- Katılım
- 10 Nisan 2014
- Mesajlar
- 47.719
- Emoji Skoru
- 125.638
- Puanlar
- 798
- Konu Sahibi rapunzel11
- #161
Seninle aynı fikirdeyizSen psikolog olduğuna emin misin? Diplomayı manavdan almış gibi yazıyorsun.
Aşağıdaki videoyu izleyerek sitemizi ana ekranınıza web uygulaması olarak nasıl kuracağınızı öğrenebilirsiniz.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda mevcut olmayabilir.
Seninle aynı fikirdeyizSen psikolog olduğuna emin misin? Diplomayı manavdan almış gibi yazıyorsun.
Hay sana formasyon verenin ..Ben de isterim kullanmasınlar ama artık yeni nesile söz dinletmek çok zor.Bütün ailelerinin toplu olarak bıraktırması gerekiyor.Yoksa 1 kişi kullanmasın bütün arkadaşları kullansın olmuyor.Dün öğretmenlerle konuştuğumuz ortak konu buydu.internet ortamı kontrolsüz bir çukur gibi kontrollü şekilde tutabilmek önemli.Çocuğa ekran dışında sağlıklı vakit geçirebileceği bir alan oluşturmak önemli belki bir spor dalıyla uğraşması falan.
Di mi ya keşke adını bile hatırlayamadığım dandirik bir anadolu üniversitesinden mezun olsalardı da etikten, mantıktan bihaber yorumlar yapsalardı kurumda hakkıyla çalışmak yerinebence manavdan alsalarmış daha iyi olurmuş en azından okulda çalışmak zorunda kalmazlardı.
Benim kızımdada çok erken belirtiler vardı, daha 10 yaşında değildiÇocuk iğne istemedi diye yaptırmadık yazmış, 9 yaşında regl olmak çocuk için çok zor ya
9 yaşındasın ama bedenin 12-13 yaş sinyalleri veriyor, ben olsam çocuğun lafına bakmazdım açıkcası
11 yaş normal ama bende 11de oldum hatta doğum günüm olmamıştı net hatırlıyorum boyumda 168. Ortalama 1 sene öncesinden irileşiyor çocuklar heralde 10 yaşta olsa bende yaptırmam ama 8-9da yaptırırdım kesinlikle, iş yerinde bi ablanın kızı 7 yaşta kemik yaşı 11 çıkmış oda 10yaş 2 ay olana kadar yaptırdı (iğne bitimi 2-3ayda adet gördü hemen) çok sıkıntılı olsa bence yaptırmazdı onun eşide kadın doğumcu çünkü, sanırım kar/zarar diye bakıyolar duruma göre.Benim kızımdada çok erken belirtiler vardı, daha 10 yaşında değildi
Çocuk dr un yönlendirmesiyle Endokrin ve kadın doğuma getirdim
Kan tahlilleri, kemik gelişimi vs gibi tetikler yapıldı ve özellikle kadın doğum asla iğne önermerdi
Gelişimi çok iyi olduğunu 9 yaşındam önce adet olsa evet olabilirdi ama olursa olur bundan sonra durdurmayı tavsiye etmiyorum dedi. İğneler hormon içerdiği için bir takım yan etkilerinden bahsedip ilerde çocuğu olmamasına kadar yolu olabileceğine kadar risklerden bahsetti. Bizde iğne yaptırmamaya karar verdik, 11 yaşına doğruda gerçekten adet oldu malesef, küçüğümde benzer gelişim gösterdi. Evet, gönül isterdi 13–14u bulsun yaşları ama olmadı ne yazikki. Çok üzülmüştüm ozamanlar nasıl yapar okulda nasıl olur, daha bundan sonra boyu uzamaz vs diye, ama çok şükür iyi idare etti ikiside tabii anne desteği çok gerekiyor, boylarıda ikisinin iyi. Büyüğü 1,70 cm küçüğüde o cıvarda olacak gibi.
Evet malesef nekadar sağlıklı, organik morganik desekte gıdalar hep çöp11 yaş normal ama bende 11de oldum hatta doğum günüm olmamıştı net hatırlıyorum boyumda 168. Ortalama 1 sene öncesinden irileşiyor çocuklar heralde 10 yaşta olsa bende yaptırmam ama 8-9da yaptırırdım kesinlikle, iş yerinde bi ablanın kızı 7 yaşta kemik yaşı 11 çıkmış oda 10yaş 2 ay olana kadar yaptırdı (iğne bitimi 2-3ayda adet gördü hemen) çok sıkıntılı olsa bence yaptırmazdı onun eşide kadın doğumcu çünkü, sanırım kar/zarar diye bakıyolar duruma göre.
Bence annelerin takiplerini iyi yapmaları lazım artık hiçbir şey olmasada hormonlu gıdalar yüzünden yeni nesil hormonlu geliyor
Sağlık olsun ya sonuçta süreci normal geçirmişler psikolojik olarakta, 8-9 yaşında çocuk akranları istediği zaman suya girerken belki adetli olcak giremicek, kıl tüy ağdadan hoşlanmayacak gerçekten zor yani psikolojik olarakta. Artık anneler bilinçli erken ergenlik olmasada kızlarını rutin kontrollere sokuyolar ki bence lisede falan 1 kez bile baktırılmalı.Evet malesef nekadar sağlıklı, organik morganik desekte gıdalar hep çöp
Çok üzücü, 8 yaşında adet olan çocuklar oluyor
Benmikiler işte ikiside 11 bile değildi, ben zamanında 13düm
Büyüğü çok gelişikti ama küçüğü aslında pek değildi görünürde. Biranda oldu![]()
Yazıyı yarıya kadar okudum. Sizdeki asıl sorun çocuğunuzun hareketleri ve dedikleri değil, asıl sorun çocuğun baba otoritesinden, sertliğinden yoksun olması. Baba kızına bir kez bile " höt " dememiş, sınır çizmemiş,Gece saat 3 o kadar huzursuzum ki uyku tutmadı kalktım.. Yakın zamanda esimden boşandım konu açmıştım..3 kizim var 17.10 ve 8 yaşlarında.. 10 yaşındaki kızımın erken ergenlik durumu var 1 yıl önce adet gördü ve tavırları ergenlik cağında bi kız çocuğu yaşi küçük olsada.. Büyük kızımdan deneyimlerimle ona liseye gidene kadar telefon almamaya kararlıydım ama babasını bi şekilde ikna edip telefonu aldırdı.. Verdiği sözleri tutup telefonu dediğimiz gibi kullanmadı çoğu zaman.. Kontrol altında tutmaya çalıştım hep.. Kızım 10 yaşında ama hep kendinden buyuklerle anlaşarak onlarla arkadaşlık yapmak istedi, ona bunun doğru olmadığını anlatarak açıkladım, dinlemediği yerlerde arkadaşları ve aileleri ile tanıştım.. 13 yaşında bi arkadaşı var, koruyucu ailede olan cok da iyi bir aileye sahip ama kız biraz asi ,söz dinlemeyen bildiğini okuyan biri..kızımda karakter olarak ona benziyor bu sebeple iyi anlaştılar ama 1 aydır kızımda daha da değişimler olunca ailesi ile görüşerek görüşmelerine kısıtlama getirdim. Tamamen yasaklama koymadım onu anlamaya çalıştım çünkü ters tepiyordu.. bunu yani sıra bir gun bana Allaha inanmak zorundamıyım ben kiliseye gitmek istiyorum dedi, kendimi yine tuttum tepki vermedim benimle herseyini paylaşsın istedim, böyle bi karar vermek için çok küçük oldugunu yetişkin olduğunda bunları dusunmesigerektigini anlattım.. Sonrasında sosyal medya instgrm kullanmak için izin isterdi benden vermezdim yaşı küçük olduğu için.. 1 ay önce babası hesap açtığı görmüş oda babaya sınıf arkadaşlarının olduğunu vs anlatınca ses çıkarmamış babası, bana da söyledi senden gizlikullanmak istemiyorum diye , bende gizli gizli yukleyip sileceginebiz bilelim diye düşünerek bisey demedim hep istemediğimi soylesemde.. Sürekli girip kontrol ediyorum ınstagram tabletinde de yuklu ordan bakıyorum.. Ama orda bazı konuşmalar farkettim bu kişiler hep okuldan tanıdığı kişiler yabancı yok ama küfürlü konuşmalar (evde asla edilmez) , bi arkadasina lezbiyen değilim biseksim yazmış, sonra hoşlandığı bi çocuk olduğunu anlatmış.. Sonra hristiyan olduğunu söylemiş.. Bunların arayis olduğunu düzeleceğini kendime telkin edip Sabırla, anlayışla yaklaşmaya calsiirken herşey daha da kotu oluyor.. karakter olarak dik kafalı,söz dinlemeyen bir çocuk kızım malesefBen aman yanlış yapmasin, herseyini benimle paylaşsın, çok baskiyapmayayım bu dönemler geçici, hepsi geçecek diye düşünürken bunların olmasına çok üzülüyorum. 10 yaşında çevre, arkadaş internet mi emin olmadigim şekilde maruz kaldığı şeyler, bunca şeyi öğrenmiş olmasına çok üzülüyorum.. Tek basında çocuklarımın herşeyi ile ilgilenmeye çalıştım, psikolojik destek aldım ihtiyaç olduğunda ama bu kızımı ikna edemiyorum gitmek istemiyorum diye diretiyor.. Son 1 aydır daha da değişti, daha saygısız, söz dinlemeyen bana düşman bir çocuk oldu.. Babası ile bosanmamizi istiyordu ikimizi konuştuk , bu duruma üzülmedi bile neredeyse.. Babasinin bana olan davranışlarını görüyordu son zamanlarda , bana hayatındaki en doğru kararı verdin anne dedi öğrenince ama aradan 1 gün geçti babam bana sensiz yaşayamam benle yaşa sen dedi, ben babamla yaşayacağım dedi
istediğin zaman gidip kalabilirsin dedim ama yok ben sürekli onla yasamak istiyorum dedi.. Babasında hata böyle bi söz söylediği, aklını karıştırdığı için.. onda da çocuk bakacak rahatını bozacak potansiyel yok belkide arada yanima gelirsin senin bi odan daha olacak diyerek üzülmemesini isteyerek söyledi bilmiyorum ama babamdan bosan gelmesin eve diye çocuk şimdide böyle söylüyor.. Ben ne yapacağımı, nasıl davranacağımı şaşırdım.. bu dönem geçecek, sabırlı ol diyorum ama öfkeme hakim olamıyorum.. Zaten zor bir dönemden geçiyorum maddi , manevi kendimi toparlayamadan bunların olması beni biraz daha yıkıyor dayanamıyorum.. Ben kötü bi anne değilken çocuğun beni düşman gibi gormesi, saygısız davranması herşey üst üste geliyor.. Geçen gün ilk kez evimizden 10 dk asadaga bi yere inmek istedi arkadaşı ile izin vermedim beni dinlemeyip inmiş, babası ile konuştum ciddi şekilde konuşacak oda karşısına alıp.. Hayata dair endişelerim varken, bi evliliği çok zor bitirmişken şimdide kızım için uykularım kaçıyor .. Telefon , ınstgam kullanımı tamamen yasaklamak cozummu ? Yada arkadaşı ile bağlantısı tamamen kesmek doğrumu? Yoksa sınırlandırma yaparak mi devam etmek gerekir ne yapacağımı şaşırdım ben nerde yanlış yaptım, sınırları olmayan birimi oldum çocuklarımın gözünde.. Babasında çekinir o daha kuralcidir ama ona bile aynı tavırlar içinde soz dinlemeyen bir çocuk
çok endişeliyim.. Büyük kızında da oldu bu tarz şeyler şükür ki geçti buda geçecek mi en az zararla nasıl atlatiriz kızıma nasıl yakın olurum.. Kedi sahiplenmiştim dahayeni onlar istediği için artık iyice sınırları aşınca kediyi sahibine geri vereceğimi söyledim sinirlenip bana evden kaçarım verirsen dedi düşünün
![]()