Dolup Taşan Ambar.. (Halil İbrahim Bereketi)

be_reN

I'm takin back my love
Kayıtlı Üye
25 Mayıs 2009
2.756
4
Vaktiyle birbirini çok seven iki kardeş varmış.

Büyüğü Halil.

Küçüğü ise İbrahim...

Halil, evli çocuklu.

İbrahim ise bekârmış...

Ortak bir tarlaları varmış iki kardeşin...

Ne mahsul çıkarsa, iki pay ederlermiş.

Bununla geçinip giderlermiş...

Bir yıl, yine harman yapmışlar buğdayı.

İkiye ayırmışlar.

İş kalmış taşımaya.

Halil, bir teklif yapmış :

İbrahim kardeşim; Ben gidip çuvalları getireyim. Sen buğdayı bekle.

Peki, abi demiş İbrahim...

Ve Halil gitmiş çuval getirmeye... .

O gidince, düşünmüş İbrahim:

Abim evli, çocuklu. Daha çok buğday lazım onun evine

Böyle demiş ve

Kendi payından bir miktar atmış onunkine...

Az sonra Halil çıkagelmiş.

Haydi İbrahim. De miş, önce sen doldur da taşı ambara.

Peki abi.

İbrahim, kendi yığınından bir çuval doldurup düşer yola.

O gidince, Halil düşünür bu defa:

Der ki:

Çok şükür, ben evliyim, kurulu bir düzenim de var.

Ama kardeşim bekâr.

O daha çalışıp, para biriktirecek. Ev kurup evlenecek.

Böyle düşünerek,

Kendi payından atar onunkine birkaç kürek.

Velhasıl, biri gittiğinde, öbürü, kendi payından atar onunkine.

Bu, böyle sürüp gider.

Ama birbirlerinden habersizdirler.

Nihayet akşam olur.

Karanlık basar.

Görürler ki, bitmiyor buğdaylar.

Hatta azalmıyor bile.

Hak teala bu hali çok beğenir.

Buğdaylarına bir bereket verir, bir bereket verir ki...

Günlerce taşır iki kardeş, bitiremezler.

Şaşarlar bu işe...

Aksine çoğalır buğdayları.

Dolar taşar ambarları.

Bugün 'Bereket' denilince, bu kardeşler akla gelir.


Bu bereketin adı: halil ibrahim bereketidir.

EVİNİZE VE HAYATINIZA,
CENABI ALLAHTAN HALİL İBRAHİM BEREKETİ DİLERİM.


alıntıdır..

bu yazıyı okur okumaz sızlerle paylasmak ıstedım.. :gitme: su mubarek Ramazan ayında da aynen boyle oluyor .. Rabbım bolluk bereket verıyor cok sukur.. :Saruboceq:
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 3291 gün geçti.

kismetsiz kedi

15senedirseviyorum seniii
Kayıtlı Üye
25 Aralık 2006
3.872
1
46
ramazanın bereketi gerçekten çok başka..
çokgüzeldi berenim.yüreğine sağlıkkopuyorumnanaktan
 

Japon KIZ

IŞIL & ARAS 🧿
Pro Üye
22 Ekim 2007
1.773
30
Daha önce acayip zevk alarak okumuştum....
Şimdi yine aynı zevk ile okudum...Emeğine sağlık, paylaşım için teşekkürler opuyorumnanaktan
 

melenela

Leylek Yola Çıktı:)
Kayıtlı Üye
6 Temmuz 2009
1.434
5
hakikaten güzel bi yazı teşekkürler canıma.s.

rabbim hepimizin evine halil ibrahim bereketi versin inş..
 

be_reN

I'm takin back my love
Kayıtlı Üye
25 Mayıs 2009
2.756
4
begenmenıze sevındım kızlar.. bende ılk okudugumda cok begenmıstım.. Amin ınsallah Mevlam evlerımıze Halıl ibrahım bereketı versın.. :Saruboceq:
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 3291 gün geçti.

roShum

aay bi hoşuum;)
Kayıtlı Üye
3 Haziran 2008
4.822
2
yüreğine sağlık berenimŞeniz
amin cümlemize,rabbim hepimizin gönlüne böylesi zenginlik versin:Saruboceq:
 

cagla67

Ne Mutlu Türk'üm Diyene..
Kayıtlı Üye
24 Nisan 2009
1.319
1
36
amin...herkese nasip etsin tanrım...:Saruboceq:
çok güzel bir yazı...opuyorumnanaktan
 

be_reN

I'm takin back my love
Kayıtlı Üye
25 Mayıs 2009
2.756
4
yüreğine sağlık berenimŞeniz
amin cümlemize,rabbim hepimizin gönlüne böylesi zenginlik versin:Saruboceq:

amin...herkese nasip etsin tanrım...:Saruboceq:
çok güzel bir yazı...opuyorumnanaktan

rabbim hepimizin evine halil ibrahim bereketi versin inşallah,

AMİN :Saruboceq:
çok güzel bi yazıydı

:Saruboceq: :Saruboceq: opuyorumnanaktan :1hug:
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 3291 gün geçti.

Azeri kizi

Türkiye'mmm
Kayıtlı Üye
21 Haziran 2007
5.723
10
43
$u an ilk defa okudum.Hani hep duyardik Halil Ibrahim bereketi,sofrasi diye ama hikayesini bilmezdim.

Cok harikaymis.Esime de anlaticam canim.Cok tesekkürler.
 

incitanemtuana

EVLI MUTLU IKI COCUKLU :)
Pro Üye
10 Aralık 2007
25.553
25
38
harika bir paylasim olmus berenim tüm kalbimle tskler
rabbim evlerimizden halil ibrahim bereketini hic eksik etmesin insallah
kimsecikler ac acikda kalmasin
gözlerim dolu dolu okudum
aslinda paylasmak nekadar güzel bisey
opuyorumnanaktanopuyorumnanaktanopuyorumnanaktan