• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

10 yaşındaki kızıma sınır koyamıyorum..Din değistirme, cinsel yönelim endişelerim 😥

Ben de isterim kullanmasınlar ama artık yeni nesile söz dinletmek çok zor.Bütün ailelerinin toplu olarak bıraktırması gerekiyor.Yoksa 1 kişi kullanmasın bütün arkadaşları kullansın olmuyor.Dün öğretmenlerle konuştuğumuz ortak konu buydu.internet ortamı kontrolsüz bir çukur gibi kontrollü şekilde tutabilmek önemli.Çocuğa ekran dışında sağlıklı vakit geçirebileceği bir alan oluşturmak önemli belki bir spor dalıyla uğraşması falan.
Hay sana formasyon verenin ..🙁
 
bence manavdan alsalarmış daha iyi olurmuş en azından okulda çalışmak zorunda kalmazlardı.
Di mi ya keşke adını bile hatırlayamadığım dandirik bir anadolu üniversitesinden mezun olsalardı da etikten, mantıktan bihaber yorumlar yapsalardı kurumda hakkıyla çalışmak yerine 🙄
 
Çocuk iğne istemedi diye yaptırmadık yazmış, 9 yaşında regl olmak çocuk için çok zor ya😔
9 yaşındasın ama bedenin 12-13 yaş sinyalleri veriyor, ben olsam çocuğun lafına bakmazdım açıkcası
Benim kızımdada çok erken belirtiler vardı, daha 10 yaşında değildi
Çocuk dr un yönlendirmesiyle Endokrin ve kadın doğuma getirdim
Kan tahlilleri, kemik gelişimi vs gibi tetikler yapıldı ve özellikle kadın doğum asla iğne önermerdi
Gelişimi çok iyi olduğunu 9 yaşındam önce adet olsa evet olabilirdi ama olursa olur bundan sonra durdurmayı tavsiye etmiyorum dedi. İğneler hormon içerdiği için bir takım yan etkilerinden bahsedip ilerde çocuğu olmamasına kadar yolu olabileceğine kadar risklerden bahsetti. Bizde iğne yaptırmamaya karar verdik, 11 yaşına doğruda gerçekten adet oldu malesef, küçüğümde benzer gelişim gösterdi. Evet, gönül isterdi 13–14u bulsun yaşları ama olmadı ne yazikki. Çok üzülmüştüm ozamanlar nasıl yapar okulda nasıl olur, daha bundan sonra boyu uzamaz vs diye, ama çok şükür iyi idare etti ikiside tabii anne desteği çok gerekiyor, boylarıda ikisinin iyi. Büyüğü 1,70 cm küçüğüde o cıvarda olacak gibi.
 
Benim oğlumda 12 yaşına girecek4 ay sonra ,o da 10 .5 yaşında ergenliğe girdi. Telefonu yok, laptop ve PC var ama laptopta zaman gecirir ama bizim yanında olmamız lazım şifresi var , biz açarız bize dönük ekran ama bu kadar şeye rağmen yaş gruplarınin bildiği seyler değişti , bazıları çok şeyi biliyor arkadaş arasında paylaşım oluyor, duyuyorlar. Telefonu yok ama benim telefonu eline aldığı zaman hemen YouTube da oyun videoları izliyor. Tv'de YouTube da oyun videosu izliyor. Sürekli tepesinde olmamız lazım ama işte evde böyle ama dışarıda yapamıyoruz. Arkadaşlarinin telefonu ve intagrami var onlardan bakıyordur. Sizde biraz fazla kontrolsüzluk olmuş, uzman desteği alabilirsiniz. Çocuğun kendine bırakamazsiniz zor bir durum inşallah kolaylıkla anlatırsınız. 10 yaş soyut kavramlarin henüz yeni anlasilmaya başladığı bir yaş mesela dini konularda böyle konuşması yani benim oğlum kızınızdan büyük bazı şeyleri tam anlamadığını görüyorum. Birilerijeej duymus ya da okumuş tam anlayamamis çünkü hiristiyan olmak istiyor ama Hıristiyanlıkta Allah inancı var..bence kafası karışmış bunu iyi bir uzmanla çözebilirsiniz
 
Benim kızımdada çok erken belirtiler vardı, daha 10 yaşında değildi
Çocuk dr un yönlendirmesiyle Endokrin ve kadın doğuma getirdim
Kan tahlilleri, kemik gelişimi vs gibi tetikler yapıldı ve özellikle kadın doğum asla iğne önermerdi
Gelişimi çok iyi olduğunu 9 yaşındam önce adet olsa evet olabilirdi ama olursa olur bundan sonra durdurmayı tavsiye etmiyorum dedi. İğneler hormon içerdiği için bir takım yan etkilerinden bahsedip ilerde çocuğu olmamasına kadar yolu olabileceğine kadar risklerden bahsetti. Bizde iğne yaptırmamaya karar verdik, 11 yaşına doğruda gerçekten adet oldu malesef, küçüğümde benzer gelişim gösterdi. Evet, gönül isterdi 13–14u bulsun yaşları ama olmadı ne yazikki. Çok üzülmüştüm ozamanlar nasıl yapar okulda nasıl olur, daha bundan sonra boyu uzamaz vs diye, ama çok şükür iyi idare etti ikiside tabii anne desteği çok gerekiyor, boylarıda ikisinin iyi. Büyüğü 1,70 cm küçüğüde o cıvarda olacak gibi.
11 yaş normal ama bende 11de oldum hatta doğum günüm olmamıştı net hatırlıyorum boyumda 168. Ortalama 1 sene öncesinden irileşiyor çocuklar heralde 10 yaşta olsa bende yaptırmam ama 8-9da yaptırırdım kesinlikle, iş yerinde bi ablanın kızı 7 yaşta kemik yaşı 11 çıkmış oda 10yaş 2 ay olana kadar yaptırdı (iğne bitimi 2-3ayda adet gördü hemen) çok sıkıntılı olsa bence yaptırmazdı onun eşide kadın doğumcu çünkü, sanırım kar/zarar diye bakıyolar duruma göre.
Bence annelerin takiplerini iyi yapmaları lazım artık hiçbir şey olmasada hormonlu gıdalar yüzünden yeni nesil hormonlu geliyor
 
11 yaş normal ama bende 11de oldum hatta doğum günüm olmamıştı net hatırlıyorum boyumda 168. Ortalama 1 sene öncesinden irileşiyor çocuklar heralde 10 yaşta olsa bende yaptırmam ama 8-9da yaptırırdım kesinlikle, iş yerinde bi ablanın kızı 7 yaşta kemik yaşı 11 çıkmış oda 10yaş 2 ay olana kadar yaptırdı (iğne bitimi 2-3ayda adet gördü hemen) çok sıkıntılı olsa bence yaptırmazdı onun eşide kadın doğumcu çünkü, sanırım kar/zarar diye bakıyolar duruma göre.
Bence annelerin takiplerini iyi yapmaları lazım artık hiçbir şey olmasada hormonlu gıdalar yüzünden yeni nesil hormonlu geliyor
Evet malesef nekadar sağlıklı, organik morganik desekte gıdalar hep çöp
Çok üzücü, 8 yaşında adet olan çocuklar oluyor
Benmikiler işte ikiside 11 bile değildi, ben zamanında 13düm
Büyüğü çok gelişikti ama küçüğü aslında pek değildi görünürde. Biranda oldu 🤷🏻‍♀️
 
Evet malesef nekadar sağlıklı, organik morganik desekte gıdalar hep çöp
Çok üzücü, 8 yaşında adet olan çocuklar oluyor
Benmikiler işte ikiside 11 bile değildi, ben zamanında 13düm
Büyüğü çok gelişikti ama küçüğü aslında pek değildi görünürde. Biranda oldu 🤷🏻‍♀️
Sağlık olsun ya sonuçta süreci normal geçirmişler psikolojik olarakta, 8-9 yaşında çocuk akranları istediği zaman suya girerken belki adetli olcak giremicek, kıl tüy ağdadan hoşlanmayacak gerçekten zor yani psikolojik olarakta. Artık anneler bilinçli erken ergenlik olmasada kızlarını rutin kontrollere sokuyolar ki bence lisede falan 1 kez bile baktırılmalı.
Ben lise 1de rüptür oldum yumurtalığım gidicekti az daha, bekarken gittiğim kadar hamileyken doktora gitmedim asdjahag
 
İnterneyte sohbet odası olan oyunlarda cinsiyetsizleştitmr ile ilgili çaba sarf eden bir kitle varmış. Bu tipler ilk çocukları cinsiyetsizleştitip kendi çıkarlarına kullanıyorlarmış. Bu nedenle telefon vs ne yaptığını bilmeniz lazım. Çocuğunuzun yaşı oğlumla. okulda bu konularla ilgili hiç bahsetmedi. Çevresi farklı duruyor. Girdikleri sohbetleri yakından takip edin. Bu yaşta çocuk biseksüel vs anlamaz. Öğretiliyor muhtemelen… acil destek alın. Telefondan anlayan birine fe ebebeyn denetimi kurdurun.
 
Açıkçası psikolojik destek almadan bosanma sürecine 3 çocuğu sokmak doğru bir karar değil. Ergenliğe girmek nedir ergenin beyni nasıl çalışır biraz bakin. Çocuğunuzun nöronları alt üst olurken bir de bosanma gibi ağır bir süreç yaşıyor. Takmıyor bile olsa elbette bilinçaltı bunu kodluyor.
Öncelikle cinsellik konusu onun gibi regl olmuş bir çocuk için merak konusu. Size belli etmez arkadaşları ile yine konuşur. Hangimiz cinselligi ailemizden öğrendik? Hep arkadaş çevresi. Bence bu çok yanlış. Önce oturun karşısına cinsellik konularında konuşun. Ciddi ciddi konuşun. Ben 13 yaşındaki kuzenimi liseye başlayacağı sene karşıma aldım konuştum. Cinsel hastalık nedir vs hepsini detaylı anlatın. Zaten biliyorlar ama hastalıklar cinsel yönelim vs bunları doğru şekilde öğrenmesi gerekir.
YouTube üzerinden "Whats a women" belgeselini beraber izleyin. İlaç enstitüsü yeni nesil cinsel anlayış neden değişiyor baksın. Anlayabildiği kadar. Anlamadığını size sorsun
Akıllı bir çocuk. Sıradan meseleler ile oyun ile ilgilenmiyor.
Gelelim din meselesine. Aynı bütüncül bakış açısı ile önüne dinler hakkında izleyeceği içerikler koyun. Kısıtlama sadece geri teper.
Yine aynı kuzenim çok küçük yaşta bana neden aynı Allah ise 3 kitap var diye sormuştu. Oturdum konuştum. Çocuklara anlamaz muamelesi yapmayın.
Anlıyor. Anlar. Siz de 10 11 yasinda iken bal gibi anlıyorsunuz değil mi?
Hristiyan mi olacakmış olsun bakalım. 3 gün sonra Müslüman 5 gün sonra Budist olacağım der. Denesin görsün.
Bence meraklarini yonlendirin zehir gibi zekası var. 10 yasinda kac çocuk tanıyorsunuz?
Hoşuna gideceğine farklı hissedecegi alanlara yonlendirin mesela at binmek ok atmak vs gibi biraz normalin dışı olsun onun da ilgisini çeksin.
Ben hiç kolay bir çocuk değildim ergenlikte
Annem de zorlanirdi. Okudukça öğrendikçe çevremi yapılandırdikca hersey yoluna girdi.
Bu arada çevresini kısıtlama değil kontrol altında tutun.
 
Gece saat 3 o kadar huzursuzum ki uyku tutmadı kalktım.. Yakın zamanda esimden boşandım konu açmıştım..3 kizim var 17.10 ve 8 yaşlarında.. 10 yaşındaki kızımın erken ergenlik durumu var 1 yıl önce adet gördü ve tavırları ergenlik cağında bi kız çocuğu yaşi küçük olsada.. Büyük kızımdan deneyimlerimle ona liseye gidene kadar telefon almamaya kararlıydım ama babasını bi şekilde ikna edip telefonu aldırdı.. Verdiği sözleri tutup telefonu dediğimiz gibi kullanmadı çoğu zaman.. Kontrol altında tutmaya çalıştım hep.. Kızım 10 yaşında ama hep kendinden buyuklerle anlaşarak onlarla arkadaşlık yapmak istedi, ona bunun doğru olmadığını anlatarak açıkladım, dinlemediği yerlerde arkadaşları ve aileleri ile tanıştım.. 13 yaşında bi arkadaşı var, koruyucu ailede olan cok da iyi bir aileye sahip ama kız biraz asi ,söz dinlemeyen bildiğini okuyan biri..kızımda karakter olarak ona benziyor bu sebeple iyi anlaştılar ama 1 aydır kızımda daha da değişimler olunca ailesi ile görüşerek görüşmelerine kısıtlama getirdim. Tamamen yasaklama koymadım onu anlamaya çalıştım çünkü ters tepiyordu.. bunu yani sıra bir gun bana Allaha inanmak zorundamıyım ben kiliseye gitmek istiyorum dedi, kendimi yine tuttum tepki vermedim benimle herseyini paylaşsın istedim, böyle bi karar vermek için çok küçük oldugunu yetişkin olduğunda bunları dusunmesigerektigini anlattım.. Sonrasında sosyal medya instgrm kullanmak için izin isterdi benden vermezdim yaşı küçük olduğu için.. 1 ay önce babası hesap açtığı görmüş oda babaya sınıf arkadaşlarının olduğunu vs anlatınca ses çıkarmamış babası, bana da söyledi senden gizlikullanmak istemiyorum diye , bende gizli gizli yukleyip sileceginebiz bilelim diye düşünerek bisey demedim hep istemediğimi soylesemde.. Sürekli girip kontrol ediyorum ınstagram tabletinde de yuklu ordan bakıyorum.. Ama orda bazı konuşmalar farkettim bu kişiler hep okuldan tanıdığı kişiler yabancı yok ama küfürlü konuşmalar (evde asla edilmez) , bi arkadasina lezbiyen değilim biseksim yazmış, sonra hoşlandığı bi çocuk olduğunu anlatmış.. Sonra hristiyan olduğunu söylemiş.. Bunların arayis olduğunu düzeleceğini kendime telkin edip Sabırla, anlayışla yaklaşmaya calsiirken herşey daha da kotu oluyor.. karakter olarak dik kafalı,söz dinlemeyen bir çocuk kızım malesef:( Ben aman yanlış yapmasin, herseyini benimle paylaşsın, çok baskiyapmayayım bu dönemler geçici, hepsi geçecek diye düşünürken bunların olmasına çok üzülüyorum. 10 yaşında çevre, arkadaş internet mi emin olmadigim şekilde maruz kaldığı şeyler, bunca şeyi öğrenmiş olmasına çok üzülüyorum.. Tek basında çocuklarımın herşeyi ile ilgilenmeye çalıştım, psikolojik destek aldım ihtiyaç olduğunda ama bu kızımı ikna edemiyorum gitmek istemiyorum diye diretiyor.. Son 1 aydır daha da değişti, daha saygısız, söz dinlemeyen bana düşman bir çocuk oldu.. Babası ile bosanmamizi istiyordu ikimizi konuştuk , bu duruma üzülmedi bile neredeyse.. Babasinin bana olan davranışlarını görüyordu son zamanlarda , bana hayatındaki en doğru kararı verdin anne dedi öğrenince ama aradan 1 gün geçti babam bana sensiz yaşayamam benle yaşa sen dedi, ben babamla yaşayacağım dedi:( istediğin zaman gidip kalabilirsin dedim ama yok ben sürekli onla yasamak istiyorum dedi.. Babasında hata böyle bi söz söylediği, aklını karıştırdığı için.. onda da çocuk bakacak rahatını bozacak potansiyel yok belkide arada yanima gelirsin senin bi odan daha olacak diyerek üzülmemesini isteyerek söyledi bilmiyorum ama babamdan bosan gelmesin eve diye çocuk şimdide böyle söylüyor.. Ben ne yapacağımı, nasıl davranacağımı şaşırdım.. bu dönem geçecek, sabırlı ol diyorum ama öfkeme hakim olamıyorum.. Zaten zor bir dönemden geçiyorum maddi , manevi kendimi toparlayamadan bunların olması beni biraz daha yıkıyor dayanamıyorum.. Ben kötü bi anne değilken çocuğun beni düşman gibi gormesi, saygısız davranması herşey üst üste geliyor.. Geçen gün ilk kez evimizden 10 dk asadaga bi yere inmek istedi arkadaşı ile izin vermedim beni dinlemeyip inmiş, babası ile konuştum ciddi şekilde konuşacak oda karşısına alıp.. Hayata dair endişelerim varken, bi evliliği çok zor bitirmişken şimdide kızım için uykularım kaçıyor .. Telefon , ınstgam kullanımı tamamen yasaklamak cozummu ? Yada arkadaşı ile bağlantısı tamamen kesmek doğrumu? Yoksa sınırlandırma yaparak mi devam etmek gerekir ne yapacağımı şaşırdım ben nerde yanlış yaptım, sınırları olmayan birimi oldum çocuklarımın gözünde.. Babasında çekinir o daha kuralcidir ama ona bile aynı tavırlar içinde soz dinlemeyen bir çocuk :( çok endişeliyim.. Büyük kızında da oldu bu tarz şeyler şükür ki geçti buda geçecek mi en az zararla nasıl atlatiriz kızıma nasıl yakın olurum.. Kedi sahiplenmiştim dahayeni onlar istediği için artık iyice sınırları aşınca kediyi sahibine geri vereceğimi söyledim sinirlenip bana evden kaçarım verirsen dedi düşünün :(
Yazıyı yarıya kadar okudum. Sizdeki asıl sorun çocuğunuzun hareketleri ve dedikleri değil, asıl sorun çocuğun baba otoritesinden, sertliğinden yoksun olması. Baba kızına bir kez bile " höt " dememiş, sınır çizmemiş,
" hayır " dememiş. Ee çocuk da bunu kullandıkça kullanmış. Siz telefon yok demişsiniz, baba " al canım kızım sana telefon " demiş, baba , kızın sosyal medyasını görmüş, ses etmemiş. Kusura bakmayın da tam bir iskele babası.

Kızın dini ve cinsel yönelim konularında dediklerinin, yazdıklarının özentilik olduğu o kadar belli ki. O yüzden siz kızınızdan değil kocanızın yapmadığı babalıktan korkun.
 
Back
X