Herkese merhabalar,
Eşimin ailesi ile yıllardır çözemediğimiz durumlar hakkında sizlerden fikir almak istiyorum. Öncelikle eşim aşırı bastırılmış bir karakter. Ne olursa olsun hiç kimseye kendini savunabilen, ifade edebilen biri değil. Örneğin daha ailesiyle ilgili tek bir olayda ben bunu konuşman lazım demeden konuşmadı. Tek bir şeye hayır demedi, uyarmadı, kızmadı öyle düşünün...
Bunun sebebi de tabii ki ailesi çünkü asla hayırı kabul etmiyorlar ve sürekli bizim hayatımıza dahil olmak istiyorlar. Kontrolcü, ısrarcı ve çok talepkarlar. İnanır mısınız 5 yıldır aynı şeyleri söylüyorlar ve ben artık başa çıkamıyorum.
Sonradan mesafe koydum ama tanıştığımız günden itibaren evlenene kadar çalışmadığım tek gün saatlerce hoparlörden ev ahalisiyle konuştuğum halde kayınbabam dahil "bak ara bizi ihmal etme" demeden asla telefonu kapatmadılar.
Asla onları memnun edemeyeceğimi fark edip mesafe koyduğumda "biz sadece iyi misiniz onu merak ediyoruz, ara iletişimde kalalım" diyorlar. Hadi tamam anladılar diyorum başlıyorlar yine onu niye söylemediniz, bunu haber vermediniz demeye.
Tatile mi gideceğiz diyelim öncesinde gideceğiz diye haber vereceğiz, indiğimizde indik diyeceğiz, orada mutlaka onlar arayacak tekrar bir soracak ne zaman döneceksiniz sonra dönüp bir daha arayacağız istedikleri bu. Yapmak da sorun değil yaparız da devlet meselesi haline getiriyorlar. Bir keresinde döndüğümüz gün aramadık diye kayınbabam kıyameti kopardı. Eşim de "baba beni bu kadar kasma, evlendim ben artık önceliğim eşim. Bu kadar dahil olmaya çalışmayın" dedi diye saydırıp en son sana karınla mutluluklar deyip 1 sene eşimle konuşmadı.
Bir kere de onların yanına giderken uçak rötar yaptı. Kayınvalideme uzun uzun rötarın neyden kaynaklandığını nerede indiğimizi vs anlattığı halde yine de oraya gidene kadar birkaç saat içinde en az 5-6 kere aradı.
Tanıştığımız günden beri sen bizim kızımızsın ara haber ver merak ederiz dediler, nişanlıyken eşimin olduğu şehre gittiğimi haber verdiğimde eşime destanımsı mesajlar atmışlar. Bize niye söylemedin, biz niye bunu karşı taraftan duyuyoruz vs. Sonra eşime benim nerede kalacağımı sormuşlar. Eşim de ben söylemedim rahatsız olursun belki diye ama üst üste sordular sana da sorabilirler dedi. Ve sonrasında telefonda konuşurken kayınbabam bana sordu. Öğrenmezse dünya yıkılacak çünkü.
Anlayacağınız ne yapsak fazlasını beklediler daha memnun edebildiğimiz olmadı. Onlar sürekli atak ve baskı halinde olduğu ve sürekli eşimi eleştirdikleri için eşim 10 yapıp 1 kez yapmadığı şeyi bile çok büyük bir şeymiş gibi başıma kakıyor. Kısacası normalin bu kadar zorlu yollardan geçmesi beni çok yordu.
Eşimin ailesine bir şey anlatmak mümkün değil. Eşim bir şey söylese, uyarsa hep beraber yükleniyorlar ve asla kabul etmiyorlar. Ne yapmalıyım? Çok uzattım kusura bakmayın ama farklı örneklerle netleştirmek istedim. Şimdiden çok teşekkür ederim herkese.
Eşimin ailesi ile yıllardır çözemediğimiz durumlar hakkında sizlerden fikir almak istiyorum. Öncelikle eşim aşırı bastırılmış bir karakter. Ne olursa olsun hiç kimseye kendini savunabilen, ifade edebilen biri değil. Örneğin daha ailesiyle ilgili tek bir olayda ben bunu konuşman lazım demeden konuşmadı. Tek bir şeye hayır demedi, uyarmadı, kızmadı öyle düşünün...
Bunun sebebi de tabii ki ailesi çünkü asla hayırı kabul etmiyorlar ve sürekli bizim hayatımıza dahil olmak istiyorlar. Kontrolcü, ısrarcı ve çok talepkarlar. İnanır mısınız 5 yıldır aynı şeyleri söylüyorlar ve ben artık başa çıkamıyorum.
Sonradan mesafe koydum ama tanıştığımız günden itibaren evlenene kadar çalışmadığım tek gün saatlerce hoparlörden ev ahalisiyle konuştuğum halde kayınbabam dahil "bak ara bizi ihmal etme" demeden asla telefonu kapatmadılar.
Asla onları memnun edemeyeceğimi fark edip mesafe koyduğumda "biz sadece iyi misiniz onu merak ediyoruz, ara iletişimde kalalım" diyorlar. Hadi tamam anladılar diyorum başlıyorlar yine onu niye söylemediniz, bunu haber vermediniz demeye.
Tatile mi gideceğiz diyelim öncesinde gideceğiz diye haber vereceğiz, indiğimizde indik diyeceğiz, orada mutlaka onlar arayacak tekrar bir soracak ne zaman döneceksiniz sonra dönüp bir daha arayacağız istedikleri bu. Yapmak da sorun değil yaparız da devlet meselesi haline getiriyorlar. Bir keresinde döndüğümüz gün aramadık diye kayınbabam kıyameti kopardı. Eşim de "baba beni bu kadar kasma, evlendim ben artık önceliğim eşim. Bu kadar dahil olmaya çalışmayın" dedi diye saydırıp en son sana karınla mutluluklar deyip 1 sene eşimle konuşmadı.
Bir kere de onların yanına giderken uçak rötar yaptı. Kayınvalideme uzun uzun rötarın neyden kaynaklandığını nerede indiğimizi vs anlattığı halde yine de oraya gidene kadar birkaç saat içinde en az 5-6 kere aradı.
Tanıştığımız günden beri sen bizim kızımızsın ara haber ver merak ederiz dediler, nişanlıyken eşimin olduğu şehre gittiğimi haber verdiğimde eşime destanımsı mesajlar atmışlar. Bize niye söylemedin, biz niye bunu karşı taraftan duyuyoruz vs. Sonra eşime benim nerede kalacağımı sormuşlar. Eşim de ben söylemedim rahatsız olursun belki diye ama üst üste sordular sana da sorabilirler dedi. Ve sonrasında telefonda konuşurken kayınbabam bana sordu. Öğrenmezse dünya yıkılacak çünkü.
Anlayacağınız ne yapsak fazlasını beklediler daha memnun edebildiğimiz olmadı. Onlar sürekli atak ve baskı halinde olduğu ve sürekli eşimi eleştirdikleri için eşim 10 yapıp 1 kez yapmadığı şeyi bile çok büyük bir şeymiş gibi başıma kakıyor. Kısacası normalin bu kadar zorlu yollardan geçmesi beni çok yordu.
Eşimin ailesine bir şey anlatmak mümkün değil. Eşim bir şey söylese, uyarsa hep beraber yükleniyorlar ve asla kabul etmiyorlar. Ne yapmalıyım? Çok uzattım kusura bakmayın ama farklı örneklerle netleştirmek istedim. Şimdiden çok teşekkür ederim herkese.
Son düzenleme: