• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

mounjaro kullananlar

merhabaa :) öncelikle tesekkür ederimm aslinda degerler konusunda cok kötü ve bastan savma yeme sürecim varmis gibi gözüküyor olabilir ama buraya genelde yanlislarimdan bahsedip baskalarinin yapmamasi adina not düstügümden onlari görüyorsunuz. esim endokrin veya dahiliye uzmanı olmasa da doktor ve sagligima takıntılı biri ben de bu sıkı yönetimden sıkılıp bir de normal düzeyden cıkmamak adına abur cubur vesaire gömdüm yani :) haha bi de yurt disina yeni tasindigimdan cok yeni tatlar deneme fırsatim oluyor ister istemez onun da etkileri var

bir de endiselerini cok iyi anliyorum ya ben de o endiselerden dolayı sık sık neredeyse her tavsiye istenen mesajda doktor görüsünü belirtiyorum kesinlikle haklısın

ama "bu kiloda işe yaramaz" bakis acin dogru degil, "metabolizmayi mahveder" vesaire de bilimsel degil. glp-1 ilaçlari istahi yine etkileyebilir, "asla söyle kullanılmaz" diyerek bi genelleme de yapmak dogru degil. evet o üye kilo nedeniyle baslamak istemis o ayrı. insülin direnci, diyabet, yeme problemi -ciddi olanlar-, diger hastalıklar etc bunlar da dağın görünmeyen yüzü. ben sürecin başında eşimin takibinde degildim ama o dozları belli aralıklarla aldigim dönemde takipli sekilde degistirdim endiselerin ve bilinclendirmek icin özellikle yanıt vermene cok mutlu oldum. senin gibi saglik calisanlarina cok ihtiyac var 💗
Bu kiloda işe yaramaz derken şunu kastettim 😊 Bu iğneler aslında diyabet ve obezite hastaları için geliştirilmiş ilaçlar. Evet, düşük kilolarda da kilo verdirir çünkü vücuttaki GLP hormonunu dışarıdan taklit edip iştahı baskılıyor ama düşük kiloda ve kontrolsüz kullanım ciddi sağlık sorunlarına yol açabiliyor.

Ben de kullandım; tiroid hastasıyım ve insülin direncim var. Yani kesinlikle karşı değilim 😊 Ama mekanizması tamamen yaşam ve beslenme düzenini değiştirmeye dayanıyor. İğne tek başına çözüm değil maalesef. Protein ağırlıklı beslenme, düzenli öğün ve bol su çok önemli.

Bir de iğne aralıklarını kafanıza göre değiştirmek gerçekten riskli. Metabolizmayı ciddi şekilde yorabiliyor. Sadece dikkat etmeniz için yazmak istedim 🙏 Umarım hedeflediğiniz kiloya sağlıklı şekilde ulaşırsınız. Ayrıca artık inanılmaz maliyetli olmuş 😅
 
Bu kiloda işe yaramaz derken şunu kastettim 😊 Bu iğneler aslında diyabet ve obezite hastaları için geliştirilmiş ilaçlar. Evet, düşük kilolarda da kilo verdirir çünkü vücuttaki GLP hormonunu dışarıdan taklit edip iştahı baskılıyor ama düşük kiloda ve kontrolsüz kullanım ciddi sağlık sorunlarına yol açabiliyor.

Ben de kullandım; tiroid hastasıyım ve insülin direncim var. Yani kesinlikle karşı değilim 😊 Ama mekanizması tamamen yaşam ve beslenme düzenini değiştirmeye dayanıyor. İğne tek başına çözüm değil maalesef. Protein ağırlıklı beslenme, düzenli öğün ve bol su çok önemli.

Bir de iğne aralıklarını kafanıza göre değiştirmek gerçekten riskli. Metabolizmayı ciddi şekilde yorabiliyor. Sadece dikkat etmeniz için yazmak istedim 🙏 Umarım hedeflediğiniz kiloya sağlıklı şekilde ulaşırsınız. Ayrıca artık inanılmaz maliyetli olmuş 😅

cidden maliyetli ögrenci olmana ragmen kullanmis olman da cok büyüt dert olmustur sana da bu ilac firmalari cok fena

su an 52 kiloyum, ilactan sonra esim hiiiic öyle olmasa da hhahaha sagliksiz bi sey yiyecek olsak da dozuna dikkat ediyorum. gec saatlerde bi seyler yiyeceksek kırk yılda bi milyon kez düsünüp uykumu bi seyler atistirmanin 3-4 saat sonrasına ayarliyorum gibi gibi dikkatlerim var hala tabii. ben iradesizliklerimden bahsetmisim gibi gözükebilir ama normal rutinimde de abur cuburdan zevk alan ve yiyen biri olarak kilo verme döneminde yememek bana dogru gelmedi cünkü sonrasında yiyecegim kesin olan o sey kilo verme aliskanligimda yoksa sürec bittiginde net geri kilo alirdim muhtemelen öyle düsünüyorum.

dedigin gibi mekanizmasi yaşam ve beslenme düzenini değiştirmeye bakıyor, kendi yeme düzenime entegre ederek artık cok daha kontrollü devam ediyorum bakalım. ilacı bırakalı cok oldu, son güncellememde bahsettigim salı-carsamba yaparım dedigim o son dozu yapmayıp cöpe attim. o zamandan beri kilo almayıp yaklasik 3 kilo daha vermemi bu duzene bağlıyorum :)

ama yine de yanımda iki kutu 5 mg var 🫠
baktım kilo aliyorum cok cok düsük dozda alirim diye düsünüyorum bu kalanlar biterse veya sktsi geçerse berberin alırım o elimin altında olacak. her ne kadar rutinim degisti desem de bazı dönemler gecmiste oldugu gibi ataklarim olur diye endiseleniyorum su ana kadar olmadi ama olursa diye buzdolabında duruyorlar :) umarım ihtiyac olmadan sktsi biter ✌🏾
 
Merhaba öncelikle tebrik ediyorum hedefinize ulaşmışsınız umarım korursunuz. Bir şey sormak istiyorum. Ben 2.5 ile başladım 3. Haftamdayım. İlk dozdan itibaren yan etki yok. Yemeklerden bulantı ve yiyememe durumu yok. Sürekli yapay tokluk hissi var. Protein ağırlıklı besleniyorum besin almak için.
Sizce 2. Ayımda 2.5 ile devam mı etsem 5mg dozuna mı geçsem?
Not: 67 ile başladım 62 yim şu an. Kilo verme azalsa da devam ediyor ilk hafta ödemle birlikte çok gitti. Ama doza alıştıkça durur mu kilo verme bilemiyorum.
 
Merhaba öncelikle tebrik ediyorum hedefinize ulaşmışsınız umarım korursunuz. Bir şey sormak istiyorum. Ben 2.5 ile başladım 3. Haftamdayım. İlk dozdan itibaren yan etki yok. Yemeklerden bulantı ve yiyememe durumu yok. Sürekli yapay tokluk hissi var. Protein ağırlıklı besleniyorum besin almak için.
Sizce 2. Ayımda 2.5 ile devam mı etsem 5mg dozuna mı geçsem?
Not: 67 ile başladım 62 yim şu an. Kilo verme azalsa da devam ediyor ilk hafta ödemle birlikte çok gitti. Ama doza alıştıkça durur mu kilo verme bilemiyorum.

selamm. çok teşekkür ederim koruma dönemi devam ediyor bir şekilde :)

bencesi yok bunun ya ben kendi sürecimi fikir olması için paylaştım iyi kötü bir şekilde istediğim kilolara ulaştım ama yavaş yavaş ulaştım onu gözden kaçırmamak gerek. ben doktor değilim sadece hızlı olması adına da çabalama bence. hızlı verirsen de başka sorunlarla karşılaşırsın ona gerek yok.
yan etki yaşamaman müthiş mide bulantısından çok bahsettim mi hatırlayamadım ama dozu yaptığım tarihlerde ara ara yaşamıştım. insandan insana da değişen bir durum bu yaşamamış olman da etki göstermediğini göstermez. 5 kg vermişsin 3 haftada bu gayet iyi bir sonuç. ilk haftadaki hızlı düşüşün bir kısmı ödem olsa da sonrasında da vermeye devam etmişsin. doza alıştıkça kilo verme hızı oldukça yavaşlayabiliyor ama tamamen duracak diye bir durum yok. yapay tokluk olduğunu bahsediyorsun demek ki etkisi var. açıkçası değerlerine baktırıp bir doktor tavsiyesi almanda fayda var. ben sonrasında kilom çok olmadığı için 5mga geçtiğim için pişman oldum çünkü ilaç en nihayetinde ve obez kategorisindeki insanlar bu mgları daha kolay görüyorken benim kullanmış olmam şu an bana absürt geliyor
 
selamm. çok teşekkür ederim koruma dönemi devam ediyor bir şekilde :)

bencesi yok bunun ya ben kendi sürecimi fikir olması için paylaştım iyi kötü bir şekilde istediğim kilolara ulaştım ama yavaş yavaş ulaştım onu gözden kaçırmamak gerek. ben doktor değilim sadece hızlı olması adına da çabalama bence. hızlı verirsen de başka sorunlarla karşılaşırsın ona gerek yok.
yan etki yaşamaman müthiş mide bulantısından çok bahsettim mi hatırlayamadım ama dozu yaptığım tarihlerde ara ara yaşamıştım. insandan insana da değişen bir durum bu yaşamamış olman da etki göstermediğini göstermez. 5 kg vermişsin 3 haftada bu gayet iyi bir sonuç. ilk haftadaki hızlı düşüşün bir kısmı ödem olsa da sonrasında da vermeye devam etmişsin. doza alıştıkça kilo verme hızı oldukça yavaşlayabiliyor ama tamamen duracak diye bir durum yok. yapay tokluk olduğunu bahsediyorsun demek ki etkisi var. açıkçası değerlerine baktırıp bir doktor tavsiyesi almanda fayda var. ben sonrasında kilom çok olmadığı için 5mga geçtiğim için pişman oldum çünkü ilaç en nihayetinde ve obez kategorisindeki insanlar bu mgları daha kolay görüyorken benim kullanmış olmam şu an bana absürt geliyor
Katılıyorum ben de hızlı gitsin diye uğraşmıyorum aksine yavaş ve kalıcı olması daha önemli. Acelem yok. Dediğin gibi aslında bizim kilolarda kullanılmaması lazım ama ben de insülin direnci ve pcos olunca aylarca diyet spor yapsam da 60 direncini kıramıyordum. İğne bu direnci kırar diye başladım açıkçası ve sürekli diyette olmaktan kendimi kısıtlayıp irademi zorlamaktan psikolojik olarak çok yorulmuştum. 2.5 ile devam etmeye karar verdim. Söylediğin doğru 2.5 bile bizim için absürtken 5 e çıkmaya gerek yok. İğneye başlamadan tahlil falan vermiştim iki ay dolunca tekrar baktırmak istiyorum
 
cidden maliyetli ögrenci olmana ragmen kullanmis olman da cok büyüt dert olmustur sana da bu ilac firmalari cok fena

su an 52 kiloyum, ilactan sonra esim hiiiic öyle olmasa da hhahaha sagliksiz bi sey yiyecek olsak da dozuna dikkat ediyorum. gec saatlerde bi seyler yiyeceksek kırk yılda bi milyon kez düsünüp uykumu bi seyler atistirmanin 3-4 saat sonrasına ayarliyorum gibi gibi dikkatlerim var hala tabii. ben iradesizliklerimden bahsetmisim gibi gözükebilir ama normal rutinimde de abur cuburdan zevk alan ve yiyen biri olarak kilo verme döneminde yememek bana dogru gelmedi cünkü sonrasında yiyecegim kesin olan o sey kilo verme aliskanligimda yoksa sürec bittiginde net geri kilo alirdim muhtemelen öyle düsünüyorum.

dedigin gibi mekanizmasi yaşam ve beslenme düzenini değiştirmeye bakıyor, kendi yeme düzenime entegre ederek artık cok daha kontrollü devam ediyorum bakalım. ilacı bırakalı cok oldu, son güncellememde bahsettigim salı-carsamba yaparım dedigim o son dozu yapmayıp cöpe attim. o zamandan beri kilo almayıp yaklasik 3 kilo daha vermemi bu duzene bağlıyorum :)

ama yine de yanımda iki kutu 5 mg var 🫠
baktım kilo aliyorum cok cok düsük dozda alirim diye düsünüyorum bu kalanlar biterse veya sktsi geçerse berberin alırım o elimin altında olacak. her ne kadar rutinim degisti desem de bazı dönemler gecmiste oldugu gibi ataklarim olur diye endiseleniyorum su ana kadar olmadi ama olursa diye buzdolabında duruyorlar :) umarım ihtiyac olmadan sktsi biter ✌🏾
selam iğne durumun nedir bitti mi berberin takviyesi aldınız mı , ben öğrenci olmama rağmen doktora gittim bana 1 ay daha iğne kullanmam lazım dedi ama cok kararsıızım , insülin direncinden dolayı ayrıca cok maliyetli :(
 
selam iğne durumun nedir bitti mi berberin takviyesi aldınız mı , ben öğrenci olmama rağmen doktora gittim bana 1 ay daha iğne kullanmam lazım dedi ama cok kararsıızım , insülin direncinden dolayı ayrıca cok maliyetli :(
sellamm

sktleri gecmedi hala ödldmfööd 2.5mg seklinde istahimin arttigi zamanlar nadiren hatirlatma yaparak bitiririm diye düsünüyordum su ana kadar bir kerr kullandım öyle

berberin de ne alacagimi bilmiyorum su an oldugum ülkede türkiyede bakmistim ama burada bakamadim bi arastirmak lazım
 
günaydınn

arkadaşlar tam 55.0kgyim şu an, son aylarda ciddi yavaşladı kilo vermem. bu ay da en az bi 4-5 vermem gerekiyor bana göre. biraz daha hareket edip yeme içmeme dikkat edeceğim artık :) dün regl olduğum için bu sabah ölçü gününü bugün yapayım bari dedim yarın da değişen bi sey olacagını sanmıyorum.

işin komik kısmı şu bu hafta ilk iki üç gün mide bulantısı yaşadım hatta ilk iki gün çok yüksekti ancak sonraki günler iştahım geri geldi 5mga geçsem mi hala bilmiyorum o mide bulantısı yaşadığım günlerden dolayı geçmem diye düşündüm ama tekrar etkisi geçtiği için ikimlendeyim

tablomu bi güncelleyeyim
ilaçsız
20 mayıs 80kg
3 haziran 75.40kg
9 haziran 73.25kg
9 temmuz 71.15kg
9 ağustos 70.50kg
ilaç beraberinde
21 aralık 70-71kg
25 aralık 66.75kg
3 ocak 63.5kg
11 ocak 62.4kg
17 ocak 61,2kg
24 ocak 60.4kg
1 şubat 59.7kg
10 şubat 58kg
14 şubat 59kg
9 mart 59,6kg
21 mart 56,8kg
31 mart 56.0kg
4 nisan 55.5kg
13 nisan 55.75kg
18 nisan 55.0kg

su tabloyu güncellemek cok motive ediyor :D

20 mayıs tarihinde hızlıca 50kg olmayı hedefliyorum bakalım olacak mıyım
Ya size cok özendim ben maşallah... sarkma oldu mu acaba. Ben 66 kiloyum ve ne kadar uğraşırsam uğraşayım olmuyor🥲 sanırım ben de ignelenecegim. Bunu icin mutlaka doktora gidip recet mi yazdırmam lazım
 
Ya size cok özendim ben maşallah... sarkma oldu mu acaba. Ben 66 kiloyum ve ne kadar uğraşırsam uğraşayım olmuyor🥲 sanırım ben de ignelenecegim. Bunu icin mutlaka doktora gidip recet mi yazdırmam lazım

çok teşekkür ederim. bence memede biraz sarkma var gibi ya :) bir doktora gidip kesinlikle tahlilleri yaptırıp görüş almanız gerektiğini düşünüyorum ya. umarım sağlıkla dilediğiniz kilolara ulaşırsınız <3
 
selammmmm

ya ben yedim de yedim biliyor musunuz nkjnsdkjsdn olsun o kadar ama çok ağır bir süreçti benim için sonu güzel oldu en azından

şu an güncel olarak 54.5 kiloyum sadece 2 kilo aldım ama neler neler yedim son 1 aydır valla bu yeme haline 2.5 kilo çok az bile hani yedim de yedim

iştahlı halimi durdurmak için hatırlatma dozu niyetine bugün bi 2.5 yaptım kendime kilo verilir yine ama kilo almayı durdurmak için kendime küçük bir önlem.

öyle bir güncellemek istedim sonraki süreçte de böyle oldu demek amacıyla. sağlıcakla kalın
 
Back
X