• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Evlilik sözleşmesi???

Şimdi diyelim ki adamın x tl parası var. Evlilik öncesinde yani. Sonra bunu yatırımla 5x'e çevirdi. Evlilik oldu bu arada da. Bu para ile ev alındı atıyorum. Evde konu sahibinin hakki olmuyor mu?
 
Şimdi diyelim ki adamın x tl parası var. Evlilik öncesinde yani. Sonra bunu yatırımla 5x'e çevirdi. Evlilik oldu bu arada da. Bu para ile ev alındı atıyorum. Evde konu sahibinin hakki olmuyor mu?
Aile konutu ya da ortak mal olarak belirtilmezse olmuyor
 
Adam kendine yeten birini arıyordum derken bence olabilir borçlarına kefil arıyor. Heyy gidi biriyle tanışmıştım 2. Gün bana birikimin var mı demişti o kadar da özgüvenli😂😂😂😂
Seni sevdiğini düşünüyorum yaşlı gelmiş geçiyor köprüden sonra ki en iyi son çıkış adayı sensin işte yine de hiç güven vermedi
 
Ben o kadar kötü düşünmüyorum bu konuda. Daha yolun başında, olası bir boşanmanın sonuçları ni düşünmek başta çirkin gibi geliyor. Ama ortak olunca ne oluyor ,mal kavgası.. Bana da cok garip geliyordu başta, ama çevremde görüyorum bazı aileler buna önem veriyor ,hatta onlara normal geliyor. Siz bilirsiniz yine de. Evlendikten sonra mal rejimi sözleşmesini değiştirmek ortadan kaldırmak mümkün. Yani , doğrudan sizi önemsemiyormuş, değer vermiyormuş gibi düşünmeyin. Belki çok huzurlu ve güzel bir yuva kuracaksınız. Zaten kendi ayakları üzerinde durmalı her kadın. Ortaya para konup bir şeyler alınıp satilacaksa , borclanilacaksa, gerekirse yeniden konuşulur ona göre tutum içine girilir
 
Şimdi diyelim ki adamın x tl parası var. Evlilik öncesinde yani. Sonra bunu yatırımla 5x'e çevirdi. Evlilik oldu bu arada da. Bu para ile ev alındı atıyorum. Evde konu sahibinin hakki olmuyor mu?
Merhaba, biz kendimiz Paylaşmalı Mal Ayrılığı seçtik, Mal Ayrılığı değil.

Aile konutu, aile kullanımına özgü ev, araba, yazlık, ya da aile yatırımına özgü ne varsa kimin aldığına bakılmaksızın ortak. Aile adına özel olarak birikim yapmamızı gerektirecek bir durum olmadığı için zaten erkek arkadaşım sen kendin kullan ne varsa dedi, sen istesen de istemesen de ben ev filan alacağım yasa da aile adına katar zaten, ayrı gayrı olmasın.

Şey birkaç kişi borç konusuna değinmiş de borçlar ayrı oluyor zaten... Sevgilimi dolandırıcı olarak bile ithâm etmişiz , ithamlar çok kötü olmuş ama buraya konu açarken bunları beklemek gerekiyordu... 🤣
 
Son düzenleme:
Merhaba, biz kendimiz Paylaşmalı Mal Ayrılığı seçtik, Mal Ayrılığı değil.

Aile konutu, aile kullanımına özgü ev, araba, yazlık, ya da aile yatırımına özgü ne varsa kimin aldığına bakılmaksızın ortak. Aile adına özel olarak birikim yapmamızı gerektirecek bir durum olmadığı için zaten erkek arkadaşım sen kendin kullan ne varsa dedi, sen istesen de istemesen de ben ev filan alacağım yasa da aile adına katar zaten, ayrı gayrı olmasın.

Şey birkaç kişi borç konusuna değinmiş de borçlar ayrı oluyor zaten... Sevgilimi dolandırıcı olarak bile ithâm etmişiz , ithamlar çok kötü olmuş ama buraya konu açarken bunları beklemek gerekiyordu... 🤣

Ay kusura bakmayın nolur, pek kafamın bastığı mevzular değil. Aile evi, arabasi, yazlığı, banka hesabı oldu diyelim. Evet bunlar ortak.
Eşiniz ya da siz işte ben maaşımla veya bekarkenki birikimimi büyütmemle bir eve gireceğim kendi adıma diyebilecek yani, öyle anlıyorum.

Herhangi bir tarafın aldığı ev, araba, arsa vs ortak olabilmesi için ekstradan bir beyan işlem vs mi gerekecek?
 
Ay kusura bakmayın nolur, pek kafamın bastığı mevzular değil. Aile evi, arabasi, yazlığı, banka hesabı oldu diyelim. Evet bunlar ortak.
Eşiniz ya da siz işte ben maaşımla veya bekarkenki birikimimi büyütmemle bir eve gireceğim kendi adıma diyebilecek yani, öyle anlıyorum.

Herhangi bir tarafın aldığı ev, araba, arsa vs ortak olabilmesi için ekstradan bir beyan işlem vs mi gerekecek?
Yok hayır sorun değil. 😊

Olay şöyle onun isteği üzerine benim belirlediğim bir avukata gittik, bilgi almak için. Zaten belirli bir bilgimiz vardı, mal rejimleri hakkında. Aile konutu beyan vs. olmadan zaten ortak, farketmiyor. Aile kullanımına tahsis edilen yazlık, araba gibi herhangi bir şey de ortak kimin parasıyla alındığına bakılmaksızın. Tapuda ailenin geleceğine yönelik yatırım olarak belirtilen şeylerde ortak.

Bunun dışında sadece şahsi finansal yatırımlar ortak değil. Şahısların kendisinin aldıkları gayrimenkuller, hisse senetleri vesayre. Şahısların borcu da ortak değil.

Yani bir ortak mülklerimiz var, birde şahsi mülklerimiz.
 
evlilik sonrası edinilen mallar normalde ortak oluyordu
ama o ailesi ile iş yaptığı için boşanma durumunda sonradan kazandığı mallarda hak iddia etmemenizi istiyor
muhtemelen evlilikten sonra kazanılacak mallar ailesi ve kendisi arasında ihtilaflı
ailesiyle nasıl anlaşacakmış peki ?
o mal benim bu mal senin diye babasıyla nasıl bir sözleşme yapacakmış ?

neyse orası bizi ilgilendirmez de
evlilik sonrası siz diyelim bir ev aldınız sizin eviniz oluyor
o kendi adına arsa aldı kendi arsası oluyor
o da sizden bir hak talebinde bulunamıyor
siz de ondan bir hak talebinde bulunamıyorsunuz

çok varlıklı ise dünyanın bin bir türlü hali var deyip boşanma ihtimaline karşılık böyle bir anlaşma yapmak istemiştir
veya ailesi evlilik sözleşmesi yap demiştir

siz bilirsiniz, isterseniz kabul edin.
 
evlilik sonrası edinilen mallar normalde ortak oluyordu
ama o ailesi ile iş yaptığı için boşanma durumunda sonradan kazandığı mallarda hak iddia etmemenizi istiyor
muhtemelen evlilikten sonra kazanılacak mallar ailesi ve kendisi arasında ihtilaflı
ailesiyle nasıl anlaşacakmış peki ?
o mal benim bu mal senin diye babasıyla nasıl bir sözleşme yapacakmış ?

neyse orası bizi ilgilendirmez de
evlilik sonrası siz diyelim bir ev aldınız sizin eviniz oluyor
o kendi adına arsa aldı kendi arsası oluyor
o da sizden bir hak talebinde bulunamıyor
siz de ondan bir hak talebinde bulunamıyorsunuz

çok varlıklı ise dünyanın bin bir türlü hali var deyip boşanma ihtimaline karşılık böyle bir anlaşma yapmak istemiştir
veya ailesi evlilik sözleşmesi yap demiştir

siz bilirsiniz, isterseniz kabul edin.
Ya çok zengin ne bilmiyorum buradaki yorumları gördükten sonra... bana özelden 20 tane daire bir şey değil 4 5 tane al sen diyenler bile var.. yatları katları yok, sabancı koç değiller öyle bir hayat tarzları da yok. Toprakları üzerine kat karşılığı 20 25 tane daire almaları ve önceki yatırımları sayesinde mal varlığı edinmişler. Ailelerinden de inşaat işi yapanlar var. Dubai de emlak işine bakıyordular yeni yeni, beraber Dubai de tatile de gitmiştik.

Ailesi arasında ki mallar ihtilaflı derken neyi kastettiniz anlamadım, zaten ne varsa direk kendisinin. Ufak bir şirketleri var ve tabii ki şirket dışında elde ettikleri kira gelirleri, gelirleri kendisi yönetiyor. Kendi üzerine bizzat arabası, dairesi ve 2 3 parça da taşınmazı var. 32 yaşında adam, sırf kendi çalıştığım olsa bunları da bu kadar kısa sürede alamazdı zaten.
 
Ya çok zengin ne bilmiyorum buradaki yorumları gördükten sonra... bana özelden 20 tane daire bir şey değil 4 5 tane al sen diyenler bile var.. yatları katları yok, sabancı koç değiller öyle bir hayat tarzları da yok. Toprakları üzerine kat karşılığı 20 25 tane daire almaları ve önceki yatırımları sayesinde mal varlığı edinmişler. Ailelerinden de inşaat işi yapanlar var. Dubai de emlak işine bakıyordular yeni yeni, beraber Dubai de tatile de gitmiştik.

Ailesi arasında ki mallar ihtilaflı derken neyi kastettiniz anlamadım, zaten ne varsa direk kendisinin. Ufak bir şirketleri var ve tabii ki şirket dışında elde ettikleri kira gelirleri, gelirleri kendisi yönetiyor. Kendi üzerine bizzat arabası, dairesi ve 2 3 parça da taşınmazı var. 32 yaşında adam, sırf kendi çalıştığım olsa bunları da bu kadar kısa sürede alamazdı zaten.
varlıklı olduğu için her ihtimale karşılık işini garantiye almak istiyor işte
garantici adam
siz bilirsiniz , dediği kötü bir şey değil, ben olsam ben de kırılabilirdim evlenmeden boşanmayı mı düşünüyor diye ama
siz de madem öyle mahir senedi isteyin bakalım ne tepki verecek
 
varlıklı olduğu için her ihtimale karşılık işini garantiye almak istiyor işte
garantici adam
siz bilirsiniz , dediği kötü bir şey değil, ben olsam ben de kırılabilirdim evlenmeden boşanmayı mı düşünüyor diye ama
siz de madem öyle mahir senedi isteyin bakalım ne tepki verecek
Mehir işi tam üstüne denk geldi. Dün mevzu bahis açıldı, açıkçası çok da kendisi de konuşmak istemiyor bu konuyu son 1 2 haftadır üzerinde duruyoruz sürekli diye. Mahir senedi ne bilmiyorum, mehir diyorsanız düğünde ne takılırsa şahsi malın olsun, üstüne bir şey istiyorsan onu da konuşabiliriz tabii ki dedi.

İstese bütün elde ettiği varlığı yönetici olduğu için şirket üzerine ya da aile üzerine yapabileceğini söylemişti bu konuyu ilk konuştuğumuzda, ama bunu şeffaflık ve tam dürüstlük olarak görmüyorum vs. dedi.

Evet garanticilik var sanırım, söylemekten de çekinmiyordu. Ayıp bir şey değil yaptığımız neden çekinecegiz dedi. Ben ailem ya da çevre konusunu düşündüm durdum hep, bunları düşün düşün nereye kadar...
 
Mehir işi tam üstüne denk geldi. Dün mevzu bahis açıldı, açıkçası çok da kendisi de konuşmak istemiyor bu konuyu son 1 2 haftadır üzerinde duruyoruz sürekli diye. Mahir senedi ne bilmiyorum, mehir diyorsanız düğünde ne takılırsa şahsi malın olsun, üstüne bir şey istiyorsan onu da konuşabiliriz tabii ki dedi.

İstese bütün elde ettiği varlığı yönetici olduğu için şirket üzerine ya da aile üzerine yapabileceğini söylemişti bu konuyu ilk konuştuğumuzda, ama bunu şeffaflık ve tam dürüstlük olarak görmüyorum vs. dedi.

Evet garanticilik var sanırım, söylemekten de çekinmiyordu. Ayıp bir şey değil yaptığımız neden çekinecegiz dedi. Ben ailem ya da çevre konusunu düşündüm durdum hep, bunları düşün düşün nereye kadar...
mehir genelde nikah esnasında veya nikahtan sonra erkeğin kadına vermeyi kabul ettiği bir miktar altın veya para oluyor .
o an verilmiyor , boşanma durumunda veriliyor.
tam olarak benzemese de bugünkü boşanma tazminatı gibi düşünebilirsiniz.
genelde anlaşıyor insanlar belli bir altın karşılığına ama veriliyor mu derseniz ben vereni duymadım.
nikahtan önce mehir senedi düzenleyip taraflar da altına imza atarsa boşanma durumunda mehir alacağını isteyebilirsiniz.
mehir isteyin istemeyin diye değil de
ben olsam garantici davranmasına ve daha evlenmeden ''ya boşanırsam '' diye düşünmesine karşılık inadına mehir senedi isterdim sanırım.

kabul edin evlilik sözleşmesini
ancak bir şartım var benim de bu konuda hassasiyetim var
ben de mehir senedi düzenletmek istiyorum
dünyanın binbir türlü hali var
ben de garantici davranmak istiyorum ''ya boşanırsam '' ihtimaline karşılık dersiniz.
 
mehir genelde nikah esnasında veya nikahtan sonra erkeğin kadına vermeyi kabul ettiği bir miktar altın veya para oluyor .
o an verilmiyor , boşanma durumunda veriliyor.
tam olarak benzemese de bugünkü boşanma tazminatı gibi düşünebilirsiniz.
genelde anlaşıyor insanlar belli bir altın karşılığına ama veriliyor mu derseniz ben vereni duymadım.
nikahtan önce mehir senedi düzenleyip taraflar da altına imza atarsa boşanma durumunda mehir alacağını isteyebilirsiniz.
mehir isteyin istemeyin diye değil de
ben olsam garantici davranmasına ve daha evlenmeden ''ya boşanırsam '' diye düşünmesine karşılık inadına mehir senedi isterdim sanırım.

kabul edin evlilik sözleşmesini
ancak bir şartım var benim de bu konuda hassasiyetim var
ben de mehir senedi düzenletmek istiyorum
dünyanın binbir türlü hali var
ben de garantici davranmak istiyorum ''ya boşanırsam '' ihtimaline karşılık dersiniz.
Çok teşekkürler. Bu konuyu kendi aramızda bitirdiğimizi düşünmeye başladım.

Çünkü bizzat beraber avukata gidip bilgi aldık, şahsi mallarımız ve ortak mallarımız var. Mal ayrılığı yapmadık yani, Paylaşımlı mal ayrılığı düzenlemesi yaptık. Mehir senedi olayını ilk defa sizden duydum, müsait bir zamanda söylerim tabii, problem edeceğini düşünmüyorum... 😊
Onun çevresinde 1 2 tane örnek var bu şekilde konuştuğumuz kadarıyla, 10 yıldan fazladır sürdürüyorlar evliliklerini. Ben açıkçası evlilik hayatımızda bu ne kadar önemli olur diye düşünmüştüm. 😊
Aklıma takılan bir çok şeyin eş adayımın söyledikleriyle alakası olmadığını fark ettim.
 
Mehir işi tam üstüne denk geldi. Dün mevzu bahis açıldı, açıkçası çok da kendisi de konuşmak istemiyor bu konuyu son 1 2 haftadır üzerinde duruyoruz sürekli diye. Mahir senedi ne bilmiyorum, mehir diyorsanız düğünde ne takılırsa şahsi malın olsun, üstüne bir şey istiyorsan onu da konuşabiliriz tabii ki dedi.

İstese bütün elde ettiği varlığı yönetici olduğu için şirket üzerine ya da aile üzerine yapabileceğini söylemişti bu konuyu ilk konuştuğumuzda, ama bunu şeffaflık ve tam dürüstlük olarak görmüyorum vs. dedi.

Evet garanticilik var sanırım, söylemekten de çekinmiyordu. Ayıp bir şey değil yaptığımız neden çekinecegiz dedi. Ben ailem ya da çevre konusunu düşündüm durdum hep, bunları düşün düşün nereye kadar...
Adam da sizi kaybetme korkusu yok daha şimdiden ayrıldıktan sonranın planını yapıyor siz de kabul etmişsiniz mantık evliliği gibi geçici eş bakışı değil ömür boyu sizi sevecek biri olmalıydı. mehiri bile üstüne almıyor takılanları veririm diyor diğer söyledikleri hep muallakta sonraya atılmış evlendikten sonra ortak mal yapacağına inanmıyorum ailesinin üstüne yapar yazdım buraya umarım yanılırım
 
Mehir işi tam üstüne denk geldi. Dün mevzu bahis açıldı, açıkçası çok da kendisi de konuşmak istemiyor bu konuyu son 1 2 haftadır üzerinde duruyoruz sürekli diye. Mahir senedi ne bilmiyorum, mehir diyorsanız düğünde ne takılırsa şahsi malın olsun, üstüne bir şey istiyorsan onu da konuşabiliriz tabii ki dedi.

İstese bütün elde ettiği varlığı yönetici olduğu için şirket üzerine ya da aile üzerine yapabileceğini söylemişti bu konuyu ilk konuştuğumuzda, ama bunu şeffaflık ve tam dürüstlük olarak görmüyorum vs. dedi.

Evet garanticilik var sanırım, söylemekten de çekinmiyordu. Ayıp bir şey değil yaptığımız neden çekinecegiz dedi. Ben ailem ya da çevre konusunu düşündüm durdum hep, bunları düşün düşün nereye kadar...
O sizden rahat rahat evlilik sözleşmesi istiyorsa sizde o rahatlıkla mehir sözleşmesi yapın,madem herşey olağan çekinecek bir şey yok o nasıl net net isteyini söylüyorsa sizde çekinmeden söyleyin.
 
Adam da sizi kaybetme korkusu yok daha şimdiden ayrıldıktan sonranın planını yapıyor siz de kabul etmişsiniz mantık evliliği gibi geçici eş bakışı değil ömür boyu sizi sevecek biri olmalıydı. mehiri bile üstüne almıyor takılanları veririm diyor diğer söyledikleri hep muallakta sonraya atılmış evlendikten sonra ortak mal yapacağına inanmıyorum ailesinin üstüne yapar yazdım buraya umarım yanılırım
Yorum için teşekkürler öncelikle.

Ben buradaki tavsiyeler üzerine kendi istediğim bir avukata gittim öncelikle bunu belirtiyorum farketmediniz sanırım. Ortak yapmacak olan mal rejimi olsun olmasın zaten yapar, ne yapabilirdim o durumda? Burada bu konuları aralarında hiç konuşmamış olduğu için mağdur olan kadın çok fazla var maalesef, sözleşmesiz dediğiniz de yapılıyor avukatla konuşmamız bu yöndeydi... Aile konutumuzdan tutun, aile kullanımına özgü ne varsa ortak olacak... Daha farklı ne diyebilirim onu bilmiyorum. Savunma amacım filan da yok neler olduysa onu anlatiyorum. 😊
 
Çok teşekkürler. Bu konuyu kendi aramızda bitirdiğimizi düşünmeye başladım.

Çünkü bizzat beraber avukata gidip bilgi aldık, şahsi mallarımız ve ortak mallarımız var. Mal ayrılığı yapmadık yani, Paylaşımlı mal ayrılığı düzenlemesi yaptık. Mehir senedi olayını ilk defa sizden duydum, müsait bir zamanda söylerim tabii, problem edeceğini düşünmüyorum... 😊
Onun çevresinde 1 2 tane örnek var bu şekilde konuştuğumuz kadarıyla, 10 yıldan fazladır sürdürüyorlar evliliklerini. Ben açıkçası evlilik hayatımızda bu ne kadar önemli olur diye düşünmüştüm. 😊
Aklıma takılan bir çok şeyin eş adayımın söyledikleriyle alakası olmadığını fark ettim.
Mutlular dilerim
İnşallah Her şey gönlünüzce olur
 
Back
X