• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Yıllardır Çözemediğimiz Meseleler

böyle alıştırmışsınız
sınır ve saygı nedir bilmeyen insanlar
bu saatten sonra çözülmez
aradıklarında açmayın
eve davet etmeyin , gitmeyin de
 
Herkese merhabalar,

Eşimin ailesi ile yıllardır çözemediğimiz durumlar hakkında sizlerden fikir almak istiyorum. Öncelikle eşim aşırı bastırılmış bir karakter. Ne olursa olsun hiç kimseye kendini savunabilen, ifade edebilen biri değil. Örneğin daha ailesiyle ilgili tek bir olayda ben bunu konuşman lazım demeden konuşmadı. Tek bir şeye hayır demedi, uyarmadı, kızmadı öyle düşünün...

Bunun sebebi de tabii ki ailesi çünkü asla hayırı kabul etmiyorlar ve sürekli bizim hayatımıza dahil olmak istiyorlar. Kontrolcü, ısrarcı ve çok talepkarlar. İnanır mısınız 5 yıldır aynı şeyleri söylüyorlar ve ben artık başa çıkamıyorum.

Sonradan mesafe koydum ama tanıştığımız günden itibaren evlenene kadar çalışmadığım tek gün saatlerce hoparlörden ev ahalisiyle konuştuğum halde kayınbabam dahil "bak ara bizi ihmal etme" demeden asla telefonu kapatmadılar.

Asla onları memnun edemeyeceğimi fark edip mesafe koyduğumda "biz sadece iyi misiniz onu merak ediyoruz, ara iletişimde kalalım" diyorlar. Hadi tamam anladılar diyorum başlıyorlar yine onu niye söylemediniz, bunu haber vermediniz demeye.

Tatile mi gideceğiz diyelim öncesinde gideceğiz diye haber vereceğiz, indiğimizde indik diyeceğiz, orada mutlaka onlar arayacak tekrar bir soracak ne zaman döneceksiniz sonra dönüp bir daha arayacağız istedikleri bu. Yapmak da sorun değil yaparız da devlet meselesi haline getiriyorlar. Bir keresinde döndüğümüz gün aramadık diye kayınbabam kıyameti kopardı. Eşim de "baba beni bu kadar kasma, evlendim ben artık önceliğim eşim. Bu kadar dahil olmaya çalışmayın" dedi diye saydırıp en son sana karınla mutluluklar deyip 1 sene eşimle konuşmadı.

Bir kere de onların yanına giderken uçak rötar yaptı. Kayınvalideme uzun uzun rötarın neyden kaynaklandığını nerede indiğimizi vs anlattığı halde yine de oraya gidene kadar birkaç saat içinde en az 5-6 kere aradı.

Tanıştığımız günden beri sen bizim kızımızsın ara haber ver merak ederiz dediler, nişanlıyken eşimin olduğu şehre gittiğimi haber verdiğimde eşime destanımsı mesajlar atmışlar. Bize niye söylemedin, biz niye bunu karşı taraftan duyuyoruz vs. Sonra eşime benim nerede kalacağımı sormuşlar. Eşim de ben söylemedim rahatsız olursun belki diye ama üst üste sordular sana da sorabilirler dedi. Ve sonrasında telefonda konuşurken kayınbabam bana sordu. Öğrenmezse dünya yıkılacak çünkü.

Anlayacağınız ne yapsak fazlasını beklediler daha memnun edebildiğimiz olmadı. Onlar sürekli atak ve baskı halinde olduğu ve sürekli eşimi eleştirdikleri için eşim 10 yapıp 1 kez yapmadığı şeyi bile çok büyük bir şeymiş gibi başıma kakıyor. Kısacası normalin bu kadar zorlu yollardan geçmesi beni çok yordu.

Eşimin ailesine bir şey anlatmak mümkün değil. Eşim bir şey söylese, uyarsa hep beraber yükleniyorlar ve asla kabul etmiyorlar. Ne yapmalıyım? Çok uzattım kusura bakmayın ama farklı örneklerle netleştirmek istedim. Şimdiden çok teşekkür ederim herkese.
Ailede tek erkek çocuğu ise bu oluyor.Kv kocasına istediklerini yaptıramıyor ve oğluna yükleniyor.Siz oğlunu elinden alan kişisiniz onun gözünde.Oğluna, size düşkün olduğu için kızıyor ama söyleyemeyip bahaneler uyduruyor.Kocası da eşinden kurtulmak uğruna size yapılan eziyete ortak oluyor.Eşinizin sizi tercih etmesi kv yi çıldırtıyor.Hep diyorum birçok kv araştırılması gereken sosyolojik vaka.Mesafe iyidir.Eşinizle karar alın istikrarlı bir şekilde sonsuza kadar aynı kalın.En azından oğullarına sonsuza kadar küs kalamazlar.Düzelir üzülmeyin🌺
 
Ailede tek erkek çocuğu ise bu oluyor.Kv kocasına istediklerini yaptıramıyor ve oğluna yükleniyor.Siz oğlunu elinden alan kişisiniz onun gözünde.Oğluna, size düşkün olduğu için kızıyor ama söyleyemeyip bahaneler uyduruyor.Kocası da eşinden kurtulmak uğruna size yapılan eziyete ortak oluyor.Eşinizin sizi tercih etmesi kv yi çıldırtıyor.Hep diyorum birçok kv araştırılması gereken sosyolojik vaka.Mesafe iyidir.Eşinizle karar alın istikrarlı bir şekilde sonsuza kadar aynı kalın.En azından oğullarına sonsuza kadar küs kalamazlar.Düzelir üzülmeyin🌺
Yazdığınız her şey o kadar doğru ki... ailenin tek erkek çocuğu evet. Kayınpederim ataerkil kayınvalideme çok eziyetli biri dediğiniz gibi bu yüzden eşimin beni övmesine vs de hiç katlanamaz hemen negatif bir şey gelir. Eşim ailesine sözlü sınır çekmektense direkt mesafe koyuyor aramayı azaltıyor vs tam tersini yapması için yıllardır uğraşıyorum ama zor. İstikrar çok önemli başta ben hemen yelkenleri suya indiriyorum akıllanmadım bir türlü. Çok haklısınız deneyip görmüş oldum demek sınırları esnetince sınır diye bir şey bırakmamakta kararlılar
 
Benimkilerde böyleydi birebir. Kp arıyordu eşimi, sohbet muhabbet sonra anneni de ara diyordu çok özledi seni falan (bize 20 dk uzaklıkta oturuyorlardı, üç günde bir uğrardık yanlarına), eşim tlfnu kapatıp kp'in YAN koltuğunda oturan annesini de arayıp sohbet ediyordu. 😂😂 kültür şoku gibi geliyordu. Sonra aynısını bana yapmaya kalktılar, bizim ailede de işin yoksa boş muhabbete aramayız. Ararım annemi naber nasılsın derim hemen noldu ne diyecektin der. Öyle alıştık yani soğukluktan değil, tlfnda zaman öldürmeyiz. Neyse bunlar arada beni aradı ben açmadan tlfnu eşime veriyordum. Seninkiler sana ulaşamadı heralde falan diye. Çünkü beni niye arasınlar benim mantığıma ters.
Ne olay oldu bu yarabbim, ne duygu sömürüleri, ne ağlamalar. Yıllarca sürdü baskı vay efendim gelin bizi niye aramıyor. Tee memleketteki teyzelerine kadar eşime baskı yaptılar. Çok üzülüyorlarmış biz niye böyle yapıyormuşuz. Eşim birebir kendi iletişimine devam etti, bende telefonla iletişim kurmamaya devam ettim. Rahat 5 yıl sürmüştür. Sonra babası şekerden felç geçirene kadar bu baskı devam etti.
Yaşlılara laf anlatamazsınız onlara birşey olana kadar bu devam edecek.
 
Benimkilerde böyleydi birebir. Kp arıyordu eşimi, sohbet muhabbet sonra anneni de ara diyordu çok özledi seni falan (bize 20 dk uzaklıkta oturuyorlardı, üç günde bir uğrardık yanlarına), eşim tlfnu kapatıp kp'in YAN koltuğunda oturan annesini de arayıp sohbet ediyordu. 😂😂 kültür şoku gibi geliyordu. Sonra aynısını bana yapmaya kalktılar, bizim ailede de işin yoksa boş muhabbete aramayız. Ararım annemi naber nasılsın derim hemen noldu ne diyecektin der. Öyle alıştık yani soğukluktan değil, tlfnda zaman öldürmeyiz. Neyse bunlar arada beni aradı ben açmadan tlfnu eşime veriyordum. Seninkiler sana ulaşamadı heralde falan diye. Çünkü beni niye arasınlar benim mantığıma ters.
Ne olay oldu bu yarabbim, ne duygu sömürüleri, ne ağlamalar. Yıllarca sürdü baskı vay efendim gelin bizi niye aramıyor. Tee memleketteki teyzelerine kadar eşime baskı yaptılar. Çok üzülüyorlarmış biz niye böyle yapıyormuşuz. Eşim birebir kendi iletişimine devam etti, bende telefonla iletişim kurmamaya devam ettim. Rahat 5 yıl sürmüştür. Sonra babası şekerden felç geçirene kadar bu baskı devam etti.
Yaşlılara laf anlatamazsınız onlara birşey olana kadar bu devam edecek.
Hakikaten aynıymış :) bizde özel konuşma diye bir şey asla olmadığı için bir bunu görmedik 😂 kimi ararsak arayalım ev ahalisi hoparlör başına toplanır. Oldu da kırk yılın başı ayrı yerdelerse diğerini ara demeden o telefon kapanmazdı ama. Dediğiniz gibi bir seramoni ki sanki hiç konuşmayan insanlar.. aynen sizin gibi bizde de sorun aynı baskıyı yapmaya kalktıklarında oldu. Ama asla vazgeçmiyorlar. Gelin %100 değişsin, yine yetinmesinler, daha da fazlasını istesinler gelin yine değişsin. Orta yolu bulmamayı ben yaşa bağlayamıyorum, biz sınırları esnetiyoruz bence. Herkesin anladığı bir dil vardır onu bulmak lazım diye düşünüyorum 😐
 
Back
X