• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Boşanma ve Babam

Kızlarım herkese iyi geceler.



Saat gecenin bir yarısı gözümde uyku yok. Uzun zaman olmuştu dertleşmeyeli. Boşanalı yaklaşık 1 yıl olacak yakında. Anlaşmalı bir şekilde boşandım. En aşağıya hatırlatma niteliğinde konularımı ekleyeceğim.

Boşanma sürecim bir çok kişiye göre oldukça hızlı ve sorunsuz oldu diyebilirim. Ancak boşanma sonrası tertemiz afalladım. Büyük oranda ablam ile yaşıyordum. Anne baba evinde da aralıklı kaldığım oluyordu. Ablamların eniştem ile şark görevine gitmesi ile birlikte temelli baba evine taşındım ve bir süredir bu düzende yaşıyorum.

Şükürler olsun ki ne ailemin ne de benim maddi bir problemi yok . Ama inanın o kadar çok manevi problem ile boğuşuyorum ki.

Babam ile asl anlaşamıyoruz . Babama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim. Bazı sözleri ve kelimeleri gerçekten canımı acıtmak için resmen bilerek kullanıyor. Bir kaç örnek vereceğim.

Boşanma konum ile ile konuşurken büyük kusurlu taraf benmişim ve evlilik benim yüzümden bitmiş gibi davranıyor ve bu şekilde hissettiriyor.

Ben herkesi kendim gibi sandığım için bu evlilik bitmiş .

Eşimi olduğu gibi kabul etmediğim için boşanmışım.

Görümcem iyi bir insanmış hiç zararını görmemişler. ( evet iyi bir insandı ama şu aşamada böyle dile getirmesi çok manasız)

Saf sakin adamı idare edememişim vs benzerinde cümleler.

Bir gün yine tartışmamız esnasında evliliğin bitmesi ile alakalı bilmediği konular olduğunu beni suçlayıcı davranmaması gerektiğini söyledim . ( şiddet ve cinsel sorunlardan bahsetmemiştim hiç )

Böyle aksi lanet bi tavırla yine bağırdı çağırdı olaylar tabaklar çanaklar kırıldı.

Dedim o saf dediğin adam evin kapı penceresini indirip sonra benim boğazıma yapıştı. Bilmediğin konularda konuşma.

Bana ne dese beğenirsiniz ?

Bir erkeği o kadar sinirlendirirsem yapabilirmiş , ben haketmişimdir minvalinde bir şeyler söyledi ben gerisini dinlemedim zaten. Böyle baba olmaz olsun dedim içimden Allah beni senden kurtarsın dedim.

Yani şimdi düşünün kızınızın eşi boğazına imi eli yapışmış ve kızınızın babası bazen şiddet gerekir haketmiştir gibi cümleler kuruyor ?

Şiddetin hangi hali meşru olabilir ya ?

Yine aynı şekilde bunun eve kaçta geldin , nereye gittin, nerden geldin sorularının ardı arkası kesilmiyor.

Ayrı eve çıkmak istediğimi dile getirdim.

Bana cevabı

Eşşek gibi bu evde yaşayacaksın, dul kadın tek mi yaşarmış bizim geleneğimiz de göreneğimizde kadının tek yaşaması mı varmış.

Geçenlerde anneme bir konuda bağırdığı için eleştirdim ve tepki gösterdim. Annemde sağolsun sesini çıkarmaz bağırsa çağırsa susar . Hizmetini eksik etmez. Bu konuya zaten ayrı ayar oluyorum.

Anneme bağırmasını eleştirince biz 30 yıldır böyle anlaşıyoruz. Sen 2 yıl anlaşamadın dedi :)

Yok ben bu adama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim.

Psikologa gittiğimde yâda arkadaşlarımla konuştuğumsa buluştuğumda hep onu anlatıp kötülediğimi felan düşünüyor.

Sürekli bir emir kipi ile konuşmalar , aşağılayı davranışlar.

Dedim ki dünya senin etrafında dönmüyor ve benim hayatımda her an konuşulacak bir öneme son üslubundan sonra sahip değisin.

Evde yürümesi , yemek yemesi , konuşması hatta sadece var olması bile beni rahatsız eder halde.

Evlenmeden öncede pek anlaşamazdık. Evlenme sebeplerimden biri bu adamla aynı evde olan yaşantımı bitirmek istemekti.

Şimdi bir çok kişi yazacak yok takma yok ayrı eve çık dinleme vs.

Bunları yazarken +50 muhafazakar ataerkil bir kişi düşünerek yazın rica ediyorum.

Boşanmanın ardındaki o güçlü ayağa kalkışı kendimi buluşumu adeta kaybettim.

boşandığıma pişman felan da hissediyorum artık.

Ve boşanmadaki kusurlu taraf benmişim gibide hissetmeye başladım.

Gerçekten galiba akıl sağlığımı kaybetmek üzereyim:)
Zaten geçmişim yükü ve geleceğin kaygısı arasında sıkışıp kalmış halde idim.

Bu hayattaki imtihanım babam sanırım.

Anne babaya saygının önemini bilen biri olarak. Babama olan içten gelen tavrım ve hislerim saygı ve sevgiden o kadar yoksun ki.

Birde babamın bu tavırları ayrı eve çıkma konusunda dul kadınsın demedi bende yeni ve hatalı bir bakış penceresi açtı.

Boşanan kadın kusurlu , hatalı yada eksik sanki.

Nedir yahu nedir ?

Nikahlı olarak bir adamla kocan iken seviştiğin için mi kusurluyuz ?

Gerçekten, toplumun şu bakış acısının Allah bie kere cezasını versin diyorum.

Genel bir dertleşme ve danışma konusu olarak karşınızdayım.




Sorumsuz Eş

Eski konunuz okuyup da geldim boşanma cesaretini gösterdiğiniz için sizi tebrik ederim asla pişman olmamalısınız.
 
Kızlarım herkese iyi geceler.



Saat gecenin bir yarısı gözümde uyku yok. Uzun zaman olmuştu dertleşmeyeli. Boşanalı yaklaşık 1 yıl olacak yakında. Anlaşmalı bir şekilde boşandım. En aşağıya hatırlatma niteliğinde konularımı ekleyeceğim.

Boşanma sürecim bir çok kişiye göre oldukça hızlı ve sorunsuz oldu diyebilirim. Ancak boşanma sonrası tertemiz afalladım. Büyük oranda ablam ile yaşıyordum. Anne baba evinde da aralıklı kaldığım oluyordu. Ablamların eniştem ile şark görevine gitmesi ile birlikte temelli baba evine taşındım ve bir süredir bu düzende yaşıyorum.

Şükürler olsun ki ne ailemin ne de benim maddi bir problemi yok . Ama inanın o kadar çok manevi problem ile boğuşuyorum ki.

Babam ile asl anlaşamıyoruz . Babama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim. Bazı sözleri ve kelimeleri gerçekten canımı acıtmak için resmen bilerek kullanıyor. Bir kaç örnek vereceğim.

Boşanma konum ile ile konuşurken büyük kusurlu taraf benmişim ve evlilik benim yüzümden bitmiş gibi davranıyor ve bu şekilde hissettiriyor.

Ben herkesi kendim gibi sandığım için bu evlilik bitmiş .

Eşimi olduğu gibi kabul etmediğim için boşanmışım.

Görümcem iyi bir insanmış hiç zararını görmemişler. ( evet iyi bir insandı ama şu aşamada böyle dile getirmesi çok manasız)

Saf sakin adamı idare edememişim vs benzerinde cümleler.

Bir gün yine tartışmamız esnasında evliliğin bitmesi ile alakalı bilmediği konular olduğunu beni suçlayıcı davranmaması gerektiğini söyledim . ( şiddet ve cinsel sorunlardan bahsetmemiştim hiç )

Böyle aksi lanet bi tavırla yine bağırdı çağırdı olaylar tabaklar çanaklar kırıldı.

Dedim o saf dediğin adam evin kapı penceresini indirip sonra benim boğazıma yapıştı. Bilmediğin konularda konuşma.

Bana ne dese beğenirsiniz ?

Bir erkeği o kadar sinirlendirirsem yapabilirmiş , ben haketmişimdir minvalinde bir şeyler söyledi ben gerisini dinlemedim zaten. Böyle baba olmaz olsun dedim içimden Allah beni senden kurtarsın dedim.

Yani şimdi düşünün kızınızın eşi boğazına imi eli yapışmış ve kızınızın babası bazen şiddet gerekir haketmiştir gibi cümleler kuruyor ?

Şiddetin hangi hali meşru olabilir ya ?

Yine aynı şekilde bunun eve kaçta geldin , nereye gittin, nerden geldin sorularının ardı arkası kesilmiyor.

Ayrı eve çıkmak istediğimi dile getirdim.

Bana cevabı

Eşşek gibi bu evde yaşayacaksın, dul kadın tek mi yaşarmış bizim geleneğimiz de göreneğimizde kadının tek yaşaması mı varmış.

Geçenlerde anneme bir konuda bağırdığı için eleştirdim ve tepki gösterdim. Annemde sağolsun sesini çıkarmaz bağırsa çağırsa susar . Hizmetini eksik etmez. Bu konuya zaten ayrı ayar oluyorum.

Anneme bağırmasını eleştirince biz 30 yıldır böyle anlaşıyoruz. Sen 2 yıl anlaşamadın dedi :)

Yok ben bu adama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim.

Psikologa gittiğimde yâda arkadaşlarımla konuştuğumsa buluştuğumda hep onu anlatıp kötülediğimi felan düşünüyor.

Sürekli bir emir kipi ile konuşmalar , aşağılayı davranışlar.

Dedim ki dünya senin etrafında dönmüyor ve benim hayatımda her an konuşulacak bir öneme son üslubundan sonra sahip değisin.

Evde yürümesi , yemek yemesi , konuşması hatta sadece var olması bile beni rahatsız eder halde.

Evlenmeden öncede pek anlaşamazdık. Evlenme sebeplerimden biri bu adamla aynı evde olan yaşantımı bitirmek istemekti.

Şimdi bir çok kişi yazacak yok takma yok ayrı eve çık dinleme vs.

Bunları yazarken +50 muhafazakar ataerkil bir kişi düşünerek yazın rica ediyorum.

Boşanmanın ardındaki o güçlü ayağa kalkışı kendimi buluşumu adeta kaybettim.

boşandığıma pişman felan da hissediyorum artık.

Ve boşanmadaki kusurlu taraf benmişim gibide hissetmeye başladım.

Gerçekten galiba akıl sağlığımı kaybetmek üzereyim:)
Zaten geçmişim yükü ve geleceğin kaygısı arasında sıkışıp kalmış halde idim.

Bu hayattaki imtihanım babam sanırım.

Anne babaya saygının önemini bilen biri olarak. Babama olan içten gelen tavrım ve hislerim saygı ve sevgiden o kadar yoksun ki.

Birde babamın bu tavırları ayrı eve çıkma konusunda dul kadınsın demedi bende yeni ve hatalı bir bakış penceresi açtı.

Boşanan kadın kusurlu , hatalı yada eksik sanki.

Nedir yahu nedir ?

Nikahlı olarak bir adamla kocan iken seviştiğin için mi kusurluyuz ?

Gerçekten, toplumun şu bakış acısının Allah bie kere cezasını versin diyorum.

Genel bir dertleşme ve danışma konusu olarak karşınızdayım.




Sorumsuz Eş

Ayrı eve çıkın, kendi geliriniz varsa gerisi boş, fasa fiso hatta hüso. Ne yapabilir ağlayıp tepinmekten başka, koca kadını genç odasına kilitleyip telefonunu elinden mi alacak? Ayrı eve çıkmanızı istemeyen çenesini kapatacak, babanız olması bir erkeğin düşük testosteron kaynaklı sinirini çekmek zorunda olduğunuz anlamına gelmiyor, elalem falan beyin kızı ayrı eve kaçmış desin istemiyosa ilk iş ağzını dikecek.
 
Son düzenleme:
kocani nasil boşadin, babanı da boşa:)
sonucta o da çok zor bir yoldu ama kararli durdun ve yaptın.
gidenin önünde dag olsa duramaz derler. sen kendinden emin olup yapacagini yaptiktan sonra baban nr yapabilir? çok çok seni reddeder, bir bayram sonra barişirsıniz. evlatsin sen atsa atilmaz satsa satilmaz
Hastaneye oraya buraya taşıyacak insan lazım olunca öyle bi barışır ki.
 
Böyle bir amacı olduğunu hiç sanmıyorum
Eximin sorumsuz, temel becerilerden eksik olduğunu o da biliyor bizzat deneyimledi

Yani hatta evli iken , kardeşimle bir olup eski eşim herhangi bir işi beceremedi diye karşımda dalga geçmişlikleri vardır.

Mesela o anın saçmalığını ve benim ruhsal dünyamı hayal edin rica ediyorum.

Babanız ve kardeşiniz bir olup eşinizle dalga geçiyor.
Onlar elin oğlu ile değil, sizinle dalga geçti. Bunu unutmayın. Onlara göre siz beceremediniz, eğitemediniz, idare edemediniz, yuvayı tutamadınız, kotaramadınız. Hep bu fikirdelerdi.
 
Dünyanın en zor karakterlerinden biri sinirliyken saçmalayan, ağzından çıkanı kulağı duymayan insanlardır. Normal ruh halinde iken doğruyu yanlışı bilirler, sinirliyken karşısındaki insanın canını yakmak için en hassas noktalarına acımasızca basarlar sonra da sinirliyken dedim, ne dediğimi biliyor muyum vs vs. Oldu canım ya, ben senin bu saçmalığın yüzünden zihnen ve vicdanen kendimi üzeyim sonra ben aslında öyle düşünmüyorum sinirliydim. Bu kadar basit değil bu, sizin babanız da böyle işte. Bu tip bir şey yaşayınca ben karşımdaki adına utanıp tabiri caizse tiksiniyorum bu ikiyüzlülükten.
 
Onlar elin oğlu ile değil, sizinle dalga geçti. Bunu unutmayın. Onlara göre siz beceremediniz, eğitemediniz, idare edemediniz, yuvayı tutamadınız, kotaramadınız. Hep bu fikirdelerdi.

Zaten ben evlilikte kalmaya çalıştıkça
Bunların bu tavırları beni kışkırttı


Gerçekten keşke ailemizi seçebilsek …
 
Ayrıca erkeklere tahammülsüz olmanın neresi kötü? doğduğumuzdan beri erkekleri hoşalamak üzerine karakterimiz dövüle dövüle şekillendiriliyor karşılığında gördüğümüz sadece nankörlük. arada üç beş merhametlisi çıkıyor onlar da ya peygamber ya da kurucu önderler oluyor.

iyi evliliği olan hanımlara maşallah ama eminim onlar da ilişkilerini rayına koyana kadar epey çaba sarfetmişlerdir.

özetle hiçbir erkeğe tahammül borcumuz yok. alışacaksınız.
 
Ayrıca erkeklere tahammülsüz olmanın neresi kötü? doğduğumuzdan beri erkekleri hoşalamak üzerine karakterimiz dövüle dövüle şekillendiriliyor karşılığında gördüğümüz sadece nankörlük. arada üç beş merhametlisi çıkıyor onlar da ya peygamber ya da kurucu önderler oluyor.

iyi evliliği olan hanımlara maşallah ama eminim onlar da ilişkilerini rayına koyana kadar epey çaba sarfetmişlerdir.

özetle hiçbir erkeğe tahammül borcumuz yok. alışacaksınız.
Hepsi dayaklık
 

Adamları ataerkil yapıda ortadoğu kültüründe yetiştirirse anneler sonuç bu

Ya benim ex kayınvalide oğluna mandalinayı soyup verirdi

Yine bir tanıdığımız 18 yıllık evliliğini bitirmek üzere adam eşyalarını topladı anasının yanına gitti 50 yaşında adamın yediği önünde yemedişi arkasında

Bazı annelerin erkek çocuklarına taparcasına muamale etmesine ben gerçekten tahammül edemiyorum

Babam sorsan bizi en iyi okullarda okuttu , yurt dışına gönderdi , hiç bir şeyden geri bırakmadı

Önüme mükemmel baba olarak saydığı tüm şeyler maddi imkanlar sunması

Manevi olarak hiç olmadığını , hala yok olduğunu , hal ve hareketleri ile beni çoktan kaybettiğinin sanırım farkında değil

Çocukken bile koşullu sevgi ile büyüdüm.

Yapıp yapıp 10 dk sonra hiçbir şey olmamış gibi şakalaşmaya geliyor

Gerçekten dengesiz bir karakter

Yaşama tutunmak için sebep arıyorum çünkü canımdan çoktan bezdim :)
 
Adamları ataerkil yapıda ortadoğu kültüründe yetiştirirse anneler sonuç bu

Ya benim ex kayınvalide oğluna mandalinayı soyup verirdi

Yine bir tanıdığımız 18 yıllık evliliğini bitirmek üzere adam eşyalarını topladı anasının yanına gitti 50 yaşında adamın yediği önünde yemedişi arkasında

Bazı annelerin erkek çocuklarına taparcasına muamale etmesine ben gerçekten tahammül edemiyorum

Babam sorsan bizi en iyi okullarda okuttu , yurt dışına gönderdi , hiç bir şeyden geri bırakmadı

Önüme mükemmel baba olarak saydığı tüm şeyler maddi imkanlar sunması

Manevi olarak hiç olmadığını , hala yok olduğunu , hal ve hareketleri ile beni çoktan kaybettiğinin sanırım farkında değil

Çocukken bile koşullu sevgi ile büyüdüm.

Yapıp yapıp 10 dk sonra hiçbir şey olmamış gibi şakalaşmaya geliyor

Gerçekten dengesiz bir karakter

Yaşama tutunmak için sebep arıyorum çünkü canımdan çoktan bezdim :)
Bacım evini ayır bu kadar bezdiysen. Söylemesi kolay deme, aksiyona geç kendin için. Boşandın bak ne güzel ikinci baharın başlasın artık 🩷✨
 
Bunun parasiz versiyonuyum yediğim içtiğim batıyor yük gibiyim gitme imkanım yok bosandigima pişmanım neredeyse ama boşanma gibi seçeneğim yoktu başka kadın arayışında olan bı eş vardı hala o arayışta kendisi
 
Kızlarım herkese iyi geceler.



Saat gecenin bir yarısı gözümde uyku yok. Uzun zaman olmuştu dertleşmeyeli. Boşanalı yaklaşık 1 yıl olacak yakında. Anlaşmalı bir şekilde boşandım. En aşağıya hatırlatma niteliğinde konularımı ekleyeceğim.

Boşanma sürecim bir çok kişiye göre oldukça hızlı ve sorunsuz oldu diyebilirim. Ancak boşanma sonrası tertemiz afalladım. Büyük oranda ablam ile yaşıyordum. Anne baba evinde da aralıklı kaldığım oluyordu. Ablamların eniştem ile şark görevine gitmesi ile birlikte temelli baba evine taşındım ve bir süredir bu düzende yaşıyorum.

Şükürler olsun ki ne ailemin ne de benim maddi bir problemi yok . Ama inanın o kadar çok manevi problem ile boğuşuyorum ki.

Babam ile asl anlaşamıyoruz . Babama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim. Bazı sözleri ve kelimeleri gerçekten canımı acıtmak için resmen bilerek kullanıyor. Bir kaç örnek vereceğim.

Boşanma konum ile ile konuşurken büyük kusurlu taraf benmişim ve evlilik benim yüzümden bitmiş gibi davranıyor ve bu şekilde hissettiriyor.

Ben herkesi kendim gibi sandığım için bu evlilik bitmiş .

Eşimi olduğu gibi kabul etmediğim için boşanmışım.

Görümcem iyi bir insanmış hiç zararını görmemişler. ( evet iyi bir insandı ama şu aşamada böyle dile getirmesi çok manasız)

Saf sakin adamı idare edememişim vs benzerinde cümleler.

Bir gün yine tartışmamız esnasında evliliğin bitmesi ile alakalı bilmediği konular olduğunu beni suçlayıcı davranmaması gerektiğini söyledim . ( şiddet ve cinsel sorunlardan bahsetmemiştim hiç )

Böyle aksi lanet bi tavırla yine bağırdı çağırdı olaylar tabaklar çanaklar kırıldı.

Dedim o saf dediğin adam evin kapı penceresini indirip sonra benim boğazıma yapıştı. Bilmediğin konularda konuşma.

Bana ne dese beğenirsiniz ?

Bir erkeği o kadar sinirlendirirsem yapabilirmiş , ben haketmişimdir minvalinde bir şeyler söyledi ben gerisini dinlemedim zaten. Böyle baba olmaz olsun dedim içimden Allah beni senden kurtarsın dedim.

Yani şimdi düşünün kızınızın eşi boğazına imi eli yapışmış ve kızınızın babası bazen şiddet gerekir haketmiştir gibi cümleler kuruyor ?

Şiddetin hangi hali meşru olabilir ya ?

Yine aynı şekilde bunun eve kaçta geldin , nereye gittin, nerden geldin sorularının ardı arkası kesilmiyor.

Ayrı eve çıkmak istediğimi dile getirdim.

Bana cevabı

Eşşek gibi bu evde yaşayacaksın, dul kadın tek mi yaşarmış bizim geleneğimiz de göreneğimizde kadının tek yaşaması mı varmış.

Geçenlerde anneme bir konuda bağırdığı için eleştirdim ve tepki gösterdim. Annemde sağolsun sesini çıkarmaz bağırsa çağırsa susar . Hizmetini eksik etmez. Bu konuya zaten ayrı ayar oluyorum.

Anneme bağırmasını eleştirince biz 30 yıldır böyle anlaşıyoruz. Sen 2 yıl anlaşamadın dedi :)

Yok ben bu adama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim.

Psikologa gittiğimde yâda arkadaşlarımla konuştuğumsa buluştuğumda hep onu anlatıp kötülediğimi felan düşünüyor.

Sürekli bir emir kipi ile konuşmalar , aşağılayı davranışlar.

Dedim ki dünya senin etrafında dönmüyor ve benim hayatımda her an konuşulacak bir öneme son üslubundan sonra sahip değisin.

Evde yürümesi , yemek yemesi , konuşması hatta sadece var olması bile beni rahatsız eder halde.

Evlenmeden öncede pek anlaşamazdık. Evlenme sebeplerimden biri bu adamla aynı evde olan yaşantımı bitirmek istemekti.

Şimdi bir çok kişi yazacak yok takma yok ayrı eve çık dinleme vs.

Bunları yazarken +50 muhafazakar ataerkil bir kişi düşünerek yazın rica ediyorum.

Boşanmanın ardındaki o güçlü ayağa kalkışı kendimi buluşumu adeta kaybettim.

boşandığıma pişman felan da hissediyorum artık.

Ve boşanmadaki kusurlu taraf benmişim gibide hissetmeye başladım.

Gerçekten galiba akıl sağlığımı kaybetmek üzereyim:)
Zaten geçmişim yükü ve geleceğin kaygısı arasında sıkışıp kalmış halde idim.

Bu hayattaki imtihanım babam sanırım.

Anne babaya saygının önemini bilen biri olarak. Babama olan içten gelen tavrım ve hislerim saygı ve sevgiden o kadar yoksun ki.

Birde babamın bu tavırları ayrı eve çıkma konusunda dul kadınsın demedi bende yeni ve hatalı bir bakış penceresi açtı.

Boşanan kadın kusurlu , hatalı yada eksik sanki.

Nedir yahu nedir ?

Nikahlı olarak bir adamla kocan iken seviştiğin için mi kusurluyuz ?

Gerçekten, toplumun şu bakış acısının Allah bie kere cezasını versin diyorum.

Genel bir dertleşme ve danışma konusu olarak karşınızdayım.




Sorumsuz Eş

Boşanmamış olmayı bir başarı sayıyorlar çünkü. Eşinin cesareti maddi gücü olsa bir dakika kendisine dayanamayacağını bildiğinden ve korkusundan bu öfkesi. Siz güçlenirseniz annenizin de aklını çelersiniz diye korkuyor. Maddi olarak kendinizi güçlendirmeye bakın. Zaten gönül rızasıyla başka bir ev olması mümkün gözükmüyor görüşmeme resti için de bir maddi güç lazım
 
Heosini
Kızlarım herkese iyi geceler.



Saat gecenin bir yarısı gözümde uyku yok. Uzun zaman olmuştu dertleşmeyeli. Boşanalı yaklaşık 1 yıl olacak yakında. Anlaşmalı bir şekilde boşandım. En aşağıya hatırlatma niteliğinde konularımı ekleyeceğim.

Boşanma sürecim bir çok kişiye göre oldukça hızlı ve sorunsuz oldu diyebilirim. Ancak boşanma sonrası tertemiz afalladım. Büyük oranda ablam ile yaşıyordum. Anne baba evinde da aralıklı kaldığım oluyordu. Ablamların eniştem ile şark görevine gitmesi ile birlikte temelli baba evine taşındım ve bir süredir bu düzende yaşıyorum.

Şükürler olsun ki ne ailemin ne de benim maddi bir problemi yok . Ama inanın o kadar çok manevi problem ile boğuşuyorum ki.

Babam ile asl anlaşamıyoruz . Babama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim. Bazı sözleri ve kelimeleri gerçekten canımı acıtmak için resmen bilerek kullanıyor. Bir kaç örnek vereceğim.

Boşanma konum ile ile konuşurken büyük kusurlu taraf benmişim ve evlilik benim yüzümden bitmiş gibi davranıyor ve bu şekilde hissettiriyor.

Ben herkesi kendim gibi sandığım için bu evlilik bitmiş .

Eşimi olduğu gibi kabul etmediğim için boşanmışım.

Görümcem iyi bir insanmış hiç zararını görmemişler. ( evet iyi bir insandı ama şu aşamada böyle dile getirmesi çok manasız)

Saf sakin adamı idare edememişim vs benzerinde cümleler.

Bir gün yine tartışmamız esnasında evliliğin bitmesi ile alakalı bilmediği konular olduğunu beni suçlayıcı davranmaması gerektiğini söyledim . ( şiddet ve cinsel sorunlardan bahsetmemiştim hiç )

Böyle aksi lanet bi tavırla yine bağırdı çağırdı olaylar tabaklar çanaklar kırıldı.

Dedim o saf dediğin adam evin kapı penceresini indirip sonra benim boğazıma yapıştı. Bilmediğin konularda konuşma.

Bana ne dese beğenirsiniz ?

Bir erkeği o kadar sinirlendirirsem yapabilirmiş , ben haketmişimdir minvalinde bir şeyler söyledi ben gerisini dinlemedim zaten. Böyle baba olmaz olsun dedim içimden Allah beni senden kurtarsın dedim.

Yani şimdi düşünün kızınızın eşi boğazına imi eli yapışmış ve kızınızın babası bazen şiddet gerekir haketmiştir gibi cümleler kuruyor ?

Şiddetin hangi hali meşru olabilir ya ?

Yine aynı şekilde bunun eve kaçta geldin , nereye gittin, nerden geldin sorularının ardı arkası kesilmiyor.

Ayrı eve çıkmak istediğimi dile getirdim.

Bana cevabı

Eşşek gibi bu evde yaşayacaksın, dul kadın tek mi yaşarmış bizim geleneğimiz de göreneğimizde kadının tek yaşaması mı varmış.

Geçenlerde anneme bir konuda bağırdığı için eleştirdim ve tepki gösterdim. Annemde sağolsun sesini çıkarmaz bağırsa çağırsa susar . Hizmetini eksik etmez. Bu konuya zaten ayrı ayar oluyorum.

Anneme bağırmasını eleştirince biz 30 yıldır böyle anlaşıyoruz. Sen 2 yıl anlaşamadın dedi :)

Yok ben bu adama olan sevgi ve saygımı sanırım yitirdim.

Psikologa gittiğimde yâda arkadaşlarımla konuştuğumsa buluştuğumda hep onu anlatıp kötülediğimi felan düşünüyor.

Sürekli bir emir kipi ile konuşmalar , aşağılayı davranışlar.

Dedim ki dünya senin etrafında dönmüyor ve benim hayatımda her an konuşulacak bir öneme son üslubundan sonra sahip değisin.

Evde yürümesi , yemek yemesi , konuşması hatta sadece var olması bile beni rahatsız eder halde.

Evlenmeden öncede pek anlaşamazdık. Evlenme sebeplerimden biri bu adamla aynı evde olan yaşantımı bitirmek istemekti.

Şimdi bir çok kişi yazacak yok takma yok ayrı eve çık dinleme vs.

Bunları yazarken +50 muhafazakar ataerkil bir kişi düşünerek yazın rica ediyorum.

Boşanmanın ardındaki o güçlü ayağa kalkışı kendimi buluşumu adeta kaybettim.

boşandığıma pişman felan da hissediyorum artık.

Ve boşanmadaki kusurlu taraf benmişim gibide hissetmeye başladım.

Gerçekten galiba akıl sağlığımı kaybetmek üzereyim:)
Zaten geçmişim yükü ve geleceğin kaygısı arasında sıkışıp kalmış halde idim.

Bu hayattaki imtihanım babam sanırım.

Anne babaya saygının önemini bilen biri olarak. Babama olan içten gelen tavrım ve hislerim saygı ve sevgiden o kadar yoksun ki.

Birde babamın bu tavırları ayrı eve çıkma konusunda dul kadınsın demedi bende yeni ve hatalı bir bakış penceresi açtı.

Boşanan kadın kusurlu , hatalı yada eksik sanki.

Nedir yahu nedir ?

Nikahlı olarak bir adamla kocan iken seviştiğin için mi kusurluyuz ?

Gerçekten, toplumun şu bakış acısının Allah bie kere cezasını versin diyorum.

Genel bir dertleşme ve danışma konusu olarak karşınızdayım.




Sorumsuz Eş

Okuyamadım sinirlerim bozuldu. Ayrı eve çıkmak için babanızdan izin almak zorunda değilsiniz. Gizlice ev tutun hazirlayin taşınırken haber verirsiniz. Begenmezse gitsin günlüğüne yazsın. Şiddet rahatsız etme ve olursa da uzaklaştırma alın polise gidin.babaniz bunu hakediyor.
 
Boşanmamış olmayı bir başarı sayıyorlar çünkü. Eşinin cesareti maddi gücü olsa bir dakika kendisine dayanamayacağını bildiğinden ve korkusundan bu öfkesi. Siz güçlenirseniz annenizin de aklını çelersiniz diye korkuyor. Maddi olarak kendinizi güçlendirmeye bakın. Zaten gönül rızasıyla başka bir ev olması mümkün gözükmüyor görüşmeme resti için de bir maddi güç lazım

Aa tabi annem bazen ona sert çıkınca kızınla fazla takılmışsım diyor ona doğru tespit yani :)
 
Heosini

Okuyamadım sinirlerim bozuldu. Ayrı eve çıkmak için babanızdan izin almak zorunda değilsiniz. Gizlice ev tutun hazirlayin taşınırken haber verirsiniz. Begenmezse gitsin günlüğüne yazsın. Şiddet rahatsız etme ve olursa da uzaklaştırma alın polise gidin.babaniz bunu hakediyor.

Valla benimde sinirlerim aşırı derecede bozuk.
Ayrılırken karışmadı
Evlenirken bana sormadın sen seçtin şimdide karar senin deyip müdahale etmedi

Boşanmama destekçi oldu yani
Mutsuz isen eşyalarını al gel ama başka ev açmak olmaz dedi 😂

Ama banada hayatı zehir zıkkım etti
 
Valla benimde sinirlerim aşırı derecede bozuk.
Ayrılırken karışmadı
Evlenirken bana sormadın sen seçtin şimdide karar senin deyip müdahale etmedi

Boşanmama destekçi oldu yani
Mutsuz isen eşyalarını al gel ama başka ev açmak olmaz dedi 😂

Ama banada hayatı zehir zıkkım etti
Sizi üzmek istemem ama sizin gibi insanlar soylenmeyi seviyor. adım atmak isteyen adım atar . Kendinize karşı durust olmalısınız.
 
Sizi üzmek istemem ama sizin gibi insanlar soylenmeyi seviyor. adım atmak isteyen adım atar . Kendinize karşı durust olmalısınız.

Ailemi silmek ve ayrı eve çıkmak arasında sıkışıp kaldığım için sizcede şu aralar söylenmem çok normal değil mi 😅
 
Yasadiginiz durumun bizim ülkemizdeki kız cocuklarinin aile dinamikler
 
Yasadiginiz durum bizim ülkemizdeki kız cocuklarinin aile dinamikleri ile yakından ilgili. Kulturumuzde erkek her zaman değerli, damat bile olsa. Aileye sonradan bile girse kız evlattan değerli oluyor. Genel olarak gelin ve damatlara uygulanan standartlara bakılarak bile anlasilabilir. Gelinler ağzıyla kuş tutsa sevilmezken, damatların sadece var olması bile sevilmesine ve sayılmasına yetiyor. Babaniz ne söylerse söylesin, evliliginizde yaşadığınızı siz bilirsiniz. Kimse düzgün giden evliligini durduk yere bitirmez. Şiddet gormussunuz ve sanırım cinsel şiddette var, bunlarin var olduğu bir evlilik asla iyi olamaz. Babaniz boşanmış kız çocuğuna sahip olma psikolojisiyle başa çıkamıyor. Kendi kalıplaşmış düşüncelerini size yansıtıyor. Kafasında boşanmış kadınlarla ilgili bir imaj var, herkesi kendisi gibi saniyor.Bence en iyisi o evden ayrılıp düzeninizi kurmaniz olur ama maddiyatiniz yeterli değilse aynı evde o yokmuş gibi kendi dünyanızda var olmakta bir seçenek. Soyledigini duymazdan gelerek, gereksiz çatışmadan uzak durarak psikolojinizi toplarsiniz.
 
Babam boşanırken karışmadı
Boşanmak istiyorsan boşan dedi zaten

Evlenirken bana sormadın boşanırkende sormadın diyip tüm yaşadığım olumsuz her şey senin suçun imajı çizip kendi vicdanını mı rahatlatıyor napıyor bilmiyorum
aslında çözmüşsün zaten sanki
 
Back
X