• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Ayırt edildiğiniz bir eve ufak da olsa yardım yapıyor musunuz

kimkio2

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
11 Ocak 2026
Mesajlar
26
Emoji Skoru
6
Puanlar
1
Yaş
24
Ben üniversiteden mezun olalı 3 sene oldu. Üniversite boyunca çok masrafım harcamam olmadı. Çünkü zaten ailem aşırı derecede karışıyordu. Verdikleri küçücük para ve aldığım krediyle de son sene ufak tefek çeyrek alıyordum. Ailemle yaşadım. Şimdi evin düzenine baktığımda benim zamanımdan çok farklı. Zaten öncesinde anlatmıştım annem erkek kardeşime ayrı yemek yapıyor bizleri önemsemiyor diye. Önceden böyle değildi yıllar geçtikçe daha neler yaptığını göreceğim bilmiyorum. Ben mezun olduktan sonra işte düzenli çalışmadım sınav hazırlandım ama o kadar çok aileme yük olmamak istiyorum ki hiçbir şekilde harcama yapmıyorum yani kartlarından. Bu sene kendim evde özel ders veriyorum birkaç öğrenci buldum elime geçen miktarları da kendi haftalık ihtiyaçlarıma harcayıp kalanını biriktiriyorum. Annem ise ihtiyacı olunca benden kazandığım haftalık miktarı da alıyor üstelik buna zorunluymuşum gibi. Diğer taraftan erkek kardeşim üniversite 2. Sınıf, aylık 20 bin alıyor neredeyse, üstelik çalışmadan bir imzayla. İşkur çıktı burs da alıyor. Ben üniversitede iken hiçbir imkan çıkmamıştı, kendisi depremzede olduğumuz için birçok şeyden faydalandı. Aylık kazandığını gidip tatilde arkadaşlarıyla bir günde bitirebiliyor. Gerçekten zor durumdaysak annemin ona sorup istemesi ya da en azından evde ayrı olarak kendisine alınan şeylerin parasını ufaktan ödemesi gerekmez mi. Erkek kardeşim ben işte çalıştığım dönemde benden para istiyordu ama şuan hiçbir şekilde evi hatırladığı yok her şeyi çar çur edecek bir tip. Ve seneye de çalıştığımda benden her ay para isteyecektir çünkü bu işkur her sene çıkmıyor. Kendisini tanıyorum ve eğer vermezsem de ailem ne var sanki öldün mü kaç yıldır bu evdesin verebilirsin tarzında konuşur. Benim kazandığım her miktar sayılırken örneğin şu öğrenci geldi şu kadar birikti haftalık vs annem sayarken kardeşimin birkaç günde bitirdiği 20 bin gözüne bile gelmiyor. Ben bu insanlardan nasıl korunabilirim. Ne yapmalıyım ne düşünüyorsunuz? Bu arada sınava hazırlanıyorum
 
Kendi evinde ders vermemeni öneririm. Ama tanımıyor güvenmiyorsan kimsenin evine de girme de... Hali hazırdaki öğrencilerine evlerinde derse devam edeceğini artık kendi evinin müsait olmadığını söylersin. Sizinkiler duymadan..Evden de kütüphaneye diye çıkarsın. Sen kazandıkça onlar ihtiyaç çıkaracaklar. Yani inşallah atanıp kurtulursun
 
Ben üniversiteden mezun olalı 3 sene oldu. Üniversite boyunca çok masrafım harcamam olmadı. Çünkü zaten ailem aşırı derecede karışıyordu. Verdikleri küçücük para ve aldığım krediyle de son sene ufak tefek çeyrek alıyordum. Ailemle yaşadım. Şimdi evin düzenine baktığımda benim zamanımdan çok farklı. Zaten öncesinde anlatmıştım annem erkek kardeşime ayrı yemek yapıyor bizleri önemsemiyor diye. Önceden böyle değildi yıllar geçtikçe daha neler yaptığını göreceğim bilmiyorum. Ben mezun olduktan sonra işte düzenli çalışmadım sınav hazırlandım ama o kadar çok aileme yük olmamak istiyorum ki hiçbir şekilde harcama yapmıyorum yani kartlarından. Bu sene kendim evde özel ders veriyorum birkaç öğrenci buldum elime geçen miktarları da kendi haftalık ihtiyaçlarıma harcayıp kalanını biriktiriyorum. Annem ise ihtiyacı olunca benden kazandığım haftalık miktarı da alıyor üstelik buna zorunluymuşum gibi. Diğer taraftan erkek kardeşim üniversite 2. Sınıf, aylık 20 bin alıyor neredeyse, üstelik çalışmadan bir imzayla. İşkur çıktı burs da alıyor. Ben üniversitede iken hiçbir imkan çıkmamıştı, kendisi depremzede olduğumuz için birçok şeyden faydalandı. Aylık kazandığını gidip tatilde arkadaşlarıyla bir günde bitirebiliyor. Gerçekten zor durumdaysak annemin ona sorup istemesi ya da en azından evde ayrı olarak kendisine alınan şeylerin parasını ufaktan ödemesi gerekmez mi. Erkek kardeşim ben işte çalıştığım dönemde benden para istiyordu ama şuan hiçbir şekilde evi hatırladığı yok her şeyi çar çur edecek bir tip. Ve seneye de çalıştığımda benden her ay para isteyecektir çünkü bu işkur her sene çıkmıyor. Kendisini tanıyorum ve eğer vermezsem de ailem ne var sanki öldün mü kaç yıldır bu evdesin verebilirsin tarzında konuşur. Benim kazandığım her miktar sayılırken örneğin şu öğrenci geldi şu kadar birikti haftalık vs annem sayarken kardeşimin birkaç günde bitirdiği 20 bin gözüne bile gelmiyor. Ben bu insanlardan nasıl korunabilirim. Ne yapmalıyım ne düşünüyorsunuz? Bu arada sınava hazırlanıyorum

Yarın bir gün çalışmaya başladığınızda da dediğiniz gibi para vermeme gibi bir durum mümkün olmayacak görünüyor daha da yıpranacaksınız. Sınava odaklanın lütfen, kendi ayaklarınızın üzerinde durduğunuzda yavaş yavaş düzen de kurabilirsiniz. Kolaylıklar dilerim 🌼
 
Çünkü kardeşini erkekkkkkk
Serserilik de yapar, harcar da
Sorumsuzluk da yapar

Ama siz eksik olarak doğmuşsunuz, kadınsınız

Ya buna razı olacaksınız, ya da bu oyunu değiştireceksiniz

Paranızla ilgili ne bilgi verin ne de bir kuruş verin
Tam tersine ihtiyaçlarınızı ailenize aldırın
Yük olmamaya da çalışmayın
Sizin fedakarlık yaptığınız her kuruş kardeşinize serserilik parası olarak dönecek
Ayaklarınızın ucuna basarak yaşamaya devam etmeyin

Annenize bana karışma, kardeşim ne kadar harcıyor görmüyor musun dediğinizde ne diyor
 
Kendi evinde ders vermemeni öneririm. Ama tanımıyor güvenmiyorsan kimsenin evine de girme de... Hali hazırdaki öğrencilerine evlerinde derse devam edeceğini artık kendi evinin müsait olmadığını söylersin. Sizinkiler duymadan..Evden de kütüphaneye diye çıkarsın. Sen kazandıkça onlar ihtiyaç çıkaracaklar. Yani inşallah atanıp kurtulursun
Ailem her şeyimi didik didik kontrol ettiği için bunu yapamıyorum. Dersler Online olanlar da var bulunduğum yer küçücük deprem bölgesi biz de uzakta bir yerdeyiz gitmek istesem ulaşım vakit alıyor düzgün bir kitap kafe ortamı falan yok. Annem ilk dönem kazandığıma karışmıyordu bu dönem ise istiyor zaten bütün masrafları kendim karşılıyorum bazen yetmiyor mesela dişim çürüdü 6-7 binlik bir ödemesi var ağrıdan duramıyorum bendeki yetmiyor onu bile bekletiyorlar. Erkek kardeşim olsa ona hemen veriyorlar. Atanmam kesinlikle şart ama psikolojik olarak kendimi korumakta çok zorlanıyorum
 
Çünkü kardeşini erkekkkkkk
Serserilik de yapar, harcar da
Sorumsuzluk da yapar

Ama siz eksik olarak doğmuşsunuz, kadınsınız

Ya buna razı olacaksınız, ya da bu oyunu değiştireceksiniz

Paranızla ilgili ne bilgi verin ne de bir kuruş verin
Tam tersine ihtiyaçlarınızı ailenize aldırın
Yük olmamaya da çalışmayın
Sizin fedakarlık yaptığınız her kuruş kardeşinize serserilik parası olarak dönecek
Ayaklarınızın ucuna basarak yaşamaya devam etmeyin

Annenize bana karışma, kardeşim ne kadar harcıyor görmüyor musun dediğinizde ne diyor
Ben değiştirmek istediğimde kıskanç oluyorum. Halbuki kardeşimde kıskanabileceğim hiçbir şey yok elinden bir iş gelmez asosyal bahis oynayan bir insan. Paramı sayıyorlar ama. İhtiyaçlarımı aldıramam kartlarını istesem vermiyorlar ki. Babam mesela bana en son yıllar önce harçlık verdi sanırım. Sınav sağlık ücretimi karşılarlardı artık onu da yapmıyorlar. Benden almak zoruna gitmiyor ama kardeşim yurdu ücretsiz ve haftanın 4 günü zaten evde yatarken birkaç gün içinde 20 bini harcaması da umruna gelmiyor. Bu sene alır harcar ama seneye ne yapacak normal mi bu, seneye de bizden isteyecek benden alacak tanıyorum kendisini de. Ailem bana sadece yatacak bir yer verdi onun dışında yemek bile artık yok denebilir. Söylemiyorum çünkü herkes farkında olmasına rağmen üzerini örtüyor. Babama söylediğimde ben onun parasında değilim harcasın diyor. Sıkıştıkları zaman bendeki bin iki bine tamah ediyorlar. Annem annesinin aynısı ama bunu söylesem evde kıyamet kopar. Sadece içten içe hayal kırıklığı ve mide bulantısıyla yaşıyorum. Şuan her şeyden önemli olan sınavım ama evde yaşadıklarım beni çok etkiliyor
 
Ben değiştirmek istediğimde kıskanç oluyorum. Halbuki kardeşimde kıskanabileceğim hiçbir şey yok elinden bir iş gelmez asosyal bahis oynayan bir insan. Paramı sayıyorlar ama. İhtiyaçlarımı aldıramam kartlarını istesem vermiyorlar ki. Babam mesela bana en son yıllar önce harçlık verdi sanırım. Sınav sağlık ücretimi karşılarlardı artık onu da yapmıyorlar. Benden almak zoruna gitmiyor ama kardeşim yurdu ücretsiz ve haftanın 4 günü zaten evde yatarken birkaç gün içinde 20 bini harcaması da umruna gelmiyor. Bu sene alır harcar ama seneye ne yapacak normal mi bu, seneye de bizden isteyecek benden alacak tanıyorum kendisini de. Ailem bana sadece yatacak bir yer verdi onun dışında yemek bile artık yok denebilir. Söylemiyorum çünkü herkes farkında olmasına rağmen üzerini örtüyor. Babama söylediğimde ben onun parasında değilim harcasın diyor. Sıkıştıkları zaman bendeki bin iki bine tamah ediyorlar. Annem annesinin aynısı ama bunu söylesem evde kıyamet kopar. Sadece içten içe hayal kırıklığı ve mide bulantısıyla yaşıyorum. Şuan her şeyden önemli olan sınavım ama evde yaşadıklarım beni çok etkiliyor
O zaman kendini o evden kurtarmaktan başka kurtuluşun yok
 
Ailem her şeyimi didik didik kontrol ettiği için bunu yapamıyorum. Dersler Online olanlar da var bulunduğum yer küçücük deprem bölgesi biz de uzakta bir yerdeyiz gitmek istesem ulaşım vakit alıyor düzgün bir kitap kafe ortamı falan yok. Annem ilk dönem kazandığıma karışmıyordu bu dönem ise istiyor zaten bütün masrafları kendim karşılıyorum bazen yetmiyor mesela dişim çürüdü 6-7 binlik bir ödemesi var ağrıdan duramıyorum bendeki yetmiyor onu bile bekletiyorlar. Erkek kardeşim olsa ona hemen veriyorlar. Atanmam kesinlikle şart ama psikolojik olarak kendimi korumakta çok zorlanıyorum
Allah yar ve yardımcınız olsun
 
Çünkü siz hep ayakları üzerinde durabilen kendine yeten çocuk imajı cizmissiniz. Kardeşinizi biraz kıskandığını da düşünüyorum ama haklılık payınız da yok değil.
Ben olsam kardeşimden borç isterdim çok önemli lütfen aramızda kaldın çok zor durumdayim yapardım. Verirse o parayı geri vermez yatırım la tutmaya bakardım. Annem sen neden borç yaptın derse sana para verdim kendimi idare edemedim dersin o borcu da kardeşine bırak annen ödesin. Böylece kimse sizden para isteyemez aksine aman bize borç çıkarmasın da kendini idare etsin moduna girerlerdi.
 
Borcum var de verme. Eksi hesaptan çek diğer hesabına at. Neden derlerse de ağla kaç senenin birikimi de. Otur nefes almadan dersine bak bahane üretme 3 sene olmuş artık
 
Back
X