• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Seboreik Dermatit ve Sönük Saç

jodiesaiden

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
21 Ocak 2026
Mesajlar
75
Emoji Skoru
83
Puanlar
3
Merhabalar. 7-8 yıldır yağlı egzamam var. Farklı zamanlarda 4 farklı cildiyeye gittim. Süreç boyu kullandığım lopro*, ketora*, ducra* (marka yazmakta bir sakınca var mı bilemedim) ve adını hatırlayamadığım bir marka şampuan bende işe yaramadı. Şu an restore* kullanıyorum. Daha önce uzun bir süre elsev* şeffaf yapılı yağlı saç şampuanını kullanmıştım onda da fayda göremedim. Piyasadaki birçok market şampuanını da epeyce deneyimledim. Özellikle yağlı saç için olanlar.

Sorunum şu ki bugün yıkansam yarın dip kısımlarım, özellikle kulak çevresi ve başın arka kısmı yağlanmaya başlıyor. Saç derimde ıslak kepek gibi yani yağlı egzama var. Düzleştirici bile kullanamıyorum çünkü plakalarını temizlemiş olsam bile düzleştirdiğim an saçım inanılmaz yağlı görünüyor ve zaten sönükken daha da sönükleşiyor. Düz saç kullanmayı çok seviyorum ama bu sebeple kullanamıyorum:KK43: Bu arada saçım gür ve kalın telli. Ama sönük oluşu dolgun durmasını engelliyor.

Tarağımı kapalı muhafaza ediyorum açıkken tozlandığı için. Sık sık da yıkarım. Saçımı hep kurutuyorum çünkü ıslak kalırsa dehşet bir kaşınma oluyor. Yastık kılıfıma dikkat ederim. Saçıma çok ellemem.
Çok sıcak suyla yıkanmam, saçımı her gün yıkamam 2-3 günde bir yıkarım. Saç kremi, yağ vs kullanmam çünkü saçım zaten çabuk yağlanıyor ve sönük. Piyasada çok sık önerilen o 'birkaç gün yıkanma saçın alışsın' yöntemini evden çıkmadığım farklı süreçlerde defalarca kez denedim ne yazık ki bende işe yaramıyor. Saç derisi masaj aletini de denedim. Bu duruma o kadar sinirleniyorum ki duşta saçımı tırnaklarımla kazıyıp deşesim ve 3 numaraya vurasım geliyor. Ama asıl sorun saç derimde olduğu için yine kurtulamam:sinirli:

Egzama büyük oranda beslenme düzeniyle de ilişkilendiriliyor sanırım. Çok yağlı, baharatlı ve ağır şeyler yemem, domatesin de tetiklediğini söyleyenler var zaten yemiyorum. Belki şekeri bırakmalıyımdır, beslenmesini değiştirip bir fayda gören olduysa ve yazarsa sevinirim...

Onun dışında çok önerilen derco* şampuanı fiyatından ötürü almadım, o da işe yaramazsa ve param boşa giderse diye korkuyorum. Haliyle hem cildiye masrafı hem de şampuan masrafı artık bezdirdi. Sosyal medyada görüyorum birçok kişi saçına hem yağ hem köpük hem krem vs kullanıyor ve saçları yine de sönük değil. Benimkiyse sadece şampuanla sönük. Tatlı tatlı şekiller veremiyorum sırf bu yüzden genelde kısa kullanıyorum. Gerçekten artık uzun saç kullanmayı özledim. Fakat kurtulamadığım sürece hiç hevesim yok.

Bu konuda yardımcı olabilecek, önerisi olan, yağlı saç derisinden kurtulup sönük saçlarını dolgun hale getirebilmiş kişiler varsa öneri beklemekteyim:eek:
 
Açıkçası egzama dediğiniz icin yazmak istedim. Geçenlerde karsima bir video çıktı malum sosyalmedya uygulamasindan tabi. Bimin mavi sampuani sasirtici sekilde egzamaya iyi geliyor diye anlatiyor video da yorumlari okudum gelisi guzel. Herkes evet fayda sağlıyor diye yazmışlar. Yazinizi gorunce benim aklima geldi ve yazmak istedim. Hani cevremde kullanipta memnun kalan veya egzama olupda fayda goren kimse yok, sadece bir oneri benimki. Yine tabi arastirin bir bakin kullanmadan once sorun sorusturun. Tek bildigim egzamali sac derisi olan birisine yag bakiminin pek iyi gelmedigi. Birde cok nazik davranilmaliymis. En buyuk dusmani da egzamanin, stressmis.
 
Merhaba, seboreik dermatit sizin de dediğiniz gibi içten geliyor. Sağlıklı beslenmek, mayalı gıdalardan ve en önemlisi stresten uzak durmak önemli. Nasıl yapacaksak onu?

Benim de ömrüm şampuan araştırmakla geçti :) Bir ürün işe yarasa, iki ay sonra alışıyor eski haline dönüyor. Haydii tekrar arayış. Başka çare bulamadım şahsen. Ayrıca üstteki arkadaşa da katılıyorum, yağ bakımları seboreik dermatiti tetikliyor. Güçlendirmek için şu kozmetik zincirlerden birinde bulduğum biberiye suyunu kullanıyorum. Büyük etki gördüm diyemem. Ama ne kadar ısıl işlemden uzak tutarsak o ladar az yıpranıyor o bir gerçek.

Geçici çözüm olarak yakın zamanda saç derisi peelinginden fayda gördüm. İçinde iri tuzlar var, masajla kafa derisini temizledi bayağı. Belki deneyebilirsiniz. Kore ürünü, aratınca çıkar muhtemelen.

Bir de ekşi sözlükte birisi Niacinamide'in seboreik dermatite iyi geldiğini söylemiş. Serumuma kıyabilirsem onu da deneyeceğim yazarım.
 
Merhabalar. 7-8 yıldır yağlı egzamam var. Farklı zamanlarda 4 farklı cildiyeye gittim. Süreç boyu kullandığım lopro*, ketora*, ducra* (marka yazmakta bir sakınca var mı bilemedim) ve adını hatırlayamadığım bir marka şampuan bende işe yaramadı. Şu an restore* kullanıyorum. Daha önce uzun bir süre elsev* şeffaf yapılı yağlı saç şampuanını kullanmıştım onda da fayda göremedim. Piyasadaki birçok market şampuanını da epeyce deneyimledim. Özellikle yağlı saç için olanlar.

Sorunum şu ki bugün yıkansam yarın dip kısımlarım, özellikle kulak çevresi ve başın arka kısmı yağlanmaya başlıyor. Saç derimde ıslak kepek gibi yani yağlı egzama var. Düzleştirici bile kullanamıyorum çünkü plakalarını temizlemiş olsam bile düzleştirdiğim an saçım inanılmaz yağlı görünüyor ve zaten sönükken daha da sönükleşiyor. Düz saç kullanmayı çok seviyorum ama bu sebeple kullanamıyorum:KK43: Bu arada saçım gür ve kalın telli. Ama sönük oluşu dolgun durmasını engelliyor.

Tarağımı kapalı muhafaza ediyorum açıkken tozlandığı için. Sık sık da yıkarım. Saçımı hep kurutuyorum çünkü ıslak kalırsa dehşet bir kaşınma oluyor. Yastık kılıfıma dikkat ederim. Saçıma çok ellemem.
Çok sıcak suyla yıkanmam, saçımı her gün yıkamam 2-3 günde bir yıkarım. Saç kremi, yağ vs kullanmam çünkü saçım zaten çabuk yağlanıyor ve sönük. Piyasada çok sık önerilen o 'birkaç gün yıkanma saçın alışsın' yöntemini evden çıkmadığım farklı süreçlerde defalarca kez denedim ne yazık ki bende işe yaramıyor. Saç derisi masaj aletini de denedim. Bu duruma o kadar sinirleniyorum ki duşta saçımı tırnaklarımla kazıyıp deşesim ve 3 numaraya vurasım geliyor. Ama asıl sorun saç derimde olduğu için yine kurtulamam:sinirli:

Egzama büyük oranda beslenme düzeniyle de ilişkilendiriliyor sanırım. Çok yağlı, baharatlı ve ağır şeyler yemem, domatesin de tetiklediğini söyleyenler var zaten yemiyorum. Belki şekeri bırakmalıyımdır, beslenmesini değiştirip bir fayda gören olduysa ve yazarsa sevinirim...

Onun dışında çok önerilen derco* şampuanı fiyatından ötürü almadım, o da işe yaramazsa ve param boşa giderse diye korkuyorum. Haliyle hem cildiye masrafı hem de şampuan masrafı artık bezdirdi. Sosyal medyada görüyorum birçok kişi saçına hem yağ hem köpük hem krem vs kullanıyor ve saçları yine de sönük değil. Benimkiyse sadece şampuanla sönük. Tatlı tatlı şekiller veremiyorum sırf bu yüzden genelde kısa kullanıyorum. Gerçekten artık uzun saç kullanmayı özledim. Fakat kurtulamadığım sürece hiç hevesim yok.

Bu konuda yardımcı olabilecek, önerisi olan, yağlı saç derisinden kurtulup sönük saçlarını dolgun hale getirebilmiş kişiler varsa öneri beklemekteyim:eek:
Ben sebirox kullandım bence en iyi şampuan kepekten tamamen kurtulunuyor mu bilemem ama görüntüyü sıfırlıyor o bile içimi rahatlatıyor beklentimin üstünde bir sonuç aldım düzenli kullanım kulavuzuna göre kullanmıyorum ilk hafta 3 gün sonra 1 hafta sonra ay şeklinde öyle kullansam büyük ihtimalle kökünden çözebilirdim ama üşengecim 😴
Banyoda ise saçı köpürtüp 5 10 dk bekleyip duruluyorsunuz
 
Merhabalar. 7-8 yıldır yağlı egzamam var. Farklı zamanlarda 4 farklı cildiyeye gittim. Süreç boyu kullandığım lopro*, ketora*, ducra* (marka yazmakta bir sakınca var mı bilemedim) ve adını hatırlayamadığım bir marka şampuan bende işe yaramadı. Şu an restore* kullanıyorum. Daha önce uzun bir süre elsev* şeffaf yapılı yağlı saç şampuanını kullanmıştım onda da fayda göremedim. Piyasadaki birçok market şampuanını da epeyce deneyimledim. Özellikle yağlı saç için olanlar.

Sorunum şu ki bugün yıkansam yarın dip kısımlarım, özellikle kulak çevresi ve başın arka kısmı yağlanmaya başlıyor. Saç derimde ıslak kepek gibi yani yağlı egzama var. Düzleştirici bile kullanamıyorum çünkü plakalarını temizlemiş olsam bile düzleştirdiğim an saçım inanılmaz yağlı görünüyor ve zaten sönükken daha da sönükleşiyor. Düz saç kullanmayı çok seviyorum ama bu sebeple kullanamıyorum:KK43: Bu arada saçım gür ve kalın telli. Ama sönük oluşu dolgun durmasını engelliyor.

Tarağımı kapalı muhafaza ediyorum açıkken tozlandığı için. Sık sık da yıkarım. Saçımı hep kurutuyorum çünkü ıslak kalırsa dehşet bir kaşınma oluyor. Yastık kılıfıma dikkat ederim. Saçıma çok ellemem.
Çok sıcak suyla yıkanmam, saçımı her gün yıkamam 2-3 günde bir yıkarım. Saç kremi, yağ vs kullanmam çünkü saçım zaten çabuk yağlanıyor ve sönük. Piyasada çok sık önerilen o 'birkaç gün yıkanma saçın alışsın' yöntemini evden çıkmadığım farklı süreçlerde defalarca kez denedim ne yazık ki bende işe yaramıyor. Saç derisi masaj aletini de denedim. Bu duruma o kadar sinirleniyorum ki duşta saçımı tırnaklarımla kazıyıp deşesim ve 3 numaraya vurasım geliyor. Ama asıl sorun saç derimde olduğu için yine kurtulamam:sinirli:

Egzama büyük oranda beslenme düzeniyle de ilişkilendiriliyor sanırım. Çok yağlı, baharatlı ve ağır şeyler yemem, domatesin de tetiklediğini söyleyenler var zaten yemiyorum. Belki şekeri bırakmalıyımdır, beslenmesini değiştirip bir fayda gören olduysa ve yazarsa sevinirim...

Onun dışında çok önerilen derco* şampuanı fiyatından ötürü almadım, o da işe yaramazsa ve param boşa giderse diye korkuyorum. Haliyle hem cildiye masrafı hem de şampuan masrafı artık bezdirdi. Sosyal medyada görüyorum birçok kişi saçına hem yağ hem köpük hem krem vs kullanıyor ve saçları yine de sönük değil. Benimkiyse sadece şampuanla sönük. Tatlı tatlı şekiller veremiyorum sırf bu yüzden genelde kısa kullanıyorum. Gerçekten artık uzun saç kullanmayı özledim. Fakat kurtulamadığım sürece hiç hevesim yok.

Bu konuda yardımcı olabilecek, önerisi olan, yağlı saç derisinden kurtulup sönük saçlarını dolgun hale getirebilmiş kişiler varsa öneri beklemekteyim:eek:

Vichy dercos dışında bir çözümü yok sanırım. Eğer eczanelerde buna alternatif ürün varsa umarım vardır, sormak gerek. Ama ben duymadım.

Vichy dercos kullanıyorum ama dönem dönem, galiba 1 yıla yakın kullandım saçlarım 1-2 yıl düzeldi sonra aynı döngüye girince tekrar dercos aldım. Dercosla sürekli yıkamak gerekmiyor. Haftada 1 kere yıkasanız dercosla veya sadece dipler içib kullansanız iyi gelir.
 
benimkini klasik o şampuan ketoral kesti
 
Back
X