- Katılım
- 25 Aralık 2013
- Mesajlar
- 5.811
- Emoji Skoru
- 5.264
- Puanlar
- 448
Daha çok tarif öğreneceğiz gibiTeşekkür ederim canımm ilk görmek güzel birşey![]()
Aşağıdaki videoyu izleyerek sitemizi ana ekranınıza web uygulaması olarak nasıl kuracağınızı öğrenebilirsiniz.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda mevcut olmayabilir.
Daha çok tarif öğreneceğiz gibiTeşekkür ederim canımm ilk görmek güzel birşey![]()
Hemde çok duymadıklarımızı duyurmak bi yarışma olması güzelDaha çok tarif öğreneceğiz gibi![]()
JEnnoş teşekkür ederiim beğenmene sevindimCanım ellerine sağlık, cok guzel olmus ,bol şanslar![]()
Rica ederim canımJEnnoş teşekkür ederiim beğenmene sevindim![]()
Yakınımda Olsan yapardımRica ederim canımgayet ye beni diyor
![]()
Düşünmen yeter ,yemiş kadar oldumYakınımda Olsan yapardım![]()
harika olmuş. valla denenebilir. mantıyı çok severim zatenKayseri Yağ Mantısı Hakkında Bilgi
Kayseri yağ mantısı, Kayseri iline özgü geleneksel bir Türk yemeğidir ve 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu kapsamında coğrafi işaret olarak tescil edilmiştir. Kayseri Ticaret Odası tarafından 7 Haziran 2021 tarihinde başvurusu yapılan bu ürün, 20 Ocak 2022 tarihinde mahreç işareti olarak resmi olarak korunmaya alınmıştır. Kayseri’nin mutfak kültüründe önemli bir yere sahip olan bu yemek, kendine özgü üretim yöntemi ve kültürel değeriyle öne çıkar.
Tanım ve Ayırt Edici Özellikler
Kayseri yağ mantısı, özgün hazırlanış biçimi ve sunumuyla dikkat çeken bir doldurulmuş hamur yemeğidir. Hamuru, ekmeklik buğday unu veya tam buğday unu, yoğurt, tuz, süt, zeytinyağı, toz beyaz şeker, kuru maya ve yumurta kullanılarak hazırlanır. Hamur, 6-8 cm’lik kareler halinde kesilir, içine çiğ kıymadan yapılan harç konulur ve çiçek şeklinde kapatılır. Mantılar kızartılarak hazırlanır ve sıcak olarak üzerine salçalı sos ve sarımsaklı yoğurt dökülerek servis edilir.
Kayseri'nin Meşhur Lezzeti Yağ Mantısı Tarifi İçin Malzemeler
• 1 adet yumurta
• 2 yemek kaşığı yoğurt
• 1.5 su bardağı ılık su
• Yarım yaş maya veya 1 instant maya
• 2 yemek kaşığı sıvı yağ
• 5 su bardağı un
• 1 tatlı kaşığı tuz
Mayalanması 1 saat.
Iyice yoğurmasını tavsiye ediyorum pes etmeyin
Eki Görüntüle 3681012
İç harcı için;
• 200 gram kıyma
• 1 tane soğan(rendelenmiş veya ince dogranmış)
• 1.5 tatlı kaşığı tuz
• 1 çay kaşığı kimyon
• Yarım çay kaşığı karabiber
• Yarım çay kaşığı pulbiber
• 1 çay kaşığı toz biber
Eki Görüntüle 3681013
Eki Görüntüle 3681014
Kızartmak için;
• Sıvı yağ
Sosu için;
• 2 yemek kaşığı salça
• 1 yemek kaşığı tereyağ
• Yarım su bardağı su
• Yoğurt sos
• 5-6 kaşık yoğurt
• 2 diş sarımsak tuz
Sunumlarımlaa karşınızdayımm umarım.beğenirsiniz
Eki Görüntüle 3681088 Eki Görüntüle 3681089 Eki Görüntüle 3681090
Eki Görüntüle 3681131 Eki Görüntüle 3681132 Eki Görüntüle 3681133 Eki Görüntüle 3681134 Eki Görüntüle 3681136 Eki Görüntüle 3681137 Eki Görüntüle 3681139 Eki Görüntüle 3681142 Eki Görüntüle 3681143 Eki Görüntüle 3681145 Eki Görüntüle 3681147 Eki Görüntüle 3681148 Eki Görüntüle 3681149 Eki Görüntüle 3681150 Eki Görüntüle 3681151
Çok lezzetli oldu kııaazzzzharika olmuş. valla denenebilir. mantıyı çok severim zaten![]()
eline sağlık tatlım. valla deneyebilirim. değişiklik olur hem.Çok lezzetli oldu kııaazzzz![]()
Teşekkür ederimm canımmeline sağlık tatlım. valla deneyebilirim. değişiklik olur hem.
Yöhh kıaaazzz rizeliyimm ama ona yöresel birsey bilmiyorum.ne yazıkki anam yapar yerimAnam sen kayserili miydin ?
Bayılırım
Eline sağlık vallahi tam olmuş pek güzel olmuş![]()
Yöhh kıaaazzz rizeliyimm ama ona yöresel birsey bilmiyorum.ne yazıkki anam yapar yerimbu gidişle kayserili ve antepli oldumm
Sağol çiçeğumm![]()
Muhlama oluyormu hic aklıma gelmedi kııaazzzŞöle bi mıhlama yapaydında göreydik yada turşi kavurması o zaman ne işin var senin kayseri yağ mantısıylanDobarlan Karadeniz'in hırçın kiızısın sen
![]()
Muhlama oluyormu hic aklıma gelmedi kııaazzzonu yaparım baahh sormakta gelmedi aklımaa bidahakine artık
![]()
Kuzum benimkiler hic yemiyor oyüzden yapmıyorum yapmadığım için o konuda becerikli değilimKaradeniz'de başka tarif var sanki nolcak ya kuymak yapacan ya laaağaana![]()
Kuzum benimkiler hic yemiyor oyüzden yapmıyorum yapmadığım için o konuda becerikli değilimannem yaparsa yiyorum ama bayadır lahana yediğim yok doğru düzgün anama gidip kaldığım yokki gerçi