• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Kayinvalidenin gizli borç sorunu?

Bu konuyu 3. kez görüyorum. Ne tavsiye verilmesini bekliyorsunuz anlayamadım.
 
Arkadaşlar eşimle 3 yıldır evliyiz. Kendimiz iyi anlaşıyoruz şimdi 14 aylıkta bi kızımız var.

Ailesiyle kafa yapılarımız farklı o yüzden baştan beri mesafeyi koruduk şu anda da öyle. Eşimde böyle olmasını istiyor.

Direk soruya geçiyorum,

Bundan bir kaç ay önce eşimin teyze kızı geldi yaşı bana yakın. Kendisi biraz nasıl desem dedikodu meraklısı gibi ama genel olarak iyi olarak algıladım. 3-4 kez gördüm ara sıra seyrek halde bebeğimle. Bu kız bana öyle bi bomba artıkı ne yapacağımı şaşırdım.

Kendisi 1 yıl önce nişanlandı ve ben ve eşim evleneceğimiz zaman kayınvalidem eşime sözler vermiş işte para vereceğim oğlum gelin alışverişi altın falan diye neyse eşime 4-5Bin Euro vermiş. Her neyse eşimin teyze kızı kayınvalidemin bunu kardeşinden borç aldığını söyledi. Eşimin dedeleri bi arsa bir şey satmış herkes o payı almış. Kayınvalide kendi düşen payını almış dedi ama ekstra borç istemiş. Eşimin teyzeside kızının nişanından önce kayınvalidem abla borcunu yavaş yavaş öde demiş. Kayınvalide çıkışmış benden o borçu nasıl istersin diye. Aralarında ne karar verdiler ettiler hiç birimiz orada değildik. Bu olay sonrası iki kardeş küs 1,5 yıldır. Bunlardan hiçbirinden eşimin haberi yok.

Eşimin kuzeni bana eşimin haberi olmadığını söyledi söyleme sakın falan diye bende söyleme gitme söz verdim. Aylar sonrası açıkçası ana kız bilerek bana duyurdular gibi geliyor borç ödensin diye. Anneme bu durumu anlattım kızım sakın söyleme eşin ödemeye kalkar dedi haklı da. Hem vicdan yapıyorum hem napacağımı bilmiyorum.

Bundan 1 ay önce görümcem kayınvalideye doğum günü hediyesi olarak 3 çocuklar biraz para vereceklermiş hacca gitmesi için onu bana duyurdu. Esim henüz bisey vermemiş hani ev durumimuz var ne kadar verebilirim bilmiyorum diye. Eşimde abisinden küçük bi miktar para alicak ortak bisey sattılar açıkçası o parayı versin istemiyorum.

Komik olan kayınvalidemin karakteri ortada zaten ufak tefek yalanları hep vardı. Eşim daha bi para ödemedi bu hac için.



Napmalıyım ben? Eşimi üzmek istemiyorum oruç tutuyor ödemesine de hakkım helal değil. Ne yapmalıyım? Vicdan yapoyoeum eşim benden saklasa kizmazmiydim
Diye..

Geçen sene doğum yaptim, 1 ay geçti katimvalide eşimden 1 aylık kirası için borç para istedi halbuki kaynim eltim hep beraber bi yıldır kvde oturuyordu pek yardim etmiyorlardı. Esime ozaman kızdım oda bana bozuldu senin annen öyle durumda olsaydı ben bisey demezdim gelen ama elbette derdi

Susmaya devamı etmeliyim veya en yakin zamanda söylemelimiyim? Söylesem bile eşime derdim hakkim helal değil annenin borcunu ödemene diye çünkü o miktarı esim borg alırdı bi bankadan.
Borcu varken niye hacca umreye gidiyorki. Üstelik o da borç ile.
 
Aslında çözümü çok basit
Toplayacaksiniz aileyi diyeceksiniz ki ben duydum böyle bir borç varmış sözde bizim için alınmış çok üzüldüm
Annecim bu parayı ne yaptınız nereye harcadınız bize kalem kalem soyleyin
Sonra da altinlarim ne oldu onları kalem kalem soyleyin
El elde baş başta bir durum varsa tamam vucdaniniz rahat olsun
Ama bakın a dan z ye hesaplansin ki hak geçmesin
Başka çözümü yok
Kv ile basbasa iken yapayım diye düşünmeyin herkes olsun kıvırmaya kalkmasın şuna verdim buna verdim demesin o çok bilmiş görümce de olsun bu olayi kapatin rahat edin

Kv üzerinde borç ile hacca gidemeyeceğini o sekilde haccin kabul olmayacağını gerçekten bilmiyor mu yuh yani
Herkesten helallik almadan gidemez 1 kişiyle bile küs olmayacak öyle kolay değil hacca gitmek ve makbul hac yapmak bunları nasıl bilmez
Vuslat kadın parayı aldığı gibi oğlunun eline vermiş düğün zamanı altın ve düğün masrafları için kullansın diye sözde değil yani, harcamaları eşi yapmış eşine sor neye harcamış ne yapmış parayı diye soruyorum cevap vermiyor konu sahibi .

Borç parayı oğluna vermesi de doğru değil kv nin tabii ama parayı da sorgusuz sualsiz alan eşi de pek masum değil.
 
Bazıları okuduğunu da anlamıyor sanırım. Kadın, düğün için bu parayı borç almış evet ama takılan altınları geline geri vermemiş. Bu altınlarla o borcu ödeyebilirdi ama ödememiş. Hesabını kitabını başta yapmalıydı. Ayrıca bana hac konusu da yalan gibi geldi, o parayla borç ödemek için "hac" diyor olabilirler, açıkçası emin olamadım. Eğer gerçekse, bu borca rağmen hacca gitmek istemesi saçmalık.
 
Bazıları okuduğunu da anlamıyor sanırım. Kadın, düğün için bu parayı borç almış evet ama takılan altınları geline geri vermemiş. Bu altınlarla o borcu ödeyebilirdi ama ödememiş. Hesabını kitabını başta yapmalıydı. Ayrıca bana hac konusu da yalan gibi geldi, o parayla borç ödemek için "hac" diyor olabilirler, açıkçası emin olamadım. Eğer gerçekse, bu borca rağmen hacca gitmek istemesi saçmalık.

Şu aşağıdaki yazımı bugün yazmıştım konu sahibi cevap verememişti. Takılanlar borcu karşılamıyor en iyi ihtimalle bile olsa, 3-5 bilezik takıldı yazmıştı konu sahibi. Altınlar borcu karşılamıyor.

Yaşlı kadın 4-5 bin euroyu ne yapacak ailesine harcamak dışında, direkt 4-5 bin euroyu oğluna vermiş, parayı oğlu yemiş düğün ve düğün masrafları için.

Arkadaşlar 4 yıl önce konuyu açan kişiye

24 ayar altından hesaplarsak 50 gramlık altın takılsa ki en iyi ihtimal bu 2022 için yaklaşık 40 bin lira ediyor. Ki hepsinin 24 ayar olması imkansız.

Aynı yıl 5 bin euro 90 bin ediyor.

Ki kadın düğün için anlaşılan arsa parasını bile harcamış. Baya para ödemiş oluyor. Yani altınlar o dönem borcun yarısını bile kapatmıyor.
 
Şu aşağıdaki yazımı bugün yazmıştım konu sahibi cevap verememişti. Takılanlar borcu karşılamıyor en iyi ihtimalle bile olsa, 3-5 bilezik takıldı yazmıştı konu sahibi. Altınlar borcu karşılamıyor.

Yaşlı kadın 4-5 bin euroyu ne yapacak ailesine harcamak dışında, direkt 4-5 bin euroyu oğluna vermiş, parayı oğlu yemiş düğün ve düğün masrafları için.
O zaman hac yerine borç ödenmeli bence. Ama hem kendisini hem karşı tarafı zor duruma sokacağına hiç yapılmamalıydı.
 
E israrrla ozsmanlsr birikimim var demis . Benim kv çok güzel yalan söyler bilmiyorsunuz
İyi de kv düğün için borç alıp oğlum duymasın üzülmesin diyen öyle çok düşünceli biriyse kardeşinden aldığı borcu da geri öderdi. Nasıl geri istersin diye küslük çıkarmaz öyle düşünceli biri.
Düğünde gelen altınları bile geline vermeyen bencil biri niye söylemesin sizin dugununuz için borçlandım geri de ödeyemiyorum diye. Gerçekten sen bilmiyorsun bence bu işin aslını. Ya da sana bu lafı getiren kişiye deseydin keşke biz altınları almadık kv o altınlarla ödeyecekti borcu vs diye.
 
İyi de kv düğün için borç alıp oğlum duymasın üzülmesin diyen öyle çok düşünceli biriyse kardeşinden aldığı borcu da geri öderdi. Nasıl geri istersin diye küslük çıkarmaz öyle düşünceli biri.
Düğünde gelen altınları bile geline vermeyen bencil biri niye söylemesin sizin dugununuz için borçlandım geri de ödeyemiyorum diye. Gerçekten sen bilmiyorsun bence bu işin aslını. Ya da sana bu lafı getiren kişiye deseydin keşke biz altınları almadık kv o altınlarla ödeyecekti borcu vs diye.
Aynen öyle Kayinvalidemin hiç biseyine güvenmiyorum borç akıyor borcuna sadık olmuyor ha aralarinfa ne anlaşmodlar onuda bilemem
Kvnin kafa yapisi baya değişik esim öyle oldugnu bilseydi baştan almazdı parayı annesinden. Benim için üç beş bilezik altın kolye takıldı ama düğünde gelen hiç bi altını bana bize verilmedi eşimde ses çıkarmadı yani isteseydi onlarla ödeyebilirdi üstelik arsa vs satilmis kendi payını hadi bize verdi deseydi ozaman oğlum benim
Daha çok param
Yok diye işin aslini bilmiyorum ama masum
Olmadigina eminim. Kendi kardeşine bunu yapan bana neler yapmaz ki yaptıyda kiziyla bir oldu her aklına uydu
 
Aslında çözümü çok basit
Toplayacaksiniz aileyi diyeceksiniz ki ben duydum böyle bir borç varmış sözde bizim için alınmış çok üzüldüm
Annecim bu parayı ne yaptınız nereye harcadınız bize kalem kalem soyleyin
Sonra da altinlarim ne oldu onları kalem kalem soyleyin
El elde baş başta bir durum varsa tamam vucdaniniz rahat olsun
Ama bakın a dan z ye hesaplansin ki hak geçmesin
Başka çözümü yok
Kv ile basbasa iken yapayım diye düşünmeyin herkes olsun kıvırmaya kalkmasın şuna verdim buna verdim demesin o çok bilmiş görümce de olsun bu olayi kapatin rahat edin

Kv üzerinde borç ile hacca gidemeyeceğini o sekilde haccin kabul olmayacağını gerçekten bilmiyor mu yuh yani
Herkesten helallik almadan gidemez 1 kişiyle bile küs olmayacak öyle kolay değil hacca gitmek ve makbul hac yapmak bunları nasıl bilmez
Fikriniz guzel ama normal insanlarla bunlar normal degil
Hız bi şekilde bire tekrar ven kötü olueum ortada
 
O zaman hac yerine borç ödenmeli bence. Ama hem kendisini hem karşı tarafı zor duruma sokacağına hiç yapılmamalıydı.

Bu hikayede yanan borcu veren teyze olmuş. 🥲 Zannetmiyorum borcu ödemezler. Konuyu açan kişinin en azından borcun yarısını ödemesi gerekir bana kalırsa. 5 bin euro, 260 bin lira ediyor şuan, azar azar ödenebilir.

Oğlu biliyordur borç alındığını, kiralık evde oturan annesi nerden bulacak 4-5 bin euroyu. İnsan bi şaşırır sorgular, tüm parayı kendi düğünlerine harcamışlar. Altınları belki vermiştir kayınvalide, kalanı istiyorlardır. Konuyu açan kişi kimseyle oturup konuşmadığı için ne olup ne bitiyor belli değil.
 
Bu hikayede yanan borcu veren teyze olmuş. 🥲 Zannetmiyorum borcu ödemezler. Konuyu açan kişinin en azından borcun yarısını ödemesi gerekir bana kalırsa. 5 bin euro, 260 bin lira ediyor şuan, azar azar ödenebilir.

Oğlu biliyordur borç alındığını, kiralık evde oturan annesi nerden bulacak 4-5 bin euroyu. İnsan bi şaşırır sorgular, tüm parayı kendi düğünlerine harcamışlar. Altınları belki vermiştir kayınvalide, kalanı istiyorlardır. Konuyu açan kişi kimseyle oturup konuşmadığı için ne olup ne bitiyor belli değil.
Açıkçası kayınvalide keşke o zaman söyleseydi bu borcu ama o borç şimdi katlanarak artmış maalesef. Umarım konu sahibi yardım eder zira kayınvalide sanırım geçinmekte de zorlanıyor. Bazen bazı iyiliklerin hiç olmaması daha iyi oluyor diye düşünüyorum ama olan olmuş artık.
 
Açıkçası kayınvalide keşke o zaman söyleseydi bu borcu ama o borç şimdi katlanarak artmış maalesef. Umarım konu sahibi yardım eder zira kayınvalide sanırım geçinmekte de zorlanıyor. Bazen bazı iyiliklerin hiç olmaması daha iyi oluyor diye düşünüyorum ama olan olmuş artık.
Yo ben guvenmlyorum varini yogunu kizina veriyor kv be görüyorum biseyler olduğunda algın dağıtıyor dürüst olmayınya bulle oluyor. Esime yinede söylemeliyim ilerde benim
DuyduygNu duyarsa daga kötü olur. Esime
Birikmisim ver diye israrla söz verdigin hatirliyorum
 
Şu aşağıdaki yazımı bugün yazmıştım konu sahibi cevap verememişti. Takılanlar borcu karşılamıyor en iyi ihtimalle bile olsa, 3-5 bilezik takıldı yazmıştı konu sahibi. Altınlar borcu karşılamıyor.

Yaşlı kadın 4-5 bin euroyu ne yapacak ailesine harcamak dışında, direkt 4-5 bin euroyu oğluna vermiş, parayı oğlu yemiş düğün ve düğün masrafları için.
Üç beş bilezik altın kolye büyük vs takıldı bana ama düğünde misafirlerim takıldığı hiç bir
Tane bile altın bizim elimize verilmedi cantasina sttigni görenler olmuş benim taraftan. Ben masum
Oldugna inanmıyorum üstelik ne söyledi ne ettiler aralarında bilmiyorum. Bu olayı ögrenmeeen önce bize kendine acındırıp kardeşim bana şöyle deri böyle dedi diye biseyler dedi saygısız vs ama borç konusunu demedi elbette. Kizina vermiştir ne malim ben bu insanlara gubenmijorum
Para konusunda asla güvenmem ama
Öyle veya böyle en doğrusu eşime anlatmak heralde sonrasını kendi bille
 
Ben onların hepsini gectim vicdanim rahat olsun istiyorum benimde kızım var. Kim aldiysa borçu o ödesin kanaatindeyim çünkü düğünden gelen altınları aldı kv yani bana taktı altın e sonra misafirlerden gelen altınlar bize verilmedi? Esime diyurdim hani kv alışveriş için para verdi altın aldı bana onun hakkı gibi oldu yansin Bosver fedim
İçimden huzurum kaçmasın. E sonra 2 yıl geziyor bu durum ortaya çıkıyor. Şimdi hacca göndermel
İstiyolar vs. Eşimi üzmekte istemiyorum
Oda var bilmiyorum
Senin ailene borçlanmış olsa tamam anlat diyecem de kaynanan kendi kız kardeşinden almış sonuçta. Onların bileceği iş. Kaynanan da sonuçta silah zoruyla almadı ya. Sen neden rahatsız oluyorsun
 
Bu hikayede yanan borcu veren teyze olmuş. 🥲 Zannetmiyorum borcu ödemezler. Konuyu açan kişinin en azından borcun yarısını ödemesi gerekir bana kalırsa. 5 bin euro, 260 bin lira ediyor şuan, azar azar ödenebilir.

Oğlu biliyordur borç alındığını, kiralık evde oturan annesi nerden bulacak 4-5 bin euroyu. İnsan bi şaşırır sorgular, tüm parayı kendi düğünlerine harcamışlar. Altınları belki vermiştir kayınvalide, kalanı istiyorlardır. Konuyu açan kişi kimseyle oturup konuşmadığı için ne olup ne bitiyor belli değil.
Eşim bilmiyor annesi israrla yıllardır birikmisligim diye verdi
 
Senin ailene borçlanmış olsa tamam anlat diyecem de kaynanan kendi kız kardeşinden almış sonuçta. Onların bileceği iş. Kaynanan da sonuçta silah zoruyla almadı ya. Sen neden rahatsız oluyorsun
Eşimden bisey gizliyorum hemd böeyle bisey üstüne eşim şimdi hacc için vide para vericek yol olmuyor hacca nasıl gidicek anlamiorum bu insanları bu fikri bulan görumxeyede hayret ediyorum ztn biliyor herseyi
 
Üç beş bilezik altın kolye büyük vs takıldı bana ama düğünde misafirlerim takıldığı hiç bir
Tane bile altın bizim elimize verilmedi cantasina sttigni görenler olmuş benim taraftan. Ben masum
Oldugna inanmıyorum üstelik ne söyledi ne ettiler aralarında bilmiyorum. Bu olayı ögrenmeeen önce bize kendine acındırıp kardeşim bana şöyle deri böyle dedi diye biseyler dedi saygısız vs ama borç konusunu demedi elbette. Kizina vermiştir ne malim ben bu insanlara gubenmijorum
Para konusunda asla güvenmem ama
Öyle veya böyle en doğrusu eşime anlatmak heralde sonrasını kendi bille

Sen kendin yazdın o 4-5bin euroyu kocam aldı, hepsi düğüne gitti diye.

Siz ne biçim evlilik yapmışsınız, insan evlenecekse oturur karı koca hesabını kitabını yapar. Para nerden gelirse gelsin, ohh harcayıp düğün yapalım denilmez.

Misafirleein taktı diye bahsettiğin takılar nerde belli değil, belki borcun bir kısmı diye verdi teyzeye, ama yine o altınlar o euro borcunu karşılamıyor.
 
Sen kendin yazdın o 4-5bin euroyu kocam aldı, hepsi düğüne gitti diye.

Siz ne biçim evlilik yapmışsınız, insan evlenecekse oturur karı koca hesabını kitabını yapar. Para nerden gelirse gelsin, ohh harcayıp düğün yapalım denilmez.

Misafirleein taktı diye bahsettiğin takılar nerde belli değil, belki borcun bir kısmı diye verdi teyzeye, ama yine o altınlar o euro borcunu karşılamıyor.
Biz herseyi oturduk konuştuk esim
Annem
Baba sözler verdi birikmisinden para vericek dedi o rakamda düğün masesf
Gelin alışveriş vs onlara gitti

İşte neyin ne oldugnu bilmijorum
Esime
Söyleyip kurtuluyum
Insallah durustluk kazanır kendi annem asla söyleme seni suçlarlar dedi..
 
Back
X