- Katılım
- 23 Ocak 2016
- Mesajlar
- 40.119
- Emoji Skoru
- 62.575
- Puanlar
- 798
- Konu Sahibi Reyna Mina
- #121
Ama ben böyle bir adamla bırakın evlenmeyi flört bile etmem ne iğrenç muhabbetler bunlar para mal paylaşımları
Aşağıdaki videoyu izleyerek sitemizi ana ekranınıza web uygulaması olarak nasıl kuracağınızı öğrenebilirsiniz.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda mevcut olmayabilir.
Aile konutu ya da ortak mal olarak belirtilmezse olmuyorŞimdi diyelim ki adamın x tl parası var. Evlilik öncesinde yani. Sonra bunu yatırımla 5x'e çevirdi. Evlilik oldu bu arada da. Bu para ile ev alındı atıyorum. Evde konu sahibinin hakki olmuyor mu?
Merhaba, biz kendimiz Paylaşmalı Mal Ayrılığı seçtik, Mal Ayrılığı değil.Şimdi diyelim ki adamın x tl parası var. Evlilik öncesinde yani. Sonra bunu yatırımla 5x'e çevirdi. Evlilik oldu bu arada da. Bu para ile ev alındı atıyorum. Evde konu sahibinin hakki olmuyor mu?
Merhaba, biz kendimiz Paylaşmalı Mal Ayrılığı seçtik, Mal Ayrılığı değil.
Aile konutu, aile kullanımına özgü ev, araba, yazlık, ya da aile yatırımına özgü ne varsa kimin aldığına bakılmaksızın ortak. Aile adına özel olarak birikim yapmamızı gerektirecek bir durum olmadığı için zaten erkek arkadaşım sen kendin kullan ne varsa dedi, sen istesen de istemesen de ben ev filan alacağım yasa da aile adına katar zaten, ayrı gayrı olmasın.
Şey birkaç kişi borç konusuna değinmiş de borçlar ayrı oluyor zaten... Sevgilimi dolandırıcı olarak bile ithâm etmişiz , ithamlar çok kötü olmuş ama buraya konu açarken bunları beklemek gerekiyordu...![]()
Yok hayır sorun değil.Ay kusura bakmayın nolur, pek kafamın bastığı mevzular değil. Aile evi, arabasi, yazlığı, banka hesabı oldu diyelim. Evet bunlar ortak.
Eşiniz ya da siz işte ben maaşımla veya bekarkenki birikimimi büyütmemle bir eve gireceğim kendi adıma diyebilecek yani, öyle anlıyorum.
Herhangi bir tarafın aldığı ev, araba, arsa vs ortak olabilmesi için ekstradan bir beyan işlem vs mi gerekecek?
Ya çok zengin ne bilmiyorum buradaki yorumları gördükten sonra... bana özelden 20 tane daire bir şey değil 4 5 tane al sen diyenler bile var.. yatları katları yok, sabancı koç değiller öyle bir hayat tarzları da yok. Toprakları üzerine kat karşılığı 20 25 tane daire almaları ve önceki yatırımları sayesinde mal varlığı edinmişler. Ailelerinden de inşaat işi yapanlar var. Dubai de emlak işine bakıyordular yeni yeni, beraber Dubai de tatile de gitmiştik.evlilik sonrası edinilen mallar normalde ortak oluyordu
ama o ailesi ile iş yaptığı için boşanma durumunda sonradan kazandığı mallarda hak iddia etmemenizi istiyor
muhtemelen evlilikten sonra kazanılacak mallar ailesi ve kendisi arasında ihtilaflı
ailesiyle nasıl anlaşacakmış peki ?
o mal benim bu mal senin diye babasıyla nasıl bir sözleşme yapacakmış ?
neyse orası bizi ilgilendirmez de
evlilik sonrası siz diyelim bir ev aldınız sizin eviniz oluyor
o kendi adına arsa aldı kendi arsası oluyor
o da sizden bir hak talebinde bulunamıyor
siz de ondan bir hak talebinde bulunamıyorsunuz
çok varlıklı ise dünyanın bin bir türlü hali var deyip boşanma ihtimaline karşılık böyle bir anlaşma yapmak istemiştir
veya ailesi evlilik sözleşmesi yap demiştir
siz bilirsiniz, isterseniz kabul edin.
varlıklı olduğu için her ihtimale karşılık işini garantiye almak istiyor işteYa çok zengin ne bilmiyorum buradaki yorumları gördükten sonra... bana özelden 20 tane daire bir şey değil 4 5 tane al sen diyenler bile var.. yatları katları yok, sabancı koç değiller öyle bir hayat tarzları da yok. Toprakları üzerine kat karşılığı 20 25 tane daire almaları ve önceki yatırımları sayesinde mal varlığı edinmişler. Ailelerinden de inşaat işi yapanlar var. Dubai de emlak işine bakıyordular yeni yeni, beraber Dubai de tatile de gitmiştik.
Ailesi arasında ki mallar ihtilaflı derken neyi kastettiniz anlamadım, zaten ne varsa direk kendisinin. Ufak bir şirketleri var ve tabii ki şirket dışında elde ettikleri kira gelirleri, gelirleri kendisi yönetiyor. Kendi üzerine bizzat arabası, dairesi ve 2 3 parça da taşınmazı var. 32 yaşında adam, sırf kendi çalıştığım olsa bunları da bu kadar kısa sürede alamazdı zaten.
Mehir işi tam üstüne denk geldi. Dün mevzu bahis açıldı, açıkçası çok da kendisi de konuşmak istemiyor bu konuyu son 1 2 haftadır üzerinde duruyoruz sürekli diye. Mahir senedi ne bilmiyorum, mehir diyorsanız düğünde ne takılırsa şahsi malın olsun, üstüne bir şey istiyorsan onu da konuşabiliriz tabii ki dedi.varlıklı olduğu için her ihtimale karşılık işini garantiye almak istiyor işte
garantici adam
siz bilirsiniz , dediği kötü bir şey değil, ben olsam ben de kırılabilirdim evlenmeden boşanmayı mı düşünüyor diye ama
siz de madem öyle mahir senedi isteyin bakalım ne tepki verecek
mehir genelde nikah esnasında veya nikahtan sonra erkeğin kadına vermeyi kabul ettiği bir miktar altın veya para oluyor .Mehir işi tam üstüne denk geldi. Dün mevzu bahis açıldı, açıkçası çok da kendisi de konuşmak istemiyor bu konuyu son 1 2 haftadır üzerinde duruyoruz sürekli diye. Mahir senedi ne bilmiyorum, mehir diyorsanız düğünde ne takılırsa şahsi malın olsun, üstüne bir şey istiyorsan onu da konuşabiliriz tabii ki dedi.
İstese bütün elde ettiği varlığı yönetici olduğu için şirket üzerine ya da aile üzerine yapabileceğini söylemişti bu konuyu ilk konuştuğumuzda, ama bunu şeffaflık ve tam dürüstlük olarak görmüyorum vs. dedi.
Evet garanticilik var sanırım, söylemekten de çekinmiyordu. Ayıp bir şey değil yaptığımız neden çekinecegiz dedi. Ben ailem ya da çevre konusunu düşündüm durdum hep, bunları düşün düşün nereye kadar...
Çok teşekkürler. Bu konuyu kendi aramızda bitirdiğimizi düşünmeye başladım.mehir genelde nikah esnasında veya nikahtan sonra erkeğin kadına vermeyi kabul ettiği bir miktar altın veya para oluyor .
o an verilmiyor , boşanma durumunda veriliyor.
tam olarak benzemese de bugünkü boşanma tazminatı gibi düşünebilirsiniz.
genelde anlaşıyor insanlar belli bir altın karşılığına ama veriliyor mu derseniz ben vereni duymadım.
nikahtan önce mehir senedi düzenleyip taraflar da altına imza atarsa boşanma durumunda mehir alacağını isteyebilirsiniz.
mehir isteyin istemeyin diye değil de
ben olsam garantici davranmasına ve daha evlenmeden ''ya boşanırsam '' diye düşünmesine karşılık inadına mehir senedi isterdim sanırım.
kabul edin evlilik sözleşmesini
ancak bir şartım var benim de bu konuda hassasiyetim var
ben de mehir senedi düzenletmek istiyorum
dünyanın binbir türlü hali var
ben de garantici davranmak istiyorum ''ya boşanırsam '' ihtimaline karşılık dersiniz.
Adam da sizi kaybetme korkusu yok daha şimdiden ayrıldıktan sonranın planını yapıyor siz de kabul etmişsiniz mantık evliliği gibi geçici eş bakışı değil ömür boyu sizi sevecek biri olmalıydı. mehiri bile üstüne almıyor takılanları veririm diyor diğer söyledikleri hep muallakta sonraya atılmış evlendikten sonra ortak mal yapacağına inanmıyorum ailesinin üstüne yapar yazdım buraya umarım yanılırımMehir işi tam üstüne denk geldi. Dün mevzu bahis açıldı, açıkçası çok da kendisi de konuşmak istemiyor bu konuyu son 1 2 haftadır üzerinde duruyoruz sürekli diye. Mahir senedi ne bilmiyorum, mehir diyorsanız düğünde ne takılırsa şahsi malın olsun, üstüne bir şey istiyorsan onu da konuşabiliriz tabii ki dedi.
İstese bütün elde ettiği varlığı yönetici olduğu için şirket üzerine ya da aile üzerine yapabileceğini söylemişti bu konuyu ilk konuştuğumuzda, ama bunu şeffaflık ve tam dürüstlük olarak görmüyorum vs. dedi.
Evet garanticilik var sanırım, söylemekten de çekinmiyordu. Ayıp bir şey değil yaptığımız neden çekinecegiz dedi. Ben ailem ya da çevre konusunu düşündüm durdum hep, bunları düşün düşün nereye kadar...
O sizden rahat rahat evlilik sözleşmesi istiyorsa sizde o rahatlıkla mehir sözleşmesi yapın,madem herşey olağan çekinecek bir şey yok o nasıl net net isteyini söylüyorsa sizde çekinmeden söyleyin.Mehir işi tam üstüne denk geldi. Dün mevzu bahis açıldı, açıkçası çok da kendisi de konuşmak istemiyor bu konuyu son 1 2 haftadır üzerinde duruyoruz sürekli diye. Mahir senedi ne bilmiyorum, mehir diyorsanız düğünde ne takılırsa şahsi malın olsun, üstüne bir şey istiyorsan onu da konuşabiliriz tabii ki dedi.
İstese bütün elde ettiği varlığı yönetici olduğu için şirket üzerine ya da aile üzerine yapabileceğini söylemişti bu konuyu ilk konuştuğumuzda, ama bunu şeffaflık ve tam dürüstlük olarak görmüyorum vs. dedi.
Evet garanticilik var sanırım, söylemekten de çekinmiyordu. Ayıp bir şey değil yaptığımız neden çekinecegiz dedi. Ben ailem ya da çevre konusunu düşündüm durdum hep, bunları düşün düşün nereye kadar...
Yorum için teşekkürler öncelikle.Adam da sizi kaybetme korkusu yok daha şimdiden ayrıldıktan sonranın planını yapıyor siz de kabul etmişsiniz mantık evliliği gibi geçici eş bakışı değil ömür boyu sizi sevecek biri olmalıydı. mehiri bile üstüne almıyor takılanları veririm diyor diğer söyledikleri hep muallakta sonraya atılmış evlendikten sonra ortak mal yapacağına inanmıyorum ailesinin üstüne yapar yazdım buraya umarım yanılırım
Mutlular dilerimÇok teşekkürler. Bu konuyu kendi aramızda bitirdiğimizi düşünmeye başladım.
Çünkü bizzat beraber avukata gidip bilgi aldık, şahsi mallarımız ve ortak mallarımız var. Mal ayrılığı yapmadık yani, Paylaşımlı mal ayrılığı düzenlemesi yaptık. Mehir senedi olayını ilk defa sizden duydum, müsait bir zamanda söylerim tabii, problem edeceğini düşünmüyorum...
Onun çevresinde 1 2 tane örnek var bu şekilde konuştuğumuz kadarıyla, 10 yıldan fazladır sürdürüyorlar evliliklerini. Ben açıkçası evlilik hayatımızda bu ne kadar önemli olur diye düşünmüştüm.
Aklıma takılan bir çok şeyin eş adayımın söyledikleriyle alakası olmadığını fark ettim.