• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

10 yaşındaki kızıma sınır koyamıyorum..Din değistirme, cinsel yönelim endişelerim 😥

10 yaşında biz sumugumuzu yiyoduk simdikilere çok tolerans tanınıyor

Aman çocuk kızmasın aman travması olmasın diye diye çocuklar at kosturuyolar gunun sonunda.
Biz internet telefon olmadan büyüdük. 8 yaşındaki kızım bile o kadar çok şey biliyor ki. Kendi öğrenmese bile arkadaşından duyuyor. Nasıl engel olacaz nasıl koruyacaz:'(
 
Umursamaz olduğum için mi konu açıp fikir almak istedim acaba yada bu kadar endiseliyim.. tabiki doktora götürdüm endokrinde gerekli testleri yapıldı diğer yorumlariniz için bisey diyemeyeceğim zaten çoğu benimde pişmanlığını yaşadığım seyler
Niye konunun başında yazmadınız bunu, çok mu önemsiz bir detay? Ne çıktı tahlil sonuçları, tedavisi ne zaman başladı?
 
Gece saat 3 o kadar huzursuzum ki uyku tutmadı kalktım.. Yakın zamanda esimden boşandım konu açmıştım..3 kizim var 17.10 ve 8 yaşlarında.. 10 yaşındaki kızımın erken ergenlik durumu var 1 yıl önce adet gördü ve tavırları ergenlik cağında bi kız çocuğu yaşi küçük olsada.. Büyük kızımdan deneyimlerimle ona liseye gidene kadar telefon almamaya kararlıydım ama babasını bi şekilde ikna edip telefonu aldırdı.. Verdiği sözleri tutup telefonu dediğimiz gibi kullanmadı çoğu zaman.. Kontrol altında tutmaya çalıştım hep.. Kızım 10 yaşında ama hep kendinden buyuklerle anlaşarak onlarla arkadaşlık yapmak istedi, ona bunun doğru olmadığını anlatarak açıkladım, dinlemediği yerlerde arkadaşları ve aileleri ile tanıştım.. 13 yaşında bi arkadaşı var, koruyucu ailede olan cok da iyi bir aileye sahip ama kız biraz asi ,söz dinlemeyen bildiğini okuyan biri..kızımda karakter olarak ona benziyor bu sebeple iyi anlaştılar ama 1 aydır kızımda daha da değişimler olunca ailesi ile görüşerek görüşmelerine kısıtlama getirdim. Tamamen yasaklama koymadım onu anlamaya çalıştım çünkü ters tepiyordu.. bunu yani sıra bir gun bana Allaha inanmak zorundamıyım ben kiliseye gitmek istiyorum dedi, kendimi yine tuttum tepki vermedim benimle herseyini paylaşsın istedim, böyle bi karar vermek için çok küçük oldugunu yetişkin olduğunda bunları dusunmesigerektigini anlattım.. Sonrasında sosyal medya instgrm kullanmak için izin isterdi benden vermezdim yaşı küçük olduğu için.. 1 ay önce babası hesap açtığı görmüş oda babaya sınıf arkadaşlarının olduğunu vs anlatınca ses çıkarmamış babası, bana da söyledi senden gizlikullanmak istemiyorum diye , bende gizli gizli yukleyip sileceginebiz bilelim diye düşünerek bisey demedim hep istemediğimi soylesemde.. Sürekli girip kontrol ediyorum ınstagram tabletinde de yuklu ordan bakıyorum.. Ama orda bazı konuşmalar farkettim bu kişiler hep okuldan tanıdığı kişiler yabancı yok ama küfürlü konuşmalar (evde asla edilmez) , bi arkadasina lezbiyen değilim biseksim yazmış, sonra hoşlandığı bi çocuk olduğunu anlatmış.. Sonra hristiyan olduğunu söylemiş.. Bunların arayis olduğunu düzeleceğini kendime telkin edip Sabırla, anlayışla yaklaşmaya calsiirken herşey daha da kotu oluyor.. karakter olarak dik kafalı,söz dinlemeyen bir çocuk kızım malesef:( Ben aman yanlış yapmasin, herseyini benimle paylaşsın, çok baskiyapmayayım bu dönemler geçici, hepsi geçecek diye düşünürken bunların olmasına çok üzülüyorum. 10 yaşında çevre, arkadaş internet mi emin olmadigim şekilde maruz kaldığı şeyler, bunca şeyi öğrenmiş olmasına çok üzülüyorum.. Tek basında çocuklarımın herşeyi ile ilgilenmeye çalıştım, psikolojik destek aldım ihtiyaç olduğunda ama bu kızımı ikna edemiyorum gitmek istemiyorum diye diretiyor.. Son 1 aydır daha da değişti, daha saygısız, söz dinlemeyen bana düşman bir çocuk oldu.. Babası ile bosanmamizi istiyordu ikimizi konuştuk , bu duruma üzülmedi bile neredeyse.. Babasinin bana olan davranışlarını görüyordu son zamanlarda , bana hayatındaki en doğru kararı verdin anne dedi öğrenince ama aradan 1 gün geçti babam bana sensiz yaşayamam benle yaşa sen dedi, ben babamla yaşayacağım dedi:( istediğin zaman gidip kalabilirsin dedim ama yok ben sürekli onla yasamak istiyorum dedi.. Babasında hata böyle bi söz söylediği, aklını karıştırdığı için.. onda da çocuk bakacak rahatını bozacak potansiyel yok belkide arada yanima gelirsin senin bi odan daha olacak diyerek üzülmemesini isteyerek söyledi bilmiyorum ama babamdan bosan gelmesin eve diye çocuk şimdide böyle söylüyor.. Ben ne yapacağımı, nasıl davranacağımı şaşırdım.. bu dönem geçecek, sabırlı ol diyorum ama öfkeme hakim olamıyorum.. Zaten zor bir dönemden geçiyorum maddi , manevi kendimi toparlayamadan bunların olması beni biraz daha yıkıyor dayanamıyorum.. Ben kötü bi anne değilken çocuğun beni düşman gibi gormesi, saygısız davranması herşey üst üste geliyor.. Geçen gün ilk kez evimizden 10 dk asadaga bi yere inmek istedi arkadaşı ile izin vermedim beni dinlemeyip inmiş, babası ile konuştum ciddi şekilde konuşacak oda karşısına alıp.. Hayata dair endişelerim varken, bi evliliği çok zor bitirmişken şimdide kızım için uykularım kaçıyor .. Telefon , ınstgam kullanımı tamamen yasaklamak cozummu ? Yada arkadaşı ile bağlantısı tamamen kesmek doğrumu? Yoksa sınırlandırma yaparak mi devam etmek gerekir ne yapacağımı şaşırdım ben nerde yanlış yaptım, sınırları olmayan birimi oldum çocuklarımın gözünde.. Babasında çekinir o daha kuralcidir ama ona bile aynı tavırlar içinde soz dinlemeyen bir çocuk :( çok endişeliyim.. Büyük kızında da oldu bu tarz şeyler şükür ki geçti buda geçecek mi en az zararla nasıl atlatiriz kızıma nasıl yakın olurum.. Kedi sahiplenmiştim dahayeni onlar istediği için artık iyice sınırları aşınca kediyi sahibine geri vereceğimi söyledim sinirlenip bana evden kaçarım verirsen dedi düşünün :(

Benim benden küçük kuzenlerimin hiçbirinin sosyal medya hesabı yok, biri yok 10 yaşında kız çocuğu, diğer ikisi 14 yaşında biri erkek biri kız.

10 yaşındaki sadece evdeki evdeki tableti kullanıyor. O daha çocuk gibi oyuncak seviyor hala.

14 yaşındakilerin akıllı saatleri var. Telefonları var ama sadece whatsapp yüklü. Konum gönderiyorlar evden okula giderken ve dönüşte. Rehbere ailelerinden izinsiz habersiz kimseyi eklemiyorlar. Sosyal medya hesapları yok.

Yargılamak için yazmıyorum ama bu yaşta başa çıkamazsanız ileride hiç çıkamazsınız. Kuş gibi evden uçar gider. Hiç hoş olmayan şeyler yaşanır. Ne siz ne babası evde de tutamazsınız, iletişimde de kalamazsınız.

Benim ilkokul dörde giderken bir arkadaşım vardı, evlerine gitmiştik o yaşta porno izliyordu kız çocuğu, online chat sitesi bulmuştu ordan insanlarla yazışıyordu. Allahtan başına bir şey gelmedi. Benim o yaşta hiç aklıma gelmezdi cinsellikle ilgili video açıp izlemek. Her çocuk çok farklı.
 
Teşekkür ederim lütfen konunun kapanmasına veya aranizda tartismaya sebep olacak yorumlar yazmazsak bende her fikire saygi duyarak okumak isterim
13 yaşındaki kızla samimi olmasına izin vermeyin. Yönetmeye çalışır sizin çocuğunuzu . Bu yaşlarda biriki yaş bile çok şey farkettirir . Birgün kızım geldi ben Kürtleri sevmiyorum . Çok şaşırdım bizim evde konuşulan birşey değil. İşte ileri geri konuştu. Sonra arkadaşından aldığını öğrendim bu fikirleri . Irkçı anne babası olan bir çocuktu . Sınır koydum arkadaşlıklarına . Sizin kızınız da din değiştirmeyi , biseksüelliği falan başka çocuktan öğrenmiştir emin olun. Ya da başka çocuk şu şu yerlere bak sosyal medyada demiştir. Arkadaş çok önemli bu yaşlarda . Karekterleri henüz yeni yeni şekilleniyor. İyiye de açıklar kötüye de. Spora yönlendirin . Çok faydasını göreceksiniz . Kitap okuyun akşamları beraber. Okumayı sevsin. Beraber film izleyin sarılın.
 
Büyük kızında da zorluklar yaşadım özellikle cinsel yönelime ilgili şüphelerim oldu bi ara erkek gibigiyinip saçlarını kısacık kesti vs ama şuan geçti şükür hepsi
işte abladan da ister istemez etkilenmiş olabilir. bazı şeylerde soya çekim de olabilir. yine benzetmek istemiyorum ama maraştaki katliamcı çocuğun ablalarından biri için de cinsel yönelimi farklı diyorlardı.

kız kıza etkinlikler yapın dediğim gibi makyaj yaptırın alışverişe çıkın sütyen vs alın
 
Psikolojik destek demeyeceksiniz, tabi kabul etmez. İşinin ehli psikologlar psikiyatristler önce tahlil istiyor. Kan hormon vs değerlere bakalım diyor. Dengesizlik varsa takviye başlayalım diyorlar. Benim kız kalın perdeleri bile kapatıp oturduğu için d vitamini değeri yerdeydi mesela. Biz de psikolog desek tavana zıplardı hayır derdi. Herkes çocuğunu tanır, neye ne şekilde ikna edeceğini bilir. Önce çocuk endokrinoloji doktoruna götüreceksiniz, o çocuğa tahliller testler yapacak. Kızınızdan habersiz doktorla psikolog işini konuşacaksınız ve o doktor bizi bu doktora sevk etti diyeceksiniz. 9 yaşında adet olmuş kıza baka baka oturdunuz mu evde?

Ya kusura bakmayın ama kocam izin vermedi çalışmadım diyorsunuz, vaktiniz varken çocuğa çok rahat endokrinolog bulabilirdiniz. Kıllanma da vardır göğüs gelişmesi de başlamıştır. Evde akşama kadar koca yolu mu gözlediniz? Aman babasız büyümesinler diye bozmayın evliliklerinizi sündürün ta ki adamlar keyifleri istedi diye evi terk edene kadar. Siz onları değil onlar sizi boşasın çoluk çocuğu terk etsin.
Kızımı endokrinegötürdüm bi süre kontrollü hasta olarak 1 yıl boyunca gittik..sonunda isterseniz iğne tedavisine baslayalim , yada bekleyelim adet başlayıncada mudahele edebiliriz demişti.. Boy ve fizik olarak gelişimi iyi biz bu durumlarda çocuğun psikolojik hazirliligina birde boy kiloya bakiyoruz diyerek bize birakti aslinda kızım bi süre sonra adet oldu, iğne olmak istemedi bizde iğne tedavisi yaptirmadik
 
Niye konunun başında yazmadınız bunu, çok mu önemsiz bir detay? Ne çıktı tahlil sonuçları, tedavisi ne zaman başladı?
Doktor tahliller sonucu takip etmeyi uygun gördü..1yil takipli hasta olarak gidip geldik sonra boy gelişimin iyi olduğunu bu süreçte boy kilo yeterliliğine, çocuğun buna hazır olup olmadığının önemli olduğunu isterseniz şimdi başlayalım tedaviye yada adet olmasını bekleyip kanama oluncada durdurabiliriz demişti.. kızım bi süre sonra adet oldu iğne olmayı istemedi sürece kendini hazirlayinca iğne tedavisi yapılmadı.. Keşke yaptirsaydimdiyorum bende suanda
 
işte abladan da ister istemez etkilenmiş olabilir. bazı şeylerde soya çekim de olabilir. yine benzetmek istemiyorum ama maraştaki katliamcı çocuğun ablalarından biri için de cinsel yönelimi farklı diyorlardı.

kız kıza etkinlikler yapın dediğim gibi makyaj yaptırın alışverişe çıkın sütyen vs alın
Çocuğun etekli videoları var. Çocuk sinyalleri vermiş hep. Öğretmenleri farketmiş . Aile çok ilgilenmemiş . Yok zeki çocuğumuz yok dil biliyor anadili gibi vs diye savunmuşlar hep. Eleştlriye açık olmalı veliler oysa.
 
Kızımı endokrinegötürdüm bi süre kontrollü hasta olarak 1 yıl boyunca gittik..sonunda isterseniz iğne tedavisine baslayalim , yada bekleyelim adet başlayıncada mudahele edebiliriz demişti.. Boy ve fizik olarak gelişimi iyi biz bu durumlarda çocuğun psikolojik hazirliligina birde boy kiloya bakiyoruz diyerek bize birakti aslinda kızım bi süre sonra adet oldu, iğne olmak istemedi bizde iğne tedavisi yaptirmadik

Rapunzel Allah Kuran aşkına yanımda olsanız sizi şöyle bir sarsardım artık. Hayatımda hiçbir hastane sürecinde ama çocuk bunu istemedi yapmadık etmedik diye bir şey duymadım.

Erken ergenlik sürecinde 6-7 yıl iğne tedavisi ve tiroid ilaçları kullandım. O berbat üniversite hastanesinin koridorlarında ne berbat halde çocuk hasta gördüm, hiçkimseden Ama çocuk şunu istedi bunu istemedi lafını duymadım. Sadece erken ergenlik değil çok korkunç halde çocuklar vardı hiçbirinden ben burda olmak istemiyorum dediğini, annelerinin onların sözünü dinlediğini duymadım.

Bana birde genizeti ameliyatı yaptırdılar keşke deseydim ben bu ameliyatı olmak istemiyorum diye.

Çocuk aklı ile hareket edilmez. Çocuk bunu yaptı kendi istedi, şunu yaptı bunu yaptı.
 
Çocuğun etekli videoları var. Çocuk sinyalleri vermiş hep. Öğretmenleri farketmiş . Aile çok ilgilenmemiş . Yok zeki çocuğumuz yok dil biliyor anadili gibi vs diye savunmuşlar hep. Eleştlriye açık olmalı veliler oysa.
o çocuk otizmliydi. otizmlilerin bazılarında iq yüksek çıkar. bunu aile de bildiği halde kötü yanını görmezden gelip oğullarını da sürekli çok zeki bir çocuk diye tolere etmişler. bir de memur aile, ilerde önüne çıkmasın diye teşhis aldırmamışlar işte. olan başkalarının tertemiz çocuklarına oldu.

ben mesela çocuğun ablalarına çok şaşırıyorum. benim de kardeşim var. ben lisedeyken o ortaokuldaydı derdini vs anlatmadan halidnen anlar bir şekilde sıkıştırıp anlattırırdım. buradaki nokta aile arasında da iletişim kopukluğunun varlığı
 
Psikolojik destek demeyeceksiniz, tabi kabul etmez. İşinin ehli psikologlar psikiyatristler önce tahlil istiyor. Kan hormon vs değerlere bakalım diyor. Dengesizlik varsa takviye başlayalım diyorlar. Benim kız kalın perdeleri bile kapatıp oturduğu için d vitamini değeri yerdeydi mesela. Biz de psikolog desek tavana zıplardı hayır derdi. Herkes çocuğunu tanır, neye ne şekilde ikna edeceğini bilir. Önce çocuk endokrinoloji doktoruna götüreceksiniz, o çocuğa tahliller testler yapacak. Kızınızdan habersiz doktorla psikolog işini konuşacaksınız ve o doktor bizi bu doktora sevk etti diyeceksiniz. 9 yaşında adet olmuş kıza baka baka oturdunuz mu evde?

Ya kusura bakmayın ama kocam izin vermedi çalışmadım diyorsunuz, vaktiniz varken çocuğa çok rahat endokrinolog bulabilirdiniz. Kıllanma da vardır göğüs gelişmesi de başlamıştır. Evde akşama kadar koca yolu mu gözlediniz? Aman babasız büyümesinler diye bozmayın evliliklerinizi sündürün ta ki adamlar keyifleri istedi diye evi terk edene kadar. Siz onları değil onlar sizi boşasın çoluk çocuğu terk etsin.
Doktora gitmiş ama erken ergenlik tedavisi alıyor mu almıyor mu anlamadım ben
 
Benim benden küçük kuzenlerimin hiçbirinin sosyal medya hesabı yok, biri yok 10 yaşında kız çocuğu, diğer ikisi 14 yaşında biri erkek biri kız.

10 yaşındaki sadece evdeki evdeki tableti kullanıyor. O daha çocuk gibi oyuncak seviyor hala.

14 yaşındakilerin akıllı saatleri var. Telefonları var ama sadece whatsapp yüklü. Konum gönderiyorlar evden okula giderken ve dönüşte. Rehbere ailelerinden izinsiz habersiz kimseyi eklemiyorlar. Sosyal medya hesapları yok.

Yargılamak için yazmıyorum ama bu yaşta başa çıkamazsanız ileride hiç çıkamazsınız. Kuş gibi evden uçar gider. Hiç hoş olmayan şeyler yaşanır. Ne siz ne babası evde de tutamazsınız, iletişimde de kalamazsınız.

Benim ilkokul dörde giderken bir arkadaşım vardı, evlerine gitmiştik o yaşta porno izliyordu kız çocuğu, online chat sitesi bulmuştu ordan insanlarla yazışıyordu. Allahtan başına bir şey gelmedi. Benim o yaşta hiç aklıma gelmezdi cinsellikle ilgili video açıp izlemek. Her çocuk çok farklı.
14 yaş ya lgs ye hazırlanılan yaştır ya da okula erken gittiyse lise 1 yaşı. Telefonu mutlaka olmalı . Biz öğretmenlere de ünüversitede eğitim veren bir yakınımıza danışarak aldık telefon . Alınmaması çocuğa psikolojik şiddettir demişti. Artık arkadaş buluşmaları , öğretmenlerle arkadaşlık , ödev araştırmaları , hayatı tanımaları yaşlarındalar. Müzik zevkleri gelişecek, film zevkleri . Serviste telefondan ders çalışılıyor , ödev yapılıyor , müzik dinleniyor. Telefon alsınlar çocuğa.
 
Konuyu okuyunca aklıma kardeşim geldi. Dehşet bir ergenlik geçirdi. O da ergenlikte bana çok posta koyuyordu. El kaldırmaya falan teşebbüs ediyordu. Babam ses çıkarmıyordu bu duruma. Beni de dinlemiyorlardı. Bir süre sonra babama da posta koymaya başladı. Bu evden giderim diye tehditler savuruyordu. Tabi bu laflar postalar hep arkadaşlarından geliyor. Anlatıyorlarmış hep babamı dövüyorum bilmem ne diye saçma sapan şeyler. O da başladı denemeye aynı şeyleri. Bir gün babam da "tamam git o zaman" dedi. Bizimki önce bi şaşırdı. Sonra "giderim tabi sizinle mi uğraşacağım kendi hayatımı yaşarım benim arkadaşlarım var arkamda" dedi valizini topladı, çıktı. Ben çok endişelendim ama babam beni sakinleştirdi. Küçük bir ilçede oturduğumuz için bir şey olmaz gideceği yerler belli merak etme o serseri arkadaşına gitmiştir dedi. Gerçekten de ona gitmiş. Orda 3 gün kaldı. 3 gün sonra ağlayarak beni aradı. Güya buluşma ayarladık. Valiziyle geldi bi de Allah'ım ya. Hüngür şakır ağladı nolur babamla konuş eve dönmek istiyorum dedi. Ben de güya babamla konuştum döndü bizimki.
Tabi siz büyükşehirde yaşıyorsanız bunu yapmanız çok zor ve kız çocuğu. O yüzden destek alın kesin olarak. Yoksa biraz ağır geçirdiği için kayboladabilir çocuk, psikolojik anlamda. Baba çok gevşek davranıyor, siz tehditlere mecbur boyun eğiyorsunuz her türlü istediği herşeyi yapıyor. Bu özgürlükte çok fazla. Doğal olarak sürekli dozu arttırıyor. O nedenle psikolojik destek şart. Umarım destekten sonra konunuzu güncelllersiniz sürekli. Bunu yaşayan çok fazla aile var çünkü.
 
Kızımı endokrinegötürdüm bi süre kontrollü hasta olarak 1 yıl boyunca gittik..sonunda isterseniz iğne tedavisine baslayalim , yada bekleyelim adet başlayıncada mudahele edebiliriz demişti.. Boy ve fizik olarak gelişimi iyi biz bu durumlarda çocuğun psikolojik hazirliligina birde boy kiloya bakiyoruz diyerek bize birakti aslinda kızım bi süre sonra adet oldu, iğne olmak istemedi bizde iğne tedavisi yaptirmadik
İyide onun istemesine mi baktınız? Adet olursa diye bir şey demezler, siz o 1 senede her ay iğne vurdurarak erken ergenlik tedavisi olmalıydınız. İğne olsa zaten adette olmayacak, kıllanma vs her şey gerileyecekti.
 
14 yaşındakilerin akıllı saatleri var. Telefonları var ama sadece whatsapp yüklü
14 yaş ya lgs ye hazırlanılan yaştır ya da okula erken gittiyse lise 1 yaşı. Telefonu mutlaka olmalı . Biz öğretmenlere de ünüversitede eğitim veren bir yakınımıza danışarak aldık telefon . Alınmaması çocuğa psikolojik şiddettir demişti. Artık arkadaş buluşmaları , öğretmenlerle arkadaşlık , ödev araştırmaları , hayatı tanımaları yaşlarındalar. Müzik zevkleri gelişecek, film zevkleri . Serviste telefondan ders çalışılıyor , ödev yapılıyor , müzik dinleniyor. Telefon alsınlar çocuğa.

Ee 14 yaşındakilerin telefonu var zaten?
 
Biz internet telefon olmadan büyüdük. 8 yaşındaki kızım bile o kadar çok şey biliyor ki. Kendi öğrenmese bile arkadaşından duyuyor. Nasıl engel olacaz nasıl koruyacaz:'(
mIRC ICQ falan vardı biz ortaokuldayken ya, cirit atıyorduk ama şimdi dikkat edilmesi gereken daha çok şey var maalesef:(
 
Doktora gitmiş ama erken ergenlik tedavisi alıyor mu almıyor mu anlamadım ben
Gitmiş de ilaç başlanmamış.

Endokrinde biz şöyle yapıyoruz: çocuğun boyu yeterliyse, etrafındaki arkadaşlarından da birkaç kişi adet görmeye başladıysa ve çocuk sosyal olarak uyum sağlayabilecekse ergenliği geciktirmiyoruz.

8,5 yaş sınırı var bu yaştan önce adet göreceğini öngörüyorsak geciktiriyoruz.
Bunun için tabii 6-7 yaşında meme gelişiminin başlaması lazım.
 
Biz internet telefon olmadan büyüdük. 8 yaşındaki kızım bile o kadar çok şey biliyor ki. Kendi öğrenmese bile arkadaşından duyuyor. Nasıl engel olacaz nasıl koruyacaz:'(
Güzel kullanana bilinçli kullanana öyle bir derya deniz nimet ki . Ordan kendi kendine yazılım öğrenenler var, dil öğrenenler var, doğru hocaları bulup onların sayesinde iyi lise , üniversite kazananları var. Müzik aleti çalmayı öğrenebiliyorsun . Sağlıklı beslenmeyi öğreniyorsun. Spor salonuna gerek duymadan spor yapabiliyorsun . Dünyada neler olup bittiğini anında öğreniyorsun. Daha neler neler.
 
Kızımı endokrinegötürdüm bi süre kontrollü hasta olarak 1 yıl boyunca gittik..sonunda isterseniz iğne tedavisine baslayalim , yada bekleyelim adet başlayıncada mudahele edebiliriz demişti.. Boy ve fizik olarak gelişimi iyi biz bu durumlarda çocuğun psikolojik hazirliligina birde boy kiloya bakiyoruz diyerek bize birakti aslinda kızım bi süre sonra adet oldu, iğne olmak istemedi bizde iğne tedavisi yaptirmadik
Ayağı kolu kırılsa tedavi olmak istemiyorum dese hastaneye götürmeyecek misiniz? Kızım bilir, istemezse zorlamam mı diyeceksiniz? Kızınız mesela daha neleri istemezse yapmak zorunda değil? 10 yaşında çocuğun yönetimine mi bıraktınız kendinizi? Çocuk bu cesareti bu gücü nereden alıyor belli. Kural sınır otorite yok. Tedavi olmam diyor olmuyor, telefon isterim diyor veriliyor, sosyal medya instagram isterim filtre konmayacak telefonuma diyebiliyor. Sizi yermek için yazmıyorum, yanlışlarınızın farkında olun. Boşanma nedeniyle kendinizi suçlu hissedip çocuğa geniş haklar veriyorsunuz ve o da bunu kullanıyor. 13 ve 10 yaş arkadaş olmamalı. Anne ağlayacağına çocuk ağlasın diye bir laf var. 10 yaşında böyleyse 14-15 yaşında hiç baş edemezsiniz.
 
Back
X