Çatlaklar Vücut Çatlakları

Çatlaklar; nedenleri ve çözümleri

Elif

Onur Üyesi
Pro Üye
12 Temmuz 2006
34.630
28.524
59
Bayanların pek çoğunu rahatsız eden vücut çatlakları, genellikle ergenlik döneminden itibaren kilo alıp verme, hızlı boy uzaması gibi nedenlere bağlı olarak ortaya çıkar ve bacak, kalça, bel çevresi, göğüs ve diz arkalarında enine-boyuna ince beyaz çizgiler şeklinde yer alırlar.

Derinin aşırı gerilimine bağlı olarak, cildin elastin ve kolojen dokularındaki tahribat sonucunda ortaya çıkan vücut çatlakları bir çeşit deri yırtılmasıdır. İlk oluştuklarında pembemsi görünümdedirler, zamanla bu pembe çizgiler beyaza dönüşür. Çatlakların derecesine ve yoğunluğuna bağlı olarak renk açık pembeden morumsu tonlara kadar değişebilir. Ayrıca yine derideki esnemelerin yoğunluğuna bağlı olarak çatlaklar sadece renk farklılıkları şeklinde değil aynı zamanda çukurlaşmış görüntüler şeklinde de oluşabilirler.

Striae Atrophica denilen vücut çatlakları sadece ergenlik döneminde değil, özellikle kilo alımına bağlı ciddi fiziksel ve hormonal değişimlerin yaşandığı hamilelik döneminde de gögüs, kalça, karın ve bel çevresinde çok sık görülmektedir.

Bunlara ek olarak uzun süre kortizon kullanımı, Cushing Sendromu, Marfon Sendromu gibi hastalıklar da derimizi bir arada tutan bağ dokuyu ve cilt unsurlarını olumsuz etkiledikleri için çatlaklara neden olan faktörlerdir. Şu bir gerçektir ki aynı yaşta, aynı kiloyu alan her iki kişide de çatlak problemi oluşacak diye bir genelleme doğru değildir. Dolayısı ile çatlakların oluşumunda cildimizin genetik özellikleri ve aşırı kuru yapıda olması gibi unsurlar da son derece etkilidir.

Bilim adamları ergenlik ve hamilelik döneminde oluşan çatlaklara sadece derinin gerilerek yırtılmasına neden olan kilo artışı ve genleşmenin değil bunun yanısıra aynı dönemlerde adrenaller tarafından salgılanan ve oranı ciddi derecede artan glucocorticoid hormonlarının da neden olabileceğini belirtmektedir.

Çatlaklar mikroskopta incelendiğinde doku altında kolajen ve elastin yapı tahrip olduğu için çatlakların etrafında derinin olması gerekenden çok daha ince olduğu gözlemlenmiştir.

Şu unutulmamalıdır ki çatlakların oluşumunu önlemek ,onları tedavi etmekten çok daha kolaydır. Özellikle çatlaklar henüz pembe renkteyken müdahale etmek alınacak sonucun başarısını arttıracaktır.

Çatlakların iyileştirilmesinde ki, ne yazık ki hiçbir zaman oluştuktan sonra tam olarak giderilemezler. En etkili yöntemlerden biri, Avrupa ülkelerinde de en yoğun uygulananı Dermabrazyondur (micro peeling). Bu yöntem alüminyum oksit adı verilen çok küçük yapıda ince kristal taneciklerin cilt yüzeyinde soyma etkisi yaratarak problemli tabakanın atılması ve alttan yeni doku üretimi esasına dayanır. Genellikle 10 seanslık kürler şeklinde uygulanan bu yöntem acısız ve cilt açısından herhangi bir risk içermeden tamamen yok etmese bile çatlaklarda gözle görülür derecede iyileşme sağlıyacak şekilde sonuca ulaştırır. Bu işlem ile beraber güneş ışınları bağdaşmayacağı için sonbahar ve kış ayları işlemin uygulanması açısından en doğru dönemlerdir. Ayrıca çok hafif çatlakları kapatmak için zaman zaman kamuflaj makyajında kullanılan, cildi besleyici özelliği olan, suya dayanıklı ve cilt renginde özel kapatıcılardan da yararlanılabilir.

Önemli olan çatlakların oluşumuna fırsat vermemektir. Bunun için çok sık kilo alıp vermemeye dikkat etmek, cildin elastikiyetini arttırmak için düzenli egzersiz ve esneme hareketleri yapmak, bol su içmek, her duş ve banyoda vücuda peeling uygulamak, hergün cildi nemlendirici ürünler kullanmak (özellikle buğday ve susam yağı ), belirli aralıklarla masaj ve yosun kürleri yaptırmak, ayrıca aşırı güneşlenmemek, sebze-meyve ve protein açısından zengin gıdalar tüketmek ve en önemlilerinden biri sigara içmemek çok önemlidir.

Merkezimizde vücut çatlakları konusunda dermabrazyon ( micro peeling ) yöntemi uygulanmaktadır.

Not: Bu yazı bir çeviri ve derlemedir.

LAVINIA / Etiler
Mine Ülgezer
 

mac

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
tek ayak cezası
Kayıtlı Üye
9 Mayıs 2007
51
0
cnm estetikcim şimdi biz bayanlar malum bu estetik işine takık durumdayız. benim çatlaklarım gitti bitti falan deyip az açıklama yaparsan olmaz:) şaka bi yana cnm gerçekten düzeldiyse cildin ne mutlu sana darısı benim gibi çatlakzedalerin başına. şimdi durumu biraz açarmısın yani kaç senelik çatlağın vardı, kremin adı tam olarak ne, ne kadar kullandın, fiyatı nedir, çatlakların beyazlamışmıydı yoksa pembe miydi? işte açklamadan kastım bunlar. seni biraz yorucaz ama çatlakları yenmiş biri olarak yardımlarını bekliyoruz....
 

mac

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
tek ayak cezası
Kayıtlı Üye
9 Mayıs 2007
51
0
Her foruma yazıyorum bunu daha önce de görmüş olabilirsiniz.
Ben yeni bir tedaviye başlıycam ama uzun süreli yani 1 sene kadar devam edecek. Ama deniycem mutlaka, tıbbi olarak kanıtlanmış bir tedavi araştırdım ama uzun soluklu. Ayrıca çatlakların süresi önemli değilmiş, yani yerleşmiş çatlaklara da iyi geliyormuş. Ucuz bir tedavi 3 tane ilaç kullanılacak fiyatlarını ve kullanım zamanlarını yazıyorum.

1- madecassol merhem 7 ytl. sabah sürülecek
2-acnelyse krem 2.5 ytl akşam sürülecek
3-evigen ampül 4 ytl haftada 2-3 kez ampülü kırıp çatlaklara sürülecek

isteyen madecassol yerine exfoliac 15 krem de kullanabilir ama biraz daha pahalı 30ytl falan.
Bi de eczacınız bu ilaçlar çatlak tedavisi için falan değil derse şaşmayın çünkü eczacılar sadece prospektüs bilgilerini bilebilir. İlaçların içlerindeki maddelerin etkileşimi ve hangi hastalıkları tedavi ettiğini ancak doktorlar bilebilir. Herşeyi bilseler doktorlara ne gerek var? İşin etiğine riayet edenlerri tenzii ediyorum.
Artık pahalı kozmetik tuzaklarına düşmekten yoruldum, sabırlıyım ve denemek istiyorum diyorsanız kolay gelsin.....
 

LXUXTEB

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
10 Ağustos 2007
25
0
kızlar ergenlik dönemlerimden kalma vücut çatlaklarım var; sedefimsi bir görüntü almış durumdalar şuanda.küçük baldırımda ,büyük baldırımda dizlerimde,kalçamda her yerimde çatlaklarım var:KK43: kardeşim dalga geçiyo abla anı modifiye arabalardaki alev desenlerine benziyo bacakların diyoo. yaa kızlar ben gençkızım bunun mayosu var bikinisi var evliliği varr noolur yardım edinnnnn. önerdiğiniz kremler yeni çatlaklar içinmş galibaa:KK43: yardım nooolur
 
Ç

çilek83

Ziyaretçi
arkadaşlar sonuçca varamıyoruz mac doğru söylüyor bira zaçalım detay konuşalım bu konuyu bende
mentolün iyi geldiği söyleniyor...
 

essiloratte

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
tek ayak cezası
Kayıtlı Üye
27 Eylül 2008
428
156
ya bendee artık kafayı yiyeceğim girmediğim site okumadığım şey kalmadı ama bana kozmetikler çok mantıklı gelmemeye başladı bence google a drdream yazım bir doktorun çatlak tedavisi ile ilgili bir makalesi var onu okuyun bir umut:KK70:
 

B&M

FB & M & YE
Kayıtlı Üye
3 Temmuz 2007
8.556
25
35
canım bu çatlakları gideren bi krem biliyom stretch mark cream diye ve ben denedim gerçektem çözüm veriyo yani bitti gibi bişey tabi tavsiyelerinde çok önemli teşk

canım dediğin kremi nette arattırdım ama bi çok o isimde krem cıktı
sun biraz acabilirmisin daha net anlatıırmısn :))
 

KIZILCIKLI

Kıskandığım Denizlerdesin
Kayıtlı Üye
3 Aralık 2007
3.622
1
Dermabrazyondur (micro peeling). Bu yöntem alüminyum oksit adı verilen çok küçük yapıda ince kristal taneciklerin cilt yüzeyinde soyma etkisi yaratarak problemli tabakanın atılması ve alttan yeni doku üretimi esasına dayanır. Genellikle 10 seanslık kürler şeklinde uygulanan bu yöntem acısız ve cilt açısından herhangi bir risk içermeden tamamen yok etmese bile çatlaklarda gözle görülür derecede iyileşme sağlıyacak şekilde sonuca ulaştırır. Bu işlem ile beraber güneş ışınları bağdaşmayacağı için sonbahar ve kış ayları işlemin uygulanması açısından en doğru dönemlerdir

çok tşkler verdıgın bılgıler için canımm...
burada vermıs oldugun bılgıler dogrultusunda yurtdısında bulunan ilaç vudunun eskı derısının atılıp yenı deri olusumuna katkı sagladıgında etkılıymıs..
bende banyoda kese yaparak mumkunse bulundugunuz yerde hamam varsa daha etkılı olacaktır.kısmen kurtuldum catlaklardan diyebılırım banyo veya hamamdan çıktıktan sonra kalcalarıma dizlerime vucut losyonu surerek nemlendırdım.. dedım gibi kısmen gectı ama ilaç belkıde daha etkılı olur
birde eger kalca kısmınızdaysa yere oturur sekılde yapıp keseyı arkanıza uzanarak yapın daha etkılı oldunu goreceksınızdir birde dizlerdeyse yıne dizi kırıp iyice gergin olan vucuda kese yapınız..
 

alocigal

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
19 Temmuz 2008
46
0
40
Her foruma yazıyorum bunu daha önce de görmüş olabilirsiniz.
Ben yeni bir tedaviye başlıycam ama uzun süreli yani 1 sene kadar devam edecek. Ama deniycem mutlaka, tıbbi olarak kanıtlanmış bir tedavi araştırdım ama uzun soluklu. Ayrıca çatlakların süresi önemli değilmiş, yani yerleşmiş çatlaklara da iyi geliyormuş. Ucuz bir tedavi 3 tane ilaç kullanılacak fiyatlarını ve kullanım zamanlarını yazıyorum.

1- madecassol merhem 7 ytl. sabah sürülecek
2-acnelyse krem 2.5 ytl akşam sürülecek
3-evigen ampül 4 ytl haftada 2-3 kez ampülü kırıp çatlaklara sürülecek

isteyen madecassol yerine exfoliac 15 krem de kullanabilir ama biraz daha pahalı 30ytl falan.
Bi de eczacınız bu ilaçlar çatlak tedavisi için falan değil derse şaşmayın çünkü eczacılar sadece prospektüs bilgilerini bilebilir. İlaçların içlerindeki maddelerin etkileşimi ve hangi hastalıkları tedavi ettiğini ancak doktorlar bilebilir. Herşeyi bilseler doktorlara ne gerek var? İşin etiğine riayet edenlerri tenzii ediyorum.
Artık pahalı kozmetik tuzaklarına düşmekten yoruldum, sabırlıyım ve denemek istiyorum diyorsanız kolay gelsin.....
slm acnelyse krem aldım nasıl kullanacağımı bilmiyorum bi arkadaş daha acnelyse krem için kullanım şekli çok önemli çatlaklara tek tek sürün dışına taşırmayın diyor yazısında ama benim çatlaklarım belimde ve çok ince kulak temizleme çubuğuyla daha taşıyor sen nasıl kullanıyorsun gerçekten önemliimi taşmamasımı gerekiyor şimdiden tşkrlr
 
N

nun

Ziyaretçi
aynı dertten yakınıyorum alocigal bende formda okudum tek tek çatlakalara sürüyosunuz diyor dışına kesinlikle taşmıcaksıınız ama taşıyor mac lütfen nasıl kullandıını yazarmısın placea.s.
 

splendour_yellow

pupuşşş
Kayıtlı Üye
10 Aralık 2008
17
0
38
yaa arkadaslar aynı dert bendede var ve artık bıktım bu kremler gerçekten işe yarıyormu bende alcam ama korkuyorm bişey olcak deriye die
 
M

mdmdmd

Ziyaretçi
slm acnelyse krem aldım nasıl kullanacağımı bilmiyorum bi arkadaş daha acnelyse krem için kullanım şekli çok önemli çatlaklara tek tek sürün dışına taşırmayın diyor yazısında ama benim çatlaklarım belimde ve çok ince kulak temizleme çubuğuyla daha taşıyor sen nasıl kullanıyorsun gerçekten önemliimi taşmamasımı gerekiyor şimdiden tşkrlr

aynen bende kullanımın nasıl olduunu bilmiyorum benim çatlaklarımda ince ve taşırıyorum
 

essiloratte

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
tek ayak cezası
Kayıtlı Üye
27 Eylül 2008
428
156
arkadaşlar benim size tavsiyem contractubex kullanmanız gerçekten çok faydasını göreceksiniz ben 15 gündür kullanıyorum şimdiden etkisini görmeye başladım ikinci haftada bunu 4 ay kullanacagım...
 

burcuburcuu

Seven Ne YapmaZ!!
Kayıtlı Üye
29 Eylül 2008
457
3
34
Rejene yi denediniz mi ben mereak ediyorum fayda edermi ki cok duydum annem icin alicaz bakalim nolcak :S:S ama ønce deneyen varmiiiii ????
 

nina55

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
31 Ağustos 2008
110
0
arkadaşlar suruverin vücut çatlak kremi varmış..onu almayı düşünüyorum..kullannan ,,faydasını gören varmı??
 

nonline

Carpe Diem
Kayıtlı Üye
22 Aralık 2008
220
0
Rejene yi denediniz mi ben mereak ediyorum fayda edermi ki cok duydum annem icin alicaz bakalim nolcak :S:S ama ønce deneyen varmiiiii ????

daha önce ben de sordum ama kimse cevap vermedi. sipariş ettim ben kullanmaya başladım. 1 ay sonra yazarım sonucufisfisfis
 

karamel86

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
26 Haziran 2009
879
11
daha önce ben de sordum ama kimse cevap vermedi. sipariş ettim ben kullanmaya başladım. 1 ay sonra yazarım sonucufisfisfis

ban 1 ay kullandım canım sabah aksam hemde cok duzenlı yaptım spor bıle yaptım ama ıse yaramadı koca bı yalan olan parama oldu :eek:klava:
 
X