• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Boşanma ve Babam

Coocoo

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
12 Ağustos 2023
Mesajlar
2.010
Emoji Skoru
1.827
Puanlar
63
Kızlarım herkese iyi geceler.



Saat gecenin bir yarısı gözümde uyku yok. Uzun zaman olmuştu dertleşmeyeli. Boşanalı yaklaşık 1 yıl olacak yakında. Anlaşmalı bir şekilde boşandım. En aşağıya hatırlatma niteliğinde konularımı ekleyeceğim.

Boşanma sürecim bir çok kişiye göre oldukça hızlı ve sorunsuz oldu diyebilirim. Ancak boşanma sonrası tertemiz afalladım. Büyük oranda ablam ile yaşıyordum. Anne baba evinde da aralıklı kaldığım oluyordu. Ablamların eniştem ile şark görevine gitmesi ile birlikte temelli baba evine taşındım ve bir süredir bu düzende yaşıyorum.

Şükürler olsun ki ne ailemin ne de benim maddi bir problemi yok . Ama inanın o kadar çok manevi problem ile boğuşuyorum ki.

Babam ile asl anlaşamıyoruz . Babama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim. Bazı sözleri ve kelimeleri gerçekten canımı acıtmak için resmen bilerek kullanıyor. Bir kaç örnek vereceğim.

Boşanma konum ile ile konuşurken büyük kusurlu taraf benmişim ve evlilik benim yüzümden bitmiş gibi davranıyor ve bu şekilde hissettiriyor.

Ben herkesi kendim gibi sandığım için bu evlilik bitmiş .

Eşimi olduğu gibi kabul etmediğim için boşanmışım.

Görümcem iyi bir insanmış hiç zararını görmemişler. ( evet iyi bir insandı ama şu aşamada böyle dile getirmesi çok manasız)

Saf sakin adamı idare edememişim vs benzerinde cümleler.

Bir gün yine tartışmamız esnasında evliliğin bitmesi ile alakalı bilmediği konular olduğunu beni suçlayıcı davranmaması gerektiğini söyledim . ( şiddet ve cinsel sorunlardan bahsetmemiştim hiç )

Böyle aksi lanet bi tavırla yine bağırdı çağırdı olaylar tabaklar çanaklar kırıldı.

Dedim o saf dediğin adam evin kapı penceresini indirip sonra benim boğazıma yapıştı. Bilmediğin konularda konuşma.

Bana ne dese beğenirsiniz ?

Bir erkeği o kadar sinirlendirirsem yapabilirmiş , ben haketmişimdir minvalinde bir şeyler söyledi ben gerisini dinlemedim zaten. Böyle baba olmaz olsun dedim içimden Allah beni senden kurtarsın dedim.

Yani şimdi düşünün kızınızın eşi boğazına imi eli yapışmış ve kızınızın babası bazen şiddet gerekir haketmiştir gibi cümleler kuruyor ?

Şiddetin hangi hali meşru olabilir ya ?

Yine aynı şekilde bunun eve kaçta geldin , nereye gittin, nerden geldin sorularının ardı arkası kesilmiyor.

Ayrı eve çıkmak istediğimi dile getirdim.

Bana cevabı

Eşşek gibi bu evde yaşayacaksın, dul kadın tek mi yaşarmış bizim geleneğimiz de göreneğimizde kadının tek yaşaması mı varmış.

Geçenlerde anneme bir konuda bağırdığı için eleştirdim ve tepki gösterdim. Annemde sağolsun sesini çıkarmaz bağırsa çağırsa susar . Hizmetini eksik etmez. Bu konuya zaten ayrı ayar oluyorum.

Anneme bağırmasını eleştirince biz 30 yıldır böyle anlaşıyoruz. Sen 2 yıl anlaşamadın dedi :)

Yok ben bu adama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim.

Psikologa gittiğimde yâda arkadaşlarımla konuştuğumsa buluştuğumda hep onu anlatıp kötülediğimi felan düşünüyor.

Sürekli bir emir kipi ile konuşmalar , aşağılayı davranışlar.

Dedim ki dünya senin etrafında dönmüyor ve benim hayatımda her an konuşulacak bir öneme son üslubundan sonra sahip değisin.

Evde yürümesi , yemek yemesi , konuşması hatta sadece var olması bile beni rahatsız eder halde.

Evlenmeden öncede pek anlaşamazdık. Evlenme sebeplerimden biri bu adamla aynı evde olan yaşantımı bitirmek istemekti.

Şimdi bir çok kişi yazacak yok takma yok ayrı eve çık dinleme vs.

Bunları yazarken +50 muhafazakar ataerkil bir kişi düşünerek yazın rica ediyorum.

Boşanmanın ardındaki o güçlü ayağa kalkışı kendimi buluşumu adeta kaybettim.

boşandığıma pişman felan da hissediyorum artık.

Ve boşanmadaki kusurlu taraf benmişim gibide hissetmeye başladım.

Gerçekten galiba akıl sağlığımı kaybetmek üzereyim:)
Zaten geçmişim yükü ve geleceğin kaygısı arasında sıkışıp kalmış halde idim.

Bu hayattaki imtihanım babam sanırım.

Anne babaya saygının önemini bilen biri olarak. Babama olan içten gelen tavrım ve hislerim saygı ve sevgiden o kadar yoksun ki.

Birde babamın bu tavırları ayrı eve çıkma konusunda dul kadınsın demedi bende yeni ve hatalı bir bakış penceresi açtı.

Boşanan kadın kusurlu , hatalı yada eksik sanki.

Nedir yahu nedir ?

Nikahlı olarak bir adamla kocan iken seviştiğin için mi kusurluyuz ?

Gerçekten, toplumun şu bakış acısının Allah bie kere cezasını versin diyorum.

Genel bir dertleşme ve danışma konusu olarak karşınızdayım.




Sorumsuz Eş

 
Son düzenleme:
Kızlarım herkese iyi geceler.



Saat gecenin bir yarısı gözümde uyku yok. Uzun zaman olmuştu dertleşmeyeli. Boşanalı yaklaşık 1 yıl olacak yakında. Anlaşmalı bir şekilde boşandım. En aşağıya hatırlatma niteliğinde konularımı ekleyeceğim.

Boşanma sürecim bir çok kişiye göre oldukça hızlı ve sorunsuz oldu diyebilirim. Ancak boşanma sonrası tertemiz afalladım. Büyük oranda ablam ile yaşıyordum. Anne baba evinde da aralıklı kaldığım oluyordu. Ablamların eniştem ile şark görevine gitmesi ile birlikte temelli baba evine taşındım ve bir süredir bu düzende yaşıyorum.

Şükürler olsun ki ne ailemin ne de benim maddi bir problemi yok . Ama inanın o kadar çok manevi problem ile boğuşuyorum ki.

Babam ile asl anlaşamıyoruz . Babama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim. Bazı sözleri ve kelimeleri gerçekten canımı acıtmak için resmen bilerek kullanıyor. Bir kaç örnek vereceğim.

Boşanma konum ile ile konuşurken büyük kusurlu taraf benmişim ve evlilik benim yüzümden bitmiş gibi davranıyor ve bu şekilde hissettiriyor.

Ben herkesi kendim gibi sandığım için bu evlilik bitmiş .

Eşimi olduğu gibi kabul etmediğim için boşanmışım.

Görümcem iyi bir insanmış hiç zararını görmemişler. ( evet iyi bir insandı ama şu aşamada böyle dile getirmesi çok manasız)

Saf sakin adamı idare edememişim vs benzerinde cümleler.

Bir gün yine tartışmamız esnasında evliliğin bitmesi ile alakalı bilmediği konular olduğunu beni suçlayıcı davranmaması gerektiğini söyledim . ( şiddet ve cinsel sorunlardan bahsetmemiştim hiç )

Böyle aksi lanet bi tavırla yine bağırdı çağırdı olaylar tabaklar çanaklar kırıldı.

Dedim o saf dediğin adam evin kapı penceresini indirip sonra benim boğazıma yapıştı. Bilmediğin konularda konuşma.

Bana ne dese beğenirsiniz ?

Bir erkeği o kadar sinirlendirirsem yapabilirmiş , ben haketmişimdir minvalinde bir şeyler söyledi ben gerisini dinlemedim zaten. Böyle baba olmaz olsun dedim içimden Allah beni senden kurtarsın dedim.

Yani şimdi düşünün kızınızın eşi boğazına imi eli yapışmış ve kızınızın babası bazen şiddet gerekir haketmiştir gibi cümleler kuruyor ?

Şiddetin hangi hali meşru olabilir ya ?

Yine aynı şekilde bunun eve kaçta geldin , nereye gittin, nerden geldin sorularının ardı arkası kesilmiyor.

Ayrı eve çıkmak istemediğimi dile getirdim.

Bana cevabı

Eşşek gibi bu evde yaşayacaksın, dul kadın tek mi yaşarmış bizim geleneğimiz de göreneğimizde kadının tek yaşaması mı varmış.

Geçenlerde anneme bir konuda bağırdığı için eleştirdim ve tepki gösterdim. Annemde sağolsun sesini çıkarmaz bağırsa çağırsa susar . Hizmetini eksik etmez. Bu konuya zaten ayrı ayar oluyorum.

Anneme bağırmasını eleştirince biz 30 yıldır böyle anlaşıyoruz. Sen 2 yıl anlaşamadın dedi :)

Yok ben bu adama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim.

Psikologa gittiğimde yâda arkadaşlarımla konuştuğumsa buluştuğumda hep onu anlatıp kötülediğimi felan düşünüyor.

Sürekli bir emir kipi ile konuşmalar , aşağılayı davranışlar.

Dedim ki dünya senin etrafında dönmüyor ve benim hayatımda her an konuşulacak bir öneme son üslubundan sonra sahip değisin.

Evde yürümesi , yemek yemesi , konuşması hatta sadece var olması bile beni rahatsız eder halde.

Evlenmeden öncede pek anlaşamazdık. Evlenme sebeplerimden biri bu adamla aynı evde olan yaşantımı bitirmek istemekti.

Şimdi bir çok kişi yazacak yok takma yok ayrı eve çık dinleme vs.

Bunları yazarken +50 muhafazakar ataerkil bir kişi düşünerek yazın rica ediyorum.

Boşanmanın ardındaki o güçlü ayağa kalkışı kendimi buluşumu adeta kaybettim.

boşandığıma pişman felan da hissediyorum artık.

Ve boşanmadaki kusurlu taraf benmişim gibide hissetmeye başladım.

Gerçekten galiba akıl sağlığımı kaybetmek üzereyim:)
Zaten geçmişim yükü ve geleceğin kaygısı arasında sıkışıp kalmış halde idim.

Bu hayattaki imtihanım babam sanırım.

Anne babaya saygının önemini bilen biri olarak. Babama olan içten gelen tavrım ve hislerim saygı ve sevgiden o kadar yoksun ki.

Birde babamın bu tavırları ayrı eve çıkma konusunda dul kadınsın demedi bende yeni ve hatalı bir bakış penceresi açtı.

Boşanan kadın kusurlu , hatalı yada eksik sanki.

Nedir yahu nedir ?

Nikahlı olarak bir adamla kocan iken seviştiğin için mi kusurluyuz ?

Gerçekten, toplumun şu bakış acısının Allah bie kere cezasını versin diyorum.

Genel bir dertleşme ve danışma konusu olarak karşınızdayım.




Sorumsuz Eş

1 yıl önce bosanmissin hala bunun konusu niye geçiyor sorsana kendisine? Ananda hata, paşa gibi davranmış babana. Zor ama minimum şekilde muhatap olmaya çalış. Sen haklısın oldu bitti artık önünüze bakalım falan de çünkü bu adam hanzonun teki, değişmez.

Apir sapır konuşmasına bakma Kara cahil işte toplumdaki standart erkek tipi
 
1 yıl önce bosanmissin hala bunun konusu niye geçiyor sorsana kendisine? Ananda hata, paşa gibi davranmış babana. Zor ama minimum şekilde muhatap olmaya çalış. Sen haklısın oldu bitti artık önünüze bakalım falan de çünkü bu adam hanzonun teki, değişmez.

Apir sapır konuşmasına bakma Kara cahil işte toplumdaki standart erkek tipi

İstemediği bir şey olduğunda canımı yakabileceği en güncel konu bu sanırımı o yüzden :)

İşte artık benimde sabrım tahammülüm kalmadı susamıyorum
 
babaniz klasik bir ataerkil sekilde yetismis biri sizinde dediginiz gibi. Annenizde bu duzene çanak tutan biri olmus. Kendince hakli sebepleri vardir tabi.

Ekonomik ozgurlugunuz varsa, ailenize rest cekiceksiniz. Baska turlusu mumkun degil. Asla sizi anlamazlar, anlamayacaklar.

Ceren Sungur - Toksik Ebeveyn yayininu dinleminizi oneririm

 
Kızlarım herkese iyi geceler.



Saat gecenin bir yarısı gözümde uyku yok. Uzun zaman olmuştu dertleşmeyeli. Boşanalı yaklaşık 1 yıl olacak yakında. Anlaşmalı bir şekilde boşandım. En aşağıya hatırlatma niteliğinde konularımı ekleyeceğim.

Boşanma sürecim bir çok kişiye göre oldukça hızlı ve sorunsuz oldu diyebilirim. Ancak boşanma sonrası tertemiz afalladım. Büyük oranda ablam ile yaşıyordum. Anne baba evinde da aralıklı kaldığım oluyordu. Ablamların eniştem ile şark görevine gitmesi ile birlikte temelli baba evine taşındım ve bir süredir bu düzende yaşıyorum.

Şükürler olsun ki ne ailemin ne de benim maddi bir problemi yok . Ama inanın o kadar çok manevi problem ile boğuşuyorum ki.

Babam ile asl anlaşamıyoruz . Babama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim. Bazı sözleri ve kelimeleri gerçekten canımı acıtmak için resmen bilerek kullanıyor. Bir kaç örnek vereceğim.

Boşanma konum ile ile konuşurken büyük kusurlu taraf benmişim ve evlilik benim yüzümden bitmiş gibi davranıyor ve bu şekilde hissettiriyor.

Ben herkesi kendim gibi sandığım için bu evlilik bitmiş .

Eşimi olduğu gibi kabul etmediğim için boşanmışım.

Görümcem iyi bir insanmış hiç zararını görmemişler. ( evet iyi bir insandı ama şu aşamada böyle dile getirmesi çok manasız)

Saf sakin adamı idare edememişim vs benzerinde cümleler.

Bir gün yine tartışmamız esnasında evliliğin bitmesi ile alakalı bilmediği konular olduğunu beni suçlayıcı davranmaması gerektiğini söyledim . ( şiddet ve cinsel sorunlardan bahsetmemiştim hiç )

Böyle aksi lanet bi tavırla yine bağırdı çağırdı olaylar tabaklar çanaklar kırıldı.

Dedim o saf dediğin adam evin kapı penceresini indirip sonra benim boğazıma yapıştı. Bilmediğin konularda konuşma.

Bana ne dese beğenirsiniz ?

Bir erkeği o kadar sinirlendirirsem yapabilirmiş , ben haketmişimdir minvalinde bir şeyler söyledi ben gerisini dinlemedim zaten. Böyle baba olmaz olsun dedim içimden Allah beni senden kurtarsın dedim.

Yani şimdi düşünün kızınızın eşi boğazına imi eli yapışmış ve kızınızın babası bazen şiddet gerekir haketmiştir gibi cümleler kuruyor ?

Şiddetin hangi hali meşru olabilir ya ?

Yine aynı şekilde bunun eve kaçta geldin , nereye gittin, nerden geldin sorularının ardı arkası kesilmiyor.

Ayrı eve çıkmak istemediğimi dile getirdim.

Bana cevabı

Eşşek gibi bu evde yaşayacaksın, dul kadın tek mi yaşarmış bizim geleneğimiz de göreneğimizde kadının tek yaşaması mı varmış.

Geçenlerde anneme bir konuda bağırdığı için eleştirdim ve tepki gösterdim. Annemde sağolsun sesini çıkarmaz bağırsa çağırsa susar . Hizmetini eksik etmez. Bu konuya zaten ayrı ayar oluyorum.

Anneme bağırmasını eleştirince biz 30 yıldır böyle anlaşıyoruz. Sen 2 yıl anlaşamadın dedi :)

Yok ben bu adama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim.

Psikologa gittiğimde yâda arkadaşlarımla konuştuğumsa buluştuğumda hep onu anlatıp kötülediğimi felan düşünüyor.

Sürekli bir emir kipi ile konuşmalar , aşağılayı davranışlar.

Dedim ki dünya senin etrafında dönmüyor ve benim hayatımda her an konuşulacak bir öneme son üslubundan sonra sahip değisin.

Evde yürümesi , yemek yemesi , konuşması hatta sadece var olması bile beni rahatsız eder halde.

Evlenmeden öncede pek anlaşamazdık. Evlenme sebeplerimden biri bu adamla aynı evde olan yaşantımı bitirmek istemekti.

Şimdi bir çok kişi yazacak yok takma yok ayrı eve çık dinleme vs.

Bunları yazarken +50 muhafazakar ataerkil bir kişi düşünerek yazın rica ediyorum.

Boşanmanın ardındaki o güçlü ayağa kalkışı kendimi buluşumu adeta kaybettim.

boşandığıma pişman felan da hissediyorum artık.

Ve boşanmadaki kusurlu taraf benmişim gibide hissetmeye başladım.

Gerçekten galiba akıl sağlığımı kaybetmek üzereyim:)
Zaten geçmişim yükü ve geleceğin kaygısı arasında sıkışıp kalmış halde idim.

Bu hayattaki imtihanım babam sanırım.

Anne babaya saygının önemini bilen biri olarak. Babama olan içten gelen tavrım ve hislerim saygı ve sevgiden o kadar yoksun ki.

Birde babamın bu tavırları ayrı eve çıkma konusunda dul kadınsın demedi bende yeni ve hatalı bir bakış penceresi açtı.

Boşanan kadın kusurlu , hatalı yada eksik sanki.

Nedir yahu nedir ?

Nikahlı olarak bir adamla kocan iken seviştiğin için mi kusurluyuz ?

Gerçekten, toplumun şu bakış acısının Allah bie kere cezasını versin diyorum.

Genel bir dertleşme ve danışma konusu olarak karşınızdayım.




Sorumsuz Eş

Ayrı eve çıksan ne yapar en fazla? Merak ettiğim için soruyorum. Evi mi basar mesela? Tek kurtuluş ayrı ev.
 
maddi durum varsa eğer neden boşanırken direkt ayrı eve çıkmadınız baba evine gittiniz ki? benim ailemde çok muhafazakar ama boşansam onlara söylemeden direkt evi tutar ben boşanıyorum evi de tuttum der emrivaki yaparım. böyle sanki hiç o evden çıkmamış gibi tekrar evlelik öncesi düzene dönmeniz hiç iyi olmamış
 
Başka eve çıkma durumun varsa onun çenesini dinleme ve tut evini. Her halükarda konuşuyor zaten, haklı çıkamazsın. Evde tek başına yaşamanın huzuru bir başka oluyor
Ayrı eve çıksan ne yapar en fazla? Merak ettiğim için soruyorum. Evi mi basar mesela? Tek kurtuluş ayrı ev.


Ne yapacağını inanın kestiremiyorum.
 
maddi durum varsa eğer neden boşanırken direkt ayrı eve çıkmadınız baba evine gittiniz ki? benim ailemde çok muhafazakar ama boşansam onlara söylemeden direkt evi tutar ben boşanıyorum evi de tuttum der emrivaki yaparım. böyle sanki hiç o evden çıkmamış gibi tekrar evlelik öncesi düzene dönmeniz hiç iyi olmamış

Boşanmamdan yaklaşık bi 6 ay kadar önce yine boşanma girişiminde bulunmuştum ve o zaman ayrı eve çıkma hamlem yine bastırılmıştı


Ve inanın evliliği bile bitirmekten o eve dönmemek içim vazgeçip bir 6 ay daha dayanabildim

Yani konu maddi boyutla uzaktan yakından alakasız aslında

Şu küt zihniyeti yıkmak
 
Boşanmamdan yaklaşık bi 6 ay kadar önce yine boşanma girişiminde bulunmuştum ve o zaman ayrı eve çıkma hamlem yine bastırılmıştı


Ve inanın evliliği bile bitirmekten o eve dönmemek içim vazgeçip bir 6 ay daha dayanabildim

Yani konu maddi boyutla uzaktan yakından alakasız aslında

Şu küt zihniyeti yıkmak
Bastırılmıştı derken ne yapıldı ki 🤔
 
exinizin evlendiğini söylemeyi deneyin. geri döndürmeye çalışıyor olabilir.

patriyarkada erkek erkeği tutar. örgütlü bir kötülük içerisinde dayanışırlar. siz bir kadın olarak onun gözünde evlat değil, aynı anneniz gibi bir aletsiniz. toplumda "kızını yetiştirmiş ve başka bir erkeğe hizmet için görevlendirmiş baba" statüsünü sizi kullanarak kazanmıştı, şimdi işine yaramayan vasıfsız bir aletsiniz onun gözünde. babalık merhameti beklemeyin, çünkü yok ve hiçbir zaman olmadı.

tek çare uzaklaşmak. babanız öldü sayın.
 
Boşanmış kadın tek mi yaşar benzeri konuşmalar ve büyük kavgalar
Olacak o kadar sen de her şeyi göze alıp her şeyi çıkacaksın o evden kendi hayatına bakacsksın. Böyle böyle bitecek bu ataerkil zihniyet. Evlenene kadsr baba evinde eziyet evlenince koca evinde bu kadınlar ne zaman özgür olacak acaba lütfen boyun eğmeyin gerekirse de ailenizi silin
 
Kızlarım herkese iyi geceler.



Saat gecenin bir yarısı gözümde uyku yok. Uzun zaman olmuştu dertleşmeyeli. Boşanalı yaklaşık 1 yıl olacak yakında. Anlaşmalı bir şekilde boşandım. En aşağıya hatırlatma niteliğinde konularımı ekleyeceğim.

Boşanma sürecim bir çok kişiye göre oldukça hızlı ve sorunsuz oldu diyebilirim. Ancak boşanma sonrası tertemiz afalladım. Büyük oranda ablam ile yaşıyordum. Anne baba evinde da aralıklı kaldığım oluyordu. Ablamların eniştem ile şark görevine gitmesi ile birlikte temelli baba evine taşındım ve bir süredir bu düzende yaşıyorum.

Şükürler olsun ki ne ailemin ne de benim maddi bir problemi yok . Ama inanın o kadar çok manevi problem ile boğuşuyorum ki.

Babam ile asl anlaşamıyoruz . Babama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim. Bazı sözleri ve kelimeleri gerçekten canımı acıtmak için resmen bilerek kullanıyor. Bir kaç örnek vereceğim.

Boşanma konum ile ile konuşurken büyük kusurlu taraf benmişim ve evlilik benim yüzümden bitmiş gibi davranıyor ve bu şekilde hissettiriyor.

Ben herkesi kendim gibi sandığım için bu evlilik bitmiş .

Eşimi olduğu gibi kabul etmediğim için boşanmışım.

Görümcem iyi bir insanmış hiç zararını görmemişler. ( evet iyi bir insandı ama şu aşamada böyle dile getirmesi çok manasız)

Saf sakin adamı idare edememişim vs benzerinde cümleler.

Bir gün yine tartışmamız esnasında evliliğin bitmesi ile alakalı bilmediği konular olduğunu beni suçlayıcı davranmaması gerektiğini söyledim . ( şiddet ve cinsel sorunlardan bahsetmemiştim hiç )

Böyle aksi lanet bi tavırla yine bağırdı çağırdı olaylar tabaklar çanaklar kırıldı.

Dedim o saf dediğin adam evin kapı penceresini indirip sonra benim boğazıma yapıştı. Bilmediğin konularda konuşma.

Bana ne dese beğenirsiniz ?

Bir erkeği o kadar sinirlendirirsem yapabilirmiş , ben haketmişimdir minvalinde bir şeyler söyledi ben gerisini dinlemedim zaten. Böyle baba olmaz olsun dedim içimden Allah beni senden kurtarsın dedim.

Yani şimdi düşünün kızınızın eşi boğazına imi eli yapışmış ve kızınızın babası bazen şiddet gerekir haketmiştir gibi cümleler kuruyor ?

Şiddetin hangi hali meşru olabilir ya ?

Yine aynı şekilde bunun eve kaçta geldin , nereye gittin, nerden geldin sorularının ardı arkası kesilmiyor.

Ayrı eve çıkmak istemediğimi dile getirdim.

Bana cevabı

Eşşek gibi bu evde yaşayacaksın, dul kadın tek mi yaşarmış bizim geleneğimiz de göreneğimizde kadının tek yaşaması mı varmış.

Geçenlerde anneme bir konuda bağırdığı için eleştirdim ve tepki gösterdim. Annemde sağolsun sesini çıkarmaz bağırsa çağırsa susar . Hizmetini eksik etmez. Bu konuya zaten ayrı ayar oluyorum.

Anneme bağırmasını eleştirince biz 30 yıldır böyle anlaşıyoruz. Sen 2 yıl anlaşamadın dedi :)

Yok ben bu adama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim.

Psikologa gittiğimde yâda arkadaşlarımla konuştuğumsa buluştuğumda hep onu anlatıp kötülediğimi felan düşünüyor.

Sürekli bir emir kipi ile konuşmalar , aşağılayı davranışlar.

Dedim ki dünya senin etrafında dönmüyor ve benim hayatımda her an konuşulacak bir öneme son üslubundan sonra sahip değisin.

Evde yürümesi , yemek yemesi , konuşması hatta sadece var olması bile beni rahatsız eder halde.

Evlenmeden öncede pek anlaşamazdık. Evlenme sebeplerimden biri bu adamla aynı evde olan yaşantımı bitirmek istemekti.

Şimdi bir çok kişi yazacak yok takma yok ayrı eve çık dinleme vs.

Bunları yazarken +50 muhafazakar ataerkil bir kişi düşünerek yazın rica ediyorum.

Boşanmanın ardındaki o güçlü ayağa kalkışı kendimi buluşumu adeta kaybettim.

boşandığıma pişman felan da hissediyorum artık.

Ve boşanmadaki kusurlu taraf benmişim gibide hissetmeye başladım.

Gerçekten galiba akıl sağlığımı kaybetmek üzereyim:)
Zaten geçmişim yükü ve geleceğin kaygısı arasında sıkışıp kalmış halde idim.

Bu hayattaki imtihanım babam sanırım.

Anne babaya saygının önemini bilen biri olarak. Babama olan içten gelen tavrım ve hislerim saygı ve sevgiden o kadar yoksun ki.

Birde babamın bu tavırları ayrı eve çıkma konusunda dul kadınsın demedi bende yeni ve hatalı bir bakış penceresi açtı.

Boşanan kadın kusurlu , hatalı yada eksik sanki.

Nedir yahu nedir ?

Nikahlı olarak bir adamla kocan iken seviştiğin için mi kusurluyuz ?

Gerçekten, toplumun şu bakış acısının Allah bie kere cezasını versin diyorum.

Genel bir dertleşme ve danışma konusu olarak karşınızdayım.




Sorumsuz Eş

Ayrı eve çıkma önerisi yapmayın demişsiniz ama başka kurtuluş yolu yok sizin için.Babanızın ölmesini mi bekleyeceksiniz.Başka çözüm yolu bulamadım.
 
Ne yapacağını inanın kestiremiyorum.
Ya ne yapabilir, çalışan kadınsın. Evi tutana kadar söyleme. O evde yokken al eşyalarını. Döver falan diye korkuyorsan telefonda söylersin. Her şeyinizi de paylaşmayin kocaman insansınız artık.

O Laf edecek diye babanla mi oturacaksin sonsuza kadar. Evet ben böyleyim seviyorsan kabul et yoksa görüşmeyelim demek zor olmamali böyle bir adama.
 
Boşanmış kadın tek mi yaşar benzeri konuşmalar ve büyük kavgalar
Eee bazı kavgalar edilecek, bazı insanlar silinecek hayatımızdan. Ayrı eve çıkmak için icazet almanıza ya da babanızın düşüncesini değiştirmesine gerek yok. Herşeyinizi hazırlayın. Yolunuza bakın.
 
Başka şehirde ya da aile evinden geliş gidiş yapamayacağınız uzak mesafede iyi bir iş bulup o şekilde ayrı eve çıkın. Sağlam sebebiniz olması lazım bu tarz ailelere karşı. Kendimden biliyorum. Ben bekarım hiç evlenmedim ama bizde de ayrı eve çıkmak çok ekstrem bir durumdu. Ben bu şekilde hallettim
 
Back
X