gün sürer demişlerdi. Hatta artık kahverengiye dönmeye başlamıştı. Her şey yolunda gidiyor süreç bitti yeni döngüye hazırlanalım derken düşükten 2 hafta sonra ara ara gelip giden sağda daha baskın olacak şekilde karın ağrım başladı. Özellikle yemek sonrası şiddetleniyordu. Ben de gaz sancısı sanıp kefir içerek sıcak su torbaları ile ağrımı azaltıyordum. Bu şekilde 4-5 gün daha geçti. Sonrasında bu yemek sonrası ağrıların şiddeti artmaya başladı, ben de acaba rahimde görmediğimiz parça mı kaldı diye kadın doğuma gittim. Ultrasonda sağ yumurtalık altında yuvarlak bi yapı görüldü. Karın içinde de sıvı vardı. Beta istendi, sıfırlanmasını beklediğimiz betahcg 2227 çıktı. Hemoglobin de 10.2 ydi. Tabiki dış gebelikten şüphelenip kendi tüp bebek doktoruma gittik. Aynı anda hem rahimde hem tüpte gebelik olmasının çok nadir olduğunu belki de bu değerin düşmekte olan bi betayı gösterdiğini (aradaki 2 haftada beta çalışılmadığı için) ya da rahimde gözden kaçan bi parçanın olabileceğini söyledi. Ama tabi dış gebelik de olabilir yarın bir daha beta görelim düşecek mi dedi. Ben o gece 4.30 gibi çok şiddetli karın ağrısı ile uyandım, bulantı da vardı. Yine acaba gaz vs mi derken baktım geçmiyor acile gittik (çok şükür :)) Bu arada doktorumla da irtibat halindeyim. Acilde bakılan hemoglobin 9.2 çıktı, karnımın içine kanama vardı, yatış verildi. Hemoglobin takiplerde 8.5 a kadar düştü, ultrason yapıldı karnımın içi kandan görünmüyor. Ama ben iyiyim ayaktayım, 2 hoca da bakıyor buna şaşırıyor acaba o keskin ağrı ile tubal abortus (tüpteki embriyonun karın içine düşmesi) oldu da kendini mi sınırlıyor diye düşündüler. Ama baktılar hemoglobin düşmeye devam ediyor ben iyi görünsem de ameliyata alındım. Laporoskopi yapıldı ve şok olmuşlar :) sen nasıl ayakta kalabildin dediler çıktıklarında her yer kan içindeymiş, tüp patlamak üzereymiş ki zaten alttan yarılmaya başlamış kanama ordanmış. Belki 1 gün daha bu gaz sancısı diyip doktora gitmesem tamamen patlayacak ve iç kanamadan ölme tehlikem olacakmış. Sağ tüpümü aldılar, karnın içini temizlediler. Şu an iyiyim, iyileşme dönemindeyim.

Amacım kimseyi korkutmak değil ya da benzer şikayetleri olan kişilerde heterotopik gebelik olacak diye bir durum yok, sadece kendi sürecimi anlatıp farkındalık yaratmak istedim.

Tüm tüp bebek anne adaylarım hakkımızda en hayırlısı neyse o olsun 🙏🏻
 
Son düzenleme:
Dis gebelik cok tehlikeli, benzer seyler okumustum cok gecmis olsun🙏🏻
 
çok geçmiş olsun, yalnız ben anlayamadım embriyonun biri tüpe mi yerleşmiş, rahmin içine yerleştirmiyorlarmıydı embriyoları
 
çok geçmiş olsun, yalnız ben anlayamadım embriyonun biri tüpe mi yerleşmiş, rahmin içine yerleştirmiyorlarmıydı embriyoları
Evet yerleştirirken rahme koyuyorlar ama biri oraya yerleşmiş biri de tüpe kaçıp yerleşmiş, böyle iki yere yerleşmesi çok nadirmiş zaten 🤷🏻‍♀️
 
Herkese merhabalar. Size sürecimden bahsetmek istiyorum, forumda bu konuyla alakalı çok konu bulamadım. Biraz uzun olacak.

Öncelikle heterotopik gebelik aynı anda hem rahim içinde gebelik oluşması hem de en sık tüplerde olacak şekilde dış gebelik oluşması demek. 30000’de 1 görülecek kadar nadir. Bu nadirliği ve benim ağrı eşik değerimin yüksek olması nedenli direkten döndüm. sizlere de anlatmak istiyorum ki benim gibi bulgular yaşayanlar akıllarının bir köşesinde bulundursunlar.

29 aralıkta çift embriyo transferi oldum, değerlerim 25-67-314-558-1047 şeklinde ilerledi. Bundan üç gün sonra da rahim içinde keseyi gördük. Değerler düşükten başladığı ve hatta tam 2 katı artmadığı için bir embriyo tuttu diye düşündük tek kese de gördüğümüz için. 1 hafta sonra gittiğimde kese bozulmuş, embriyo gelişmemişti. İlaçları bıraktım ve 3 gün sonra düşüğüm oldu. Sonrasında kontrolde rahimde parça kalmadığını da gördük. Kanamam 2 hafta kadar sürdü, zaten 15-20 gün sürer demişlerdi. Hatta artık kahverengiye dönmeye başlamıştı. Her şey yolunda gidiyor süreç bitti yeni döngüye hazırlanalım derken düşükten 2 hafta sonra ara ara gelip giden sağda daha baskın olacak şekilde karın ağrım başladı. Özellikle yemek sonrası şiddetleniyordu. Ben de gaz sancısı sanıp kefir içerek sıcak su torbaları ile ağrımı azaltıyordum. Bu şekilde 4-5 gün daha geçti. Sonrasında bu yemek sonrası ağrıların şiddeti artmaya başladı, ben de acaba rahimde görmediğimiz parça mı kaldı diye kadın doğuma gittim. Ultrasonda sağ yumurtalık altında yuvarlak bi yapı görüldü. Karın içinde de sıvı vardı. Beta istendi, sıfırlanmasını beklediğimiz betahcg 2227 çıktı. Hemoglobin de 10.2 ydi. Tabiki dış gebelikten şüphelenip kendi tüp bebek doktoruma gittik. Aynı anda hem rahimde hem tüpte gebelik olmasının çok nadir olduğunu belki de bu değerin düşmekte olan bi betayı gösterdiğini (aradaki 2 haftada beta çalışılmadığı için) ya da rahimde gözden kaçan bi parçanın olabileceğini söyledi. Ama tabi dış gebelik de olabilir yarın bir daha beta görelim düşecek mi dedi. Ben o gece 4.30 gibi çok şiddetli karın ağrısı ile uyandım, bulantı da vardı. Yine acaba gaz vs mi derken baktım geçmiyor acile gittik (çok şükür :)) Bu arada doktorumla da irtibat halindeyim. Acilde bakılan hemoglobin 9.2 çıktı, karnımın içine kanama vardı, yatış verildi. Hemoglobin takiplerde 8.5 a kadar düştü, ultrason yapıldı karnımın içi kandan görünmüyor. Ama ben iyiyim ayaktayım, 2 hoca da bakıyor buna şaşırıyor acaba o keskin ağrı ile tubal abortus (tüpteki embriyonun karın içine düşmesi) oldu da kendini mi sınırlıyor diye düşündüler. Ama baktılar hemoglobin düşmeye devam ediyor ben iyi görünsem de ameliyata alındım. Laporoskopi yapıldı ve şok olmuşlar :) sen nasıl ayakta kalabildin dediler çıktıklarında her yer kan içindeymiş, tüp patlamak üzereymiş ki zaten alttan yarılmaya başlamış kanama ordanmış. Belki 1 gün daha bu gaz sancısı diyip doktora gitmesem tamamen patlayacak ve iç kanamadan ölme tehlikem olacakmış. Sağ tüpümü aldılar, karnın içini temizlediler. Şu an iyiyim, iyileşme dönemindeyim.

Amacım kimseyi korkutmak değil ya da benzer şikayetleri olan kişilerde heterotopik gebelik olacak diye bir durum yok, sadece kendi sürecimi anlatıp farkındalık yaratmak istedim.

Tüm tüp bebek anne adaylarım hakkımızda en hayırlısı neyse o olsun 🙏🏻
Benim de aynı şey başıma geldi heterotopik değil ama. Ben evde balkon yikiyordum meger karnımın ici kan dolmus sol tüpüm catlamis sızdırma yapmis hiç anlamadım:(
 
Back
X