• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Kayınvalidemde zoraki yatılı kalmak

nurbanuelvin

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
1 Ağustos 2024
Mesajlar
118
Emoji Skoru
49
Puanlar
18
Yaş
30
Merhabalar hanımlar. Bir konuda destek ve önerilerinize ihtiyacım var. İçimi dökmeye geldim.

2 buçuk senelik evliyiz. Biz İstanbul'da yaşıyoruz. Eşimin aile üyelerinin hepsi marmara bölgesinde baya yakın şehirlerde yaşımizyorlar. Yani böyle 1-2 saat mesafe. Ablası, abisi, annesi. Bu evlenmeden önce böyleymiş zaten hepsi başka şehre dağılmış. Belki size saçma gelecek ama hayatta benim için en zor olan şeylerden biri, bir başka evde yatılı kalmak. Belki gereksiz saçma bir takıntı ama boğuluyorum ve kalamıyorum. Ve bekarken daha az sıklıkla görüşen bir aile olmalarına rağmen, ben ve eltim aileye girdiğimizden beri sürekli annesine gidip kalma muhabbeti çıktı. Annesi yalovada oturuyor ve evime 1 saat mesafede zaten arabayla gidiyoruz. İlk evlendiğimiz sene uyum sağlamak için kendimi aşırı derecede kastım, çok sıktım kendimi ve her gidişimizde ki her ay gidiliyordu, kalmamız isteniyor. Hele yaz geldiyse tamamen böyle oluyordu bu durum. Eşim her ne kadar kabul etmese de görümcemin de bu konuda etkisi büyük. Kendisi de evli çocuklu ve çalışan bir kadın ama abartısız her resmi tatil, çocuklarının her ara tatili, yazın izin aldığı her dönem bizi de oraya yatılı çağırıyorlar. Hatta bazen görümcem gelemiyor ama anneme bir gidin diye bize söylüyor resmi tatillerde. Bayramlarda da döngümüz şu: kesinlikle ve kesinlikle ennnn geç arefe gününden kalmaya gidiliyor, ikinci güne kadar orda kalınıyor. İkinci gün ancak akşam üzeri istanbula dönüp benim aile üyelerimle bayramlaşabiliyıruz hatta bazen gidemiyoruz geç oluyor. Eşime bu konuda bozulduğumu söylediğimde de benim ailem zaten yakınımızda oturduğu için bayramda hangi saatte gittiğimizin çok önemli olmadığı tarzı cevaplar alıyorum. Yani sen zaten istediğinde görüşüyorsun diyor. Ama onun ailesini de farklı şehirlere ben dağıtmadım ki, hepsi yıllardır böyle yaşıyor zaten. Anlamadığım şekilde evlenince kayınvalidem daha çok çağırır oldu. Sürekli yatılı bekleniyoruz ve eşime bu sıkıntımı anlattım. O zaman sadece bayramlarda bu düzene devam edelim, diğer zamanlar günübirlik gidelim diye karar aldık, ki gidiyoruz da sürekli. Ama şimdi 9 günlük tatil olunca görümcem ve kayınvalidem daha çok kalmamızı istiyor. Neredeyse tüm tatili orda geçirmemiz bekleniyor.

Bu belki size saçma bir sorun olarak gelecek ama kayınvalidem tarafına zaten büyük kırgınlıklarım var. Biz evlenirkenki ilgisizliğinden tutun, tüp bebek sürecimde bir kez bile beni aramamalarına kadar çoğu şeyde beni kırdılar. Sonrasında eşimin söylemesiyle aradılar ettiler ama o süreçte sormadıkları yetmezmiş gibi benimle saçma sapan konulardan tartışmalar çıkardılar. Zaten bir yerdr kalmak benim için aşırı zorken aralarında ekstra yabancı hissediyorum. Orada yatılı gittiğimizde kendimi hapsedilmiş hissediyorum. Ben de resmi tatillerde veya bayramın kalan birkaç gününde eşimle başka tatiller gezmeler yapmak istiyorum. Ama biz aile ziyaretinden kafa kaldıramıyoruz. Bu durumda siz olsanız nasıl bir çözüm bulurdunuz?

Not: Bu arada kendi ailemde de kalmaya gitmiyorum ben evlendim evimde kalırım modunu uyguluyorum onlara. Tedavi sürecimde dahi anneme gidip kalmadım böyle bir alışkanlık ve beklenti benim ailemde de oluşmasın diye.
 
Burdaki sorunlu kisi kocan once bunu kabul et. Sen kocana sozunu geciremedigin surece daha cok gidip kalacaksin.

Diger yontem biktirmak. Cocugunuz var mi bilmiyorum ama gidin yiyin icin evi dagitin toplamayin oglene kadar ay cok yorgunum diyip yatin. Ay anne/abla senin sarmalar cok guzel okuyor yap da yiyelim diyin.
 
Onlar kalmanızı bekleyebilirler, siz kalmayacaksınız ve net olacaksınız. Israr da edebilirler, siz yine net olacaksınız. "Tatili kocamla baş başa geçirmek istiyorum" diyeceksiniz, ısrar ettiklerinde tek ve net "hayır" deyip geçeceksiniz. Eşiniz bütün tatil orada kalmak istiyorsa kalsın, siz dönersiniz. Çekinmeyin, açık ve net olun.
 
Niye alıştırdıniz bunları böyle. Başta kalmıyorum gitmiyorum diyecektiniz. Her ay, her tatilde orada ne isiniz var. Gorumcenin kendi annesi rahat ediyor gidiyor siz ona uymak zorunda değilsiniz. En gelenekçi ailelerde bile ilk gün akşam kiz tarafına gidiliyor. Siz neredeyse bayram bitince gideceksiniz. Bayrami da sıraya koyun ramazanda ilk iki gün orada gecirdiyseniz kurbanda da benim ailemde geçireceğiz diyeceksiniz eşinize. Sen onun ailesinde kalıyorsan o da senin ailenden kalacak
 
Ve bekarken daha az sıklıkla görüşen bir aile olmalarına rağmen, ben ve eltim aileye girdiğimizden beri sürekli annesine gidip kalma muhabbeti çıktı.
Neden şaşırıyorsunuz ki siz ve eltiniz onların oğullarını aileden uzaklaştırıp koparacak birer tehditsiniz tabii ki evlenince daha sık görüşmek isteyecekler.
görümcemin de bu konuda etkisi büyük. Kendisi de evli çocuklu ve çalışan bir kadın ama abartısız her resmi tatil, çocuklarının her ara tatili, yazın izin aldığı her dönem bizi de oraya yatılı çağırıyorlar. Hatta bazen görümcem gelemiyor ama anneme bir gidin diye bize söylüyor resmi tatillerde.
Görümceniz eşinin ailesine hiç gitmiyor sanırım. Hep kendi annesinde. Size de karışıyor hatta ve direktif veriyor. En değerli ve önemli aile onun ailesi sonuçta, kraliyet ailesi onlar, haklı yani, biz de niye eleştiriyorsak.
Bayramlarda da döngümüz şu: kesinlikle ve kesinlikle ennnn geç arefe gününden kalmaya gidiliyor, ikinci güne kadar orda kalınıyor. İkinci gün ancak akşam üzeri istanbula dönüp benim aile üyelerimle bayramlaşabiliyıruz hatta bazen gidemiyoruz geç oluyor.
Bakın sizin ailenize yine de gidiyormuşsunuz. Sizinki kraliyet ailesi değil ki neden yetmiyor 2. Gün akşamı anca görüşmek size?
Eşime bu konuda bozulduğumu söylediğimde de benim ailem zaten yakınımızda oturduğu için bayramda hangi saatte gittiğimizin çok önemli olmadığı tarzı cevaplar alıyorum. Yani sen zaten istediğinde görüşüyorsun diyor. Ama onun ailesini de farklı şehirlere ben dağıtmadım ki, hepsi yıllardır böyle yaşıyor zaten.
Bayram bayramdır yakın uzak fark etmez ana babanın gözü evlatlarını arar, sizinkiler de hak ediyor bayramda evlat görmeyi. Ayrıca farklı şehir dediği ne alaka yani, 1 saatlik yolun neresi uzakmış sorsanız ya. İnsanlar 1 1.5 saat mesafedeki işlerine her gün gidip geliyorlar. Ayrıca İstanbul’da yaşıyorsunuz orda bir yerden bir yere 1 saatte ulaşınca hızlı geliyor insana.
Sürekli yatılı bekleniyoruz ve eşime bu sıkıntımı anlattım.
1 saatlik mesafeden geri dönmek çok mu zor da yatılı kalıyor eşiniz.

Sinir oldum okurken ya. G*tle don vakası bu ne yazık ki. Aynı öyle yaşamaya çalışıyorlar.
 
Merhabalar hanımlar. Bir konuda destek ve önerilerinize ihtiyacım var. İçimi dökmeye geldim.

2 buçuk senelik evliyiz. Biz İstanbul'da yaşıyoruz. Eşimin aile üyelerinin hepsi marmara bölgesinde baya yakın şehirlerde yaşımizyorlar. Yani böyle 1-2 saat mesafe. Ablası, abisi, annesi. Bu evlenmeden önce böyleymiş zaten hepsi başka şehre dağılmış. Belki size saçma gelecek ama hayatta benim için en zor olan şeylerden biri, bir başka evde yatılı kalmak. Belki gereksiz saçma bir takıntı ama boğuluyorum ve kalamıyorum. Ve bekarken daha az sıklıkla görüşen bir aile olmalarına rağmen, ben ve eltim aileye girdiğimizden beri sürekli annesine gidip kalma muhabbeti çıktı. Annesi yalovada oturuyor ve evime 1 saat mesafede zaten arabayla gidiyoruz. İlk evlendiğimiz sene uyum sağlamak için kendimi aşırı derecede kastım, çok sıktım kendimi ve her gidişimizde ki her ay gidiliyordu, kalmamız isteniyor. Hele yaz geldiyse tamamen böyle oluyordu bu durum. Eşim her ne kadar kabul etmese de görümcemin de bu konuda etkisi büyük. Kendisi de evli çocuklu ve çalışan bir kadın ama abartısız her resmi tatil, çocuklarının her ara tatili, yazın izin aldığı her dönem bizi de oraya yatılı çağırıyorlar. Hatta bazen görümcem gelemiyor ama anneme bir gidin diye bize söylüyor resmi tatillerde. Bayramlarda da döngümüz şu: kesinlikle ve kesinlikle ennnn geç arefe gününden kalmaya gidiliyor, ikinci güne kadar orda kalınıyor. İkinci gün ancak akşam üzeri istanbula dönüp benim aile üyelerimle bayramlaşabiliyıruz hatta bazen gidemiyoruz geç oluyor. Eşime bu konuda bozulduğumu söylediğimde de benim ailem zaten yakınımızda oturduğu için bayramda hangi saatte gittiğimizin çok önemli olmadığı tarzı cevaplar alıyorum. Yani sen zaten istediğinde görüşüyorsun diyor. Ama onun ailesini de farklı şehirlere ben dağıtmadım ki, hepsi yıllardır böyle yaşıyor zaten. Anlamadığım şekilde evlenince kayınvalidem daha çok çağırır oldu. Sürekli yatılı bekleniyoruz ve eşime bu sıkıntımı anlattım. O zaman sadece bayramlarda bu düzene devam edelim, diğer zamanlar günübirlik gidelim diye karar aldık, ki gidiyoruz da sürekli. Ama şimdi 9 günlük tatil olunca görümcem ve kayınvalidem daha çok kalmamızı istiyor. Neredeyse tüm tatili orda geçirmemiz bekleniyor.

Bu belki size saçma bir sorun olarak gelecek ama kayınvalidem tarafına zaten büyük kırgınlıklarım var. Biz evlenirkenki ilgisizliğinden tutun, tüp bebek sürecimde bir kez bile beni aramamalarına kadar çoğu şeyde beni kırdılar. Sonrasında eşimin söylemesiyle aradılar ettiler ama o süreçte sormadıkları yetmezmiş gibi benimle saçma sapan konulardan tartışmalar çıkardılar. Zaten bir yerdr kalmak benim için aşırı zorken aralarında ekstra yabancı hissediyorum. Orada yatılı gittiğimizde kendimi hapsedilmiş hissediyorum. Ben de resmi tatillerde veya bayramın kalan birkaç gününde eşimle başka tatiller gezmeler yapmak istiyorum. Ama biz aile ziyaretinden kafa kaldıramıyoruz. Bu durumda siz olsanız nasıl bir çözüm bulurdunuz?

Not: Bu arada kendi ailemde de kalmaya gitmiyorum ben evlendim evimde kalırım modunu uyguluyorum onlara. Tedavi sürecimde dahi anneme gidip kalmadım böyle bir alışkanlık ve beklenti benim ailemde de oluşmasın diye.
Kocanız gitsin kalsın. Siz evinizde durun. Ben de sevmem başka evde kalmayı
 
Merhabalar hanımlar. Bir konuda destek ve önerilerinize ihtiyacım var. İçimi dökmeye geldim.

2 buçuk senelik evliyiz. Biz İstanbul'da yaşıyoruz. Eşimin aile üyelerinin hepsi marmara bölgesinde baya yakın şehirlerde yaşımizyorlar. Yani böyle 1-2 saat mesafe. Ablası, abisi, annesi. Bu evlenmeden önce böyleymiş zaten hepsi başka şehre dağılmış. Belki size saçma gelecek ama hayatta benim için en zor olan şeylerden biri, bir başka evde yatılı kalmak. Belki gereksiz saçma bir takıntı ama boğuluyorum ve kalamıyorum. Ve bekarken daha az sıklıkla görüşen bir aile olmalarına rağmen, ben ve eltim aileye girdiğimizden beri sürekli annesine gidip kalma muhabbeti çıktı. Annesi yalovada oturuyor ve evime 1 saat mesafede zaten arabayla gidiyoruz. İlk evlendiğimiz sene uyum sağlamak için kendimi aşırı derecede kastım, çok sıktım kendimi ve her gidişimizde ki her ay gidiliyordu, kalmamız isteniyor. Hele yaz geldiyse tamamen böyle oluyordu bu durum. Eşim her ne kadar kabul etmese de görümcemin de bu konuda etkisi büyük. Kendisi de evli çocuklu ve çalışan bir kadın ama abartısız her resmi tatil, çocuklarının her ara tatili, yazın izin aldığı her dönem bizi de oraya yatılı çağırıyorlar. Hatta bazen görümcem gelemiyor ama anneme bir gidin diye bize söylüyor resmi tatillerde. Bayramlarda da döngümüz şu: kesinlikle ve kesinlikle ennnn geç arefe gününden kalmaya gidiliyor, ikinci güne kadar orda kalınıyor. İkinci gün ancak akşam üzeri istanbula dönüp benim aile üyelerimle bayramlaşabiliyıruz hatta bazen gidemiyoruz geç oluyor. Eşime bu konuda bozulduğumu söylediğimde de benim ailem zaten yakınımızda oturduğu için bayramda hangi saatte gittiğimizin çok önemli olmadığı tarzı cevaplar alıyorum. Yani sen zaten istediğinde görüşüyorsun diyor. Ama onun ailesini de farklı şehirlere ben dağıtmadım ki, hepsi yıllardır böyle yaşıyor zaten. Anlamadığım şekilde evlenince kayınvalidem daha çok çağırır oldu. Sürekli yatılı bekleniyoruz ve eşime bu sıkıntımı anlattım. O zaman sadece bayramlarda bu düzene devam edelim, diğer zamanlar günübirlik gidelim diye karar aldık, ki gidiyoruz da sürekli. Ama şimdi 9 günlük tatil olunca görümcem ve kayınvalidem daha çok kalmamızı istiyor. Neredeyse tüm tatili orda geçirmemiz bekleniyor.

Bu belki size saçma bir sorun olarak gelecek ama kayınvalidem tarafına zaten büyük kırgınlıklarım var. Biz evlenirkenki ilgisizliğinden tutun, tüp bebek sürecimde bir kez bile beni aramamalarına kadar çoğu şeyde beni kırdılar. Sonrasında eşimin söylemesiyle aradılar ettiler ama o süreçte sormadıkları yetmezmiş gibi benimle saçma sapan konulardan tartışmalar çıkardılar. Zaten bir yerdr kalmak benim için aşırı zorken aralarında ekstra yabancı hissediyorum. Orada yatılı gittiğimizde kendimi hapsedilmiş hissediyorum. Ben de resmi tatillerde veya bayramın kalan birkaç gününde eşimle başka tatiller gezmeler yapmak istiyorum. Ama biz aile ziyaretinden kafa kaldıramıyoruz. Bu durumda siz olsanız nasıl bir çözüm bulurdunuz?

Not: Bu arada kendi ailemde de kalmaya gitmiyorum ben evlendim evimde kalırım modunu uyguluyorum onlara. Tedavi sürecimde dahi anneme gidip kalmadım böyle bir alışkanlık ve beklenti benim ailemde de oluşmasın diye.

Yalovanın köyünde bile olsalar, İstanbul'dan yalova çok yakın. Şehiriçinde biz İstanbul'da 5 km yolu 40dkya gidiyoruz gündüz normal saatte, Yalova-İstanbul feribotu 40dk nerdeyde.

1 gece kalın yeter. Eşinizin sık sık gidebileceği uzaklıkta. O gitsin istediği kadar görsün.
 
Bence önce başka yerde kalma konusunda neden bu kadar katısınız onu çözmeye çalışın, Allah korusun kendi ailenizden, arkadaş çevrenizden birine bir şey olsa, size ihtiyaç olsa bir kaç gün kalmanız gerekse ne yapacaksınız?
 
şimdi bu işin önlemini almazsanız önünüzdeki 30 yıl hiç tatil bilmeyeceksiniz. nereden biliyorum diye sormayın. baştan kestirip attınız attınız. çocuktan sonra mahvolursunuz
 
yalova eğer araba ile gidiyorsanız 1 saat nedir ki?
ama feribot vs gidiyorsanız benim için uzak yoldur ve yatılmalıdır :)

neden başka evlerde yatamıyorsunuz önce onu bir çözmeye çalışın
onun dışında kalmak zorunda değilsiniz
 
Niye alıştırdıniz bunları böyle. Başta kalmıyorum gitmiyorum diyecektiniz. Her ay, her tatilde orada ne isiniz var. Gorumcenin kendi annesi rahat ediyor gidiyor siz ona uymak zorunda değilsiniz. En gelenekçi ailelerde bile ilk gün akşam kiz tarafına gidiliyor. Siz neredeyse bayram bitince gideceksiniz. Bayrami da sıraya koyun ramazanda ilk iki gün orada gecirdiyseniz kurbanda da benim ailemde geçireceğiz diyeceksiniz eşinize. Sen onun ailesinde kalıyorsan o da senin ailenden kalacak
Bayramda önce benim aileme gitmek gibi bir durum söz konusu bile değil. Eşimin böyle gelenek falan takıntıları yok aslında ama sorun kayınvalidemin bunu problem edip triplenmesi ve eşim de gönlü olsun ne var modunda. Kaynanamın gördüğü geçirdiği geleneğe göre arefe gününden olmak üzere önce erkek tarafı ailesine gidilip kalınırmış. Bunu yapmazsak dehşete düşüyorlar zaten evlendiğimizden beri yapıyoruz. Bununla ilgili tartıştığımızda en son eşim bana "annemi senede bir iki mi göreyim" diyip çıkıştı. Halbuki ben günübirlik gitmeye hiç sorun çıkarmıyorum. Sorunum sürekli kalmamız ısrarı. Ve sürekli resmi tatiller, yaz tatillerinde falan orada kalmamızın beklenmesi
 
Bence önce başka yerde kalma konusunda neden bu kadar katısınız onu çözmeye çalışın, Allah korusun kendi ailenizden, arkadaş çevrenizden birine bir şey olsa, size ihtiyaç olsa bir kaç gün kalmanız gerekse ne yapacaksınız?
Kalıyorum mecburen. Ama buradaki dayatma ve nişanlılık döneminden beri kayınvalidem ile yaşadığım gerilimler, tatilleri onun evinde geçirmeye ve orada kalmaya dair ekstra sıkıntı yapıyor bende. İçim daralıyor boğuluyorum o evde resmen
 
Eşinize gıcık oldum. Havalar ısınmış mis gibi 9 günlük tatil var ne diye sizi akrabaların olduğu eve tıkmayı planlıyor? Bu adam neden sizinle baş başa deniz tatiline/yurt dışı tatiline çıkmak istemiyor? Ben olsam bunları düşünür sorgulardım.

Diğer resmi tatillerde ve ramazan bayramında yeterince ailelere gidilmiş kalınmış bu kadarı yeter de artar bile. Kocanıza laf geçirmeniz lazım bu böyle olmaz. Çok diretiyosa kendi tek gitsin siz de tek başınıza veya arkadaşlarınızla tatil ayarlayın. Sinir oldum şu hımbıl kocaya.
 
Neden şaşırıyorsunuz ki siz ve eltiniz onların oğullarını aileden uzaklaştırıp koparacak birer tehditsiniz tabii ki evlenince daha sık görüşmek isteyecekler.

Görümceniz eşinin ailesine hiç gitmiyor sanırım. Hep kendi annesinde. Size de karışıyor hatta ve direktif veriyor. En değerli ve önemli aile onun ailesi sonuçta, kraliyet ailesi onlar, haklı yani, biz de niye eleştiriyorsak.

Bakın sizin ailenize yine de gidiyormuşsunuz. Sizinki kraliyet ailesi değil ki neden yetmiyor 2. Gün akşamı anca görüşmek size?

Bayram bayramdır yakın uzak fark etmez ana babanın gözü evlatlarını arar, sizinkiler de hak ediyor bayramda evlat görmeyi. Ayrıca farklı şehir dediği ne alaka yani, 1 saatlik yolun neresi uzakmış sorsanız ya. İnsanlar 1 1.5 saat mesafedeki işlerine her gün gidip geliyorlar. Ayrıca İstanbul’da yaşıyorsunuz orda bir yerden bir yere 1 saatte ulaşınca hızlı geliyor insana.

1 saatlik mesafeden geri dönmek çok mu zor da yatılı kalıyor eşiniz.

Sinir oldum okurken ya. G*tle don vakası bu ne yazık ki. Aynı öyle yaşamaya çalışıyorlar.
Evet görümcem gerçekten eşinin ailesine nadir gidiyor. Orada bayramda maksimum bir gün duruyor. Sonra eşini orada bırakıyor kendisi kendi annesinr geliyor bütün tatili annesinde geçiriyor. Eşime bak ablan böyle yapıyor ama bizden kayınvalidemizde sürekli kalmamızı bekliyor dedim. Onların ilişki dinamiği de öyle bizi ilgilendirmez diyor. Bir de bir ajitasyon durumu var. Zaten hepimiz farklı şehirdeyiz. Annemiz orda tek (tek değil bu arada eli ayağı tutan çok sağlıklı bir kadın olmasına rağmen 7/24 katya tarzı hizmetçisiyle yaşıyor), işte zaten aydan aya gidiyoruz, bu kadar mı sıkıntı senin için diyor. Gidelim diyorum sorun yok, ama ben sürekli her tatil oraya plan yapmak ve kalmak istemiyorum. Ve bunun emrini neden ablan veriyor diyorum. Öyle diyince de kötü niyetli oluyorum. Ablası tavsiye veriyormuş emir değil. Bakın daha şimdiden 9 günlük tatil için başladılar. Arefeden değil haftasonundan gelin, 2. Gün nurbanunun ailesini görün geri yalovaya dönün tatil burda geçsin diye.
 
Back
X