• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

natera panaroma fetal dna

Kivircikist

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
18 Mayıs 2025
Mesajlar
1.413
Emoji Skoru
1.667
Puanlar
53
Kızlar herkese merhaba. Çok stresli zamanlardan geçmiş bir hamile olarak olur da benimle benzer bir şey yaşayan bir anne olursa diye yazmak istedim. Çok araştırıp güvenerek Panaroma firmasına 11+5 te fetal dna yaptırdım ve fetal fraksiyon değerim 4.4 geldi bebekte XYY kromozom anomalisi olduğunu söylediler. Testi tekrar yapma teklifimi reddederek değerin yeterince yüksek olduğunu söylediler. Daha sonra o psikolojiyle 4 hafta amniyosentez yaptırmayı bekledim ve onun sonucunu da yine 4 haftaya yakın bekledim. Tahmin edersiniz ki ömrümüzden ömür gitti ne hamilelikten bi şey anladım ne stressiz bir günüm geçti. Daha sonra gelen sonuca göre çok şükür temiz çıkmıştı bebeğimizde bir sıkıntı yoktu. Ama inanın hala tam anlamıyla atlatmış değilim. Bu süreçte hangi doktora panaromada yaptırdım testi dediysem aa iyi yer aslında pek yanlış sonuç vermez diyerek beni daha da endişelendirdi. Demem o ki firma ne kadar iyi olursa olsun yanlış çıkabiliyor sonuçlar bazen. Benzer bi şey yaşayan olursa lütfen gönlünü ferah tutsun inşallah kimsenin başına gelmez tabi..
 
Kızlar herkese merhaba. Çok stresli zamanlardan geçmiş bir hamile olarak olur da benimle benzer bir şey yaşayan bir anne olursa diye yazmak istedim. Çok araştırıp güvenerek Panaroma firmasına 11+5 te fetal dna yaptırdım ve fetal fraksiyon değerim 4.4 geldi bebekte XYY kromozom anomalisi olduğunu söylediler. Testi tekrar yapma teklifimi reddederek değerin yeterince yüksek olduğunu söylediler. Daha sonra o psikolojiyle 4 hafta amniyosentez yaptırmayı bekledim ve onun sonucunu da yine 4 haftaya yakın bekledim. Tahmin edersiniz ki ömrümüzden ömür gitti ne hamilelikten bi şey anladım ne stressiz bir günüm geçti. Daha sonra gelen sonuca göre çok şükür temiz çıkmıştı bebeğimizde bir sıkıntı yoktu. Ama inanın hala tam anlamıyla atlatmış değilim. Bu süreçte hangi doktora panaromada yaptırdım testi dediysem aa iyi yer aslında pek yanlış sonuç vermez diyerek beni daha da endişelendirdi. Demem o ki firma ne kadar iyi olursa olsun yanlış çıkabiliyor sonuçlar bazen. Benzer bi şey yaşayan olursa lütfen gönlünü ferah tutsun inşallah kimsenin başına gelmez tabi..
Gözün aydın canım çok sevindim senin adına Allah'ım kucagina da almayı nasip etsin inşallah ❤️
Evet çok zor donemlerden geçtin.Allahim inşallah bundan sonra su gibi temiz hamileliğin tadını çıkartarak geçirirsin.
 
Gözün aydın canım çok sevindim senin adına Allah'ım kucagina da almayı nasip etsin inşallah ❤️
Evet çok zor donemlerden geçtin.Allahim inşallah bundan sonra su gibi temiz hamileliğin tadını çıkartarak geçirirsin.
inşallah canım çok teşekkür ederim :) hepimiz sağlıkla keyifle geçirelim inşallah
 
Bizim durumumuz biraz daha farklı ama yine fazlasıyla üzüyor bizi. Geç yapılmış bi Fetal dna var 27de yaptırdım 29 da sonuç geldi . Herşey düşük risk çok şükür. Ancak cinsiyeti doktoruma erkek diye ilettiler. Şuan 30 haftayım ve gittiğim tüm doktorlar %100 kız olduğuna emin bana da detaylı anlatarak gösterdiler hatta. Testte yanlışlık olabilir belki diye tekrarlanacak ama farklı sonuç geleceğini sanmıyoruz cinsiyet anomalisinden korkuyoruz çok üzgünüz maalesef
 
Bizim durumumuz biraz daha farklı ama yine fazlasıyla üzüyor bizi. Geç yapılmış bi Fetal dna var 27de yaptırdım 29 da sonuç geldi . Herşey düşük risk çok şükür. Ancak cinsiyeti doktoruma erkek diye ilettiler. Şuan 30 haftayım ve gittiğim tüm doktorlar %100 kız olduğuna emin bana da detaylı anlatarak gösterdiler hatta. Testte yanlışlık olabilir belki diye tekrarlanacak ama farklı sonuç geleceğini sanmıyoruz cinsiyet anomalisinden korkuyoruz çok üzgünüz maalesef
Aynı durumu yaşayan bir tanıdığım var. Süreciniz ne şekilde ilerleyecek başka bir firmada mi yaptiracaksiniz fetal dnayi ikinci kez
 
Aynı durumu yaşayan bir tanıdığım var. Süreciniz ne şekilde ilerleyecek başka bir firmada mi yaptiracaksiniz fetal dnayi ikinci kez
Aynı firma kendi teklif etti ikinci kez yapmayı . Bakalım kanı yeni verdik sonuç bekliyoruz inşallah ilk sonuç yanlış çıkacak diye umuyoruz. Sizin yakınızda da DNA erkek ultrason kız mı diyorlar bir de hangi firma yapmış testi
 
Aynı firma kendi teklif etti ikinci kez yapmayı . Bakalım kanı yeni verdik sonuç bekliyoruz inşallah ilk sonuç yanlış çıkacak diye umuyoruz. Sizin yakınızda da DNA erkek ultrason kız mı diyorlar bir de hangi firma yapmış testi
DNA kız demiş erkek bebek.fraksiyon yeterliymis yinede tekrar kan almışlar oda kız gelmis
 
DNA kız demiş erkek bebek.fraksiyon yeterliymis yinede tekrar kan almışlar oda kız gelmis
Bu durumun daha olabilir olduğunu okudum hep . Erkek çıkınca kesin denebiliyormuş y kromozomundan dolayı ancak kız da belki yine yanılma olabilir . Doğumda belli olacak aslında yine her şey . Umarım sağlıkla en güzel şekilde kavuşurlar bebeklerine
 
gecen gun paylasmistim , yine paylasayim
o kadar cok yanlis sonuc var ki fetal dnada . %99 dedikleri downmus, diger dna taramalarinda oran cok daha dusukmus, diyorlar.
bak su videoya ve yorumlara, cok fazla benzer sorun yasayan var

saka gibi cidden hem ates pahasi hem yanlis sonuc cikiyor.
öte yandaaaan şükür ki yanliş sonuç çıkmis. olan sizin stresle gecen 8 haftaniza olmuş ama olsun, bebis sapasaglam ya, bununla avunmaya calisin
 
gecen gun paylasmistim , yine paylasayim
o kadar cok yanlis sonuc var ki fetal dnada . %99 dedikleri downmus, diger dna taramalarinda oran cok daha dusukmus, diyorlar.
bak su videoya ve yorumlara, cok fazla benzer sorun yasayan var

saka gibi cidden hem ates pahasi hem yanlis sonuc cikiyor.
öte yandaaaan şükür ki yanliş sonuç çıkmis. olan sizin stresle gecen 8 haftaniza olmuş ama olsun, bebis sapasaglam ya, bununla avunmaya calisin

Fetal dna bir tanı değil, tarama testidir. Hiç bir doktor şu sonuç pozitif çıktı/negatif çıktı diyemez. Olasılık verir sadece. Kromozomal bozukluğun olduğu durumların kaçta kaç oranında görülebileceğini söyler. Mesela 1/256 yazar. Bu 256 vakada 1 inin o sendroma sahip olduğunu, 255 inin ise olmadığını gösterir. O yüzden risk fazla ise tanı testleri olan cvs veya amniyosentez ile son karar verilir.
Lütfen yanlış bilgilendirme yapmayalım. Hatalı sonuçlar işin içinde insan olduğu sürece mutlaka olacaktır ama nipt günümüzde altın standart testlerdendir.
 
Fetal dna bir tanı değil, tarama testidir. Hiç bir doktor şu sonuç pozitif çıktı/negatif çıktı diyemez. Olasılık verir sadece. Kromozomal bozukluğun olduğu durumların kaçta kaç oranında görülebileceğini söyler. Mesela 1/256 yazar. Bu 256 vakada 1 inin o sendroma sahip olduğunu, 255 inin ise olmadığını gösterir. O yüzden risk fazla ise tanı testleri olan cvs veya amniyosentez ile son karar verilir.
Lütfen yanlış bilgilendirme yapmayalım. Hatalı sonuçlar işin içinde insan olduğu sürece mutlaka olacaktır ama nipt günümüzde altın standart testlerdendir.
ben de bu hafta yaptiriyorum. o yuzden yerli yabanci kaynaklardan cok arastirdim ve ogrendim ki o reklamlarda söylenen %99 dogruluk orani sadece trizomi 13 18 21'de gecerli. diger dna hasarlarinda oran %99 degil - o kadar yüksek de degil
mesela turner sendromunun, knilefterin dogruluk orani cok daha düşük.
o yuzden reklamlara aldanmamak, trizomi 13 18 21 disinda cikan kötü sonuclara cok da güvenmemek lazim.
bu arada basit bir kan testiyle bunca seyin ogrenilmesi bence de altin degerinde. o yuzden ben de yaptiracagim. ama reklamlar tamamen aldatmaca ve %99 kesinlik diye bir sey yok. trizomu 13 18 21 icin olabilir, dogrudur. ama tek tek genler incelendiginde dogruluk oranı düsüyor. bunu da o kadar yerle konustum, bir kurum bile acikca soylemedi
 
bana T21
ben de bu hafta yaptiriyorum. o yuzden yerli yabanci kaynaklardan cok arastirdim ve ogrendim ki o reklamlarda söylenen %99 dogruluk orani sadece trizomi 13 18 21'de gecerli. diger dna hasarlarinda oran %99 degil - o kadar yüksek de degil
mesela turner sendromunun, knilefterin dogruluk orani cok daha düşük.
o yuzden reklamlara aldanmamak, trizomi 13 18 21 disinda cikan kötü sonuclara cok da güvenmemek lazim.
bu arada basit bir kan testiyle bunca seyin ogrenilmesi bence de altin degerinde. o yuzden ben de yaptiracagim. ama reklamlar tamamen aldatmaca ve %99 kesinlik diye bir sey yok. trizomu 13 18 21 icin olabilir, dogrudur. ama tek tek genler incelendiginde dogruluk oranı düsüyor. bunu da o kadar yerle konustum, bir kurum bile acikca soylemedi
T21 için %95 dediler, detaylıda bebek biraz miyon ve burun kemiği 2.7 mm dedi 5 mm olması gerekiyormuş. İlk oğlumun da burnu küçücük ama o da küçük doğmuştu 2760 gr 38. haftasında. amniyosentez yaptırmak istemiyorm ufak da oksa risk olduğu için her koşulda bebeğimi sağlıkla doğurmak istiyorum. Bu şekilde olup da sağlıklı bebeği olan oldu hiç aranızda 😢
 
bana T21

T21 için %95 dediler, detaylıda bebek biraz miyon ve burun kemiği 2.7 mm dedi 5 mm olması gerekiyormuş. İlk oğlumun da burnu küçücük ama o da küçük doğmuştu 2760 gr 38. haftasında. amniyosentez yaptırmak istemiyorm ufak da oksa risk olduğu için her koşulda bebeğimi sağlıkla doğurmak istiyorum. Bu şekilde olup da sağlıklı bebeği olan oldu hiç aranızda 😢
fetal dnanizdan ne cikti anlamadim
%95 t21 mi dediler :(
ben yaptirmadan once arastirdim bir suru konu video gordum ozellikle cinsiyet anormalilerinde fetalin yanlis ciktigi, amniyosentez sonuclari temiz cikan. o yuzden test sonuclarimi almaya giderken "kotu birsey ciksa da moralimi bozmasin hata olabiliyor" diye kendimi sartlandirmistim.
bence amniyosentez yaptirin, bebek dusuk orani eskiden yüksekmis, artik cok dusuk bir risk var..aylar gecmez bu sekilde stresle, bebeginize de zarar verir stres. yaptirin, iciniz rahat etsin. bir problem yoksa zaten ustunuzden yük kalkar hamileligin devamini keyifle gecirirsiniz. varsa da ona göre bir yol çizersiniz.
umarim sureciniz guzel sonuclanir
 
bana T21

T21 için %95 dediler, detaylıda bebek biraz miyon ve burun kemiği 2.7 mm dedi 5 mm olması gerekiyormuş. İlk oğlumun da burnu küçücük ama o da küçük doğmuştu 2760 gr 38. haftasında. amniyosentez yaptırmak istemiyorm ufak da oksa risk olduğu için her koşulda bebeğimi sağlıkla doğurmak istiyorum. Bu şekilde olup da sağlıklı bebeği olan oldu hiç aranızda 😢
Amniyosentez yaptır bana yüzde 36 ile down sendromu çıktı. Ve bebeğimi kaybettim. Yani fetal dna yanıldığıın ğörmedim.
 
Back
X