• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

PREAKLAMSİ, ERKEN DOĞUM

hemasihemmavi

Yeni Üye
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Ağustos 2025
Mesajlar
97
Emoji Skoru
44
Puanlar
3
Yaş
31
Merhaba kızlar. 34 haftalık hamileyim. İkinci hamileliğim bu. İlkinde herşey daha normal ve kolaydı. Herhangi bir sağlık sorunumuz olmamıştı. Şuan ki hamileliğimde 21 haftadan itibaren önce bir hafta daha sonra iki hafta geriden geliyor bebek dendi. Sebebine çok takılma minyon olabilir dedi doktor. Üç haftaya düşmeden ciddi bir durum sayılmaz dedi. 30 haftalık olunca benim ellerim ayaklarım şişmeye başladı. Doktor kontrolünde bol su icmememi son haftalar yaklaştıkça ödemin normal olduğunu söyledi. O arada ben başka bir doktora daha gitmeye karar verdim gittim bazı testler yaptı ve idrarda ++ protein kaçağı olduğunu tansiyonumun yüksek olduğunu farketti ilaç başlandı o günün akşamında tansiyonum 17-10 u gördu ve acil yatış verildi. Sonrasında da şiddetle preaklamsi bulguları ile acil sevkle Rize devlet hastanesine sevkim yapıldı dört gündür tedavi görüyoruz. İlk geldiğim gün doktor direk ameliyata almak istedi ama ben aşırı derecede kötü hissetmediğimi söyledim bebeğimin yaşama şansının çok düşük olduğunu söyledi bana doktor. Çünkü 4 hafta geriden geliyormuş. Bende bir iki gün zaman versek belki biraz toparlar diyerek imza atıp ameliyatın ertelenmesi rıcasinda bulundum. Dört günün sonunda bugün tansiyonum ilaçla stabil hale getirildi. Genel durumum iyi. Karaciğer böbrek değerlerim ilk geldiğime göre iyi. Dört gündür bebegim hci kilo alamamış 1140 gram filan ölçüyorlar. Bugün katı beslenmeye geçtim. Ama alabilir mi bir kaç güne kilo acaba ? Çok üzülüyorum bu şekil bir sıkıntı yasayıp yavrusunu sağlıkla kucağına alan anneler var mı kızlar ?
 
Geçmiş olsun. Sizi acil doğuma almışlardır diye tahmin ediyorum. Son durum nedir?
 
Geçmiş olsun. Sizi acil doğuma almışlardır diye tahmin ediyorum. Son durum nedir?
3 Nisan Pazar günü şuan bulunduğum hastaneye şiddetli preaklamsiyle tanısıyla sevkim yapıldı imza vererek ameliyat için iki gün süre istedim. Bu iki gün geçti üçüncü günümdeyim ama daha ne kadar dayanabilirim bilmiyorum muhtemelen ameliyatı kabuk edicem
 
3 Nisan Pazar günü şuan bulunduğum hastaneye şiddetli preaklamsiyle tanısıyla sevkim yapıldı imza vererek ameliyat için iki gün süre istedim. Bu iki gün geçti üçüncü günümdeyim ama daha ne kadar dayanabilirim bilmiyorum muhtemelen ameliyatı kabuk edicem
Geçmiş olsun Allah bebeğini sana bağışlasın
 
3 Nisan Pazar günü şuan bulunduğum hastaneye şiddetli preaklamsiyle tanısıyla sevkim yapıldı imza vererek ameliyat için iki gün süre istedim. Bu iki gün geçti üçüncü günümdeyim ama daha ne kadar dayanabilirim bilmiyorum muhtemelen ameliyatı kabuk edicem
Size illaki demişlerdir, bebeği kaybetme riskiniz var çünkü kilo almıyor. Bari dışarıda büyüsün. Diyelim ki 1000 gram doğdu birkaç ay küvözde kalır ama sağ salim kavuşursunuz inşallah. Allah acil şifalar versin.
 
Evet söylediler alsak da yaşamayabilir dediler nst ile sürekli takibi yapılıyor. Son dört gündür hiç kilo almadı.
 
Bilmiyorum ben 34 haftalığım ama bebeğim 30 haftalıkla uyumlu şuan 4 hafta geride yani. En son ultrason da 1400 küsur görünüyor dedi doktor. Olası bir ameliyata karşı ciğer geliştirici beyin geliştirici hepsini yaptılar bakalım inşallah iyi sonuclanır herşey.
 
Çok geçmiş olsun. Ben bu şekilde bir sıkıntı yaşamadım konu hakkında pek bir şey bilmiyorum ama bu şekilde dünyaya gelen bir bebeğim :) Belki yüreğinizi ferahlatır diye yazmak istedim. Ben de preeklampsi nedeniyle 1 kilo olarak doğmuşum. 40 gün küvözde kalmışım. Benim için de bu bebek yaşamayabilir demişler. Sonuç olarak sağlıkla bu yaşa geldim çok şükür. Bu dünyada alacak nefesi olan bir şekilde yaşıyor. Rabbim korusun yavrunuzu. İnşallah sağlıkla kucağınıza alırsınız.
 
Ya nasil tansiyon takibi yapmazlar en bastan beri. Idrar da +++ cok yuksek bir oran. Ben kendim cocuklukta bobrek hastaligi gecirdim ordan biliyorum. Bu surede sizin gozleriniz sismedi mi ? Eklem yerlerinizde ozellikle dizleriniz de agrilar olmadi mi?

Ben gebeligim de kronik yuksek tansiyonla devam ettim, gebelik tansiyonuna donmedi ama hep tetikteydik. Bana o zamanda doktorlarim 22. Haftaya ulasim sonrasinda zaten kuvezde yasatabiliyoruz demislerdi.

Eger kg almiyorsa cocugunuz, kuvezde daha saglikli buyuyebilir. Suan sizin vucudunuz onun varligina savas acmis durumda

Saglikla kucaginiza alin insallah🙏🏻
 
Çok geçmiş olsun. Ben bu şekilde bir sıkıntı yaşamadım konu hakkında pek bir şey bilmiyorum ama bu şekilde dünyaya gelen bir bebeğim :) Belki yüreğinizi ferahlatır diye yazmak istedim. Ben de preeklampsi nedeniyle 1 kilo olarak doğmuşum. 40 gün küvözde kalmışım. Benim için de bu bebek yaşamayabilir demişler. Sonuç olarak sağlıkla bu yaşa geldim çok şükür. Bu dünyada alacak nefesi olan bir şekilde yaşıyor. Rabbim korusun yavrunuzu. İnşallah sağlıkla kucağınıza alırsınız.
Çok sevindim. Bir şey sormak istiyorum prematüre annesi olarak. Boyunuz kilonuz okul çağında diğer çocuklar gibi miydi? Prematüre olmanın zorluklarını yaşadınız mı?
 
Çok geçmiş olsun. Ben bu şekilde bir sıkıntı yaşamadım konu hakkında pek bir şey bilmiyorum ama bu şekilde dünyaya gelen bir bebeğim :) Belki yüreğinizi ferahlatır diye yazmak istedim. Ben de preeklampsi nedeniyle 1 kilo olarak doğmuşum. 40 gün küvözde kalmışım. Benim için de bu bebek yaşamayabilir demişler. Sonuç olarak sağlıkla bu yaşa geldim çok şükür. Bu dünyada alacak nefesi olan bir şekilde yaşıyor. Rabbim korusun yavrunuzu. İnşallah sağlıkla kucağınıza alırsınız.
Çok teşekkür ediyorum pozitif yaklaşımınız için 🥰 umarım öyle olur 🤲
 
Bebeğin kilo almaması çok büyük risk. Benimde 16.haftada bir kere 15'leri gördüm. Asla bırakmadılar hastaneden. Baya korkuttular. Kan sulandırıcı asprine başladık çok şükür başka bir sorun yaşamadım. Doktorunuza güveniyorsanız çok diretmeyin bence
 
Çok sevindim. Bir şey sormak istiyorum prematüre annesi olarak. Boyunuz kilonuz okul çağında diğer çocuklar gibi miydi? Prematüre olmanın zorluklarını yaşadınız mı?
Evet gelişimim yaşıtlarımla aynıydı. Boyum da kilom da ortalamaydı. Onun dışında prematüre olduğum için yaşadığım bir zorluk hiç olmadı. Hashimato dışında kronik bir rahatsızlığım da yok, o da zaten genetik sebepli.
 
Evet gelişimim yaşıtlarımla aynıydı. Boyum da kilom da ortalamaydı. Onun dışında prematüre olduğum için yaşadığım bir zorluk hiç olmadı. Hashimato dışında kronik bir rahatsızlığım da yok, o da zaten genetik sebepli.
Bunları duyduğuma çok mutlu oldum. Teşekkür ederim 🌷
 
Ya nasil tansiyon takibi yapmazlar en bastan beri. Idrar da +++ cok yuksek bir oran. Ben kendim cocuklukta bobrek hastaligi gecirdim ordan biliyorum. Bu surede sizin gozleriniz sismedi mi ? Eklem yerlerinizde ozellikle dizleriniz de agrilar olmadi mi?

Ben gebeligim de kronik yuksek tansiyonla devam ettim, gebelik tansiyonuna donmedi ama hep tetikteydik. Bana o zamanda doktorlarim 22. Haftaya ulasim sonrasinda zaten kuvezde yasatabiliyoruz demislerdi.

Eger kg almiyorsa cocugunuz, kuvezde daha saglikli buyuyebilir. Suan sizin vucudunuz onun varligina savas acmis durumda

Saglikla kucaginiza alin insallah🙏🏻
Dört hafta önce ellerim ve özellikle ayaklarım şişmeye başlayınca durumu belirttim doktora son aylara yakın hamilelik ödemi normaldir dedi bol su iç tansiyonlarını takip et dedi sadece. Yaklaşık 23 haftakiktan beri bebeğim iki hafta geriden geliyordu bu tabiki aklıma takıldığı için sıkça sordum her muayenede ama önemli bir bulgu olmadığı bebeğin genotip olarak minyon bir bebek olabileceği iki haftalık yerden gelmenin gelişim geriliği olmadığını 3 haftaya düşerse önemsemek gerektiğini söyledi. Taki ben grip olup onda randevu bulamayıp başka bir doktora randevu alana kadar. İkinci gittiğim doktor durumun ciddiyetini anlatıp direk sevk etti bir gün içinde oldu herşey. O kadar ani gelişti ki direk ölüm riskin var dediler. Beş yaşında bir oğlum var 6 yıllık evliyim. Çocuğum eşim karnımda ki minicik can hepsi gözümün icine bakıyor sanki. O kadar zor ve stresli bir kaç gün geçirdim ki anlatamam. Güçlü durmaya çalışıyorum ağlarsam tansiyonum çıkar , çıkarsa bebeğimi erken alırlar. Gerçi bu kaçınılmaz olan olacak biliyorum ama elimden geldiğince dayanmaya çalışıyorum işte. Bütün bu süreçlerin üstesinden geldikten sonra beni bu kadar geciktirdiği için o doktora dava açabilir miyim sizce ?
 
Arkadaşım sıkıntı yapma. Ameliyatı direkt kabul et. Bebeğin anne karnında gelişim geriliği ile daha fazla strese girmesin. Bak benim 23. Haftadan başladı tansiyon ve doktoruma fark etmedi. Bir anda kendimi hastanede buldum tansiyonum ve protein kaçağı ile 3 hafta hastanede yatışım oldu. 27. Haftada acil sezeryane alındım. Bebeğim yaşamadı 840 gram doğdu 1 hafta yaşatabildik. Sonrasında bende büyük komplikasyonlar gelişti. Lütfen bebeğin haftası 34 olup 30 ile uyumlu olsa bile ne yazık ki karnında süreç sağlıklı ilerlemiyor. Beklendiği damarlarda sıkıntı oluyor.
Rabbim sağlıkla kucağına almayı nasip etsin. Süreci uzatmadan ameliyat olman en mantıklısı. Şuan ne durumdasın...
 
Dört hafta önce ellerim ve özellikle ayaklarım şişmeye başlayınca durumu belirttim doktora son aylara yakın hamilelik ödemi normaldir dedi bol su iç tansiyonlarını takip et dedi sadece. Yaklaşık 23 haftakiktan beri bebeğim iki hafta geriden geliyordu bu tabiki aklıma takıldığı için sıkça sordum her muayenede ama önemli bir bulgu olmadığı bebeğin genotip olarak minyon bir bebek olabileceği iki haftalık yerden gelmenin gelişim geriliği olmadığını 3 haftaya düşerse önemsemek gerektiğini söyledi. Taki ben grip olup onda randevu bulamayıp başka bir doktora randevu alana kadar. İkinci gittiğim doktor durumun ciddiyetini anlatıp direk sevk etti bir gün içinde oldu herşey. O kadar ani gelişti ki direk ölüm riskin var dediler. Beş yaşında bir oğlum var 6 yıllık evliyim. Çocuğum eşim karnımda ki minicik can hepsi gözümün icine bakıyor sanki. O kadar zor ve stresli bir kaç gün geçirdim ki anlatamam. Güçlü durmaya çalışıyorum ağlarsam tansiyonum çıkar , çıkarsa bebeğimi erken alırlar. Gerçi bu kaçınılmaz olan olacak biliyorum ama elimden geldiğince dayanmaya çalışıyorum işte. Bütün bu süreçlerin üstesinden geldikten sonra beni bu kadar geciktirdiği için o doktora dava açabilir miyim sizce ?
Ya evet sislik oluyor son haftalarda da bunuda goz arrdi eldilcek bir konu degil. Biraz rahat takilmis doktorunuz. Bilmiyorum dava acabiliyormusunuz. Bir avukata sormak lazim. Iyiki baska dr a gitmissiniz
 
Merhaba kızlar. 34 haftalık hamileyim. İkinci hamileliğim bu. İlkinde herşey daha normal ve kolaydı. Herhangi bir sağlık sorunumuz olmamıştı. Şuan ki hamileliğimde 21 haftadan itibaren önce bir hafta daha sonra iki hafta geriden geliyor bebek dendi. Sebebine çok takılma minyon olabilir dedi doktor. Üç haftaya düşmeden ciddi bir durum sayılmaz dedi. 30 haftalık olunca benim ellerim ayaklarım şişmeye başladı. Doktor kontrolünde bol su icmememi son haftalar yaklaştıkça ödemin normal olduğunu söyledi. O arada ben başka bir doktora daha gitmeye karar verdim gittim bazı testler yaptı ve idrarda ++ protein kaçağı olduğunu tansiyonumun yüksek olduğunu farketti ilaç başlandı o günün akşamında tansiyonum 17-10 u gördu ve acil yatış verildi. Sonrasında da şiddetle preaklamsi bulguları ile acil sevkle Rize devlet hastanesine sevkim yapıldı dört gündür tedavi görüyoruz. İlk geldiğim gün doktor direk ameliyata almak istedi ama ben aşırı derecede kötü hissetmediğimi söyledim bebeğimin yaşama şansının çok düşük olduğunu söyledi bana doktor. Çünkü 4 hafta geriden geliyormuş. Bende bir iki gün zaman versek belki biraz toparlar diyerek imza atıp ameliyatın ertelenmesi rıcasinda bulundum. Dört günün sonunda bugün tansiyonum ilaçla stabil hale getirildi. Genel durumum iyi. Karaciğer böbrek değerlerim ilk geldiğime göre iyi. Dört gündür bebegim hci kilo alamamış 1140 gram filan ölçüyorlar. Bugün katı beslenmeye geçtim. Ama alabilir mi bir kaç güne kilo acaba ? Çok üzülüyorum bu şekil bir sıkıntı yasayıp yavrusunu sağlıkla kucağına alan anneler var mı kızlar ?
Merhaba geçmiş olsun öncelikle. Ben de erken doğum yaptım 29 a uyumlu 31 haftalık 1260 Gr doğdu kızımm. 35 gün küvezde kaldı . Şimdi sadece kilo değil buradaki önemli olan durum solunum sıkıntısı yaşamaması. Yani bebeğin kilosu tek başına sağlıklı olduğunu veya olmadığını göstermiyor o yüzden o kısma çok fazla takılmayın . Doktorunuz söylemiştir zaten ciğer geliştirici iğneler çok önemli. Eğer söylenmediyse sorun bunu. Anne karnında her saniye çok değerli ancak doktorlar son raddede sezeryanla alalım derlerse psikolojik olarak küvez sürecine hazırlıklı olun çünkü tedbir amaçlı da olsa tutarlar orda . Korkmayın herşey olacağına varacak suyunuz bitmeye yakın veya azsa deli gibi su veya havuç suları içip kendinizi daha da strese sokmayın. Amniyon sıvısı sonradan artmaz . En önemlisi süt sağma makinesi alın .
 
Back
X