• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Kimsesizlik

Sizin anne olarak kurallarınız var. Babaannede kural yok. Sizin bebeğiniz var haliyle endişeli vs halleriniz var, babaannede bu tür haller yok. Çocuklar her zaman kuralsız ve neşeli ortamı tercih eder.

Benzer deneyimden geçen biri olarak diyorum ki, gayet öyle kalmıyor bu durum. Çocuk farkındalık kazandıkça anneyi anne olarak görüyor. Onlara olan sevgisi devam elbette, sevsin de zaten ama bu durum kesinlikle bu şekilde devam etmedi bizde. Bir sürü şey söylemişlerdi bana da ama hiçbiri de gerçekleşmedi. Benim dışımda gördüğüm örneklerde de farklı bir durum görmedim. Tabi sizin durumunuzu bilemiyorum çünkü kayınvalidenizin niyetini ve kalbini bilemiyorum. Ben sadece benzer durum olduğu için yazmak istedim.
Siz nasıl bir sınır koydunuz
 
Sizin anne olarak kurallarınız var. Babaannede kural yok. Sizin bebeğiniz var haliyle endişeli vs halleriniz var, babaannede bu tür haller yok. Çocuklar her zaman kuralsız ve neşeli ortamı tercih eder.

Benzer deneyimden geçen biri olarak diyorum ki, gayet öyle kalmıyor bu durum. Çocuk farkındalık kazandıkça anneyi anne olarak görüyor. Onlara olan sevgisi devam elbette, sevsin de zaten ama bu durum kesinlikle bu şekilde devam etmedi bizde. Bir sürü şey söylemişlerdi bana da ama hiçbiri de gerçekleşmedi. Benim dışımda gördüğüm örneklerde de farklı bir durum görmedim. Tabi sizin durumunuzu bilemiyorum çünkü kayınvalidenizin niyetini ve kalbini bilemiyorum. Ben sadece benzer durum olduğu için yazmak istedim.
Siz nasıl bir sınır koydb
Tüm hersey yanlışken sizin bunları doğru zannetmeniz çok üzüldüm size ben ya .
Peki gerçekten kendı kimliğiniz bu mu ? Neden kaybolmus bi hayatın içinde çırpınıp duruyorsunuz farkına varın bi hayatınız bile yok öylesine etrafınızdakileri memnun etmek için gecıyor ömrünüz yapmayın inanın çok pişman olursunuz cook . Kendınıze guvenın anneniz gibi bi anne olursunuz çocuğunuzun gözünde ,büyüdüğünde aman benım annem zaten ne yaptı ki bana babannemin emeği var üstümde der sizi yok sayar sizin unuttuğunuz kimliğinizi o hatırlamaz. Ağaç yaşken eğilir şuan o çocuğa doğru die bu öğretilmiş .
Allah aşkına kurban olayım namazınıza vaktim yok farz kılıyorum saçımı tarayamıyorum diyorsunuz kaynanaya kayınbabaya elinizde iki çocukla hergun çay kahve servisimi yapıyorsunuz . Çok şaşkınım inanın hadi kayınvalide konularına çemkiriyoruz da kayınbabaya hergun katlanan gelin olarak tarihe falan geçmelisiniz . Acilen bi yardım alın siz kendı kimliğinizi unutmuş size işlenmiş hayatı yaşıyorsunuz . Afedersiniz resmen sizi bile kızınız gibi eğitmişler daha siz kendınızı koruyamıyorsunuz ki çocuğunuzu nasıl koruyacaksınız yani çocuğa hiç kızmayın çünkü siz iki çocuk annesi olarak daha kendiniz bile burası benım evim benım düzenim diyememısken o çocuk nasıl öğrensin bunu .

Eğer bu şekilde, iyi insanlar aman çocuklarım sevgıyle büyüsün aman ailemiz birarada kalsın die devam ederseniz siz die bisey kalmayacak robotlaşmış bi şekilde ömrü tüketip bitireceksınız , maalesef şurda onca verilen nasihate karşı siz hala ısrarla çok iyi insanlar diyorsunuz iyiliği böyle bisey zannediyorsunuz. Yuvayı istemiyorum diyorsunuz ama siz ev işleri yapan eve para getiren çocuk doğuran dışarda arkadasıyla bi kahve molası verecek vakti olmayan heran hizmete hazır bir bedensiniz . (Bireysiniz bile yazamadım çok acı 😢)
Bende kendime üzülüyorum yalnızlığıma çaresizliğime kimsesizliğime kimsesiz olduğum için etrafımda kim varsa o yaşantıya ayak uyduruyorum haliyle ne yazıkkı
 
Y

Ptıgının yanlış olduğunun farkında mı değil bilmiyorum ki kötü niyetli olsa bunu göstere göstere yapar mı bir insan

Gelini çocuklar sevgiyle büyüsün kimsesiz kalmasın die kendı travmalarını çocuklar yaşayacak zannedip normal karşılıyor . Nie göstermesin ki nasıl olsa karşısında onu yanlış anlamak yerine iyi niyetli zannedenler var . Çocuk anne die seslenınce annesi yanındayken efendim annem die atlayan kaynana dünyanın en iyisi olsa da çıksın gitsin şorrda bokunda oynasın !!!
 
Siz nasıl bir sınır koydb

Bende kendime üzülüyorum yalnızlığıma çaresizliğime kimsesizliğime kimsesiz olduğum için etrafımda kim varsa o yaşantıya ayak uyduruyorum haliyle ne yazıkkı
oysa o kadar şanslısınız ki iki tane gül gibi evladınız var kimsesiz değilsiniz hatta o iki evladın kimsesi sizsiniz.

İşim yok die çaresiz hissedip boşanamayan kocası tarafından öldürülenler var . Mesleğiniz varken maddi gücünüz varken nasıl çaresizim diyebilirsiniz .

İtiraf edin siz eşinizi ve ailesini çok sevıyorsunuz kaybetmekten korktuğunuz içinde kendinizi tükettiniz dimi ? Sizin tek sorununuz size göre, evde olduğunuz sürede sürekli gelip gidiyor olmaları daha sonrasında da kızınızın sizi yoruyor eziyet ediyor olması . Kızınız sessizce oturup yatsa kayınailede haftada bir uğrasa siz bu hayattan memnunsunuz sizin normaliniz bu olmuş çünkü böyle mi gerçekten dürüst olun ?
 
oysa o kadar şanslısınız ki iki tane gül gibi evladınız var kimsesiz değilsiniz hatta o iki evladın kimsesi sizsiniz.

İşim yok die çaresiz hissedip boşanamayan kocası tarafından öldürülenler var . Mesleğiniz varken maddi gücünüz varken nasıl çaresizim diyebilirsiniz .

İtiraf edin siz eşinizi ve ailesini çok sevıyorsunuz kaybetmekten korktuğunuz içinde kendinizi tükettiniz dimi ? Sizin tek sorununuz size göre, evde olduğunuz sürede sürekli gelip gidiyor olmaları daha sonrasında da kızınızın sizi yoruyor eziyet ediyor olması . Kızınız sessizce oturup yatsa kayınailede haftada bir uğrasa siz bu hayattan memnunsunuz sizin normaliniz bu olmuş çünkü böyle mi gerçekten dürüst olun ?
Ben kendi annemden vazgeçmişim nasıl başka birini çok sevebilirim ben kaybetmeye razıyım sadece bir hata mı yaparım korkusu bende çok fazla var çünkü bir şey diyecek olduğumuz zaman kıskanıyor musunuz çocuktan kelimelerini duyuyoruz benim sorunum kendime ait hiçbir şeyim yok evim var ama yok evlatlarım var ama yok eşim var ama yok
 
Ben kendi annemden vazgeçmişim nasıl başka birini çok sevebilirim ben kaybetmeye razıyım sadece bir hata mı yaparım korkusu bende çok fazla var çünkü bir şey diyecek olduğumuz zaman kıskanıyor musunuz çocuktan kelimelerini duyuyoruz benim sorunum kendime ait hiçbir şeyim yok evim var ama yok evlatlarım var ama yok eşim var ama yok
bisey diyecek olmayın o zaman madem böyle olmuyor varlık içinde yokluktasınız direk karşınıza alın dökün içinizi bişeyden daha fazlasını söyleyin ama bu demek değil ki cinnet gecırın vurun kırın sakince konuşun .

Bakın eğer gerçekten iyi biri ve sandığınız gibi sizi seven insanlarsa sizi bunca hissettiğiniz duygu altında bırakmazlar elbirliğiyle kaldırırlar
 
Hem çok şaşırdım hem çok üzüldüm.

Bir an önce toparlanıp psikolojik destek alın.

Kendi anneniz sizi yalnız bırakınca kayınvalidenin çocuğu sahiplenmesini iyilik sanmışsınız. Aslında kötü insanlar değil çok çok çok kötü insanlar,çoktan bağları koparmış olmanız gerek madem yapamıyorsunuz destek alın,iyiyi kötüyü ayırt edin.

Çocuk sizi hiç istemediğinde uyurken,banyoda,okula giderken vs…. o zaman daha çok kırılırsınız;telafisi çok zor olur.
 
Kulüpteki birbirine benzer iki konunun apayrı ele alınmasına arada hayret ediyorum. Sizin konunuzda bunlardan biri oldu. Temelde korkunuz aynı. Çocuğum yavaş yavaş benden uzaklaşıyor mu?

Konu kaynanamın kızımı çok sevmesine tahammül edemiyporum

Oradaki yorumlarıda okumanızı tavsiye ederim. Çocuğun eninde sonunda anneye döndüğüne dair çokça ifade var. Bende kardeşimle ilgili benzer bir tecrübeden bahsetmiştim.

Bakım verenlerin bu tercih edilmenin vermiş olduğu keyfe sarılmalarını, annesini hiç aramadı, ağlamadı gibi vurgularını hiç doğru bulmuyorum. Çocuk yok orda, 'benlik' var. Ortadaki bir gerçekte olabilir yani çocuk tabi ki senden ayrılmak istemiyor, yanında rahat ve huzurlu olabilir. Ne güzel iyi bakmışsın demek ki. Bunu devamlı dillendirmenin anlamı ve amacı ne? Bazı insan gözün arkada kalmasın diye söyler. Ama bazısı da farklı.

Siz sınır ve kural koyan kişisiniz babaanne esnek. Orada sizinle olduğundan daha serbest. Bunu çocuğun kurduğu bağın kuvvetiyle değil, daha kontrolsüz olanı tercih etmesiyle okuyun. Henüz dünya benim etrafımda dönüyor zanneden müthiş bir ego var o çocukta. Siz olağan sebeple ket vuruyorsunuz ona. Haliyle dede nineyi tercih eder. Çocuktan soğumayın ve ona bilenmeyin. Çocuklar neyi neden yapar bunu araştırın onu daha iyi anlarsanız biraz sakinleşirsiniz.

Birde haberli habersiz sık sık gelmeleri çok rahatsız edici. Sizin ve çocuğun düzenini bozuyorlar.
 
İyi geceler daha önce açtığım konuları belki bilirsiniz kız evladım var bir de erkek bebeğim memurum ancak şuan erkek bebeğim olduğu için ara verdim eşimin memleketinde yaşıyoruz. Kızım sürekli kayınvalidem ile kalmak istiyor doğduğunda 1.5 yaşına kadar yanındaydım sonra işe başladım ona öyle emek verdim ki kitabından ek gıdasına ilk çocuk olmasının verdiği de bir heyecan ile ve kızım olsun çok istiyordum adeta ilmek ilmek işledim yavrumu sonra eşimin annesini çok sevdi o baktı gül gibi baktı yedirdi gezdirdi ufak tefek hataları olsa da ben razıyım bakım parası da çok olmasa da harçlık niyetine verdim düzenli olarak kızım işe başlayınca benden uzaklaştı sandım ancak yeniden doğum yapıp yeniden evde olmaya başlayınca bunun işle hiç alakası olmadığını gördüm sürekli eşimin annesi ve babası ile kalmak istiyor sürekli eve hiç gelmek istemiyor eşimin annesi kötü niyetli olmadığını düşündüğüm şekilde sık sık beni çok seviyor sürekli bende kalmak istiyor canım birtanem diyordu bende içten içe üzülsem de kıskançlık olarak anlaşılmaması için bir şey demiyordum ama bu durum o kadar arttı ki oğlumu kucağıma aldığımda bir gece kızım orda kalmasına müsaade ettim kızım sürekli bana sen git seni istemiyorum ben orda kalıcam orda yatıcam diyor eşime karşı böyle tavrı yok yalnızca bana karşı sonrasında bir daha gitmesine izin vermedim kardeşini doyurup yatırıyordum hep kalan vaktimde onunla ilgilendim kurallarım var her istediğini yapmam ancak ne yaparsam yapayım bana eziyeti çok fazla onlar geldiğinde öyle bir ağlıyorki sanki ben onlardan ayırmışım gibi eşimin annesi de tuhaf kızım burada kal burası senin evin demiyor sürekli gelsin en çok o sevilsin istiyor iki lafından birisi seni hiç sormadı seni hiç istemedi kızım en çok kimi seviyorsun gülerek güleryüzle sürekli bunları söylüyor rahatsızlığımı eşime anlattım kendisi de rahatsız oluyordu ancak annem değişmez diyordu bende sert bir şekilde bir defasında uyardım böyle söyleme o daha küçük o herkesi sevsin bir kişiyi değil kötü niyetli olmadığını biliyorum ancak bu yaştaki çocuğa bu sözler söylenmez dedim ağlamaya başladı bu sefer dediğime pişman oldum ilk defa uyarmıştım bir konu da o kadar bunaldım ki sabah oluyor saat dokuz buçukta eşimin babası arıyor ne yapıyorsun geliyorlar çat kapı geliyorlar habersiz geliyorlar haberli geliyorlar Hergün ama Hergün olmasa da iki günde bir çeşitli bahaneler ile geliyorlar müsait misin değil misin her gelmelerinde kızım arkalarından ağlıyor eşimin annesi a ağlıyor musun kızım neden ağlıyorsun ki yoksa gelmek mi istiyorsun hadi söyle kızım hadi nerde kalmak istiyorsun kızım gibi şeyler söylüyorlar ve kendisi beni asla aramaz hep eşimin babası arar her şeyi onunla konuşuruz artık aradığında cevap vermiyorum o kadar bunaldım ki kızımdan da evinden de kendimden de o kadar soğudum ki zaten gün içerisinde çok yoruluyorum kızımın öğünleri eşimin yemeği oğlumun ek gıdası derken oturacak hiç ama hiç vaktim olmuyor namaz bile kalamıyorum farzı zorla yetiştiriyorum eşimin annesi çok iyi birisi yedirir içirir kızım için de oğlum için de canını verir ancak ben çok yoruldum işe gittiğim zaman yine aynı leyler olacak evlatlarım benden iyice soğuyacak gelip benim evimde de bakmıyor bakmam diyor kesinlikle kendi evine götürüyor oğlumu severken bile yarın sende böyle yapacaksın diyorum çok değişik bir psikolojşdeyim çok iyiler hata bende mi diyorum ama rahatsızlıklarım da çok fazla eşimin annesi sürekli ağlayarak manipüle ediyor kendi ailen nerede diye soracak olursanız onlar da başka şehirdeler hayırsızlar annem ben aramasam hiç aramaz sormaz kızım basıl idare ediyorsun demez işi gücü hiçbir şeyi olmamasına rağmen gelip yanımda durmaz beni candan yanına çağırmaz dertleşmez içinden gelmez böyle şeyler kendi annesiz kalmış bize de bunu yaşattı varken yok oldu bende aramıyorum sormuyorum mesaj atar çocuklarla kızım ne yapıyorsun demekten aciz birisi çok ama çok bunaldım hergünüm aynı bu insanlar ile uğraşmakla geçiyor çok üzülüyorum kızıma çok küçük henüz hiç yapmadığı şeyleri yapıyor sürekli bana vuruyor git diyor ağlıyor sürekli ağlıyor ama onlar gelince çok farklı bana yardım edin lütfen çok bunalımdayım ağlamak bile içimden gelmiyor öyle boşluktayım
Bu bir dönemdir belki de, yani annelik vazifesini yerine getiren (ki gördüğün kadarı ile ihmalkar bir anne değilsiniz) hiç bir anne kimseden daha az sevilemez, orda büyüdüğü için öyle davranıyor. Benim oğlumada annem baktı. Okula başlayana kadar her fırsatta koşa koşa oraya giderdi, ilkokul bitmek üzere hala annemin yeri başkadır oğlumda. Zor bir süreç evet ama geçecek öyle düşünün. İşe başlarken çocuklar için eve bakıcı alsanız sizin için maddi yükü çok mu ağır olur?
 
Önce bir psikologla görusun esinizle baraber .online de olabilir..eşler olarak ortak hareket etmeniz önemli.yanlıs bağlanma kuralsız buyuyor cocugunuz .eşiniz bunu zaten sizden duymustur ama uzman birinden de duyması sart.size destek vermeli.cocugu babannesine kalmaya göndermiyorsunuz yatılı ya asla .artı cocuk akranlarıyla olmalı kres tarzı birsey dusunmelisiniz .onun için erken demissiniz ama bence ne kdr erken o kdr iyi yada belediyenin aktıvite tarzı seyleri oluyor oraya arada göturun .kaynananız gelip bebek baksın siz kızınızla guzel vakit gecirin.ayrıca ne demek sizin evinizde bakmam hergun 2 cocugu sıcak yatagından kaldırıp kaynanaya göturmek iş mi.kaynananıza ya gel evimde bak yada bakacak birini bulurum diyeceksınız ve eşinizde destek cıkacak size .eşinizin destegi önemli.artı babaanneyle konusun evine cagurıp durmasın yada eşiniz konussun.sert kesin ve kararlımdurursanız bu sorunu aşarsınız .ama olan 2.ci cocguda kaynanaya tasırsanız uzgunum asamazsınız ve ortada anne figuru kalmaz .cocuklarınız etkilenir.yeni doganda ablayı taklıt edecek o yuzden kim kuserse kussun umursamadan önce eşinizi destegini alın berabwr hareket edin
 
İyi geceler daha önce açtığım konuları belki bilirsiniz kız evladım var bir de erkek bebeğim memurum ancak şuan erkek bebeğim olduğu için ara verdim eşimin memleketinde yaşıyoruz. Kızım sürekli kayınvalidem ile kalmak istiyor doğduğunda 1.5 yaşına kadar yanındaydım sonra işe başladım ona öyle emek verdim ki kitabından ek gıdasına ilk çocuk olmasının verdiği de bir heyecan ile ve kızım olsun çok istiyordum adeta ilmek ilmek işledim yavrumu sonra eşimin annesini çok sevdi o baktı gül gibi baktı yedirdi gezdirdi ufak tefek hataları olsa da ben razıyım bakım parası da çok olmasa da harçlık niyetine verdim düzenli olarak kızım işe başlayınca benden uzaklaştı sandım ancak yeniden doğum yapıp yeniden evde olmaya başlayınca bunun işle hiç alakası olmadığını gördüm sürekli eşimin annesi ve babası ile kalmak istiyor sürekli eve hiç gelmek istemiyor eşimin annesi kötü niyetli olmadığını düşündüğüm şekilde sık sık beni çok seviyor sürekli bende kalmak istiyor canım birtanem diyordu bende içten içe üzülsem de kıskançlık olarak anlaşılmaması için bir şey demiyordum ama bu durum o kadar arttı ki oğlumu kucağıma aldığımda bir gece kızım orda kalmasına müsaade ettim kızım sürekli bana sen git seni istemiyorum ben orda kalıcam orda yatıcam diyor eşime karşı böyle tavrı yok yalnızca bana karşı sonrasında bir daha gitmesine izin vermedim kardeşini doyurup yatırıyordum hep kalan vaktimde onunla ilgilendim kurallarım var her istediğini yapmam ancak ne yaparsam yapayım bana eziyeti çok fazla onlar geldiğinde öyle bir ağlıyorki sanki ben onlardan ayırmışım gibi eşimin annesi de tuhaf kızım burada kal burası senin evin demiyor sürekli gelsin en çok o sevilsin istiyor iki lafından birisi seni hiç sormadı seni hiç istemedi kızım en çok kimi seviyorsun gülerek güleryüzle sürekli bunları söylüyor rahatsızlığımı eşime anlattım kendisi de rahatsız oluyordu ancak annem değişmez diyordu bende sert bir şekilde bir defasında uyardım böyle söyleme o daha küçük o herkesi sevsin bir kişiyi değil kötü niyetli olmadığını biliyorum ancak bu yaştaki çocuğa bu sözler söylenmez dedim ağlamaya başladı bu sefer dediğime pişman oldum ilk defa uyarmıştım bir konu da o kadar bunaldım ki sabah oluyor saat dokuz buçukta eşimin babası arıyor ne yapıyorsun geliyorlar çat kapı geliyorlar habersiz geliyorlar haberli geliyorlar Hergün ama Hergün olmasa da iki günde bir çeşitli bahaneler ile geliyorlar müsait misin değil misin her gelmelerinde kızım arkalarından ağlıyor eşimin annesi a ağlıyor musun kızım neden ağlıyorsun ki yoksa gelmek mi istiyorsun hadi söyle kızım hadi nerde kalmak istiyorsun kızım gibi şeyler söylüyorlar ve kendisi beni asla aramaz hep eşimin babası arar her şeyi onunla konuşuruz artık aradığında cevap vermiyorum o kadar bunaldım ki kızımdan da evinden de kendimden de o kadar soğudum ki zaten gün içerisinde çok yoruluyorum kızımın öğünleri eşimin yemeği oğlumun ek gıdası derken oturacak hiç ama hiç vaktim olmuyor namaz bile kalamıyorum farzı zorla yetiştiriyorum eşimin annesi çok iyi birisi yedirir içirir kızım için de oğlum için de canını verir ancak ben çok yoruldum işe gittiğim zaman yine aynı leyler olacak evlatlarım benden iyice soğuyacak gelip benim evimde de bakmıyor bakmam diyor kesinlikle kendi evine götürüyor oğlumu severken bile yarın sende böyle yapacaksın diyorum çok değişik bir psikolojşdeyim çok iyiler hata bende mi diyorum ama rahatsızlıklarım da çok fazla eşimin annesi sürekli ağlayarak manipüle ediyor kendi ailen nerede diye soracak olursanız onlar da başka şehirdeler hayırsızlar annem ben aramasam hiç aramaz sormaz kızım basıl idare ediyorsun demez işi gücü hiçbir şeyi olmamasına rağmen gelip yanımda durmaz beni candan yanına çağırmaz dertleşmez içinden gelmez böyle şeyler kendi annesiz kalmış bize de bunu yaşattı varken yok oldu bende aramıyorum sormuyorum mesaj atar çocuklarla kızım ne yapıyorsun demekten aciz birisi çok ama çok bunaldım hergünüm aynı bu insanlar ile uğraşmakla geçiyor çok üzülüyorum kızıma çok küçük henüz hiç yapmadığı şeyleri yapıyor sürekli bana vuruyor git diyor ağlıyor sürekli ağlıyor ama onlar gelince çok farklı bana yardım edin lütfen çok bunalımdayım ağlamak bile içimden gelmiyor öyle boşluktayım
Bir çocuğu annesinden uzaklastiracak kelimeleri kullanan hiç kimse iyi degildir. Kv sandigin kadar iyi biri degil ama icin ferah olsun tesbihte hata olmaz besle büyüt danayı, döner bulur anayı. Takılma lehine cevir dinlen bunu firsat bilip
 
Kendınıze guvenın anneniz gibi bi anne olursunuz çocuğunuzun gözünde ,büyüdüğünde aman benım annem zaten ne yaptı ki bana babannemin emeği var üstümde der sizi yok sayar sizin unuttuğunuz kimliğinizi o hatırlamaz.

Baba kişisi var ya annenin şu korkusundan beslenmiyorsa ben de bir şey demiyorum. Babaya takmışım gibi oldu şimdi ama anne, baba kim? ev düzeni nedir? Evin kuralları nelerdir? Baba nerde burda hiç göremiyorum. Varsa yoksa "kv kp çok iyi niyetli" Güya kontrolü karısına bırakıyor ben onları değiştiremem falan. Kadın patlayıp bir cinnet geçirse "sen bu iyi niyetli insanları nasıl üzersin" olur o iş.
 
Baba kişisi var ya annenin şu korkusundan beslenmiyorsa ben de bir şey demiyorum. Babaya takmışım gibi oldu şimdi ama anne, baba kim? ev düzeni nedir? Evin kuralları nelerdir? Baba nerde burda hiç göremiyorum. Varsa yoksa "kv kp çok iyi niyetli" Güya kontrolü karısına bırakıyor ben onları değiştiremem falan. Kadın patlayıp bir cinnet geçirse "sen bu iyi niyetli insanları nasıl üzersin" olur o iş.
tüm kayınaile sorunlarını çözecek tek kişi eş aslında ama bilmiyorum ya kadınlarımız kocalarına laf söyletmiyor genelde ama konu sahibi eşine iyi biri demedi buda ince bi detay sanki yuvayı kayınaile tutmuş ayakta gibi onlar giderse büyü bozulur gibi bilmiyorum eksik bıseyler var
 
Markete götürürler gezdirirler oyun oynarlar yapma dediğim şeyleri de yapıyorlar örneğin şeker vermeyin diyorum verirler gibi gibi hadi arada olur diyorum ancak özellikle bu durum dolayısı ile mi evladım benden uzak yoksa zaten sevmiyor mu bu düşünceler sürekli zihnimi kurcalıyor bu kadar çok ağlayacak ne var diyorum çok ağlıyor gidip uyuyor orda ama ertesi gün bile gelmiyor onlar zaten getirmiyorlar arayıp sormuyorlar eşim almaya gidince de gelmemek için ağlıyormuş sizi hiç sormadı diyorlar
Çocuğu göndermeyi birakman lazım. Kocanla da KV ile de oturup konuşacaksın kızı daha az görmeleri gerekiyor. Sen de nasıl olsa bakan var diye salmissin kusura bakma... Kv'nin dedikleri hiç de iyi niyetli falan değil.

Çocukla biraz vakit geçirin gelen giden olmadan. Bir süre sonra yarım gün kreşe başlasın sonra da tam gün gitsin biraz arkadaş edinsin unutsun diğer tarafı. Sen de niye ağlıyorsun falan gibi saçma cumeleler kurmadan çocuğu anlamaya çalış.
 
Kulüpteki birbirine benzer iki konunun apayrı ele alınmasına arada hayret ediyorum. Sizin konunuzda bunlardan biri oldu. Temelde korkunuz aynı. Çocuğum yavaş yavaş benden uzaklaşıyor mu?

Konu kaynanamın kızımı çok sevmesine tahammül edemiyporum

Oradaki yorumlarıda okumanızı tavsiye ederim. Çocuğun eninde sonunda anneye döndüğüne dair çokça ifade var. Bende kardeşimle ilgili benzer bir tecrübeden bahsetmiştim.

Bakım verenlerin bu tercih edilmenin vermiş olduğu keyfe sarılmalarını, annesini hiç aramadı, ağlamadı gibi vurgularını hiç doğru bulmuyorum. Çocuk yok orda, 'benlik' var. Ortadaki bir gerçekte olabilir yani çocuk tabi ki senden ayrılmak istemiyor, yanında rahat ve huzurlu olabilir. Ne güzel iyi bakmışsın demek ki. Bunu devamlı dillendirmenin anlamı ve amacı ne? Bazı insan gözün arkada kalmasın diye söyler. Ama bazısı da farklı.

Siz sınır ve kural koyan kişisiniz babaanne esnek. Orada sizinle olduğundan daha serbest. Bunu çocuğun kurduğu bağın kuvvetiyle değil, daha kontrolsüz olanı tercih etmesiyle okuyun. Henüz dünya benim etrafımda dönüyor zanneden müthiş bir ego var o çocukta. Siz olağan sebeple ket vuruyorsunuz ona. Haliyle dede nineyi tercih eder. Çocuktan soğumayın ve ona bilenmeyin. Çocuklar neyi neden yapar bunu araştırın onu daha iyi anlarsanız biraz sakinleşirsiniz.

Birde haberli habersiz sık sık gelmeleri çok rahatsız edici. Sizin ve çocuğun düzenini bozuyorlar.
Ay o konuya yorum bile yapmadım. Kadın gayet haklı olarak rahatsızdı ama cocuguna bakılıyor diye kadinin g.tunu yalaması lazımdı tabii ki. Yahu hangi anne eve geldiginde cocugun seni hic ozlemedi densin ister yani. Çocuğuna baktırıyor bile olsa bir şeyin sınırı vardır. Tamamen kadinin itici yazım tarzına göre geliyor yorumlar. Gerçekten tam olarak ayni konu ama farklı cevaplar geliyor.
 
Ben konu sahibinin aksiyon alacağına inanmıyorum çünkü kendi kafasına dahi yatmıyor yanlış olduğu. Büyüdüğüm mahallede bı aile vardı kaç yaşında geldim unutamam kadın annemle arada görüşürdü pasif kendi hâlinde bir kadındı kaynana çok baskın bir karakterdi .kadının en büyük kızı babaanne bagimlisiydi sürekli babaannesinde kalırdı biz o zamanlar küçüktük gel zaman git zaman büyüdük genç kız olduk o kız o yaşta bile babaannesinde kalıyordu ve en acısı ona anne diyordu diğer kardeşleri öyle değildi ama kız annesini anne olarak göremedi ve babannesinin evinden gelin çıktı boşandı babannesinin evine döndü o yüzden ipini ucunu bırakmak doğru değil nasıl olsa bişey olmaz diye yaklasmamak lazım meseleye
 
Büyün konuyu okuyunca fikrim değişti sizin hakkınızda. Önce naif zannettim ama bence kötü bir annesiniz. Bu konuda ne siz ne de babaanne önemli olmalı. Önemli olan kızınız ve kızınız ile olan ilişkiniz. Siz hiçbirine sahip çıkmıyorsunuz. Kv ile aranız bozulmadan nasıl çözülecek diyorsunuz da pat pat söylemeden olmaz. Yazık evlatlarınıza. He bacım he, çok iyi niyetli kv niz. O da kendi ndi duygusal tatmini için torununu bile hiçe sayan bir kendini bilmez
 
Ay o konuya yorum bile yapmadım. Kadın gayet haklı olarak rahatsızdı ama cocuguna bakılıyor diye kadinin g.tunu yalaması lazımdı tabii ki. Yahu hangi anne eve geldiginde cocugun seni hic ozlemedi densin ister yani. Çocuğuna baktırıyor bile olsa bir şeyin sınırı vardır. Tamamen kadinin itici yazım tarzına göre geliyor yorumlar. Gerçekten tam olarak ayni konu ama farklı cevaplar geliyor.
İlk yorum nasılsa devamı büyük oranda öyle geliyor. Herkes aynı yorumu yapınca acaba bende mi problem var oluyor insan. Burada istikamet o kadar ters yöndeki yazmadan önce gidip diğer konuyu tekrar okudum yanlış mı hatırlıyorum başka bir detay mı vardı konu sahibine yüklenmek için diye.
Tek fark kadının içtenlikle 'tahammül edemiyorum' diyerek giriş yapması.
 
Siz nasıl bir sınır koydunuz
Açıkçası ben o dönem hiçbir şey yapmadım. Çünkü sevgi duygusu mücadele etmek kolay bir şey değil. Karşı tarafta koşulsuz sevgi varken, bende tek görünen kural ve durmadan ev içinde mücadele eden bir anne.

Sonra büyüdükçe kendisi tamamen bana döndü. O tarafı da çok seviyor hala ama gittiği zaman kalmak bile istemiyor bana koşuyor. Kendiliğinden oldu yani ama annenin yerini hiç ama hiç kimse alamaz. Ve alamıyor da zaten.
 
Back
X