• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Menopoz ve Depresyon

tolciha

Kullanıcı üyeliğini pasifleştirmiştir.
Üyelik İptali
Kayıtlı Üye
Katılım
4 Mayıs 2026
Mesajlar
11
Emoji Skoru
9
Puanlar
1
Yaş
36
Merhaba arkadaşlar, dertleşmek istediğim için bu konuyu açıyorum sanırım paylaşmak, rahatlamak, destek görmek istiyorum. 1 yıldır hiç iyi hissetmiyorum kendimi, öncesi de var tabii. Ben kendimi bildim bileli hassas, kırılgan her şeyden çabuk etkilenen ve dünyası yıkılan biriyim. Bir kaç defa depresyon geçirdim en son doğum sonrası depresyonundan sonra asla iyi olamadım. Hep içimde bir şeyler eksikti, kronik olarak mutsuzdum yaşadığım hayattan keyif alamıyordum. Tam 10 yıl genel olarak bu şekilde yaşadım. Bu süreçte doktora tabi ki gittim antidepresan kullandım ama hep kısa süreli fayda sağladı. Bir ara kişisel gelişimle ilgilendim pozitif kalmaya çalıştım ama her seferinde başa döndüm. Bununla birlikte yaşamak ağır gelse de hayatımı ite kaka idame ettiriyordum. Ara ara kendimi iyi hissettiğim zamanlar oluyordu. Kendimi iyi hissediyor, kendimi seviyor, yaşamaktan keyif alıyor, o halsiz çökkün halim gidiyor enerjim geliyor ve ben tamam artık iyileştim buraya kadarmış bitti diye seviniyordum.

Bir süredir ağır depresyon atakları geçirmeye başladım. Hiç bu kadar kötü olmamıştım. Hareket edemiyorum, insan görmek istemiyorum, sese tahammül edemiyorum ve sürekli uyuyorum, hatta 24 saat kesintisiz uyuduğum oluyor. Kaybolmak istiyorum, içimde sebebini bilmediğim bir acı oluyor, inanılmaz acı çekiyorum. Keşke biri içimdeki acıyı çekip alabilse, kurtarsa beni.

7-8 ay önce menopozda olduğumu öğrendim. Geçirdiğim bir ameliyat en büyük sebebi maalesef, Ben endometriozis hastasıyım. Yıkıldım resmen hala kabullenebilmiş değilim, sanki eksiliyormuş gibi hissediyorum. Bu süreçte yaşadığım gece terlemeleri, ateş basmaları bir yana en çok psikolojik süreç yoruyor beni. Hormon tedavisi görmeye başladım. Ve ağır depresyon ataklarının menopoz sürecinde başladığını fark ettim.. Jinekoloğum psikiyatriste yönlendirdi. Uzunca bir kaç görüşmeden sonra bipolar tip 2 teşhisi aldım. Araştırmalarım sonucu genetik geçişli bir hastalıkmış, benim ailemde kimse de yok. Doktorla sürekli kontak halindeyiz, durumuma göre ilaçların dozunu değiştiriyoruz. Ama bu süreçte tamamen iyi hissettiğim 1-2 defadır.

Umudum tükendi sanki, öyle çok yoruldum ki ne kendime ne de çevremdekilere faydam var. Menopozla hayatım karardı. Bu menopozdan mı kaynaklanıyor yoksa menopoz var olan durumumu ortaya çıkardı. Bundan sonra hayatım hep böyle inişli çıkışlı mı olacak? Nasıl baş edeceğim bilmiyorum..

Sadece paylaşmak istedim.
 
Son düzenleme:
Bu menopozdan mı kaynaklanıyor yoksa menopoz var olan durumumu ortaya çıkardı.
Geçmiş olsun🙏
Menopoz kaynaklı olduğunu sanmam o zaman her menopoza girende depresyon ve başka psikolojik hastalıklar olurdu, menopoz zaten olanın ortaya çıkmasını tetiklemiş erkene çekmiştir.

3 yıldır menopozluyum psikolojime olumsuz bir etkisi olmadı, siz kırılgan biriymişsiniz menopoz öncesi de depresyona girmişsiniz, bu tümüyle sizinle alakalı bence.
 
Merhaba arkadaşlar, dertleşmek istediğim için bu konuyu açıyorum sanırım paylaşmak, rahatlamak, destek görmek istiyorum. 1 yıldır hiç iyi hissetmiyorum kendimi, öncesi de var tabii. Ben kendimi bildim bileli hassas, kırılgan her şeyden çabuk etkilenen ve dünyası yıkılan biriyim. Bir kaç defa depresyon geçirdim en son doğum sonrası depresyonundan sonra asla iyi olamadım. Hep içimde bir şeyler eksikti, kronik olarak mutsuzdum yaşadığım hayattan keyif alamıyordum. Tam 10 yıl genel olarak bu şekilde yaşadım. Bu süreçte doktora tabi ki gittim antidepresan kullandım ama hep kısa süreli fayda sağladı. Bir ara kişisel gelişimle ilgilendim pozitif kalmaya çalıştım ama her seferinde başa döndüm. Bununla birlikte yaşamak ağır gelse de hayatımı ite kaka idame ettiriyordum. Ara ara kendimi iyi hissettiğim zamanlar oluyordu. Kendimi iyi hissediyor, kendimi seviyor, yaşamaktan keyif alıyor, o halsiz çökkün halim gidiyor enerjim geliyor ve ben tamam artık iyileştim buraya kadarmış bitti diye seviniyordum.

Bir süredir ağır depresyon atakları geçirmeye başladım. Hiç bu kadar kötü olmamıştım. Hareket edemiyorum, insan görmek istemiyorum, sese tahammül edemiyorum ve sürekli uyuyorum, hatta 24 saat kesintisiz uyuduğum oluyor. Kaybolmak istiyorum, içimde sebebini bilmediğim bir acı oluyor, inanılmaz acı çekiyorum. Keşke biri içimdeki acıyı çekip alabilse, kurtarsa beni.

7-8 ay önce menopozda olduğumu öğrendim. Geçirdiğim bir ameliyat en büyük sebebi maalesef, Ben endometriozis hastasıyım. Yıkıldım resmen hala kabullenebilmiş değilim, sanki eksiliyormuş gibi hissediyorum. Bu süreçte yaşadığım gece terlemeleri, ateş basmaları bir yana en çok psikolojik süreç yoruyor beni. Hormon tedavisi görmeye başladım. Ve ağır depresyon ataklarının menopoz sürecinde başladığını fark ettim.. Jinekoloğum psikiyatriste yönlendirdi. Uzunca bir kaç görüşmeden sonra bipolar tip 2 teşhisi aldım. Araştırmalarım sonucu genetik geçişli bir hastalıkmış, benim ailemde kimse de yok. Doktorla sürekli kontak halindeyiz, durumuma göre ilaçların dozunu değiştiriyoruz. Ama bu süreçte tamamen iyi hissettiğim 1-2 defadır.

Umudum tükendi sanki, öyle çok yoruldum ki ne kendime ne de çevremdekilere faydam var. Menopozla hayatım karardı. Bu menopozdan mı kaynaklanıyor yoksa menopoz var olan durumumu ortaya çıkardı. Bundan sonra hayatım hep böyle inişli çıkışlı mı olacak? Nasıl baş edeceğim bilmiyorum..

Sadece paylaşmak istedim.
Merhaba .menapozla birlikte depresyon olabiliyor.dr Yunus ucarci diye biri var.bende videolarıni izledim.progesteron testesteron ve östrojen dengesizligide yapabiliyor diyor videolarında.evet bazı insanlar yumuşak geçiş yapabiliyor.ama bazılarında zorlanti olabiliyor.benim annemde ameliyat sonrası menapoza geçti.ve çok zorlandı .bende o zman bilmiyodum.hic umudunuzu kaybetmeyin.bende dün çok ağır atak geçirdim.su an ise iyi dayandım ve şu an daha iyiyim.yine durmuyo beyin yarın napcam ben☺️beden bı bütün ve hormonlar kadınları çok etkiliyo.gecmis olsun .Allah hepimize kolaylıkla acil şifalar versin
 
Geçmiş olsun🙏
Menopoz kaynaklı olduğunu sanmam o zaman her menopoza girende depresyon ve başka psikolojik hastalıklar olurdu, menopoz zaten olanın ortaya çıkmasını tetiklemiş erkene çekmiştir.

3 yıldır menopozluyum psikolojime olumsuz bir etkisi olmadı, siz kırılgan biriymişsiniz menopoz öncesi de depresyona girmişsiniz, bu tümüyle sizinle alakalı bence.

Çok teşekkür ederim. Doktorumda aynı şeyi söyledi, menopoz tabloyu ağırlaştırmış. Sizin de dediğiniz gibi her menopoza giren ağır geçirmiyor ailemde hiç bir belirtisini yaşamayanlar var annem dahil, fizyolojik belirtilerine zaten okeyim, psikolojik olarak elbet zorlar ama bu kadar zorlayacağını bende düşünmüyordum açıkçası.
 
Merhaba .menapozla birlikte depresyon olabiliyor.dr Yunus ucarci diye biri var.bende videolarıni izledim.progesteron testesteron ve östrojen dengesizligide yapabiliyor diyor videolarında.evet bazı insanlar yumuşak geçiş yapabiliyor.ama bazılarında zorlanti olabiliyor.benim annemde ameliyat sonrası menapoza geçti.ve çok zorlandı .bende o zman bilmiyodum.hic umudunuzu kaybetmeyin.bende dün çok ağır atak geçirdim.su an ise iyi dayandım ve şu an daha iyiyim.yine durmuyo beyin yarın napcam ben☺️beden bı bütün ve hormonlar kadınları çok etkiliyo.gecmis olsun .Allah hepimize kolaylıkla acil şifalar versin

Amin, çok teşekkür ederim. O doktoru biliyorum dinliyorum bende, kendimde doktora gidiyorum hormonlardan ise şuan hormon tedavisi görüyorum şimdiye kadar baya düzelmem lazımdı. Banu Çiftçi var doktor 34 yaşında ani menopoza girmiş onu da dinliyorum mesela, eksik olan hormonları alınca tüm belirtiler kayboluyormuş.
 
Ne zaman basladiniz hormon tedavisine
2 ay oluyor, fizyolojik belirtiler geçti. Ateş basması, gece terlemesi, odaklanamama şimdiye kadar eğer sadece hormonsa sebep iyileşmem gerekiyordu. Ki benim kadar ağır semptomlar yaşayan da yok. Ailemde annem dahil, teyzelerim hiç kimse hiç bir belirtisini yaşamadı. Tamam ben eskiden de genel olarak zaten mutsuz, isteksiz yaşayan bir insandım ama hayatımı bir şekilde sürdürüyordum. Şimdi ara ara iyi oluyorum o süreç o kadar iyi geliyor ki benden mutlusu yok gibi, planlar programlar, sosyal medya da hesap açıp büyütmeye karar veriyorum mesela, ama 2 hafta sonra her şey bitiyor.
 
2 ay oluyor, fizyolojik belirtiler geçti. Ateş basması, gece terlemesi, odaklanamama şimdiye kadar eğer sadece hormonsa sebep iyileşmem gerekiyordu. Ki benim kadar ağır semptomlar yaşayan da yok. Ailemde annem dahil, teyzelerim hiç kimse hiç bir belirtisini yaşamadı. Tamam ben eskiden de genel olarak zaten mutsuz, isteksiz yaşayan bir insandım ama hayatımı bir şekilde sürdürüyordum. Şimdi ara ara iyi oluyorum o süreç o kadar iyi geliyor ki benden mutlusu yok gibi, planlar programlar, sosyal medya da hesap açıp büyütmeye karar veriyorum mesela, ama 2 hafta sonra her şey bitiyor.
Belkide perimenapozdan dolayı oyleydiniz.bilmiyoruzki heran hormonlarin testi altında değiliz ki☺️
 
Belkide perimenapozdan dolayı oyleydiniz.bilmiyoruzki heran hormonlarin testi altında değiliz ki☺️

Öyleydiniz değil, hala öyleyim maalesef. Perimenopoz zaten ağırlaştırmış öncesinde daha kaldırabilir yaşayabilir durumdaydım. Hormon tedavisiyle menopoz zaten geçmiyor sadece menopoz sıkıntılarını hafifletip ilerleyen dönemlerde kas, kemik erimesi, kalp damar hastalıklarından koruyor. Menopoza 45-50 yaşında girmiş biri ile daha erken yaşta girenlerin bahsettiğim hastalıklara yakalanma riskini erkene çekiyor. Semptomları evet herkes yaşamayabilir ya da daha hafif yaşar o yapıyla alakalı. Evet her an hormon testleri altında değiliz ama yaşadığınız belirtiler hangi aşamada olduğunuzu söylüyor maalesef, bir de zaten hangi aşamada olduğunuza göre hormon veriliyor. Kan tahlilleriyle de süreç takip ediliyor.
 
Son düzenleme:
Çok teşekkür ederim. Doktorumda aynı şeyi söyledi, menopoz tabloyu ağırlaştırmış. Sizin de dediğiniz gibi her menopoza giren ağır geçirmiyor ailemde hiç bir belirtisini yaşamayanlar var annem dahil, fizyolojik belirtilerine zaten okeyim, psikolojik olarak elbet zorlar ama bu kadar zorlayacağını bende düşünmüyordum açıkçası.
Muhtemelen inişli çıkışlı ruh haliniz menopoza girince daha da derinleşti, bipolar tanısı almışsınız bunun da etkisi olduğunu düşünüyorum, ki muhtemelen öncesinde de bipolardınız ama lohusalık depresyonuna veya hayatınızda zorlandığınız noktalar olduysa onların etkisiyle majör depresyona girdiğiniz düşünülmüş olabilir 🤷‍♀️

Zaten tedavi görüyorsunuz tıbbi olarak uzmanların üzerine laf söylemek bize düşmez ama ilaç tedavisi yanında bilişsel davranış terapisi de alıyor musunuz? İmkanlar dahilindeyse davranış terapisi de almalısınız bence, ayrıca sizin için zorlayıcı olacaktır lakin eğer kendinizi tümüyle eve kapattıysanız ufak ufak evden çıkmanızı öneririm, sürekli evde olup kendinizi uykuya vermeniz hayatla bağınızı daha çok koparıyor, ruh hali sağlıklı insanların dahi kendini eve kapatması bir yerden sonra kronik mutsuzluğa depresif bir ruh haline sebep oluyor bana göre.

Mesela müzik dinlemeyi sever misiniz? Kulaklık takıp müzik eşliğinde küçük küçük yürüyüşler yapın açık havada, başlarda hiç içinizden gelmeyecektir fakat kendinizi zorlar bir yürüyüş rutini oluşturursanız ruh halinize iyi geleceğini düşünüyorum.
İçinde bulunduğunuz bu derin mutsuzluğu çevrenizle ne kadar paylaşabiliyorsunuz? Duygularınızı rahatça anlatabiliyor musunuz? İyi kötü tuhaf aykırı da olsa aklınızdan geçen her şeyi her duyguyu kağıda dökün, günlük tutabilirsiniz bazen anlaşılamamak da sıkıştırır ya da garip bulunmak, yadırganmak.

Geçmiş olsun 🙏
 
Muhtemelen inişli çıkışlı ruh haliniz menopoza girince daha da derinleşti, bipolar tanısı almışsınız bunun da etkisi olduğunu düşünüyorum, ki muhtemelen öncesinde de bipolardınız ama lohusalık depresyonuna veya hayatınızda zorlandığınız noktalar olduysa onların etkisiyle majör depresyona girdiğiniz düşünülmüş olabilir 🤷‍♀️

Zaten tedavi görüyorsunuz tıbbi olarak uzmanların üzerine laf söylemek bize düşmez ama ilaç tedavisi yanında bilişsel davranış terapisi de alıyor musunuz? İmkanlar dahilindeyse davranış terapisi de almalısınız bence, ayrıca sizin için zorlayıcı olacaktır lakin eğer kendinizi tümüyle eve kapattıysanız ufak ufak evden çıkmanızı öneririm, sürekli evde olup kendinizi uykuya vermeniz hayatla bağınızı daha çok koparıyor, ruh hali sağlıklı insanların dahi kendini eve kapatması bir yerden sonra kronik mutsuzluğa depresif bir ruh haline sebep oluyor bana göre.

Mesela müzik dinlemeyi sever misiniz? Kulaklık takıp müzik eşliğinde küçük küçük yürüyüşler yapın açık havada, başlarda hiç içinizden gelmeyecektir fakat kendinizi zorlar bir yürüyüş rutini oluşturursanız ruh halinize iyi geleceğini düşünüyorum.
İçinde bulunduğunuz bu derin mutsuzluğu çevrenizle ne kadar paylaşabiliyorsunuz? Duygularınızı rahatça anlatabiliyor musunuz? İyi kötü tuhaf aykırı da olsa aklınızdan geçen her şeyi her duyguyu kağıda dökün, günlük tutabilirsiniz bazen anlaşılamamak da sıkıştırır ya da garip bulunmak, yadırganmak.

Geçmiş olsun 🙏


Çok teşekkür ederim ne kadar güzel yazmışsınız. Lise de ağır bir depresyon geçirdim, ilki buydu. Sonrasında lohusa depresyonu geçirdim o da 2-3 yıl sürdü. Majör depresyon geçirdim ve ondan sonra zaten hiç tamamen iyi olamadım. Terapi almıyorum maalesef, iyi bir doktora gidiyorum devlet hastanelerinde malum sürekli aynı doktora muayene olamıyorsunuz. Bu epey zorluyor beni, o dönemlerde evden çıkamıyorum, eşim resmen sürüklüyor beni. Eşim getirip götürüyor. Enerjim sıfır, ayağa kalkamıyorum sürekli yatıyorum ve sürekli uyuyorum, şuan ilaç kullanıyorum. Menopoz sürecini sadece ben mi bu kadar ağır geçiriyorum.
 
Çok teşekkür ederim ne kadar güzel yazmışsınız. Lise de ağır bir depresyon geçirdim, ilki buydu. Sonrasında lohusa depresyonu geçirdim o da 2-3 yıl sürdü. Majör depresyon geçirdim ve ondan sonra zaten hiç tamamen iyi olamadım. Terapi almıyorum maalesef, iyi bir doktora gidiyorum devlet hastanelerinde malum sürekli aynı doktora muayene olamıyorsunuz. Bu epey zorluyor beni, o dönemlerde evden çıkamıyorum, eşim resmen sürüklüyor beni. Eşim getirip götürüyor. Enerjim sıfır, ayağa kalkamıyorum sürekli yatıyorum ve sürekli uyuyorum, şuan ilaç kullanıyorum. Menopoz sürecini sadece ben mi bu kadar ağır geçiriyorum.
Sizin gibi öncesinde depresyon hikayesi olan kadınlarda belki menopozu psikolojik olarak bu kadar ağır geçiriyordur ama menopoz tek başına psikolojiyi alt üst eden bir şey değil.
Yaşınız kaç bilmiyorum, ben 54 yaşındayım 51 yaşında menopoza girdim, psikolojimi hiç etkilemedi belki etkilenmeme sebebim zaten enerjisi yüksek birisi olmam geçmişte hiç depresyona girmemiş olmamdır, belki ortalama 25 yıldır düzenli yaptığım yürüyüşler menopozun fiziksel ve ruhsal sıkıntılarını bertaraf etmeme yardımcı oldu🤷‍♀️

Doktorunuzun söyledikleri dışına çıkarak ukalalık yaparak önerilerde bulunmak da istemiyorum ama hayatınıza bazı rutinler katmanızın yararı olabileceğini de düşünüyorum şahsen.
Bir anda çok büyük adımlar atmanız beklenemez ama minik adımlarla hayatınızı geri almanızı tavsiye ederim, yakın mesafe yürüyüşlerle başlayabilirsiniz, bugün 15 adım 1 hafta sonra 30 adım gibi, yatkınlığınız olsun olmasın yazın çizin ruhunuzu yazarak veya resmederek yansıtın, belki biraz müzik, yataktan kaldıramadığınız bedeninizi zorlansanız da kaldırın, belki uyanınca bir duş, hafif bir kahvaltı, evinizin konumu müsait mi yakınlarda doğanın sesini dinleyebileceğiniz bir yerler var mı? Direkt kalabalık ortamlara değil de kendi iç sesinizden sizi koparacak kuş seslerinin olduğu, rüzgarın bile sesini duyacağınız, çiçek kokularının birbirine karıştığı yerlere gidin.

Belki sessiz bir su kenarı veya mis gibi deniz kokusunu içinize çekecek bir yer.
Doğanın iyileştirici bir yanı olduğuna inanırım, maddi imkanlar elveriyorsa mümkünse belki birkaç günlük doğada bir tatil, bazen evden 2-3 günlüğüne uzaklaşmak bile iyi geliyor.
 
Öyleydiniz değil, hala öyleyim maalesef. Perimenopoz zaten ağırlaştırmış öncesinde daha kaldırabilir yaşayabilir durumdaydım. Hormon tedavisiyle menopoz zaten geçmiyor sadece menopoz sıkıntılarını hafifletip ilerleyen dönemlerde kas, kemik erimesi, kalp damar hastalıklarından koruyor. Menopoza 45-50 yaşında girmiş biri ile daha erken yaşta girenlerin bahsettiğim hastalıklara yakalanma riskini erkene çekiyor. Semptomları evet herkes yaşamayabilir ya da daha hafif yaşar o yapıyla alakalı. Evet her an hormon testleri altında değiliz ama yaşadığınız belirtiler hangi aşamada olduğunuzu söylüyor maalesef, bir de zaten hangi aşamada olduğunuza göre hormon veriliyor. Kan tahlilleriyle de süreç takip ediliyor.
Anladım peki bu hormon tedavisinde östrojen ve testesteron hangisi verildi size.krem seklindemi aldıniz.yasiniz kaç çocuk varmı.depreayon öncesi calisiyormuydunuZ
 
Sizin gibi öncesinde depresyon hikayesi olan kadınlarda belki menopozu psikolojik olarak bu kadar ağır geçiriyordur ama menopoz tek başına psikolojiyi alt üst eden bir şey değil.
Yaşınız kaç bilmiyorum, ben 54 yaşındayım 51 yaşında menopoza girdim, psikolojimi hiç etkilemedi belki etkilenmeme sebebim zaten enerjisi yüksek birisi olmam geçmişte hiç depresyona girmemiş olmamdır, belki ortalama 25 yıldır düzenli yaptığım yürüyüşler menopozun fiziksel ve ruhsal sıkıntılarını bertaraf etmeme yardımcı oldu🤷‍♀️

Doktorunuzun söyledikleri dışına çıkarak ukalalık yaparak önerilerde bulunmak da istemiyorum ama hayatınıza bazı rutinler katmanızın yararı olabileceğini de düşünüyorum şahsen.
Bir anda çok büyük adımlar atmanız beklenemez ama minik adımlarla hayatınızı geri almanızı tavsiye ederim, yakın mesafe yürüyüşlerle başlayabilirsiniz, bugün 15 adım 1 hafta sonra 30 adım gibi, yatkınlığınız olsun olmasın yazın çizin ruhunuzu yazarak veya resmederek yansıtın, belki biraz müzik, yataktan kaldıramadığınız bedeninizi zorlansanız da kaldırın, belki uyanınca bir duş, hafif bir kahvaltı, evinizin konumu müsait mi yakınlarda doğanın sesini dinleyebileceğiniz bir yerler var mı? Direkt kalabalık ortamlara değil de kendi iç sesinizden sizi koparacak kuş seslerinin olduğu, rüzgarın bile sesini duyacağınız, çiçek kokularının birbirine karıştığı yerlere gidin.

Belki sessiz bir su kenarı veya mis gibi deniz kokusunu içinize çekecek bir yer.
Doğanın iyileştirici bir yanı olduğuna inanırım, maddi imkanlar elveriyorsa mümkünse belki birkaç günlük doğada bir tatil, bazen evden 2-3 günlüğüne uzaklaşmak bile iyi geliyor.

Mutlaka deneyecceğim, inşallah faydası olur. Çok teşekkür ederim.
 
Mutlaka deneyecceğim, inşallah faydası olur. Çok teşekkür ederim.
Rica ederim, ilaçlarınızı doktorunuzun söylediği şekilde almaya devam edin, maddi imkanlar dahilinde mümkünse bilişsel terapi de almaya çalışın, belki verdiğim tavsiyelerin ilk zamanlar çok büyük etkisi olmayacaktır ama rutinlere zorlansanız da devam ederseniz işe yarayacağını umuyorum🙏

Eşiniz çocuğunuz Allah sağlıklı ömürler versin onlar da çok değerli ve önemli ama iyileşmek kendinizi daha iyi hissedebilmek için önce kendinizi değerli ve önemli görmelisiniz, tıp biliminin iyileşmemize katkıları yadsınamaz ama biraz da bizim çaba göstermemiz gerekiyor, en azından deneyin olur mu😌


Kendinizi sevin ☺️

İyi günler dilerim 🙏
 
Anladım peki bu hormon tedavisinde östrojen ve testesteron hangisi verildi size.krem seklindemi aldıniz.yasiniz kaç çocuk varmı.depreayon öncesi calisiyormuydunuZ

Östrojen jel şeklinde verildi. Birde progestan kullanıyorum. 36 yaşındayım, 1 tane çocuğum var. Çalışıyorum zaten ben ama daha önce çok işten çıktığım oldu, bu durum ataklar şeklinde oluyor. Yani her zaman bu kadar kötü olmuyorum günlük hayatımı sürdürebiliyorum. Doktorum depresyon düz bir çizgi, inişler çıkışlar olmaz demişti.
 
Rica ederim, ilaçlarınızı doktorunuzun söylediği şekilde almaya devam edin, maddi imkanlar dahilinde mümkünse bilişsel terapi de almaya çalışın, belki verdiğim tavsiyelerin ilk zamanlar çok büyük etkisi olmayacaktır ama rutinlere devam eder zorlansanız da devam ederseniz işe yarayacağını umuyorum🙏

Eşiniz çocuğunuz Allah sağlıklı ömürler versin onlar da çok değerli ve önemli ama iyileşmek kendinizi daha iyi hissedebilmek için önce kendinizi değerli ve önemli görmelisiniz, tıp biliminin iyileşmemize katkıları yadsınamaz ama biraz da bizim çaba göstermemiz gerekiyor, en azından deneyin olur mu😌


Kendinizi sevin ☺️

İyi günler dilerim 🙏
Çok haklısınız ilaçlarımı düzenli içiyorum oğluma üzülüyorum açıkçası hiç onunla doğru düzgün ilgilenemedim. Antidepresan çok kullandım ama hep kısa süreli fayda sağladı. Genelde yalnız takılan depresif mutsuz bir annesi oldu.
 
Çok haklısınız ilaçlarımı düzenli içiyorum oğluma üzülüyorum açıkçası hiç onunla doğru düzgün ilgilenemedim. Antidepresan çok kullandım ama hep kısa süreli fayda sağladı. Genelde yalnız takılan depresif mutsuz bir annesi oldu.

kendinizi motive edecek bir hedef belirlemek belki faydalı olur, mesela hayalleriniz yok mu? Küçük basit hemen ulaşabileceğiniz hayallerinizden başlayın, misal tümüyle örnek olsun diye yazıyorum, oğlunuzla yakındaki bir yerde yarım saat bile olsa baş başa vakit geçirmek gibi veya mini bir sohbet gibi.

Bugün kendinizi çok iyi hissediyor olsanız neler yapmak isterdiniz mesela? Hayatla ilgili beklentileriniz hedefleriniz hayalleriniz ?

Dediğim gibi küçük adımlarla başlayın her şeye, hem adımların büyüklüğünden gözünüz korkmaz hem de ulaşamazsanız hayal kırıklığı ruhunuzu incitmez.
 
Östrojen jel şeklinde verildi. Birde progestan kullanıyorum. 36 yaşındayım, 1 tane çocuğum var. Çalışıyorum zaten ben ama daha önce çok işten çıktığım oldu, bu durum ataklar şeklinde oluyor. Yani her zaman bu kadar kötü olmuyorum günlük hayatımı sürdürebiliyorum. Doktorum depresyon düz bir çizgi, inişler çıkışlar olmaz demişti.
Çalışmanıza sevindim masaallah.daha iyi olucaksiniz eminim
 
Merhaba arkadaşlar, dertleşmek istediğim için bu konuyu açıyorum sanırım paylaşmak, rahatlamak, destek görmek istiyorum. 1 yıldır hiç iyi hissetmiyorum kendimi, öncesi de var tabii. Ben kendimi bildim bileli hassas, kırılgan her şeyden çabuk etkilenen ve dünyası yıkılan biriyim. Bir kaç defa depresyon geçirdim en son doğum sonrası depresyonundan sonra asla iyi olamadım. Hep içimde bir şeyler eksikti, kronik olarak mutsuzdum yaşadığım hayattan keyif alamıyordum. Tam 10 yıl genel olarak bu şekilde yaşadım. Bu süreçte doktora tabi ki gittim antidepresan kullandım ama hep kısa süreli fayda sağladı. Bir ara kişisel gelişimle ilgilendim pozitif kalmaya çalıştım ama her seferinde başa döndüm. Bununla birlikte yaşamak ağır gelse de hayatımı ite kaka idame ettiriyordum. Ara ara kendimi iyi hissettiğim zamanlar oluyordu. Kendimi iyi hissediyor, kendimi seviyor, yaşamaktan keyif alıyor, o halsiz çökkün halim gidiyor enerjim geliyor ve ben tamam artık iyileştim buraya kadarmış bitti diye seviniyordum.

Bir süredir ağır depresyon atakları geçirmeye başladım. Hiç bu kadar kötü olmamıştım. Hareket edemiyorum, insan görmek istemiyorum, sese tahammül edemiyorum ve sürekli uyuyorum, hatta 24 saat kesintisiz uyuduğum oluyor. Kaybolmak istiyorum, içimde sebebini bilmediğim bir acı oluyor, inanılmaz acı çekiyorum. Keşke biri içimdeki acıyı çekip alabilse, kurtarsa beni.

7-8 ay önce menopozda olduğumu öğrendim. Geçirdiğim bir ameliyat en büyük sebebi maalesef, Ben endometriozis hastasıyım. Yıkıldım resmen hala kabullenebilmiş değilim, sanki eksiliyormuş gibi hissediyorum. Bu süreçte yaşadığım gece terlemeleri, ateş basmaları bir yana en çok psikolojik süreç yoruyor beni. Hormon tedavisi görmeye başladım. Ve ağır depresyon ataklarının menopoz sürecinde başladığını fark ettim.. Jinekoloğum psikiyatriste yönlendirdi. Uzunca bir kaç görüşmeden sonra bipolar tip 2 teşhisi aldım. Araştırmalarım sonucu genetik geçişli bir hastalıkmış, benim ailemde kimse de yok. Doktorla sürekli kontak halindeyiz, durumuma göre ilaçların dozunu değiştiriyoruz. Ama bu süreçte tamamen iyi hissettiğim 1-2 defadır.

Umudum tükendi sanki, öyle çok yoruldum ki ne kendime ne de çevremdekilere faydam var. Menopozla hayatım karardı. Bu menopozdan mı kaynaklanıyor yoksa menopoz var olan durumumu ortaya çıkardı. Bundan sonra hayatım hep böyle inişli çıkışlı mı olacak? Nasıl baş edeceğim bilmiyorum..

Sadece paylaşmak istedim.
geçmiş olsun. bunu en iyi doktorlar bilir. inşallah en yakın zamanda iyi olursunuz şifa bulursunuz. sizinle empati yaptım. annemin menapoza girme yaşına beş yılım var. endişeleniyorum. anne belirleyici oluyormuş jinekoloğum söylemişti. kırklı yaşların ortalarındayım. Allah'ın izniyle hepimiz iyi olalım inşallah.
 
Back
X