- Katılım
- 20 Temmuz 2022
- Mesajlar
- 421
- Emoji Skoru
- 495
- Puanlar
- 53
- Konu Sahibi gamzeligunler
- #1
Selam kızlar, sizlere PCOS ile doğal yolarla nasıl gebe kaldığımı ve gebeliğimi öğrenme sürecimi paylaşmak istiyorum. Uzun bir yazı olabilir 
•şu an 8 haftalık gebeyim, ilk hamileliğim, daha önce düşük/kürtaj vs yaşamadım. 28 yaşındayım ve yıllardır PCOS ile kolkola giden bir hayatım var.. Çocukluğumdan beri aşırı kıllanma, ergenliğimden sonra düzensiz adet ile kendini gösteren bu durumla evliliğe kadar geldim. Evlenince doktora göründüm, kontrollerimi yaptırdım. Doktor genelde PCOS hamileliğe engel değil, yaşın genç, doğal yollarla bir süre denersin eğer olmazsa bakarız diyordu. Sağlıklı beslen, inositol kullan, kilo alma falan diyordu. Doğum kontrol hapı üniversite yıllarımda ara ara kullandım ama yıldızımız barışmadı hiç kendisiyle . hep doğal yollarla adetimi getirmeye çalıştım. Ama hiçbir zaman kekik çayı veya t…. ile başlayan adet gördürücü olmadan adet olamadım.
•Geçen sene aklıma koydum. Bir ay boyunca her akşam düzenli olarak çok da aşırıya kaçmadan Civanperçemi çayı içtim. O aydan sonra çok ilginç bir şekilde faydasını görmeye başladım Civanperçemiini çünkü artık yaklaşık 1 buçuk yıldır çok düzenli bir şekilde adet olabiliyordum. Buna rağmen eşimle son altı aydır korunmamamıza rağmen gebe kalmıyordum. Çok büyük bir istekle çocuk denemiyorduk tabii ki çocuk önceliğimiz değildi, sadece rahat davranıp korunmamayı tercih ediyorduk ve eğer çocuk olursa da hiçbir sorun olmadan bu durumu zaten kabul edeceğimizi, zaten içten içe de çocuk istediğimizi birbirimize söylüyorduk.
• Düzenli olarak adet gördüğüm periyotta içten içe kafama takıp acaba neden hamile kalmıyorum diye düşünüp bir doktora daha göründüm kendisi özel hastanede bir hekimdi ve yumurtalıklarığıma baktıktan sonra bana şöyle bir yorum yaptı: “ayyyy yumurtalıklarına baksana hep kist hep kist. Sen zaten doğal yolla hamile kalamazsın ki. Çatlatma yapmak lazım sana.” o gittiğim doktorun bu yorumu beni gerçekten çok üzmüştü çünkü gerçekten çok umursamaz bir şekilde bu yorumu yaptı ve ben üzüldüm daha sonra birazcık daha araştırmaya başladım ve farklı bir inositol takviyesi buldum. Bu inositol kullandığım ay daha paketim bitmeden hamile olduğumu öğrendim.
•Dediğim gibi son 1 buçuk yıldır çok düzenli adet olduğum için Ocak ayındaki adetimin yaklaşık 2-3 gün gecikmesiyle ben şüphelenmeye başladım ve gidip iki tane gebelik testi aldım eczaneden. Öğlen saatlerinde almıştım testleri ve ilk yaptığım erken gebelik testiiydi direkt negatif çıktı ve sonradan pozitife dönmedi. tamam dedim sorun yok diğerini de sabah idrarıyla yaparım, o da olmazsa birkaç bitki çayı ile getiririm adetimi, muhtemelen hastalık geçirdim ondan dolayı gecikti diye düşündüm.
Sabah idrarıyla yaptığım test kaset testti, açık pembe bir silik çizgi çıktı hatta o zaman da burada bir başlık açıp kızlar sizce hamilelik var mı diye sordum ve herkes var dedi ben bunun üzerine gidip tekrar iki test daha aldım ve o testler artık sabah idrarını beklemeden açık pembe renkli hafif silik pozitif sonuç verdiler.
•Ertesi gün eşimle artık bir doktora gitmemiz gerektiğini düşündük ve bir özel hastanede sağlık sigortamız olduğu için hem kadın doğuma görünelim hem de kan verelim düşündük. Farklı bir doktora gittik ve doktor kan istedikten sonra daha kan değerlerime bakmadan önce karnımımdan sonra da Vajinal şekilde kese var mı yok mu diye baktı. ve son adet tarihime göre yaklaşık beş haftalık hamile olmam gerektiğini, bu haftalarda keseyi görmemiz gerektiğini yani muhtemelen hamile olmadığımı söyledi. Ben kendisine dört kere test yaptığımı ve bunlardan üçünün silik şekilde pozitif çıktığını ve bunların geçerliliği olup olmadığını sordum. Ve kendisi de “biz bu testleri hiçbir şekilde ciddiye almıyoruz dolayısıyla bilimsel hiçbir yönü yok eğer kese yoksa hamile de degilsindir” dedi.
• hastaneden çıktıktan sonra tabii ki moralim çok bozuldu çünkü umutlanmıştım üç tane teste pozitif çıkmıştı ama doktor o kadar net bir şekilde yok hamile de degilsindir dedi ki hastaneden sonra yedigimiz yemeği nasıl yedigimi hatırlamıyorum bile gerçekten çok üzülmüştüm. hatta restoranda ağlamamak için kendimi tutup arabaya gidince ağlamaya başladım.
•Bundan yaklaşık 1 saat sonra doktor beni aradı ve beta hCG değerim 350 çıktığını yani hamile olduğumu söyledi ve ben kendisine sordum “hocam şu anda beş haftalık Hamilesin dediniz ama ben adet tarihimden hemen sonra hamile kalmış olabilir miyim yani bu bir geç döllenme olamaz mı sonlara doğru döllenenmiş olamaz mı yani ben şu an beş haftalık hamileysem bu benim mantığımı yatmıyor” dedim ve kendisi de evet aynen öyle biz ilkte soruyoruz ama sonradan tarihi düzenliyoruz yani şu anda senin gebeliğin yeni bir gebelik dolayısıyla evet beş haftalık değilsin daha yenisin dedi ve iki gün sonra tekrardan kan vermemi istedi. İki gün sonra kan verdiğimde kan değerim 760 çıktı ve doktor tekrardan kese bakmak istedi bu beni biraz huzursuz etti evet karşındaki bir tıp doktoru evet tabii ki ondan daha fazla hiçbir şey bilmiyorum fakat biraz araştırmalar sonucu kesenin anca 1500 üstü değerlerden sonra görülmeye başlandığını öğrendim yani böyle yedi yüzü üç yüzlü beş yüzlü değerlerde kesenin zaten görülmediğini ve bunun çok normal olduğunu okudum. Dolayısıyla o gün doktorum tekrardan kese bakmak istediğinde hocam görmesek de sorun yok lütfen Vajinal yapmayalım kendimi bu kadar strese sokmak istemiyorum dedim. O da zaten o gün tekrardan kese baktı ve kese yoktu karnımımdan bakınca Vajinal olarak baktırmak istemedim ve tekrardan iki gün sonra yine kan vermem gerektiğini söyledi ve kan verdikten sonra tekrar gel yine kesene bakalım dedi ve bu durum beni artık rahatsız etti çünkü bu doktora gidip geldikçe anksiyete seviyemin yükseldiğini fark ettim. sürekli haftada 2-3 kere böyle ultrasona girmek zorunda olmak sürekli kese görme beklentisinde olmak beni gerçekten çok yormuştu
• Bu durumlardan sonra sigortayla anlaşması olmamasına rağmen özel muayenehanesi olan eskiden ara ara gittiğim doktora gittim ve kendisiyle güzelce görüştük zaten ilk görüşmemizde de kesemi gördü kalp atışını duymamıştı, bu da gayet normal dedi. on gün sonra tekrar gittim kalp atışını da güzel bir şekilde duyduk şu an çok şükür her şey çok yolunda.
• şu anda da valiz hazırlıyorum çünkü bundan birkaç ay önce yurtdışına bilet almıştık ve gebelik söz konusu değildi, planlarımızda yoktu. bunu doktorumuza danıştık herhangi bir sorun olmayacağını söyledi yine her ihtimale karşı birkaç ilaç yazdı ve bunları nasıl kullanmam gerektiğini anlattı yani kızlar hayat gerçekten bazen beklemediğimiz yerde size sürprizler yapabiliyor
özellikle şuna değinmek istiyorum doğum sürecinde gerçekten kadın doğum doktorunuzun iyi biri olması gerçekten çok önemli. çünkü ben daha sürecin başında ilk görüştüğüm doktordan dolayı çok fazla anksiyete yaşadım fakat farklı bir doktora daha iyi bir doktora göründükten sonra içim rahatladı. süreci şu anda çok rahat bir şekilde götürüyorum dediğim gibi bu süreçte iyi bir doktor bulmak çok önemli umarım bebek isteyen veya şu anda hamile olup kafasında bir takım karışık hisler olan kişilere az çok yardımcı olabilmişimdir

•şu an 8 haftalık gebeyim, ilk hamileliğim, daha önce düşük/kürtaj vs yaşamadım. 28 yaşındayım ve yıllardır PCOS ile kolkola giden bir hayatım var.. Çocukluğumdan beri aşırı kıllanma, ergenliğimden sonra düzensiz adet ile kendini gösteren bu durumla evliliğe kadar geldim. Evlenince doktora göründüm, kontrollerimi yaptırdım. Doktor genelde PCOS hamileliğe engel değil, yaşın genç, doğal yollarla bir süre denersin eğer olmazsa bakarız diyordu. Sağlıklı beslen, inositol kullan, kilo alma falan diyordu. Doğum kontrol hapı üniversite yıllarımda ara ara kullandım ama yıldızımız barışmadı hiç kendisiyle . hep doğal yollarla adetimi getirmeye çalıştım. Ama hiçbir zaman kekik çayı veya t…. ile başlayan adet gördürücü olmadan adet olamadım.
•Geçen sene aklıma koydum. Bir ay boyunca her akşam düzenli olarak çok da aşırıya kaçmadan Civanperçemi çayı içtim. O aydan sonra çok ilginç bir şekilde faydasını görmeye başladım Civanperçemiini çünkü artık yaklaşık 1 buçuk yıldır çok düzenli bir şekilde adet olabiliyordum. Buna rağmen eşimle son altı aydır korunmamamıza rağmen gebe kalmıyordum. Çok büyük bir istekle çocuk denemiyorduk tabii ki çocuk önceliğimiz değildi, sadece rahat davranıp korunmamayı tercih ediyorduk ve eğer çocuk olursa da hiçbir sorun olmadan bu durumu zaten kabul edeceğimizi, zaten içten içe de çocuk istediğimizi birbirimize söylüyorduk.
• Düzenli olarak adet gördüğüm periyotta içten içe kafama takıp acaba neden hamile kalmıyorum diye düşünüp bir doktora daha göründüm kendisi özel hastanede bir hekimdi ve yumurtalıklarığıma baktıktan sonra bana şöyle bir yorum yaptı: “ayyyy yumurtalıklarına baksana hep kist hep kist. Sen zaten doğal yolla hamile kalamazsın ki. Çatlatma yapmak lazım sana.” o gittiğim doktorun bu yorumu beni gerçekten çok üzmüştü çünkü gerçekten çok umursamaz bir şekilde bu yorumu yaptı ve ben üzüldüm daha sonra birazcık daha araştırmaya başladım ve farklı bir inositol takviyesi buldum. Bu inositol kullandığım ay daha paketim bitmeden hamile olduğumu öğrendim.
•Dediğim gibi son 1 buçuk yıldır çok düzenli adet olduğum için Ocak ayındaki adetimin yaklaşık 2-3 gün gecikmesiyle ben şüphelenmeye başladım ve gidip iki tane gebelik testi aldım eczaneden. Öğlen saatlerinde almıştım testleri ve ilk yaptığım erken gebelik testiiydi direkt negatif çıktı ve sonradan pozitife dönmedi. tamam dedim sorun yok diğerini de sabah idrarıyla yaparım, o da olmazsa birkaç bitki çayı ile getiririm adetimi, muhtemelen hastalık geçirdim ondan dolayı gecikti diye düşündüm.
Sabah idrarıyla yaptığım test kaset testti, açık pembe bir silik çizgi çıktı hatta o zaman da burada bir başlık açıp kızlar sizce hamilelik var mı diye sordum ve herkes var dedi ben bunun üzerine gidip tekrar iki test daha aldım ve o testler artık sabah idrarını beklemeden açık pembe renkli hafif silik pozitif sonuç verdiler.
•Ertesi gün eşimle artık bir doktora gitmemiz gerektiğini düşündük ve bir özel hastanede sağlık sigortamız olduğu için hem kadın doğuma görünelim hem de kan verelim düşündük. Farklı bir doktora gittik ve doktor kan istedikten sonra daha kan değerlerime bakmadan önce karnımımdan sonra da Vajinal şekilde kese var mı yok mu diye baktı. ve son adet tarihime göre yaklaşık beş haftalık hamile olmam gerektiğini, bu haftalarda keseyi görmemiz gerektiğini yani muhtemelen hamile olmadığımı söyledi. Ben kendisine dört kere test yaptığımı ve bunlardan üçünün silik şekilde pozitif çıktığını ve bunların geçerliliği olup olmadığını sordum. Ve kendisi de “biz bu testleri hiçbir şekilde ciddiye almıyoruz dolayısıyla bilimsel hiçbir yönü yok eğer kese yoksa hamile de degilsindir” dedi.
• hastaneden çıktıktan sonra tabii ki moralim çok bozuldu çünkü umutlanmıştım üç tane teste pozitif çıkmıştı ama doktor o kadar net bir şekilde yok hamile de degilsindir dedi ki hastaneden sonra yedigimiz yemeği nasıl yedigimi hatırlamıyorum bile gerçekten çok üzülmüştüm. hatta restoranda ağlamamak için kendimi tutup arabaya gidince ağlamaya başladım.
•Bundan yaklaşık 1 saat sonra doktor beni aradı ve beta hCG değerim 350 çıktığını yani hamile olduğumu söyledi ve ben kendisine sordum “hocam şu anda beş haftalık Hamilesin dediniz ama ben adet tarihimden hemen sonra hamile kalmış olabilir miyim yani bu bir geç döllenme olamaz mı sonlara doğru döllenenmiş olamaz mı yani ben şu an beş haftalık hamileysem bu benim mantığımı yatmıyor” dedim ve kendisi de evet aynen öyle biz ilkte soruyoruz ama sonradan tarihi düzenliyoruz yani şu anda senin gebeliğin yeni bir gebelik dolayısıyla evet beş haftalık değilsin daha yenisin dedi ve iki gün sonra tekrardan kan vermemi istedi. İki gün sonra kan verdiğimde kan değerim 760 çıktı ve doktor tekrardan kese bakmak istedi bu beni biraz huzursuz etti evet karşındaki bir tıp doktoru evet tabii ki ondan daha fazla hiçbir şey bilmiyorum fakat biraz araştırmalar sonucu kesenin anca 1500 üstü değerlerden sonra görülmeye başlandığını öğrendim yani böyle yedi yüzü üç yüzlü beş yüzlü değerlerde kesenin zaten görülmediğini ve bunun çok normal olduğunu okudum. Dolayısıyla o gün doktorum tekrardan kese bakmak istediğinde hocam görmesek de sorun yok lütfen Vajinal yapmayalım kendimi bu kadar strese sokmak istemiyorum dedim. O da zaten o gün tekrardan kese baktı ve kese yoktu karnımımdan bakınca Vajinal olarak baktırmak istemedim ve tekrardan iki gün sonra yine kan vermem gerektiğini söyledi ve kan verdikten sonra tekrar gel yine kesene bakalım dedi ve bu durum beni artık rahatsız etti çünkü bu doktora gidip geldikçe anksiyete seviyemin yükseldiğini fark ettim. sürekli haftada 2-3 kere böyle ultrasona girmek zorunda olmak sürekli kese görme beklentisinde olmak beni gerçekten çok yormuştu
• Bu durumlardan sonra sigortayla anlaşması olmamasına rağmen özel muayenehanesi olan eskiden ara ara gittiğim doktora gittim ve kendisiyle güzelce görüştük zaten ilk görüşmemizde de kesemi gördü kalp atışını duymamıştı, bu da gayet normal dedi. on gün sonra tekrar gittim kalp atışını da güzel bir şekilde duyduk şu an çok şükür her şey çok yolunda.
• şu anda da valiz hazırlıyorum çünkü bundan birkaç ay önce yurtdışına bilet almıştık ve gebelik söz konusu değildi, planlarımızda yoktu. bunu doktorumuza danıştık herhangi bir sorun olmayacağını söyledi yine her ihtimale karşı birkaç ilaç yazdı ve bunları nasıl kullanmam gerektiğini anlattı yani kızlar hayat gerçekten bazen beklemediğimiz yerde size sürprizler yapabiliyor
Son düzenleme: