İkili test

UgurZ

Annesinin fıstığı
Kayıtlı Üye
14 Haziran 2009
194
5
45
Ben 10 haftalık hamileyim. 12. haftada ikili test için gelmemi söyledi doktorum. Ama ben ikili test yaptırmayı düşünmüyorum. 33 yaşındayım. Burda ikili testi kötü çıktığı için üzülen çok arkadaş gördüm. Boşu boşuna kendimi üzmek istemiyorum. Bir yandan da eğer bir anormallik varsa erken ortaya çıkması daha iyi olur tabi ki. Çok kararsızım. Tecrübeli arkadaşlar fikir verirlerse sevinirim.
 

sarinin

Guru
Kayıtlı Üye
17 Ekim 2008
156
12
canım bende 13 haftalık hamileyim geçen hafta ikili test yaptırdım normal çktı çok şükür. neden yaptırmak istemiyorsun anlamadım ama bence yaptırmalısın allah korusun hiçbirimiz bebeğimizden vazgeçemeyiz ama sağlıklı bir bebek dünyaya getirmek isteriz öyle değil mi?
 

ibem77

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
20 Şubat 2009
148
0
45
ıkılı testı yaptırmak için gun verdı acaba nasıl cıkar dıye cok dusundum arastırdım gecelerı ruyama gırdı bu kadar senedır bekleyıpte bebegıme kıyabılırmıyım dıye cok dusundum yaptıranları aradım konustum ama bır turlu rahatlayamadım tam ıklı teste ertesı gun gıdecektımkı cok buyuk kanama oldu boyle devam ederse bebegı alırız dedı ve hastaneye yattım o an ıkılı test umrumd degıldı sadece bebegımı ıstıyordum anlıyacagın cok dusunme hersey oluruna varır yaptır gıtsın emınsen kendınden
 

guknur

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
19 Haziran 2009
29
0
Bende 12+5 haftalık hamileyim ikili test yaptırmıyacağım üçlü tarama yaptıracağım sorun varsa bencede çıkar o zaman ama doktoruma kalsa üçlü yüde yaptırmak istemiyor...
 

MaviEge

DENİZCİM VE BİRİCİK KIZLARIM
Kayıtlı Üye
22 Şubat 2008
4.531
39
kızlar bence testlerinizin hepsini yaptırın.aksatmayın.sonuçta onlar bize muhtaç, eğer bir sorun varsa önlem almak gerekir.sakın ihmal etmeyin.
 

peluse

*EBRU*
Kayıtlı Üye
15 Aralık 2008
2.431
9
44
ıkili ve üçlü testte kromozom anomalileri taranıyor. Bundan farklı olarak üçlü testte bakılan bir parametre bebekte spina bifida yani omur iliği açıklığı olup olmadığıyla ilgili fikir veriyor gerçi bu durum iyi bir ultrasonda da anlaşılabiliyormuş.
Sonuçta bu testler sonrasında yapılan amniyosentez sonucu kromozom anomalisi tesbit edilirse bunun anne karnında bir müdahalesi ya da tedavisi söz konusu olamıyor maalesef.
O yüzden testleri yaptıralım bir sorun varsa erkenden anlaşılıp tedavi yoluna gidebiliriz şeklinde bir yaklaşım pek doğru değil.
Tabii burada şöyle bir durum da var her ne olursa olsun bebeğimden vazgeçmem diyen birisi bu testleri yaptırmalı mı? Bu strese girmeli mi?
Kişiden kişiye değişebileceğini düşünüyorum cevabın. Sonuçta vazgeçmeyeceğini düşünse de bazıları neyle karşılaşacağını bilmek istiyor. Ona göre duruma kendilerini hazırlamak istiyor. Belirsizlikten kurtulmak istiyor ki belirsizlik insanı en çok yıpratan şeylerden biri.
Kimisiyse tamamen teslim ediyor kendisini sonuçta insan psikolojisiyle alakalı bir durum.
Bilmek mi zor bilememek mi?
 

ezgim29

Guru
Kayıtlı Üye
26 Mart 2009
1.366
5
fikrinize saygı duyuyorum ama acaba kötü mü çıkar diye bu testleri yaptırmamak bence daha kötü çünkü 9 ay boyunca bu sefer içinizde bir şüpheyle yaşayacaksınız.ben yaptırmanızı tavsiye ederim tabi karar sizin.
 

figen_figen

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
17 Mayıs 2009
173
1
ben 15 haftalık hamileyim. ikili test yaptırdım. sonucum iyi çıktı. ama yine de garantisi yok tabi. ilk hamileliğimde de yaptırmıştım. sonucum onda da iyiydi. çok şükür oğlum sağlıklı. ama ben öyle yada böyle bilmek isterim bebeğimde bi sorun varsa. hazırlıklı olmak isterim. bi arkadaşım test yaptırmamış hamileyken, sonra da bebeği rahatsız doğunca dünyası başına yıkılmış. hem ayrıca bazı rahatsızlıklarda kesinlikle normal doğumla doğmaması gerekiyor bebeğin. o sebeple bilmek her açıdan iyi bence.
 

pretty_angel

Guru
Kayıtlı Üye
20 Nisan 2009
224
3
Arkadaşlar benim doktor ense kalınlığına baktı 2'li teste gerek yok, 3'lü yaparız dedi. 2'lide, 3'lüden farklı şeylere mi bakılıyordu???
 
K

kuru

Ziyaretçi
kesinlikle yaptırmalısın.bende aman ne olcakmıs öncelerdenki kadınlar ıkılı testmı yapıyormus annekerımız babalarımız taş gıbı dıyordum.ama doktorum kesınlıkle yaptır sonra aglıyacagına sımdı agla dedı.80 mılyona yaptırdım cok sukur ıyı cıktı.sende yaptır derim.
 

bozkan

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
13 Temmuz 2009
73
0
bende 13.haftama girdim dr banada gün vermişti gelmem için ama ben ikili testi yaptırmak istemiyorum yani allah korusun bebekte bir sorun varsa aldırcak mıyım yani inancım gereği bunu yapamam ama bir yandan da çok endişeliyim ya bir sorun varsa diye ama yaptırıp da kafamı karıştırmak istemiyorum bunun yerine rabbime dua etmeyi tercih ediyorum..:Saruboceq:

merhaba
bende yaptirmama karari aldim
sonucda bende riskli bile cika aldirmayacagima gore bosuna stres olmaya gerek yok diyerek yaptirmadim. eger tedavisi mumkun olan tesler var ise onlarin mutlaka yapilmasi taraftariyim. ama digeri tercih meselesi. dr umda kararima son derece saygili. Insallah hepimiz saglikla bebeklerimizi kucagimiza aliriz.
 
Son düzenleme:

UgurZ

Annesinin fıstığı
Kayıtlı Üye
14 Haziran 2009
194
5
45
Değerli fikirleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar. Ben hala kararsızım. Ama hala yaptırmamaktan yanayım. Üçlü test yapılacak zaten. Benim tek öğreneceğim şey farklı olarak kan değerleri olacak. Ense kalınlığına DR.um kendisi bakacak yine. Bu testlerin objektifliğine çok da inanmıyorum doğrusu. Yani test yaptırıp sonucu iyi çıkıp da sorun yaşayan insanlar da var. Test sonucu kötü çıkıp sağlıklı bebek dünyaya getiren de var. Birkaç arkadaşın dediği gibi testte sorun görünse bile bebeğimden vazgeçecek değilim. Allah hepimizin meleklerini korusun.
 

megryann

Aşkımın aşkı....
Kayıtlı Üye
20 Mart 2009
5.913
36
Arkadaşlar benim doktor ense kalınlığına baktı 2'li teste gerek yok, 3'lü yaparız dedi. 2'lide, 3'lüden farklı şeylere mi bakılıyordu???

Canım banada aynısını söyledi doktorum.Eşimde istekli değildi zaten ikili testlerin yanılma payının çok olması nedeniyle pek sıcak bakmıyordu.Hakkımızda hayırlısı olsun Rabbim yavrularımızı sağlıcakla kucağımıza almayı nasip etsin inş.
 

esin21

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
31 Mayıs 2009
892
8
bana sordu doktor ama yaptirmayi düsünmüyorum ve doktor tavsiye etmiyor....benim düsüncem allah bana bi mucüze vermis ben onu özürlü diye alip cöpemi atcam yani...o zaman allahtan bidaha bebek istemeye yüzüm kalmaz...yaptirmadim yaptirmamda kaderime razi olcam sorunluda olsa bebegim onu alip cöpe atmaya gönlüm razi olmaz...ne olursa kabulum derim bennn
 

melisesra

maşallah benim oğluma
Kayıtlı Üye
27 Şubat 2008
13.756
13
38
kızlar bence bu bı sorun varsa kabul ederım meselesı degıl tabıkı hepımız aldırmaya kıyamayız ama bı sorun varsa duzelme sansı varsa neden yaptırmayalımmkı bu testı oyle degılmı