• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Kronik Konstipasyon (Kabızlık) Diyeti

Beyazbeyda

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
11 Şubat 2026
Mesajlar
3
Emoji Skoru
3
Puanlar
1
Yaş
24
Hanımlar selamlar, 24 yaşındayım ve kronik konstipasyon hastasıyım. Aranızda bu problemi yaşayan varsa halimden anlayacaktır cidden çok kötü bir şey düşmanımın başına gelsin istemem, bebeklikten beri var bu sıkıntı annem bana bebekken organik müshil içirirmiş veya fitil kullanmak zorunda kalırmış o derece. İnternette konuyla ilgili araştırma yaptım doktorlarla görüştüm ve şu anda bu diyet listesini uyguluyorum. Kendimce düzenledim öğle yemeğinde ana öğün yemiyorum çorba+ salata+ ekmek/ makarna+ meyve şeklinde yapıyorum çünkü öğlenleri midem ana yemek kaldırmıyor. Akşam yemeklerinde de haftada 2 gün et 5 gün sebze/ kurubaklagil şeklinde dönüşümlü yapıyorum ve inanın faydasını gördüm, günde 1-2 kez tuvalete çıkmaya başladım ki bu benim için çok büyük bir nimet 3 günde 1 tuvalete çıkan birisi olarak. Bu listeye ek olarak çay/ kahve tüketimini azalttım, sabahları erken kalkmaya akşamları erken yatmaya başladım ve cidden bunların da diyete faydası var, özellikle sabahları acıkana kadar sofraya oturmamak gerekiyor yataktan kalktıktan en az yarım saat 1 saat sonra kahvaltı yapıyorum ki vücudum bir uyansın kendine gelsin, sizden de bu sıkıntıyı yaşayan varsa bu örnek listeye uyabilir (tabi doktorla görüşmesi daha doğru) Allah şifa versin, bu sıkıntıdan kurtulma dileği ile :KK200:
konstipasyon diyeti.webp
 
Selam , evet ben de tembel bagirsak sorunlusuyum, 3 hafta once de rahim amelyati olunca iyice degisiklige gittim, paylasiminiz icin kendi adima tesekkur ederim , bende ise yarayan tarifimi paylasmak istedim.
Genel olarak bilinen:) ama biseye benzemez diye yapilmayan tarif incir yada kayisi uyutmasi
2.5 kupa bardak sütü iliktan bir tik sicak olacak sekilde isitip , 8 kayisi 4 incir 10 adet de cevizi rondadan gecirip iclerine sutude ekleyip karistirdiktan sonra uzerini streç filmle kapatip 2.5 /3 saat kadar kendi halinda oda sicakliginda bekletiyorum , sonra uzerine biraz açip buzdolabina koyuyorum soguyunca harika oluyor .Gayet tatli icine bazen limon da rendeliyorum , bu tarifle 4 kase cikiyor ben de bagirsak olayimi cozdu hem de abbur cuburdan uzak tuttu beni.
Bana tambugday yada kepekli ekmek asla yaramiyor , sadece çavdar ekmeği o da paketli marketlerde satilani aliyorum.
 
Selam , evet ben de tembel bagirsak sorunlusuyum, 3 hafta once de rahim amelyati olunca iyice degisiklige gittim, paylasiminiz icin kendi adima tesekkur ederim , bende ise yarayan tarifimi paylasmak istedim.
Genel olarak bilinen:) ama biseye benzemez diye yapilmayan tarif incir yada kayisi uyutmasi
2.5 kupa bardak sütü iliktan bir tik sicak olacak sekilde isitip , 8 kayisi 4 incir 10 adet de cevizi rondadan gecirip iclerine sutude ekleyip karistirdiktan sonra uzerini streç filmle kapatip 2.5 /3 saat kadar kendi halinda oda sicakliginda bekletiyorum , sonra uzerine biraz açip buzdolabina koyuyorum soguyunca harika oluyor .Gayet tatli icine bazen limon da rendeliyorum , bu tarifle 4 kase cikiyor ben de bagirsak olayimi cozdu hem de abbur cuburdan uzak tuttu beni.
Bana tambugday yada kepekli ekmek asla yaramiyor , sadece çavdar ekmeği o da paketli marketlerde satilani aliyorum.
Allah razı olsun bu tarifi ara öğün olarak deneyeceğim ben de inşallah, tabi normalde ara öğün pek doğru değil kabızlıkta bildiğim kadarıyla ama insan acıkıyor ne yapacaksın :KK76: Ben kendi adıma konuşayım benim asıl problemim yeterince beslenmemekmiş günde 1-2 öğün yediğim için kabız oluyormuşum günde 3 öğüne çıkarınca geçti diyebilirim ve unutmadan öğle ve akşam yemeklerinde çorbayı eksik etmiyorum dışkıyı yumuşatıyor vs vs
 
Hanımlar selamlar, 24 yaşındayım ve kronik konstipasyon hastasıyım. Aranızda bu problemi yaşayan varsa halimden anlayacaktır cidden çok kötü bir şey düşmanımın başına gelsin istemem, bebeklikten beri var bu sıkıntı annem bana bebekken organik müshil içirirmiş veya fitil kullanmak zorunda kalırmış o derece. İnternette konuyla ilgili araştırma yaptım doktorlarla görüştüm ve şu anda bu diyet listesini uyguluyorum. Kendimce düzenledim öğle yemeğinde ana öğün yemiyorum çorba+ salata+ ekmek/ makarna+ meyve şeklinde yapıyorum çünkü öğlenleri midem ana yemek kaldırmıyor. Akşam yemeklerinde de haftada 2 gün et 5 gün sebze/ kurubaklagil şeklinde dönüşümlü yapıyorum ve inanın faydasını gördüm, günde 1-2 kez tuvalete çıkmaya başladım ki bu benim için çok büyük bir nimet 3 günde 1 tuvalete çıkan birisi olarak. Bu listeye ek olarak çay/ kahve tüketimini azalttım, sabahları erken kalkmaya akşamları erken yatmaya başladım ve cidden bunların da diyete faydası var, özellikle sabahları acıkana kadar sofraya oturmamak gerekiyor yataktan kalktıktan en az yarım saat 1 saat sonra kahvaltı yapıyorum ki vücudum bir uyansın kendine gelsin, sizden de bu sıkıntıyı yaşayan varsa bu örnek listeye uyabilir (tabi doktorla görüşmesi daha doğru) Allah şifa versin, bu sıkıntıdan kurtulma dileği ile :KK200:
Eki Görüntüle 3706811
Benimde kalkınca erik,keten tohumu ve yoğurt ile açılış yapmam gerekiyor diyetisyenimin önerisi uygulayınca hem kilo vermeye hemde kabızlık önüne geçmeye iyi geliyor muz yasak çilek orman meyveleri kayısı şeftali elma armut mandalina portakal 1 porsiyon aran öğünlerde meyve suları kendin sıksan bile yasak paketli gıdalar yasak
 
Benimde kalkınca erik,keten tohumu ve yoğurt ile açılış yapmam gerekiyor diyetisyenimin önerisi uygulayınca hem kilo vermeye hemde kabızlık önüne geçmeye iyi geliyor muz yasak çilek orman meyveleri kayısı şeftali elma armut mandalina portakal 1 porsiyon aran öğünlerde meyve suları kendin sıksan bile yasak paketli gıdalar yasak
Marul bana super geliyor ama marulu sevmedigimden , evde zeytinyagiyla mayonez yaptim :)), her aksam yemeginde marul ceviz az mayonez ve dijon hardalli limonlu salatam eslikci , ve evet kabizlik bitince kilo sorunu yok oluyor.
Keten tohumunu uzun sure denemistim ben de de basarili olmustu.
 
Back
X