• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Tuvalet eğitimi çiş tutma

Lissy94

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
6 Aralık 2022
Mesajlar
555
Emoji Skoru
21
Puanlar
48
Merhaba kızlar, son birkaç haftadır bu konuda iki üç defa soru sordum, şimdi yine fikirlerinize ihtiyacım var çünkü süreç stresli geçiyor benim için. 34 aylık (2 yaş 10 aylık) bir oğlum var. Yaklaşık 17-18 gündür tuvalet eğitimi sürecindeyiz. İlk 10 gün oldukça zorlu geçti. Tuvalete gitmeyi reddediyor, “Tuvalete yapmayacağım, halıya yapacağım” diyerek inatlaşıyor ve çoğu zaman yere yapıyordu.
Sonrasında tuvalete yapmaya başladı ancak hâlâ tuvalete gitmek istemiyor. “Hadi tuvalete gidelim” dediğimde genellikle reddediyor. Ancak sticker yapıştırmak, mum üflemek gibi oyunlarla götürdüğümde oturuyor. Bir de benim yanımda çiş yapmaktan çekiniyor gibi. Ben kısa bir bahaneyle tuvaletten çıkınca hemen çişini yapıp haber veriyor.
Kakasını genellikle söylüyor; “Anne kakam geldi” diyerek tuvalete gidip yapabiliyor. Ancak çiş konusunda aynı durum yok. Çişinin geldiğini söylemüyor, ben götürmezsem uzun süre tutabiliyor. Son günlerde özellikle saatlerce tuttuğu oluyor.
En son dün sabah uyandığında çişini yapmadı ve uzun bir süre tuttu, artık dayanamayacağı raddeye gelince ilk kez “Anne çişim geldi” dedi ve tuvalete gidip yaptı. Sonrasında yine saatlerce tuttu, kıvrandı durdu. Tuvaleti teklif ettim ama istemedi, ağladı hayır tuvalete gitmeyeceğim dedi sonra altına kaçırdı. Güzelce çişini halıya yapmasının yanlış bir şey olduğunu söyledim kim bilir kaçıncı kez. Bu yüzden kafam biraz karışık. Bir yandan ilerleme görüyorum, diğer yandan hâlâ ciddi bir direnç var gibi geliyor.
Merak ettiğim şey şu: 2-3 saatte bir hatırlatmak ve oyunlarla tuvalete götürmek yerine tamamen geri çekilip hiç sormasam daha mı iyi olur? Çişinin geldiğini kendisinin fark edip söylemesini beklemek, hatta bazen altına kaçırsa bile deneyimleyerek öğrenmesine izin vermek daha mı doğru olur? Benzer süreç yaşayanların tecrübelerini merak ediyorum.
 
Ona sormayın, siz ara ara ayy çişim geldi çok sıkıştım diyerek tuvalete koşun, sonra oh yaptım rahatladım diyerek çıkın. Hatta evdeki herkes her tuvaletini yüksek sesle duyurarak yapsın. Bir de sanırım bazı çocuklarda bir tür mahremiyet hissi oluyor, her ortamda, herkesin yanında serbest bırakamıyorlar. Benim kızım da daha babası ve ben dışında kimsenin yanında kaka yapmamıştı, iki hafta önce doğum yaptığımda anneannesi ve teyzesiyle yaptı, ben eve gelince yine sadece benimle gitmeye başladı. Sizin oğlunuza da çiş konusunda var belli ki, tuvalete gidince çıkın, bitince haber ver diyin daha rahat yapabilir. Sizin bir konunuz daha vardı sanırım, benzer bir konu okudum çünkü, oradaki mesajlarda daha kaygılı bir tonunuz vardı, lütfen öncelikle siz kaygınızı yönetmeye çalışın, süreç çok normal, bebeğiniz normal, bazen böyle ufak aksilikler olur, onların anlam dünyasında neyin nereye tekabül ettiğini anlayamayabiliriz. Yere çiş yapmanın güzel olmadığını söyleyin ama tekrar tekrar yanlış diye vurgulamayın, yanlışlara çok takılıyorlar ama kendilerini yapmaktan alıkoyamıyorlar benim gözlemim bu şekilde. Görmezden gelmeye çalışın, tepkisiz kalın nereye çiş yaptığı konusuna. Çok uzattım ama en önemlisi ilk söylediğim, sormayın da, kendiniz de götürmeyin, ona kendi vücudunu anlama, anlamlandırma ve etkin bir şekilde sıkıntısını anlayıp çözme konusunda yol gösterici, rehber olun. Kendisi aktif olsun, süreci yönetsin, siz çişini takip eden, götüren olmayın, edilgen değil etken hissetsin kendisini.
 
Ona sormayın, siz ara ara ayy çişim geldi çok sıkıştım diyerek tuvalete koşun, sonra oh yaptım rahatladım diyerek çıkın. Hatta evdeki herkes her tuvaletini yüksek sesle duyurarak yapsın. Bir de sanırım bazı çocuklarda bir tür mahremiyet hissi oluyor, her ortamda, herkesin yanında serbest bırakamıyorlar. Benim kızım da daha babası ve ben dışında kimsenin yanında kaka yapmamıştı, iki hafta önce doğum yaptığımda anneannesi ve teyzesiyle yaptı, ben eve gelince yine sadece benimle gitmeye başladı. Sizin oğlunuza da çiş konusunda var belli ki, tuvalete gidince çıkın, bitince haber ver diyin daha rahat yapabilir. Sizin bir konunuz daha vardı sanırım, benzer bir konu okudum çünkü, oradaki mesajlarda daha kaygılı bir tonunuz vardı, lütfen öncelikle siz kaygınızı yönetmeye çalışın, süreç çok normal, bebeğiniz normal, bazen böyle ufak aksilikler olur, onların anlam dünyasında neyin nereye tekabül ettiğini anlayamayabiliriz. Yere çiş yapmanın güzel olmadığını söyleyin ama tekrar tekrar yanlış diye vurgulamayın, yanlışlara çok takılıyorlar ama kendilerini yapmaktan alıkoyamıyorlar benim gözlemim bu şekilde. Görmezden gelmeye çalışın, tepkisiz kalın nereye çiş yaptığı konusuna. Çok uzattım ama en önemlisi ilk söylediğim, sormayın da, kendiniz de götürmeyin, ona kendi vücudunu anlama, anlamlandırma ve etkin bir şekilde sıkıntısını anlayıp çözme konusunda yol gösterici, rehber olun. Kendisi aktif olsun, süreci yönetsin, siz çişini takip eden, götüren olmayın, edilgen değil etken hissetsin kendisini.
Öncelikle çok teşekkür ederim okuyup fikirlerinizi paylaştığınız için. Ya aslında bende sormak istemiyorum ama çok uzun saatler boyunca tutuyor. Sağlık sorunu meydana gelir diye korkuyorum ondan dolayı stres yapıyorum. Dün en son akşam yedi gibi yapmıştı çişini, sonra sabah saat 11 oldu hala yapmayınca ben alıp götürdüm ve yaptı. Sonrasında sormadım ama üzerinden yarım saat geçince “anne çiş yapacağım” diyerek oturup biraz daha yaptı. Şu saat oldu hala çiş yok, keyfi yerinde ama. Yani tek paniklediğim durum çişini tutmasının zararlı olması. Bakalım inşallah en kısa zamanda süreç oturur
 
Öncelikle çok teşekkür ederim okuyup fikirlerinizi paylaştığınız için. Ya aslında bende sormak istemiyorum ama çok uzun saatler boyunca tutuyor. Sağlık sorunu meydana gelir diye korkuyorum ondan dolayı stres yapıyorum. Dün en son akşam yedi gibi yapmıştı çişini, sonra sabah saat 11 oldu hala yapmayınca ben alıp götürdüm ve yaptı. Sonrasında sormadım ama üzerinden yarım saat geçince “anne çiş yapacağım” diyerek oturup biraz daha yaptı. Şu saat oldu hala çiş yok, keyfi yerinde ama. Yani tek paniklediğim durum çişini tutmasının zararlı olması. Bakalım inşallah en kısa zamanda süreç oturur
Sizin çok iyi anlıyorum, benim kızım da çok uzun saatler tutar. 1 yaş civarı bezini açardım 4 saat 6 saat geçmiş kuru. Bezi bırakınca daha sık yapmaya başlamıştı ama sonradan tuvalete de seyrek gitmeye başladı. Ama ben de öyleyim, uzun tutarım küçük tuvaletimi. Kreşte ki öğretmeni sizin alışkanlıklarınızı gözlemlediği için öğrenmiş, ya da sizdeki durum gibi genetik bir yatkınlık vardır durumunuz genetiktir dedi. Kendi alışkanlıklarınızı da gözden geçirin, belki oğlunuz da siz ya da babası gibi bir düzen oluşturuyordur. Siz evde sürekli çişe sıkışmış gibi yapıp tuvalete gidin, rahatladım oh be çişimi yaptım diyerek çıkın, faydasını göreceksiniz.
 
Ç
Sizin çok iyi anlıyorum, benim kızım da çok uzun saatler tutar. 1 yaş civarı bezini açardım 4 saat 6 saat geçmiş kuru. Bezi bırakınca daha sık yapmaya başlamıştı ama sonradan tuvalete de seyrek gitmeye başladı. Ama ben de öyleyim, uzun tutarım küçük tuvaletimi. Kreşte ki öğretmeni sizin alışkanlıklarınızı gözlemlediği için öğrenmiş, ya da sizdeki durum gibi genetik bir yatkınlık vardır durumunuz genetiktir dedi. Kendi alışkanlıklarınızı da gözden geçirin, belki oğlunuz da siz ya da babası gibi bir düzen oluşturuyordur. Siz evde sürekli çişe sıkışmış gibi yapıp tuvalete gidin, rahatladım oh be çişimi yaptım diyerek çıkın, faydasını göreceksiniz.
Çok teşekkür ederim bir nebze de olsa rahatladım, belki de dediğiniz gibidir. Çünkü uzun saatler geçmesine rağmen sıkışmış gibi görünmüyor. Dediğiniz gibi sıkılmış gibi yapıp anne çiş yapacak diyorum, sonra da oh be karnım rahatladı falan diyorum. Eşim, annem ve kardeşime de tembihledim onlar da yapıyor. Sabır isteyen bir süreç, inşallah tamamen düzene oturur en kısa zamanda.
 
Back
X