- Katılım
- 4 Şubat 2026
- Mesajlar
- 7
- Emoji Skoru
- 21
- Puanlar
- 3
- Yaş
- 33
- Konu Sahibi THE FEELING
- #1
Merhaba kızlar. Benim hikayem biraz uzun olacak ama çocuk sahibi olamayan kadınlara umutta olur inşallah. Sabırla okuyabilirsiniz umarım.
Ocak 2025 yılında evlendim. Evlendikten 1 2 ay sonra adetlerim çok düzensizleşmeye başladı. Çok sık regl olmaya başladım. 15-20 günde bir. Zaten döngülerim normalde de kısaydı. 21-25 gün arasında. Bir kaç ay önemsemedim. 2025 ağustos ayında 1 hafta arayla regl olmaya başlayınca doktora gittim. Doktor yumurtalık rezervime bakmak istedi. Değerlerin normal çıkarsa adet düzenleyici bir ilaç veririm dedi. Bir kaç gün sonra testimin sonucu çıktı. AMH değerim 0.03 tü. Ne olduğunu anlayamadım. Hemen internetten araştırma yaptım ve şok oldum çok üzüldüm. Her yerde tüp bebek diyordu. doktora sonuçlarımı göstermek için gittiğimde hiç bir açıklama yapmadan zaman kaybetmeden bir tüp bebek merkeziyle görüşmemi söyledi. Merkezle görüştük 200 bin gibi bir rakam ve bir sürü gereksiz test istedi. Doğal yolla hamile kalman çok zor dedi. Eşimle düşündük. Hep korunuyorduk. Bir süre korunmayalım kendimiz deneyelim dedik. ben bu sırada bir aktar buldum. aktardan hayıt ürünleri kullandım. aradan 2 ay geçtikten sonra yeniden test yaptırdığımda amh değerim 0.146 olmuştu. elbette yüksek bir değer değildi ama yinede bana umut oldu. aradan yine 2 ay geçti. bu 2 ay benim büyük sıkıntılar üzüntüler çektiğim 2 ay oldu. Ocak 2026 da yeniden doktora giderek hormon testi ve amh testi yaptırdım ve bir şok daha. FSH ım yükselmiş ve AMH değerim 0.01 olmuş. çok çok üzüldüm ama en büyük korkum menopoz oldu. Çünkü daha 34 yaşımdayım. özel hastenede hem tüp bebek doktoru hem kadın doktoru olan bir doktora gittim. amh düşüklüğünde fsh değeri yükselmesinin normal olduğunu, bu amh değerinin beni 10 yıl götüreceğini ve 6 ay kendim denememi söyledi. inositol içerikli bir takviye tavsiye etti. Adetliyken folikül sayımı yaptı. 6-7 tane folikül gördü. Çok güzel moral verdi ve yanından mutlu ayrıldım. İnositol kullanmaya başladıktan sonra yine sık adet görmeye başladığım için bıraktım. tabi bu süreçte ovülasyon testleriyle takip ettim ve günleri değerlendirmeye çalıştım. yine bu süreçte instagramda karşıma çıkan bir sayfadan arı sütü ilaveli hayıt macunu aldım şubat sonunda. bunun yanında d vitamini, folat ve q10 quenzim kullandım 2 ay boyunca. bu arada alkol ve sigarayı bırakamadım beslenmeme dikkat edemedim. 22 nisanda çoklu gebelik testi aldım internet üzerinden. 24 nisanda geldi ve bi deneyeyim dedim ve gözlerime inanamadım. inanamadım. eşim 1 hafta önce sen hamile gibi geliyorsun test yap diyip duruyordu ve gerçekten hamileymişim.
Eylülden nisana olan süreçte ovülasyon testiyle yumurtlamamı takip ettim. her ay değerlendiremedik. ocak ayından beri değerlendirmeye çalıştık. en son adet tarihim 28 mart. test yapmayacağım dedim kendi kendime ve rahat takıldık. Şeffaf akıntımdan zaten anlıyordum yumurtlama zamanımı. nisan ayında yumurtlama zamanımda şeffaf akıntım çok azdı. acaba mı diyip ovülasyon testi yaptım ve yumurtlama zamanımdı. 3 günü değerlendirdik. yumurtlamadan 10 gün sonra gebelik testinde bariz çift çizgiyi gördük. hiç bir belirtim yoktu. göğüs acım bile yoktu ki adetim yaklaştığında göğüslerim muhakkak acırdı. sadece akıntım biraz fazlaydı. onda da hiç süphelenmedim. hatta ihtimal bile vermemiştim.
Demem o ki AMH ınız düşük diye karalar bağlamayın. Ara ara hormon tahlillerinizi yaptırın. İlaç kullanımından ziyade doğal ürünleri değerlendirin ve çokta takmamaya çalışın. Adet görüyorsanız elbet sağlıklı bir yumurtaya denk geleceksiniz ve ovülasyon testini stres yapmayacaksanız kullanın. Sadece AMH düşüklüğü yaşayanlar için bu tüp bebek süreci ticarethane gibi geliyor bize en başından beri. Bu süreçte bu platformda çok fazla gezdim çok şey okudum. Olurda hamile kalabilirsem buraya yazacağım diye söz vermiştim kendime. Sabredip sonuna kadar okuyabildiyseniz sizlere de umut olur umarım. Kendinizi üzmeyin günün sonunda her şey Allah ın takdiri
Ocak 2025 yılında evlendim. Evlendikten 1 2 ay sonra adetlerim çok düzensizleşmeye başladı. Çok sık regl olmaya başladım. 15-20 günde bir. Zaten döngülerim normalde de kısaydı. 21-25 gün arasında. Bir kaç ay önemsemedim. 2025 ağustos ayında 1 hafta arayla regl olmaya başlayınca doktora gittim. Doktor yumurtalık rezervime bakmak istedi. Değerlerin normal çıkarsa adet düzenleyici bir ilaç veririm dedi. Bir kaç gün sonra testimin sonucu çıktı. AMH değerim 0.03 tü. Ne olduğunu anlayamadım. Hemen internetten araştırma yaptım ve şok oldum çok üzüldüm. Her yerde tüp bebek diyordu. doktora sonuçlarımı göstermek için gittiğimde hiç bir açıklama yapmadan zaman kaybetmeden bir tüp bebek merkeziyle görüşmemi söyledi. Merkezle görüştük 200 bin gibi bir rakam ve bir sürü gereksiz test istedi. Doğal yolla hamile kalman çok zor dedi. Eşimle düşündük. Hep korunuyorduk. Bir süre korunmayalım kendimiz deneyelim dedik. ben bu sırada bir aktar buldum. aktardan hayıt ürünleri kullandım. aradan 2 ay geçtikten sonra yeniden test yaptırdığımda amh değerim 0.146 olmuştu. elbette yüksek bir değer değildi ama yinede bana umut oldu. aradan yine 2 ay geçti. bu 2 ay benim büyük sıkıntılar üzüntüler çektiğim 2 ay oldu. Ocak 2026 da yeniden doktora giderek hormon testi ve amh testi yaptırdım ve bir şok daha. FSH ım yükselmiş ve AMH değerim 0.01 olmuş. çok çok üzüldüm ama en büyük korkum menopoz oldu. Çünkü daha 34 yaşımdayım. özel hastenede hem tüp bebek doktoru hem kadın doktoru olan bir doktora gittim. amh düşüklüğünde fsh değeri yükselmesinin normal olduğunu, bu amh değerinin beni 10 yıl götüreceğini ve 6 ay kendim denememi söyledi. inositol içerikli bir takviye tavsiye etti. Adetliyken folikül sayımı yaptı. 6-7 tane folikül gördü. Çok güzel moral verdi ve yanından mutlu ayrıldım. İnositol kullanmaya başladıktan sonra yine sık adet görmeye başladığım için bıraktım. tabi bu süreçte ovülasyon testleriyle takip ettim ve günleri değerlendirmeye çalıştım. yine bu süreçte instagramda karşıma çıkan bir sayfadan arı sütü ilaveli hayıt macunu aldım şubat sonunda. bunun yanında d vitamini, folat ve q10 quenzim kullandım 2 ay boyunca. bu arada alkol ve sigarayı bırakamadım beslenmeme dikkat edemedim. 22 nisanda çoklu gebelik testi aldım internet üzerinden. 24 nisanda geldi ve bi deneyeyim dedim ve gözlerime inanamadım. inanamadım. eşim 1 hafta önce sen hamile gibi geliyorsun test yap diyip duruyordu ve gerçekten hamileymişim.
Eylülden nisana olan süreçte ovülasyon testiyle yumurtlamamı takip ettim. her ay değerlendiremedik. ocak ayından beri değerlendirmeye çalıştık. en son adet tarihim 28 mart. test yapmayacağım dedim kendi kendime ve rahat takıldık. Şeffaf akıntımdan zaten anlıyordum yumurtlama zamanımı. nisan ayında yumurtlama zamanımda şeffaf akıntım çok azdı. acaba mı diyip ovülasyon testi yaptım ve yumurtlama zamanımdı. 3 günü değerlendirdik. yumurtlamadan 10 gün sonra gebelik testinde bariz çift çizgiyi gördük. hiç bir belirtim yoktu. göğüs acım bile yoktu ki adetim yaklaştığında göğüslerim muhakkak acırdı. sadece akıntım biraz fazlaydı. onda da hiç süphelenmedim. hatta ihtimal bile vermemiştim.
Demem o ki AMH ınız düşük diye karalar bağlamayın. Ara ara hormon tahlillerinizi yaptırın. İlaç kullanımından ziyade doğal ürünleri değerlendirin ve çokta takmamaya çalışın. Adet görüyorsanız elbet sağlıklı bir yumurtaya denk geleceksiniz ve ovülasyon testini stres yapmayacaksanız kullanın. Sadece AMH düşüklüğü yaşayanlar için bu tüp bebek süreci ticarethane gibi geliyor bize en başından beri. Bu süreçte bu platformda çok fazla gezdim çok şey okudum. Olurda hamile kalabilirsem buraya yazacağım diye söz vermiştim kendime. Sabredip sonuna kadar okuyabildiyseniz sizlere de umut olur umarım. Kendinizi üzmeyin günün sonunda her şey Allah ın takdiri