• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Kaynanamla tartıştık, nasıl davranmalıyım ona karşı bilmiyorum

Neden sadece torununu görme hakkı yok mu? İlla bir işe mi yaramak zorunda?
Yoo değil tabiki, gelsin torununu birkaç saat görsün, sevsin. Ama öyle olmuyor özellikle son birkaç haftadır gelip iki veya üç gün bizde kalıyor. Tamam ona da okeyim fakat en azından eleştirmesin her şeyi değil mi? Çocuk öyle bakılmaz, çocuğa şunu yap yesin şunu ver içsin aman sakın ilaç içmesin vs diyor, e madem öyle o zaman o gelip baksın, o gelip yemeğini hazırlasın madem ben iyi yapamıyorum? Ben normalde pek kahvaltı yapmıyorum bazen fırsatım olmuyor oğlumla beraber hızlıca atıştırıp çıkıyoruz, bazen yemek yapamadığım günler oluyor. Evde kv olunca mesela kahvaltıyı hazırlıyorum çayı demliyorum, oda bu süreçte torunuyla oynayabilir değil mi? Beş dakika oynayıp sonra yine telefona sarılıyor çocuk da benim peşimi bırakmıyor
 
Yoo değil tabiki, gelsin torununu birkaç saat görsün, sevsin. Ama öyle olmuyor özellikle son birkaç haftadır gelip iki veya üç gün bizde kalıyor. Tamam ona da okeyim fakat en azından eleştirmesin her şeyi değil mi? Çocuk öyle bakılmaz, çocuğa şunu yap yesin şunu ver içsin aman sakın ilaç içmesin vs diyor, e madem öyle o zaman o gelip baksın, o gelip yemeğini hazırlasın madem ben iyi yapamıyorum? Ben normalde pek kahvaltı yapmıyorum bazen fırsatım olmuyor oğlumla beraber hızlıca atıştırıp çıkıyoruz, bazen yemek yapamadığım günler oluyor. Evde kv olunca mesela kahvaltıyı hazırlıyorum çayı demliyorum, oda bu süreçte torunuyla oynayabilir değil mi? Beş dakika oynayıp sonra yine telefona sarılıyor çocuk da benim peşimi bırakmıyor
Bana cok idaresiz geldiniz. Sizin anne babanin demiyor mu, akil vermiyor mu? Yaslarina, dönemlerine verip idare ediyoruz. Yoksa kimse kimseyle anlasamaz.
 
Zaten çocuğum 3 yaşına geldi, destek isteseydim bebekken, daha çok zorlandığım ve uykusuz kaldığım zamanlarda isterdim. Fakat eşim annemi çağır gelsin torununu görsün hem destek olur diyince onu kırmak istemedim yoksa çağırmazdım. E gelince de çocuğa bakmaya üşeniyor, rahat rahat baksın diye işlerimi hallediyorum çocuğumla kayınvalidemi salonda bırakıyorum ama yok üşeniyor, e hal böyleyken de mesafe koydunuz görüşemiyoruz demeye hakkı var mı sizce? Madem görmek istiyor kendisi daha sık davet etsin torunuyla gidelim görsün. Ya da bize gelip kalmak istiyorsa buyursun gelsin ama çocuğa baksın ya da ev işlerine yardım etsin en azından değil mi?
gelmesi sana daha çok yük
onun zamanındaki çocuk bakma şekli ile şimdiki şekil çok farklı
artık gerek yok
çocuk 3 yaşına gelmiş neredeyse okula başlayacak gelmese de olur bence
 
ben kaynana olsam senin yüzüne bakmam bu ne ya herr şeyi eleştiriyor herr şeyin hesabını soruyorsunuz. Bi çocuk sende mi var ya ben böyle kişilerin çocuğuna yemek bile yedirmem. yanlışlıkla öksürse naptın boğazına mı soktun kaşığı der böyleleri. hep bir beklenti içindesin hep bi kendine göre şekillendirme. kadında garibim hep alttan almış alttan alıp senin cinlerini tepene çıkartmış vah.
 
gelmesi sana daha çok yük
onun zamanındaki çocuk bakma şekli ile şimdiki şekil çok farklı
artık gerek yok
çocuk 3 yaşına gelmiş neredeyse okula başlayacak gelmese de olur bence
Evet ama bu sefer de mesafe koyuyorsunuz görüşemiyoruz demeye başlıyor. Haftanın 5-6 günü görüşmek istiyor. Kv yokken ben kahvaltı bile etmiyorum hızlıca atıştırıyorum ama kv varken öyle olmuyor tabi. Ben kahvaltıyı hazırlarken sende cocukla oyna anne diyorum ama beş dakika oynayıp sonra eline telefonu alıyor cocuk da gelip bana yapışıyor
 
Evet ama bu sefer de mesafe koyuyorsunuz görüşemiyoruz demeye başlıyor. Haftanın 5-6 günü görüşmek istiyor. Kv yokken ben kahvaltı bile etmiyorum hızlıca atıştırıyorum ama kv varken öyle olmuyor tabi. Ben kahvaltıyı hazırlarken sende cocukla oyna anne diyorum ama beş dakika oynayıp sonra eline telefonu alıyor cocuk da gelip bana yapışıyor
o ne telefon bağımlılığı yahu öyle ergen gibi
haftada 5 gün kimle görüşsem ondan ben de bıkarım
bence siz iş falan arayın
çocuğu da kreşe verin
haftada 1 gün kv gidin hem çocuğu sevsin
hem de görmüş olsun
kalan zamanları da evinizde geçirin
o yasta çocuk için kreş daha faydalı olur telefon bağımlısı babannedense
 
o ne telefon bağımlılığı yahu öyle ergen gibi
haftada 5 gün kimle görüşsem ondan ben de bıkarım
bence siz iş falan arayın
çocuğu da kreşe verin
haftada 1 gün kv gidin hem çocuğu sevsin
hem de görmüş olsun
kalan zamanları da evinizde geçirin
o yasta çocuk için kreş daha faydalı olur telefon bağımlısı babannedense
Kreşe başladı zaten gidip geliyor yarım gün, ama yine de kadın sık sık görüşmek istiyor. Haftanın bir günü görüşünce hemen trip atmaya başlıyor. Napabilirim ki suçlu ben miyim gerçekten?
 
Kreşe başladı zaten gidip geliyor yarım gün, ama yine de kadın sık sık görüşmek istiyor. Haftanın bir günü görüşünce hemen trip atmaya başlıyor. Napabilirim ki suçlu ben miyim gerçekten?
kaç yasında bu kadın ?
baska işi gücü meşgalesi çocuğu torunu yok mu?
 
kaç yasında bu kadın ?
baska işi gücü meşgalesi çocuğu torunu yok mu?
Daha ellilerinde, başka torunu yok eşimin ablası var oda bekar. Genel olarak çok iş yapmayı sevmez mesela bazen ona gittiğimizde eşimden yemek yapmasını ister, ha çoğu zaman kendisi yapar ama bazen üşenip eşime rica ediyor mesela
 
Ama öyle olmuyor ki işte. Son birkaç haftadır geldi mi 2-3 gün kalıyor bizde. e madem kalıyorsun bari bir şeyler yap yani, ben burda hem cocuga bakıp hem de yemeği veya diğer ev işlerini yapamam ki. Yani yaparım ama oda madem geliyor bir işin ucundan tutması lazım diye düşünüyorum ben. Telefon elinden düşmüyor. Bazen kafasına esti mi yemek falan yapıyor nadir de olsa, o kadar. Ha bide geçen geldiğinde evi süpürdü. Uykusunu yemeğini falan düşünmesin zaten gerçekten beklentim yok yemin ederim bak, beklentim olsaydı çocuğum bebekken o en zor zamanlarında olurdu.. uykusunu yemeğini düşünmüyor sonra da gelip şunu şöyle yapma şunu böyle yapma diye tepemde dikiliyor, madem çok biliyorsun üşenme de sen yap değil mi ama?
Uzaktan mı geliyor? Yani sabah gelsin akşam gitsin. 1 günde siz gidin ona ne bileyim dengeyi bulun işte. Eşiniz de saçma sapan konuşmuyormuş. İnanın dert edilecek bir şey değil bu.
Kaldı ki normalde evinizin işini, yemeğinizi yapıp çocukla ilgilenmiyor musunuz? Kayınvalide gelince neden bir işin ucundan tutmak zorunda? Evet yapsa güzel olur ama yapmıyormuş. Benim annem de yapmaz sevmez ev işi yapmayı ne yapayım.
Size akıl verdiğinde burda yazdığınız gibi sen öyle yap o zaman anne deyin geçin.
Yani bilmiyorum bence dertsiz başınıza dert arıyorsunuz.
 
Ama öyle olmuyor ki işte. Son birkaç haftadır geldi mi 2-3 gün kalıyor bizde. e madem kalıyorsun bari bir şeyler yap yani, ben burda hem cocuga bakıp hem de yemeği veya diğer ev işlerini yapamam ki. Yani yaparım ama oda madem geliyor bir işin ucundan tutması lazım diye düşünüyorum ben. Telefon elinden düşmüyor. Bazen kafasına esti mi yemek falan yapıyor nadir de olsa, o kadar. Ha bide geçen geldiğinde evi süpürdü. Uykusunu yemeğini falan düşünmesin zaten gerçekten beklentim yok yemin ederim bak, beklentim olsaydı çocuğum bebekken o en zor zamanlarında olurdu.. uykusunu yemeğini düşünmüyor sonra da gelip şunu şöyle yapma şunu böyle yapma diye tepemde dikiliyor, madem çok biliyorsun üşenme de sen yap değil mi ama?
İyi ki beklentiniz yok,olsa neler isteyeceksiniz.Evime girebiliyorsa iş yapmalı kafasındasınız.

Eşiniz de bir hoş,eşe yaranmak için gereksiz yere ananın kalbini kırıyor.Siz de aynısını yaşarsınız; emin olun.

Ayrıca anlaşılan çocuğu cidden şımartmışsınız; kadın haklı.Çocuklarınızı dünyanın merkezi sanıp toplumun başına bela ediyorsunuz.
 
Daha ellilerinde, başka torunu yok eşimin ablası var oda bekar. Genel olarak çok iş yapmayı sevmez mesela bazen ona gittiğimizde eşimden yemek yapmasını ister, ha çoğu zaman kendisi yapar ama bazen üşenip eşime rica ediyor mesela
daha 50 yasında , gencecik kadın
niye birilerinin ilgisine bu kadar muhtaç ki
kendi hayatı yok işte demek ki
hayatını hep birilerinin çevresine ve etrafına göre şekillendirmiş
 
Uzaktan mı geliyor? Yani sabah gelsin akşam gitsin. 1 günde siz gidin ona ne bileyim dengeyi bulun işte. Eşiniz de saçma sapan konuşmuyormuş. İnanın dert edilecek bir şey değil bu.
Kaldı ki normalde evinizin işini, yemeğinizi yapıp çocukla ilgilenmiyor musunuz? Kayınvalide gelince neden bir işin ucundan tutmak zorunda? Evet yapsa güzel olur ama yapmıyormuş. Benim annem de yapmaz sevmez ev işi yapmayı ne yapayım.
Size akıl verdiğinde burda yazdığınız gibi sen öyle yap o zaman anne deyin geçin.
Yani bilmiyorum bence dertsiz başınıza dert arıyorsunuz.
Yok uzaktan gelmiyor, yakın oturuyoruz aslında ama haftanın 5-6 günü görüşmek istiyor. Sabahtan gelip akşamdan gitse tamam ama ben kalkıp da hadi anne evine git diyemem ki sonuç olarak. Kalmak istiyor ve kalıyor, kv yokken sabah kahvaltısında hızlıca bir şeyler atıştırırım, özenle kahvaltı hazırlamam. Akşam yemeği de aynı, bazen yapamadığım da olur, eşim sorun etmez bi makarna haşlayıp yeriz mesela. Ama kayınvalidem olunca işler öyle olmuyor. Ha bazen kendisi yemeğe el atar, bir şeyler yapar eder sağ olsun. Kızdığım nokta çocuğum konusunda beni bu kadar eleştirmesi. Bilmiyorum belkide haklısınızdır ben fazlasıyla abartıyorumdur belki, çocuğum hasta olunca belkide onun stresinden telaşından abarttım bilemiyorum, haklısınız.
 
daha 50 yasında , gencecik kadın
niye birilerinin ilgisine bu kadar muhtaç ki
kendi hayatı yok işte demek ki
hayatını hep birilerinin çevresine ve etrafına göre şekillendirmiş
Valla bilmiyorum beni sürekli eleştirmese bir beklentim yok ondan inan ki. Birkaç ay önce ailecek hastaydık mesela, ben eşim ve çocuğum. Bende fena halsizdim ama kalkıp çorba falan yaptım iyi gelir diye. Kaynanamı da eşim aradı tam (görüşmediğimiz günlerde mutlaka görüntülü arar) , eşim de hasta olduğumuzu falan anlattı oda kalkmış şunu yapın şunu yiyin pişirin, şunu için çocuğa da iyi gelir diyor. Yahu zaten yapabildiğimi yapıyorum, halsizim. Hiç dönüp demiyor bir şeye ihtiyacınız var mı diye, anca akıl veriyor. O kadar biliyorsan kendin yap getir bize, yoksa da akıl verme her konuda
 
Kayınvalidenin çocuk bakmasından memnun değilsen, yardımı işine yaramıyorsa beklemezsin olur biter. Ben de yaşadım bunları ve çocuklarımı yalnız büyüttüm. Zor mu zor ama oluyor. X’i y şekilde yaptırmaya uğraşmak daha zor olacaktı, gerek yok. Akıl verdiğinde he de geç.
 
Herkese iyi günler, bir konuda fikrinizi almak istiyorum çok gerildim çünkü.

Kayınvalidemle kayınbabam yaz aylarında köye gider, köy epey uzak olduğu için yazın neredeyse hiç görüşmüyoruz. Kış aylarında da buradaki evlerine gelip kışı burada geçirirler. Benim küçük bir çocuğum var, ilk doğduğu zamanlarda kaynanam sürekli müdahale etmeye çalıştı. Daha 3 aylıktı oğlum, yok çorba içirin yok şunu verin yok doktorun verdiği vitaminleri ilaçları asla kullanmayın vs vs diye değişik ve bebeğe zararlı olabilecek bir sürü önerileri oluyordu, oğlum bebekken kucağında tutmayı bile bilmiyordu eşim defalarca kendisini uyarıyordu, bunun yanı sırası “bırakın ağlasın sakın kucağa almayın alışır diye defalarca beni uyarıyordu, yok işte saçını okşama alışır hep ister, yok şöyle yok böyle çok uzamasın diye kısa kesiyorum. Hatta oğlum iki yaşına yaklaştığında işte acı yemekler yedirin acı yemeye alışsın acı çok faydalı falan diyordu.

Her neyse hem ben hemde eşim müdahale ettirmediğimiz için bize kurulmuştu zaten. Müdahale etmeye çalışmasını geçtim bana hiçbir faydası yoktu, desteksizdim ve kaynanamın bu süreçte hiçbir yardımını görmedim anca bebeğe ve ev düzenime karışmayı akıl edebiliyordu.

Yıllar böyle geçip gitti şu an bebeğim üç yaşına yaklaştı ve iki-üç yaş krizlerini çok fena yaşıyoruz. Yarım gün kreşe gidiyor, kreşte çok güzel oynuyormuş öğretmeni hep anlatıyor ama eve gelince çok fena huysuzluk yapıyor, kreşe başladığından beri böyle. Bide ben iki yaşına kadar hiç ekran vermedim, sabah akşam dışarı çıkardım komşularım bile çok azimlisin maşallah çocuğu sabah akşam dışarı çıkartıyorsun eve tıkmıyorsun ne güzel falan diyorlardı. Dışarı çıkmak, hava almak bana da çok iyi geldiği için de ekstra yapıyordum bunu, evde durmak beni kötü etkilediği için bebeğimin uyku ve yemek saatleri dışında olabildiğince dışarı çıkarıyordum onu. Elimden geldiğince de güzel bakmaya, temiz ve güzel beslemeye çalışıyorum.

Halihazırda kaynanam da burada, bana yine çok fazla desteği yok. Destek vermeyebilir zorunda değil, benim zaten bir beklentim yok şu zamana kadar tek baktım çocuğuma. Ama insan diyor ki bari köstek de olmasın. Hem çok sık görüşüp samimi olalım istiyor hem de bazı şeylerden feragat etmek istemiyor.

Yaz sonu buraya ilk geldiklerinde eşim sürekli “annemi ara sıra bize davet et gelsin ara sıra bir-iki gün bizde kalsın, hem torunuyla da ilgilenir sana da iyi olur” diyordu. Bende onu kırmamak için kaynanamı davet ediyordum. Başlarda gelip haftanın iki günü bizde kalmaya başlamıştı ama oğluma asla bakamıyordu. Ben ev işleri yemek vs ilgilenirken sende çocuğu oynatır mısın anne diyordum, tamam diyip iki dakika çocukla ilgilenip sonra telefondan bir şeyler göstermeye başlıyordu, ya da çocuğu kendi başına bırakıp kendisi telefonuyla oynamaya başlıyordu. Defalarca uyardım ekran izletmiyoruz yapma alıştırma diye, tamam diyip yine aynısını yapıyordu, zaten kendisi ekrana aşırı bağımlı sürekli saatlerce video kaydırabilir telefonu eline almadan duramaz. En son eşim bile fark etti, sen bu çocuğa bakmaya üşeniyorsun bakamıyorsun anne dedi. Daha sonraları da artık bize gelmemeye başladı, size gelince kendime bakamıyorum dedi:)) sen bilirsin anne dedim. Bir de yaşı da genç, daha ellilerinde.

Her neyse iki ay önce de eşim üç haftalığına iş için şehir dışına çıkmıştı, bende çok yoruldum çünkü normalde eşim işten geldiğinde çocuğumuza yatana kadar eşim bakar, tek olunca daha bir zor oldu. Bide hafif üşüttüm halsizliğim de vardı ama oğlum sabah altı-yedi gibi uyanıyordu, evde hiç durmak istemiyor onu parka götür gezdir yedir içir uyut yemeği hazırla derken çok zor geçti, baya da zayıfladım. Bu süreçte de kaynanamın hiç desteğini görmedim toplamda üç kere evine davet etti bizi.

En son geçenlerde bize gelecekti, beni telefonda aramış kaç gibi geleyim diye ama ben oğlumla uğraşıyordum duymadım, eşim de evdeydi ve o gün oğlumuz aşırı huysuzdu onu sakinleştirmeye çalışıyorduk. Daha sonra kaynanama döndüm; anne kusura bakma, oğlum biraz huysuz biz de çok stres olduk anca sakinledi aradığını duymamışım dedim, oda bir şey olmaz geçer siz stres yapmayın dedi. Sonra da eşime “siz bu çocuğu çok şımarttınız böyle olmaz” demiş, eşim de; senin de nasıl çocuk büyüttüğünü gördük anne demiş. Ardından kaynanam da “ablanın çocuğu olduğunda ona ben bakacağım siz de nasıl çocuk büyütülür göreceksiniz” demiş. Bu lafları beni çileden çıkartmaya fazlasıyla yetti. Son birkaç haftadır kendisine karşı oldukça mesafeliyim, aradığında açmıyorum eşim de mesafe koydu.

Son üç gündür de oğlum hastaydı, kreşe gidiyor herhalde oradan hastalık kaptı en son iki gün önce oğlumun çok ateşi vardı sabah da doktora götürdük kan tahlili yapıldı kanında yüksek enfeksiyon çıktı, doktor da normal olarak antibiyotiğe başlattı.

Hastaneden eve geldik eşimi annesi aradı eşim de açmadı, ben sonra dönerim ona dedi ardından da işe gitti. Kaynanam sonrasında beni aradı bende açtım, çocuğumun hasta olduğundan falan bahsettim kaynanam da “aa niye bize haber vermiyorsunuz, bu nasıl iş sende bir mesafelisin bize karşı kocan da aynı, size ne oluyor ne bu” tarzında konuştu. Biz sizin için elimizden gelenin fazlasını yapıyoruz dedi, onu diyince zaten benim film koptu. Bende cevap verdim; biz neden mesafe koyalım anne? Sen sonbaharda buraya ilk geldiğinde ben seni güzelce çağırdım gel oğlumla oyna haftanın birkaç günü bizde kal, sen bir geldin iki geldin sonrasında “size gelince kendime bakamıyorum” diyerek gelmeyi kestin. Onu geçtim eşim iş için üç haftalığına burda yokken neredeydin, ne kadar zorlandığımı gördün neden gelmedin diye sordum. Oda işte sonbaharda ilk geldiğimde çok yorgundum, kocan iş seyahatindeyken de kayınbaban işe gelip gidiyor ona yemek vs hazırlamam gerekiyordu onu bırakamazdım falan dedi. O zaman bizi daha sık davet etseydin biz erzak alırdık yemek yapman icin dedim, veya da bir tabak fazla yemek yapıp gönderebilirdin dedim, kaynanam da ben sizi hiç mi davet etmedim, haftanın kaç günü çağırıyordum dedi ( eşim yokken toplamda sadece üç gün gittik) . Tamam onu geçtim, neden eşime benim arkamdan “ablanın çocuğu olursa ona ben bakacağım sizde nasıl çocuk bakılır o zaman görürsünüz” diyorsun? dedim. Bu ne demek ya dedim ben çocuk bakmayı bilmiyor muyum? Kaynanam da hemen savunmaya geçti; aaa lissy sen iyi değilsin, sen normal değilsin böyle olmaz. Ben o anlamda mı dedim? Çocuk ilk doğduğunda benim söylediklerimi beğenmiyordunuz beni müdahale ettirmiyordunuz ya bende işte geri durdum karışmadım size falan dedi kendince açıklamaya çalıştı. Hiç kötü niyetle demedim sen benim söylediklerimi nerelere çekiyorsun böyle yaparsanız bir daha asla ağzımı açıp tek kelime etmem, senin uykusuzluktan sinirlerin bozulmuş ne dediğini bilmiyorsun dedi. Bende tamam anne hani beni sürekli eleştiriyorsun ya o zaman umarım kızının çocuğu olduğunda senin bakmana izin verirler de sende şu devirde apartman daireleri içinde tek başına çocuk bakmanın ne denli zor olduğunu görürsün dedim. Kaynanam da zor tabi haklısın ben seni eleştirmiyorum başka yerlere çekme dedi. Benden küçüklerin saygısızılık yapmasına ben asla tahammül edemem zaten bana herkes şaşırıyor eskiden çok serttin şimdi çok yumuşaksın diye dedi, bende saygı sadece büyüklere özel bir şey değil, saygı büyük küçük fark etmeden herkese karşı geçerlidir dedim. İyice çıldırdım:) ama baktım laftan anlamıyor üstüne beni hatalı yapıyor daha da bir şey demedim.

Bir de üstüne kendini övdü durdu, doktorun verdiği ilaçları sakın kullanmayın beni dinleyin ben bitkisel bir şeyler hazırlayacağım onlar hemen iyileştirir dedi. Benim bir doktor bir psikolog kadar bilgim var, çevremdeki herkes benim sözüme önem verir herkes beni sever sayar, köyden çağırıp duruyorlar neden hala gelmedin nerdesin diye sitem ediyorlar. Köye dönünce bu sefer buradakiler küsüyor neden gidiyorsun diye dedi…. Daha bir sürü şey söyleyip kendini daha da övdü, bende lafını yarıda kestim benim işim var sonra konuşuruz diyip kapattım.

Şimdi de ara sıra beni arayıp mesaj atıyor olabildiğince mesafeliyim, bize gelmek istiyormuş torununu özlemiş ama ona karşı nasıl tavır almadan konuşacağımı bilmiyorum. Eşimin bu tartışmadan haberi yok, annesine soğuk/suratsız davranırsam da sebepsiz yere böyle davrandığımı falan düşünecek. Bir yandan anlatmak istiyorum diğer yandan da boşver anlatma diyorum çünkü eskiden ara sıra anlattığım zamanlarda annesini savunmaya geçiyordu direkt, çok kararsız kaldım.
Dürüst olayım destan yazdınız okumadım son kısmını. Bence kötü birisi değil siz çok kafaya takmışsınız. Hayatınızda size gerçekten kötü davranan kimse yok mu ki sadece kaynananıza taktınız. Ay salın kadını kocanıza bakmış yetiştirmiz bi zahmet torununu sadece sevsin. Anneniz bu süreçte nerede? Kardeş ya da arkadaşlarınız nerede? Kaynananız karşımasın istiyorsanız biraz cesur olun açıkça söyleyin mırın kırın edip kendinizce sınır koymuyorsunuz hala onu kullanmaya çalışıyorsunuz
 
Yoo değil tabiki, gelsin torununu birkaç saat görsün, sevsin. Ama öyle olmuyor özellikle son birkaç haftadır gelip iki veya üç gün bizde kalıyor. Tamam ona da okeyim fakat en azından eleştirmesin her şeyi değil mi? Çocuk öyle bakılmaz, çocuğa şunu yap yesin şunu ver içsin aman sakın ilaç içmesin vs diyor, e madem öyle o zaman o gelip baksın, o gelip yemeğini hazırlasın madem ben iyi yapamıyorum? Ben normalde pek kahvaltı yapmıyorum bazen fırsatım olmuyor oğlumla beraber hızlıca atıştırıp çıkıyoruz, bazen yemek yapamadığım günler oluyor. Evde kv olunca mesela kahvaltıyı hazırlıyorum çayı demliyorum, oda bu süreçte torunuyla oynayabilir değil mi? Beş dakika oynayıp sonra yine telefona sarılıyor çocuk da benim peşimi bırakmıyor
Ben kalmalı misafirlikten hiç hoşlanmam ama eşimin annesi 3 gün kaldı diye bir işe yarasın demem. Siz de çocukla ilgilen dedikten sonrasına cam pencere açık bırakmak gibi tehlikeli bir şey olmadıkça karışmamalısınız. Bu kadın sevdiğiniz adamı yetiştirdi ve ömür boyu hayatının bir parçası olacak. Baktığı şekli beğeniyorsanız baktırın yok beğenmiyorsanız fayda sağlamaya çalışmayın. 3 günde otursun video izlesin, arada da torun sevsin. Çünkü evlilik tam olarak bu. Bu kadar sadece benim istediğim benim söylediğim şekilde olacak derseniz evinizde huzur kalmaz.
 
KV cahil cahil konuşmuş tepki vermekte haklı olduğunuz yerler ve sağlık bozacak fikirlerini var bu konuda çok haklısınız ama böyle birinden yardımda istemeyeceksiniz.

Neden size kalıyor mesela? Gelsin sevsin gitsin.

Eşiniz yokken çok zorlandığınızda arayıp yemeğe gidebilirsiniz mesela?

Sizin anneniz nerde merak ettim.

11 yaş kızım, 8 yaş erkek çocuklarım var. Annem ve babam büyük olarak müdahale ederler, karışırlar. Mantıklı şeyler söylerler. Hiç karışmayan aile büyüğü yok sanırım. Ben çocuk bakımında destek oldukları için onlar niye karışıyor diye düşünmem. Çünkü ya yardım istememek lazım, yada bazı şeylere göz yummak lazım.
 
Herkese iyi günler, bir konuda fikrinizi almak istiyorum çok gerildim çünkü.

Kayınvalidemle kayınbabam yaz aylarında köye gider, köy epey uzak olduğu için yazın neredeyse hiç görüşmüyoruz. Kış aylarında da buradaki evlerine gelip kışı burada geçirirler. Benim küçük bir çocuğum var, ilk doğduğu zamanlarda kaynanam sürekli müdahale etmeye çalıştı. Daha 3 aylıktı oğlum, yok çorba içirin yok şunu verin yok doktorun verdiği vitaminleri ilaçları asla kullanmayın vs vs diye değişik ve bebeğe zararlı olabilecek bir sürü önerileri oluyordu, oğlum bebekken kucağında tutmayı bile bilmiyordu eşim defalarca kendisini uyarıyordu, bunun yanı sırası “bırakın ağlasın sakın kucağa almayın alışır diye defalarca beni uyarıyordu, yok işte saçını okşama alışır hep ister, yok şöyle yok böyle çok uzamasın diye kısa kesiyorum. Hatta oğlum iki yaşına yaklaştığında işte acı yemekler yedirin acı yemeye alışsın acı çok faydalı falan diyordu.

Her neyse hem ben hemde eşim müdahale ettirmediğimiz için bize kurulmuştu zaten. Müdahale etmeye çalışmasını geçtim bana hiçbir faydası yoktu, desteksizdim ve kaynanamın bu süreçte hiçbir yardımını görmedim anca bebeğe ve ev düzenime karışmayı akıl edebiliyordu.

Yıllar böyle geçip gitti şu an bebeğim üç yaşına yaklaştı ve iki-üç yaş krizlerini çok fena yaşıyoruz. Yarım gün kreşe gidiyor, kreşte çok güzel oynuyormuş öğretmeni hep anlatıyor ama eve gelince çok fena huysuzluk yapıyor, kreşe başladığından beri böyle. Bide ben iki yaşına kadar hiç ekran vermedim, sabah akşam dışarı çıkardım komşularım bile çok azimlisin maşallah çocuğu sabah akşam dışarı çıkartıyorsun eve tıkmıyorsun ne güzel falan diyorlardı. Dışarı çıkmak, hava almak bana da çok iyi geldiği için de ekstra yapıyordum bunu, evde durmak beni kötü etkilediği için bebeğimin uyku ve yemek saatleri dışında olabildiğince dışarı çıkarıyordum onu. Elimden geldiğince de güzel bakmaya, temiz ve güzel beslemeye çalışıyorum.

Halihazırda kaynanam da burada, bana yine çok fazla desteği yok. Destek vermeyebilir zorunda değil, benim zaten bir beklentim yok şu zamana kadar tek baktım çocuğuma. Ama insan diyor ki bari köstek de olmasın. Hem çok sık görüşüp samimi olalım istiyor hem de bazı şeylerden feragat etmek istemiyor.

Yaz sonu buraya ilk geldiklerinde eşim sürekli “annemi ara sıra bize davet et gelsin ara sıra bir-iki gün bizde kalsın, hem torunuyla da ilgilenir sana da iyi olur” diyordu. Bende onu kırmamak için kaynanamı davet ediyordum. Başlarda gelip haftanın iki günü bizde kalmaya başlamıştı ama oğluma asla bakamıyordu. Ben ev işleri yemek vs ilgilenirken sende çocuğu oynatır mısın anne diyordum, tamam diyip iki dakika çocukla ilgilenip sonra telefondan bir şeyler göstermeye başlıyordu, ya da çocuğu kendi başına bırakıp kendisi telefonuyla oynamaya başlıyordu. Defalarca uyardım ekran izletmiyoruz yapma alıştırma diye, tamam diyip yine aynısını yapıyordu, zaten kendisi ekrana aşırı bağımlı sürekli saatlerce video kaydırabilir telefonu eline almadan duramaz. En son eşim bile fark etti, sen bu çocuğa bakmaya üşeniyorsun bakamıyorsun anne dedi. Daha sonraları da artık bize gelmemeye başladı, size gelince kendime bakamıyorum dedi:)) sen bilirsin anne dedim. Bir de yaşı da genç, daha ellilerinde.

Her neyse iki ay önce de eşim üç haftalığına iş için şehir dışına çıkmıştı, bende çok yoruldum çünkü normalde eşim işten geldiğinde çocuğumuza yatana kadar eşim bakar, tek olunca daha bir zor oldu. Bide hafif üşüttüm halsizliğim de vardı ama oğlum sabah altı-yedi gibi uyanıyordu, evde hiç durmak istemiyor onu parka götür gezdir yedir içir uyut yemeği hazırla derken çok zor geçti, baya da zayıfladım. Bu süreçte de kaynanamın hiç desteğini görmedim toplamda üç kere evine davet etti bizi.

En son geçenlerde bize gelecekti, beni telefonda aramış kaç gibi geleyim diye ama ben oğlumla uğraşıyordum duymadım, eşim de evdeydi ve o gün oğlumuz aşırı huysuzdu onu sakinleştirmeye çalışıyorduk. Daha sonra kaynanama döndüm; anne kusura bakma, oğlum biraz huysuz biz de çok stres olduk anca sakinledi aradığını duymamışım dedim, oda bir şey olmaz geçer siz stres yapmayın dedi. Sonra da eşime “siz bu çocuğu çok şımarttınız böyle olmaz” demiş, eşim de; senin de nasıl çocuk büyüttüğünü gördük anne demiş. Ardından kaynanam da “ablanın çocuğu olduğunda ona ben bakacağım siz de nasıl çocuk büyütülür göreceksiniz” demiş. Bu lafları beni çileden çıkartmaya fazlasıyla yetti. Son birkaç haftadır kendisine karşı oldukça mesafeliyim, aradığında açmıyorum eşim de mesafe koydu.

Son üç gündür de oğlum hastaydı, kreşe gidiyor herhalde oradan hastalık kaptı en son iki gün önce oğlumun çok ateşi vardı sabah da doktora götürdük kan tahlili yapıldı kanında yüksek enfeksiyon çıktı, doktor da normal olarak antibiyotiğe başlattı.

Hastaneden eve geldik eşimi annesi aradı eşim de açmadı, ben sonra dönerim ona dedi ardından da işe gitti. Kaynanam sonrasında beni aradı bende açtım, çocuğumun hasta olduğundan falan bahsettim kaynanam da “aa niye bize haber vermiyorsunuz, bu nasıl iş sende bir mesafelisin bize karşı kocan da aynı, size ne oluyor ne bu” tarzında konuştu. Biz sizin için elimizden gelenin fazlasını yapıyoruz dedi, onu diyince zaten benim film koptu. Bende cevap verdim; biz neden mesafe koyalım anne? Sen sonbaharda buraya ilk geldiğinde ben seni güzelce çağırdım gel oğlumla oyna haftanın birkaç günü bizde kal, sen bir geldin iki geldin sonrasında “size gelince kendime bakamıyorum” diyerek gelmeyi kestin. Onu geçtim eşim iş için üç haftalığına burda yokken neredeydin, ne kadar zorlandığımı gördün neden gelmedin diye sordum. Oda işte sonbaharda ilk geldiğimde çok yorgundum, kocan iş seyahatindeyken de kayınbaban işe gelip gidiyor ona yemek vs hazırlamam gerekiyordu onu bırakamazdım falan dedi. O zaman bizi daha sık davet etseydin biz erzak alırdık yemek yapman icin dedim, veya da bir tabak fazla yemek yapıp gönderebilirdin dedim, kaynanam da ben sizi hiç mi davet etmedim, haftanın kaç günü çağırıyordum dedi ( eşim yokken toplamda sadece üç gün gittik) . Tamam onu geçtim, neden eşime benim arkamdan “ablanın çocuğu olursa ona ben bakacağım sizde nasıl çocuk bakılır o zaman görürsünüz” diyorsun? dedim. Bu ne demek ya dedim ben çocuk bakmayı bilmiyor muyum? Kaynanam da hemen savunmaya geçti; aaa lissy sen iyi değilsin, sen normal değilsin böyle olmaz. Ben o anlamda mı dedim? Çocuk ilk doğduğunda benim söylediklerimi beğenmiyordunuz beni müdahale ettirmiyordunuz ya bende işte geri durdum karışmadım size falan dedi kendince açıklamaya çalıştı. Hiç kötü niyetle demedim sen benim söylediklerimi nerelere çekiyorsun böyle yaparsanız bir daha asla ağzımı açıp tek kelime etmem, senin uykusuzluktan sinirlerin bozulmuş ne dediğini bilmiyorsun dedi. Bende tamam anne hani beni sürekli eleştiriyorsun ya o zaman umarım kızının çocuğu olduğunda senin bakmana izin verirler de sende şu devirde apartman daireleri içinde tek başına çocuk bakmanın ne denli zor olduğunu görürsün dedim. Kaynanam da zor tabi haklısın ben seni eleştirmiyorum başka yerlere çekme dedi. Benden küçüklerin saygısızılık yapmasına ben asla tahammül edemem zaten bana herkes şaşırıyor eskiden çok serttin şimdi çok yumuşaksın diye dedi, bende saygı sadece büyüklere özel bir şey değil, saygı büyük küçük fark etmeden herkese karşı geçerlidir dedim. İyice çıldırdım:) ama baktım laftan anlamıyor üstüne beni hatalı yapıyor daha da bir şey demedim.

Bir de üstüne kendini övdü durdu, doktorun verdiği ilaçları sakın kullanmayın beni dinleyin ben bitkisel bir şeyler hazırlayacağım onlar hemen iyileştirir dedi. Benim bir doktor bir psikolog kadar bilgim var, çevremdeki herkes benim sözüme önem verir herkes beni sever sayar, köyden çağırıp duruyorlar neden hala gelmedin nerdesin diye sitem ediyorlar. Köye dönünce bu sefer buradakiler küsüyor neden gidiyorsun diye dedi…. Daha bir sürü şey söyleyip kendini daha da övdü, bende lafını yarıda kestim benim işim var sonra konuşuruz diyip kapattım.

Şimdi de ara sıra beni arayıp mesaj atıyor olabildiğince mesafeliyim, bize gelmek istiyormuş torununu özlemiş ama ona karşı nasıl tavır almadan konuşacağımı bilmiyorum. Eşimin bu tartışmadan haberi yok, annesine soğuk/suratsız davranırsam da sebepsiz yere böyle davrandığımı falan düşünecek. Bir yandan anlatmak istiyorum diğer yandan da boşver anlatma diyorum çünkü eskiden ara sıra anlattığım zamanlarda annesini savunmaya geçiyordu direkt, çok kararsız kaldım.
Neden cocugunuza bakmadilar diye kiziyorsunuz ki. Kadin baksada begenmiyorsunuz. Kimse sizin aklinizdan gecen sekilde bakamaz esiniz bile. Herkesin yontemi yasantisi farkli. Ben olsam cocuguma baksinlar diye beklentiye girmezdim. Cok sık degilse yemege cagirdiklarinda giderdim arada ben davet ederdim. Geldiklerinde cocugu biraz sever sonra birakirlar bu bana normal geliyor. Malesef kimseye zorla birsey yaptiramiyoruz. Keske birisi olsaydi da sizin gibi ekransiz severek saatlerce oynasaydi. Ama malesef yok. Cok umursamamaya calisin. Onlarda boyleler diyip gecin. Gercekten o dusunce yorgunluguna degmiyor.
 
Back
X