Yaşama enerjisini kaybetmek

Revna

Popüler Üye
Pro Üye
Kayıtlı Üye
17 Aralık 2015
3.229
13.853
Ağır depresyon geçiriyorum sanki diyor.
Psikolojik tedavi de gördü bu yüzden.
kısmen fayda gördüm diyor

Desteğe devam etsin.
Kısmen fayda gördüyse devamını niye getirmemiş?
Doğru bir uzman tercih etsin.
Tamamen iyileşmek mümkün.
 

Novamber wind

🧿 March, 2019 👑
Pro Üye
Anneler Kulübü
2 Temmuz 2013
16.231
12.264
Çalışmak sadece atanmayla olmuyor ki. İnsanın hayatta bir amacı olmayınca yaşamak boş gelebilir. Herşeyi var çoluğu çocuğu yani hayatta ulaşacak amacı kalmamış. Ya yeniden gidip bir üniversite falan okusun yada işe girsin. İnsan sadece para için çalışmaz sosyallik içinde çalışır psikolojik destek alıyor dediğiniz için o kısma değinmedim ama bırakmasın devam etsin
 

Amor-a

Guru
Kayıtlı Üye
30 Mayıs 2009
7.142
7.956
Bir amacı olmalı hayatında. Yani sadece atanmak vs degil kendisini mutlu edecek heyecanlandıracak bir amaç. Mesela farklı bir üni okusun çok önceden varsa ulaşmak istediği ona çabalasın. Benim arkadaş evli çocukluyken öylesine bi iki yıllık üni kazandı okudu sonra o bölümün dört seneliğini kazandı kalburüstü bir üniversitede. Herşeyi tamamen değişti daha mutlu kendi yolunda ilerliyor. Tabii kocayı da boşadı ama zaten evlenmiş olmak için evlenilen ailelerin gönlü olsun tarzı bir evlilikti. Ona bu isteksizlik halinden önce yapmak istediği şeyleri hatırlamasını sağlayın belki bi hedef bulur kendine.
 

yinandyang

Guru
Kayıtlı Üye
13 Mayıs 2011
3.755
3.101
pasifize edilmiş bir kadının hayattan tat almaması o kadar doğal bir sonuç ki..
bunu çalışan/çalışmayan kadın ayrımına getirmek de anlamsız.
ne ev hanımları var gayet aktif, karar veren, kendi isteklerini yaşayabilen..
ne çalışan kadınlar var sadece işe gidip gelen karar alamayan (ya da veremeyen)
terapiye devam etsin, ilk seanslar iyi gelir gibi olur da asıl zorlanıp kabullenme ve harekete geçme aşamasına gelmesi lazım.
 

Incirella06

Üye
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
16 Eylül 2020
397
736
Arkadasin hesabina esinden 10 bin tl geliyorsa durumlari epey iyi demektir. Oyle sacma sapan mesaili 3 5 bine calisacak olsa daha beter olur sinirden hic gerek yok.
Yuksek lisans yapmis akademik kariyerini basariyla ispatlamis zaten herkese. Sosyal mesgale edinmesi lazim. Yardim dernekleriyle birlikte gonullu calisabilir iyi gelir. Covidden sonra sosyallige agirlik verirse mutlu olur.
Esinin narsistliginden oturu yetmezlik hissediyor olabilir bu yuzden kendini ispatlayacagi ben de varim diyebilecegi ortamlar ona iyi gelecektir.
 

Hillad

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
30 Nisan 2018
453
433
Arkadaşlar ben de bir çok şey önerdim.
Asıl sorun bunların hiç birini yapmak istememesi.
Açık öğretim 2 yıllık bir bölüm okuyor ayrıca zaten, yılmış durumdayım diyor. Beni daha da şive sürüklüyor diyor.
gönüllük tema temsilcisi falan olup ağaç dikimlerine, eğitimlere falan katılmasını önerdim. Hiç içimden gelmiyor diyor. Yani sosyal faaliyetlere karşı da isteksiZ. Padişahın gülmeyen kızı gibi mutsuz mutsuz geziyor. Bariz bir neden olsa anlayacağım, her şeyimizi paylaşırız. Ortada gerçek manada ciddi bir neden yok. Kendini dışarıya kapatmış, hayatın akımına bırakmış, sürükleniyor gibi hissettiğini söylüyor.
Önerilerinizi hatırlatacağım.
 

rainyy

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
18 Temmuz 2018
933
404
Birde belki evde oturmaktan sıkılmıştır. Calissin az maas alacak olsa bile en azindan vakit geçirir. Sizin gibi bir arkadasi oldugu icin sansli bence