- Katılım
- 21 Ocak 2026
- Mesajlar
- 76
- Emoji Skoru
- 83
- Puanlar
- 3
- Konu Sahibi jodiesaiden
- #1
Merhabalar. 7-8 yıldır yağlı egzamam var. Farklı zamanlarda 4 farklı cildiyeye gittim. Süreç boyu kullandığım lopro*, ketora*, ducra* (marka yazmakta bir sakınca var mı bilemedim) ve adını hatırlayamadığım bir marka şampuan bende işe yaramadı. Şu an restore* kullanıyorum. Daha önce uzun bir süre elsev* şeffaf yapılı yağlı saç şampuanını kullanmıştım onda da fayda göremedim. Piyasadaki birçok market şampuanını da epeyce deneyimledim. Özellikle yağlı saç için olanlar.
Sorunum şu ki bugün yıkansam yarın dip kısımlarım, özellikle kulak çevresi ve başın arka kısmı yağlanmaya başlıyor. Saç derimde ıslak kepek gibi yani yağlı egzama var. Düzleştirici bile kullanamıyorum çünkü plakalarını temizlemiş olsam bile düzleştirdiğim an saçım inanılmaz yağlı görünüyor ve zaten sönükken daha da sönükleşiyor. Düz saç kullanmayı çok seviyorum ama bu sebeple kullanamıyorum
Bu arada saçım gür ve kalın telli. Ama sönük oluşu dolgun durmasını engelliyor.
Tarağımı kapalı muhafaza ediyorum açıkken tozlandığı için. Sık sık da yıkarım. Saçımı hep kurutuyorum çünkü ıslak kalırsa dehşet bir kaşınma oluyor. Yastık kılıfıma dikkat ederim. Saçıma çok ellemem.
Çok sıcak suyla yıkanmam, saçımı her gün yıkamam 2-3 günde bir yıkarım. Saç kremi, yağ vs kullanmam çünkü saçım zaten çabuk yağlanıyor ve sönük. Piyasada çok sık önerilen o 'birkaç gün yıkanma saçın alışsın' yöntemini evden çıkmadığım farklı süreçlerde defalarca kez denedim ne yazık ki bende işe yaramıyor. Saç derisi masaj aletini de denedim. Bu duruma o kadar sinirleniyorum ki duşta saçımı tırnaklarımla kazıyıp deşesim ve 3 numaraya vurasım geliyor. Ama asıl sorun saç derimde olduğu için yine kurtulamam
Egzama büyük oranda beslenme düzeniyle de ilişkilendiriliyor sanırım. Çok yağlı, baharatlı ve ağır şeyler yemem, domatesin de tetiklediğini söyleyenler var zaten yemiyorum. Belki şekeri bırakmalıyımdır, beslenmesini değiştirip bir fayda gören olduysa ve yazarsa sevinirim...
Onun dışında çok önerilen derco* şampuanı fiyatından ötürü almadım, o da işe yaramazsa ve param boşa giderse diye korkuyorum. Haliyle hem cildiye masrafı hem de şampuan masrafı artık bezdirdi. Sosyal medyada görüyorum birçok kişi saçına hem yağ hem köpük hem krem vs kullanıyor ve saçları yine de sönük değil. Benimkiyse sadece şampuanla sönük. Tatlı tatlı şekiller veremiyorum sırf bu yüzden genelde kısa kullanıyorum. Gerçekten artık uzun saç kullanmayı özledim. Fakat kurtulamadığım sürece hiç hevesim yok.
Bu konuda yardımcı olabilecek, önerisi olan, yağlı saç derisinden kurtulup sönük saçlarını dolgun hale getirebilmiş kişiler varsa öneri beklemekteyim
Sorunum şu ki bugün yıkansam yarın dip kısımlarım, özellikle kulak çevresi ve başın arka kısmı yağlanmaya başlıyor. Saç derimde ıslak kepek gibi yani yağlı egzama var. Düzleştirici bile kullanamıyorum çünkü plakalarını temizlemiş olsam bile düzleştirdiğim an saçım inanılmaz yağlı görünüyor ve zaten sönükken daha da sönükleşiyor. Düz saç kullanmayı çok seviyorum ama bu sebeple kullanamıyorum
Tarağımı kapalı muhafaza ediyorum açıkken tozlandığı için. Sık sık da yıkarım. Saçımı hep kurutuyorum çünkü ıslak kalırsa dehşet bir kaşınma oluyor. Yastık kılıfıma dikkat ederim. Saçıma çok ellemem.
Çok sıcak suyla yıkanmam, saçımı her gün yıkamam 2-3 günde bir yıkarım. Saç kremi, yağ vs kullanmam çünkü saçım zaten çabuk yağlanıyor ve sönük. Piyasada çok sık önerilen o 'birkaç gün yıkanma saçın alışsın' yöntemini evden çıkmadığım farklı süreçlerde defalarca kez denedim ne yazık ki bende işe yaramıyor. Saç derisi masaj aletini de denedim. Bu duruma o kadar sinirleniyorum ki duşta saçımı tırnaklarımla kazıyıp deşesim ve 3 numaraya vurasım geliyor. Ama asıl sorun saç derimde olduğu için yine kurtulamam

Egzama büyük oranda beslenme düzeniyle de ilişkilendiriliyor sanırım. Çok yağlı, baharatlı ve ağır şeyler yemem, domatesin de tetiklediğini söyleyenler var zaten yemiyorum. Belki şekeri bırakmalıyımdır, beslenmesini değiştirip bir fayda gören olduysa ve yazarsa sevinirim...
Onun dışında çok önerilen derco* şampuanı fiyatından ötürü almadım, o da işe yaramazsa ve param boşa giderse diye korkuyorum. Haliyle hem cildiye masrafı hem de şampuan masrafı artık bezdirdi. Sosyal medyada görüyorum birçok kişi saçına hem yağ hem köpük hem krem vs kullanıyor ve saçları yine de sönük değil. Benimkiyse sadece şampuanla sönük. Tatlı tatlı şekiller veremiyorum sırf bu yüzden genelde kısa kullanıyorum. Gerçekten artık uzun saç kullanmayı özledim. Fakat kurtulamadığım sürece hiç hevesim yok.
Bu konuda yardımcı olabilecek, önerisi olan, yağlı saç derisinden kurtulup sönük saçlarını dolgun hale getirebilmiş kişiler varsa öneri beklemekteyim