• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Gevşek bebek

derin ruya

Yeni Üye
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
Katılım
12 Mayıs 2026
Mesajlar
76
Emoji Skoru
19
Puanlar
3
Yaş
36
Merhaba ; bebeğim 38 hafta doğdu 2,5kg yoğunbakıma alındı enfeksiyon sebebiyle 2 hafta yoğun bakım 5 gün entübe sonrasında hiç emziremedim. Şuanda 5 aylık ama başını tutamıyor ellerini tutup kaldırdığımda başı geriye düşüyor nöroloji doktorlarına gittik refleks var ama biraz salık bebek dedi. Göz teması kurar ama çok hareketli ve canlı bir bebek değil gülümser ama çok az ve kısa . Sesler çıkarsam da canı isterse bakar .Kucakta tutarken ara ara kafasını dik tutar ama oturamaz çivi gibi çocuk diyemem. Çok korkuyorum böyle olan sonra geçen var mı ? Fizik tedavi de aldık bebekde kaslar çalışıyor sadece güçsüz dediler ama 5 aylık hala hızlı kilo alamıyor mama ile besliyorum 4.800 ancak olduk . Ne yapmalıyım acil destek lütfen
 
Gecmis olsun hicbir bilgim yok ama uste ciksin diye yaziyorum, umarim bilen birisinin onune duser
 
Geçmiş olsun, gelişimsel pediatriye götürdünüz mü? Belki fayda görürsünüz götürürseniz. Bir de bol bol tummy time yaptırın.
 
Geçmiş olsun, gelişimsel pediatriye götürdünüz mü? Belki fayda görürsünüz götürürseniz. Bir de bol bol tummy time yaptırın.
Evet düzenli gidiyoruz ama hiçbir tanı teşhis yok
Günlük tumy tıme yapıyorum ama kafasını kaldırmak yerine başını hemen çeviriyor .Hatta yüzüstü durmayı sevdiği gibi çok zaman uyuyup kalıyor .
 
Merhaba ; bebeğim 38 hafta doğdu 2,5kg yoğunbakıma alındı enfeksiyon sebebiyle 2 hafta yoğun bakım 5 gün entübe sonrasında hiç emziremedim. Şuanda 5 aylık ama başını tutamıyor ellerini tutup kaldırdığımda başı geriye düşüyor nöroloji doktorlarına gittik refleks var ama biraz salık bebek dedi. Göz teması kurar ama çok hareketli ve canlı bir bebek değil gülümser ama çok az ve kısa . Sesler çıkarsam da canı isterse bakar .Kucakta tutarken ara ara kafasını dik tutar ama oturamaz çivi gibi çocuk diyemem. Çok korkuyorum böyle olan sonra geçen var mı ? Fizik tedavi de aldık bebekde kaslar çalışıyor sadece güçsüz dediler ama 5 aylık hala hızlı kilo alamıyor mama ile besliyorum 4.800 ancak olduk . Ne yapmalıyım acil destek lütfen
Açık konuşmak gerekirse sizi üzmek istemem ama 5 ayda toplam 2300 gram çok az ilk aylar genelde ayda 1 kg almalı zaten 5. Aydan sonra da kilo alımı yavaşlar. Mama ne kullanıyorsunuz belki hoşuna gitmiyordur farklı mama deneyin küçük kutu alıp? Biberona alıştırın enjektörü bebekler sevmiyorlar başta tutmak istemese de verin bi süre sonra alışır bence. Yada biberondan hoşlanmamış olabilir kullanmıyorsanız avent cam biberon kullanın daha sağlıklı ucu da daha iyi bebeklerin kavrayabilmesi için. Bol bol tummy time yaptırın karşısına ilgi çekebilecek şeyler getirin zeka kartları ayna çıngırak parlak renkli oyuncaklar. Canlı bir bebek olmayabilir her bebeğin mizacı farklı ama kilo alması şart. Kilo da değişebilir tabi her bebek kilolu olmak zorunda değil ama aylık aldığı kilo miktarı baz alındığından min 600 gram alması lazımken sınırın da altında almış maalesef. Ek gıdaya geçin derdim ama başını dik tutamıyor geçemezsiniz o yüzden. Çocuk doktorunuz falan ne diyor bu konuda yönlendirme yapmadı mı?
 
Sizin yazdığınız herşeyi yaptım 🥹her mamayı denedim taki geçen aya kadar hiç beslenmeden resmen bugüne kadar geldik geçen ay sıvı devam sütü denedim onu sevdi içiyor çok şükür . Tumy tıme devamlı deniyorum. Zeka kartları çıngıraklar her şey doktora gittiğimizde kilosu zayıf yetersiz kilo yetersiz gelişim test verilsin dediler onu da verdim iki ay sonra sonuçlanacak artık ne yapacağımı bilmiyorum en az beş profesöre götürdüm en az üç hastane
Bir Dr. Hipotonik dedi diğer doktor hayır kasları var Refleksvar dedi. Kas ilacı verdi bir prof
Diğeri de bu ona uygun değil deyip iptal etti
Biz de ne yapacağımızı şaşırdık belki burada böyle bir durum yaşayan vardır diye buraya yazdım
 
Lütfen bu konuda kimsenin bilgisi yok mu başına gelen yok mu
 
Lütfen bu konuda kimsenin bilgisi yok mu başına gelen yok mu

sizin için biraz araştırdım. Yapay zekaya da sordum.

  1. Çocuk nörolojisi takibine devam edin
    Gerekirse ikinci görüş alın. “Biraz salık bebek” deyip bırakılmamalı; düzenli gelişim takibi önemli.
  2. Gelişimsel pediatri / yenidoğan gelişim polikliniği
    Yoğun bakım çıkışlı bebekleri çok detaylı değerlendirirler.
  3. Fizik tedaviyi bırakmayın
    Bu yaşta nöroplastisite çok yüksek. Düzenli terapi gerçekten fark yaratabiliyor.
  4. Kilo alımı için çocuk gastroenteroloji veya beslenme değerlendirmesi düşünün
    Mama miktarı, kalorisi, emme-yutma gücü değerlendirilmeli.
  5. Şunlar yapıldı mı diye sorun:

  • Beyin MR
  • CK testi (kas enzimi)
  • Tiroid testleri
  • Metabolik/genetik incelemeler
  • İşitme ve görme değerlendirmesi


Bence bunları mutlaka yaptırın. Çocuk yoğun bakım çıkışlı olduğu için de mutlaka daha detaylı değerlendirme isteyin. Çok geçmiş olsun:(
 
sizin için biraz araştırdım. Yapay zekaya da sordum.

  1. Çocuk nörolojisi takibine devam edin
    Gerekirse ikinci görüş alın. “Biraz salık bebek” deyip bırakılmamalı; düzenli gelişim takibi önemli.
  2. Gelişimsel pediatri / yenidoğan gelişim polikliniği
    Yoğun bakım çıkışlı bebekleri çok detaylı değerlendirirler.
  3. Fizik tedaviyi bırakmayın
    Bu yaşta nöroplastisite çok yüksek. Düzenli terapi gerçekten fark yaratabiliyor.
  4. Kilo alımı için çocuk gastroenteroloji veya beslenme değerlendirmesi düşünün
    Mama miktarı, kalorisi, emme-yutma gücü değerlendirilmeli.
  5. Şunlar yapıldı mı diye sorun:

  • Beyin MR
  • CK testi (kas enzimi)
  • Tiroid testleri
  • Metabolik/genetik incelemeler
  • İşitme ve görme değerlendirmesi


Bence bunları mutlaka yaptırın. Çocuk yoğun bakım çıkışlı olduğu için de mutlaka daha detaylı değerlendirme isteyin. Çok geçmiş olsun:(
Bizim için verdiğiniz emekten dolayı çok teşekkür ederiz böylesine güzel insanlar iyiki varlar
 
Aslında dogum haftası ve kilosu normal bence biraz zayıf doğmuş sadece ama benim doktorum 2400 ve üzeri normaldir der her zaman. Mamaya beslenmesi de boyle bir soruna yol açmaz o konuda canınızı sıkmayın. Beslenme aralıkları uzun olabilir mi? Başından beri 2-3 saat aralığında 1 besleyebildiniz mi? İştahı nasil? Mamasını değiştirin bence bazı mamalar içeriği dolayisiyla daha hızlı kilo aldırıyor. Zaten 5 aylik olmus tadıma da başlarsınız artik ek gıda ile de destek verirsiniz bol bol.
Bence kas gelişimi egzersizle vs duzelir siz bol bol yaptırın. Doktor takibini de ihmal etmeyin tabi bu arada. Gecmis olsun.
 
Aslında dogum haftası ve kilosu normal bence biraz zayıf doğmuş sadece ama benim doktorum 2400 ve üzeri normaldir der her zaman. Mamaya beslenmesi de boyle bir soruna yol açmaz o konuda canınızı sıkmayın. Beslenme aralıkları uzun olabilir mi? Başından beri 2-3 saat aralığında 1 besleyebildiniz mi? İştahı nasil? Mamasını değiştirin bence bazı mamalar içeriği dolayisiyla daha hızlı kilo aldırıyor. Zaten 5 aylik olmus tadıma da başlarsınız artik ek gıda ile de destek verirsiniz bol bol.
Bence kas gelişimi egzersizle vs duzelir siz bol bol yaptırın. Doktor takibini de ihmal etmeyin tabi bu arada. Gecmis olsun.
Hep 2/3 saat aralıkla verdim fakat iştahlı bir bebek değil . Ek gıdada ağzına alıyor 3 kaşıktan sonrası yarımsalar ağzında bekletir yutmaz sonrada çıkarıyor. Teşekkür ederim desteğinizden dolayı
 
Merhaba
benim bebeğimde hafif Hipotoni teşhisi almıştı
Düzenli fizyoterapi alın ve sizde desteklemeye devam edin mutlaka yapıyorsunuzdur
Az kg almış ama çok da almamalı kilolu hantal bir bebek olursa motor gelişimi olumsuz etkilenebiliyor
Nöroloji dr MR veya gen testi istemiştir belki genelde temiz çıkar kötü düşünmeyin
Biraz tembel gibi düşünün , kas ilacı ne verdi bilmiyorum ama destekleyici vitamin sanırım değil mi
 
Merhaba
benim bebeğimde hafif Hipotoni teşhisi almıştı
Düzenli fizyoterapi alın ve sizde desteklemeye devam edin mutlaka yapıyorsunuzdur
Az kg almış ama çok da almamalı kilolu hantal bir bebek olursa motor gelişimi olumsuz etkilenebiliyor
Nöroloji dr MR veya gen testi istemiştir belki genelde temiz çıkar kötü düşünmeyin
Biraz tembel gibi düşünün , kas ilacı ne verdi bilmiyorum ama destekleyici vitamin sanırım değil mi
Metacartin ve Coenzum verdi .kan ve demir de alıyoruz .evet tüm testleri verdik .
 
Merhaba ; bebeğim 38 hafta doğdu 2,5kg yoğunbakıma alındı enfeksiyon sebebiyle 2 hafta yoğun bakım 5 gün entübe sonrasında hiç emziremedim. Şuanda 5 aylık ama başını tutamıyor ellerini tutup kaldırdığımda başı geriye düşüyor nöroloji doktorlarına gittik refleks var ama biraz salık bebek dedi. Göz teması kurar ama çok hareketli ve canlı bir bebek değil gülümser ama çok az ve kısa . Sesler çıkarsam da canı isterse bakar .Kucakta tutarken ara ara kafasını dik tutar ama oturamaz çivi gibi çocuk diyemem. Çok korkuyorum böyle olan sonra geçen var mı ? Fizik tedavi de aldık bebekde kaslar çalışıyor sadece güçsüz dediler ama 5 aylık hala hızlı kilo alamıyor mama ile besliyorum 4.800 ancak olduk . Ne yapmalıyım acil destek lütfen
Merhaba muhakkak ikinci bir görüş alın ve genetik olarakta baktırın
 
sizin için biraz araştırdım. Yapay zekaya da sordum.

  1. Çocuk nörolojisi takibine devam edin
    Gerekirse ikinci görüş alın. “Biraz salık bebek” deyip bırakılmamalı; düzenli gelişim takibi önemli.
  2. Gelişimsel pediatri / yenidoğan gelişim polikliniği
    Yoğun bakım çıkışlı bebekleri çok detaylı değerlendirirler.
  3. Fizik tedaviyi bırakmayın
    Bu yaşta nöroplastisite çok yüksek. Düzenli terapi gerçekten fark yaratabiliyor.
  4. Kilo alımı için çocuk gastroenteroloji veya beslenme değerlendirmesi düşünün
    Mama miktarı, kalorisi, emme-yutma gücü değerlendirilmeli.
  5. Şunlar yapıldı mı diye sorun:

  • Beyin MR
  • CK testi (kas enzimi)
  • Tiroid testleri
  • Metabolik/genetik incelemeler
  • İşitme ve görme değerlendirmesi


Bence bunları mutlaka yaptırın. Çocuk yoğun bakım çıkışlı olduğu için de mutlaka daha detaylı değerlendirme isteyin. Çok geçmiş olsun:(
Evet bunların hepsi çok önemli muhakkak takip edilmeli, özel gereksinimli kızım var benimde
 
Merhaba ; bebeğim 38 hafta doğdu 2,5kg yoğunbakıma alındı enfeksiyon sebebiyle 2 hafta yoğun bakım 5 gün entübe sonrasında hiç emziremedim. Şuanda 5 aylık ama başını tutamıyor ellerini tutup kaldırdığımda başı geriye düşüyor nöroloji doktorlarına gittik refleks var ama biraz salık bebek dedi. Göz teması kurar ama çok hareketli ve canlı bir bebek değil gülümser ama çok az ve kısa . Sesler çıkarsam da canı isterse bakar .Kucakta tutarken ara ara kafasını dik tutar ama oturamaz çivi gibi çocuk diyemem. Çok korkuyorum böyle olan sonra geçen var mı ? Fizik tedavi de aldık bebekde kaslar çalışıyor sadece güçsüz dediler ama 5 aylık hala hızlı kilo alamıyor mama ile besliyorum 4.800 ancak olduk . Ne yapmalıyım acil destek lütfen
Bulunduğunuz şehirdeki iyi olabilecek fizik tedavi merkezlerine gidin,özellikle pediatri anlamında yetkin olan yerlere. Internetten hypotonic baby,hipotonik bebekle alakalı tum egzersizleri başlayın çok onemli
 
Back
X