Ben üniversiteden mezun olalı 3 sene oldu. Üniversite boyunca çok masrafım harcamam olmadı. Çünkü zaten ailem aşırı derecede karışıyordu. Verdikleri küçücük para ve aldığım krediyle de son sene ufak tefek çeyrek alıyordum. Ailemle yaşadım. Şimdi evin düzenine baktığımda benim zamanımdan çok farklı. Zaten öncesinde anlatmıştım annem erkek kardeşime ayrı yemek yapıyor bizleri önemsemiyor diye. Önceden böyle değildi yıllar geçtikçe daha neler yaptığını göreceğim bilmiyorum. Ben mezun olduktan sonra işte düzenli çalışmadım sınav hazırlandım ama o kadar çok aileme yük olmamak istiyorum ki hiçbir şekilde harcama yapmıyorum yani kartlarından. Bu sene kendim evde özel ders veriyorum birkaç öğrenci buldum elime geçen miktarları da kendi haftalık ihtiyaçlarıma harcayıp kalanını biriktiriyorum. Annem ise ihtiyacı olunca benden kazandığım haftalık miktarı da alıyor üstelik buna zorunluymuşum gibi. Diğer taraftan erkek kardeşim üniversite 2. Sınıf, aylık 20 bin alıyor neredeyse, üstelik çalışmadan bir imzayla. İşkur çıktı burs da alıyor. Ben üniversitede iken hiçbir imkan çıkmamıştı, kendisi depremzede olduğumuz için birçok şeyden faydalandı. Aylık kazandığını gidip tatilde arkadaşlarıyla bir günde bitirebiliyor. Gerçekten zor durumdaysak annemin ona sorup istemesi ya da en azından evde ayrı olarak kendisine alınan şeylerin parasını ufaktan ödemesi gerekmez mi. Erkek kardeşim ben işte çalıştığım dönemde benden para istiyordu ama şuan hiçbir şekilde evi hatırladığı yok her şeyi çar çur edecek bir tip. Ve seneye de çalıştığımda benden her ay para isteyecektir çünkü bu işkur her sene çıkmıyor. Kendisini tanıyorum ve eğer vermezsem de ailem ne var sanki öldün mü kaç yıldır bu evdesin verebilirsin tarzında konuşur. Benim kazandığım her miktar sayılırken örneğin şu öğrenci geldi şu kadar birikti haftalık vs annem sayarken kardeşimin birkaç günde bitirdiği 20 bin gözüne bile gelmiyor. Ben bu insanlardan nasıl korunabilirim. Ne yapmalıyım ne düşünüyorsunuz? Bu arada sınava hazırlanıyorum