• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Yenidoğan meme reddi, Ağlamayan bebek

casedebambini

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
2 Ekim 2024
Mesajlar
748
Emoji Skoru
470
Puanlar
23
Yaş
33
Merhabalar, 2 Eylülde sezaryen doğum yaptım ama aynı anda suyum da geldiği için ilk gün sütüm vardı. Bebeğim de memeyi güçlü bir şekilde tuttu. Hemşireler geldi bebeğin şekerini ölçtü mamaya gerek yok sütün yetiyor dedi ve hastanede mamaya gerek duymadan taburcu edildim.

Eve çıkınca bebeğim emiyordu ama uykuya dalamıyordu sütüm vardı ama bebeğim kendini doyuramıyordu. Annem ve eşimin baskıları sonucu mama verdim. Çok pişmanım keşke dinlemeseydim. Mamayı şırınga ile parmağını emdirerek vermeye başladım.

O akışa alışan bebeğim memede huysuzlanmaya başladı. Memelerim de yara olup inanılmaz bir acı ile kıvrandırınca memeden daha da uzaklaştı bebeğim ben yine de emzirmeye ve lansinoh krem sürmeye devam ettim.

Sonra sütümü sağdım aynı mama verir gibi şırınga ile vermeye devam ettim. Bu süreçte sütüm arttı. Mamayı çok az günde belki bir kere 30ml verdim. Ama şimdi 15 günlük olduk sağarak verme işi hiç sürdürülebilir bir şey değil.

Yenidoğan sarılığı da olunca bir an önce kurtulsun diye anne sütünü ne kadar çok ve sık verebilirsem o kadar iyi diyip emzirmeremeden sağım yaptım. Çünkü 2 saat boyunca emzirsem bile 10 dk bile uykuya dalmıyordu hala aranıyordu.

Meme ile kavga etme, kendini kasma, memeyi tutsa bile emmeme, yutkunmama ve hatta ağzında süt biriktirme sonrasında o sütü ağzından çıkarma gibi şeyler yapıyor. Sarılıktan ötürü diye düşünüyordum. Ama sarılığı dün ölçüldü 12 çıktı. Doktor çok önemli değil dedi. Fototerapiye falan gerek duymadı. Kan alınırken hemşireler bu çocuk çok sakin ağlamıyor vs diyip moralimi bozdu.

Yenidoğanda ağlamama (acıksa bile sadece mızmızlanıyor öyle yeri göğü inleten bir ağlama hiç yok) ve meme reddi yaşayanlar varsa lütfen yardımcı olabilir mi? Çok zor durumdayım. Dün hastanedeki emzirme hemşiresine gittim yanlış tutuyorsun çocuğu diyip gönderdi. Oturup onun önünde de ağladım. Sorun yanlış tutmam değil kendini asla doyurmuyor. Aç olan ve emecek çocuk amuda da kalkıp emzirsem o memeyi tutar.

Çocuk doktorumuz elini verdi cop cop emiyor güçlü bu çocuk emer memeni vermen lazım dedi. Sağarak en fazla 40 gün götürürsün sonra yapamazsın dedi. Ben de aynı düşüncedeyim ama çıkmazdayım. Lütfen yardımcı olun😢
 
benim bebeğim de 15 gün meme refdi yasadı. farklı pozisyonlarda emzirmeyi denedim sürekli. bizde de sarılık vardı. benimki pilates topu üzerinde zıplayarak veya uykusunda ancak emiyordu. ama ben hiç vazgecmedim. inatla emzirmeye calistim. çıldırdığı zamanlarda esim alıp sakinleştirdi, sonra tekrar denedik. 15 günden sonra yoluna girdi ama
 
38 gün sagip verdim. Ama 38 gun boyunca da pes etmedim. Emmese bile memede tuttum kokusuna alışsın kendi istesin diye. Ten tene gezdik hep. Silikon uç deneyin belki onunla tutar. Ama sakın Vazgeçmeyin mutlaka alışacak. sonra ben bu memeyi nasil biraktiracagim diye düşüneceksiniz.
 
Benim bebeğim 23 günlük. Memede uyuya kalıyor yoruluyor. Sağıyorum ben de. Biraz emiyor biraz sağılmışı içiyor. Sağmak çok yorucu gerçekten. Göğüs ucu kremi olarak medela markayı öneririm memnun kaldım ben. İlk 20 gün sakin geçti şu an baya ağlıyor 🥺 3 gündür ağlaması çok arttı
 
38 gün sagip verdim. Ama 38 gun boyunca da pes etmedim. Emmese bile memede tuttum kokusuna alışsın kendi istesin diye. Ten tene gezdik hep. Silikon uç deneyin belki onunla tutar. Ama sakın Vazgeçmeyin mutlaka alışacak. sonra ben bu memeyi nasil biraktiracagim diye düşüneceksiniz.
Hergün dua ediyorum sabah ezanında yeter diyeyim ama şu durumdan kurtulayım diye gerçekten o kadar zor ki yaşamayan bilemez en yakınım annem bile asla anlamıyor. Eşim desen sağıyosun anne sütü alıyo işte diyip geçiyor. Mamayla büyüyen salak mı oluyor sanki diyor. Silikon uç da denedim ama ağzına büyük geliyor sanki 2 emiyor yutkunmuyor. Her öğünden önce deniyorum böyle mi yapayım?
 
Bol bol emzirme pozisyon tutuş hakkında video izleyin. C şeklinde tütün memenizi pozisyon degisin futbol topu pozisyonu, ters tutuş şeklinde deneyin. Bebeğinizin karnı karninizda başı memenize baksın C şeklinde tütün memeyi dudak ile burun arasina sürtün memeyi ağzını kocaman açınca sokun siyah bölgeyi mümkün olduğunca almalı dudakları dışa dönük olmalı .Çenesi kuvvetlenince dhaa güzel emecektir. Sürekli çenesini dürtün emerken uyursa uyandırın altını açardım ben en son çare ıslak mendille silerdim. Sonra sonra güçlenecek 40 günden sonra gözü açılır. Çenesi kuvvetlenir dogdugunun farkına varır. Siz memenizden uzak tutmayın mutlaka emzirme seanslarında verin memeyi 2 saatte bir gece gündüz aksatmayin. Sonra sağım yaparsanız sütünüz gittikçe artar .
 
Merhabalar, 2 Eylülde sezaryen doğum yaptım ama aynı anda suyum da geldiği için ilk gün sütüm vardı. Bebeğim de memeyi güçlü bir şekilde tuttu. Hemşireler geldi bebeğin şekerini ölçtü mamaya gerek yok sütün yetiyor dedi ve hastanede mamaya gerek duymadan taburcu edildim.

Eve çıkınca bebeğim emiyordu ama uykuya dalamıyordu sütüm vardı ama bebeğim kendini doyuramıyordu. Annem ve eşimin baskıları sonucu mama verdim. Çok pişmanım keşke dinlemeseydim. Mamayı şırınga ile parmağını emdirerek vermeye başladım.

O akışa alışan bebeğim memede huysuzlanmaya başladı. Memelerim de yara olup inanılmaz bir acı ile kıvrandırınca memeden daha da uzaklaştı bebeğim ben yine de emzirmeye ve lansinoh krem sürmeye devam ettim.

Sonra sütümü sağdım aynı mama verir gibi şırınga ile vermeye devam ettim. Bu süreçte sütüm arttı. Mamayı çok az günde belki bir kere 30ml verdim. Ama şimdi 15 günlük olduk sağarak verme işi hiç sürdürülebilir bir şey değil.

Yenidoğan sarılığı da olunca bir an önce kurtulsun diye anne sütünü ne kadar çok ve sık verebilirsem o kadar iyi diyip emzirmeremeden sağım yaptım. Çünkü 2 saat boyunca emzirsem bile 10 dk bile uykuya dalmıyordu hala aranıyordu.

Meme ile kavga etme, kendini kasma, memeyi tutsa bile emmeme, yutkunmama ve hatta ağzında süt biriktirme sonrasında o sütü ağzından çıkarma gibi şeyler yapıyor. Sarılıktan ötürü diye düşünüyordum. Ama sarılığı dün ölçüldü 12 çıktı. Doktor çok önemli değil dedi. Fototerapiye falan gerek duymadı. Kan alınırken hemşireler bu çocuk çok sakin ağlamıyor vs diyip moralimi bozdu.

Yenidoğanda ağlamama (acıksa bile sadece mızmızlanıyor öyle yeri göğü inleten bir ağlama hiç yok) ve meme reddi yaşayanlar varsa lütfen yardımcı olabilir mi? Çok zor durumdayım. Dün hastanedeki emzirme hemşiresine gittim yanlış tutuyorsun çocuğu diyip gönderdi. Oturup onun önünde de ağladım. Sorun yanlış tutmam değil kendini asla doyurmuyor. Aç olan ve emecek çocuk amuda da kalkıp emzirsem o memeyi tutar.

Çocuk doktorumuz elini verdi cop cop emiyor güçlü bu çocuk emer memeni vermen lazım dedi. Sağarak en fazla 40 gün götürürsün sonra yapamazsın dedi. Ben de aynı düşüncedeyim ama çıkmazdayım. Lütfen yardımcı olun😢
Öncelikle hayırlı olsun bebisin güzel ömrü olsun. Bebeğin daha küçücük. İllaki bu aşamayı geçeceksiniz. Endişelenme. Mama kötü birnsey değil. Sakın pişman olup kendini yıpratma. Arkadaşlar bir sürü tavsiye vermiş zaten. Devlet hastanelerinde emzirme bolumu gibi bir sey vardi yanlis hatırlamıyorsam orada yardimci oluyorlar.İkiniz de guclusnuz yapabilirsiniz. ❤️❤️❤️
 
Öncelikle hayırlı olsun bebisin güzel ömrü olsun. Bebeğin daha küçücük. İllaki bu aşamayı geçeceksiniz. Endişelenme. Mama kötü birnsey değil. Sakın pişman olup kendini yıpratma. Arkadaşlar bir sürü tavsiye vermiş zaten. Devlet hastanelerinde emzirme bolumu gibi bir sey vardi yanlis hatırlamıyorsam orada yardimci oluyorlar.İkiniz de guclusnuz yapabilirsiniz. ❤️❤️❤️
Çok teşekkür ederim 🥹🥹🥹🥹 duygulandırdınız beni. Emzirme hemşiresine gittim devlet hastanesindeki ancak beni pek anlayamadı. Yanlış tutuyorsun dedi yolladı. İşin içinden çıkamayınca emzirme danışmanından danışmanlık almaya başladım online. Şu an daha iyiyiz 🧡
 
Ablam yeğenime sağarak 18 ay süt verdi. Yıpratmayın kendinizi. Sağma işine de alışıyor insan. Emzirmeye göre daha meşakkatli tabi ama sonuçta bebiş anne sütü içiyor mu içiyor.
 
Tabiki bebekte veya sizde herhangi bir sıkıntı yoksa direk sizden emmesi en dogru ve kolay olanı. Fakat doktorunuz bile yanlış bilgi verdiği için yazmak zorunda hissettim kendimi, sağım yapmak evet cok meşakkatli ama en fazla yapılabilecek gün tamamen sizin istikrarınıza bağlı.
İkizlerim 38 gün benden ayrı küvezde kaldılar zaten çok erken ve çok kücük doğmuşlardı mecburen sağımla başladım, küvezden çıktıktan sonra da emme işinde pek kuvvetli değillerdi sağıma devam ettim hala ediyorum. 18 aylık olacaklar.
 
merhaba şu an nasılsınız acaba ben de danışmanlık aldım emiyor kızım ama çok yavaş dura dura emiyor ve maksimum 10 dk o arada da kaç kez duruyor şu an 1 aylık oldu
 
merhaba şu an nasılsınız acaba ben de danışmanlık aldım emiyor kızım ama çok yavaş dura dura emiyor ve maksimum 10 dk o arada da kaç kez duruyor şu an 1 aylık oldu
Mesajınız arada kaynamış kusura bakmayın. Şu an memede bebeğim ek bir şey yapmıyorum sağmıyorun ya da mama vermiyorum. Dünden beridir emzik verdim bakalım süreç ne gösterir sadece çok fazla gazı var
 
Merhabalar, 2 Eylülde sezaryen doğum yaptım ama aynı anda suyum da geldiği için ilk gün sütüm vardı. Bebeğim de memeyi güçlü bir şekilde tuttu. Hemşireler geldi bebeğin şekerini ölçtü mamaya gerek yok sütün yetiyor dedi ve hastanede mamaya gerek duymadan taburcu edildim.

Eve çıkınca bebeğim emiyordu ama uykuya dalamıyordu sütüm vardı ama bebeğim kendini doyuramıyordu. Annem ve eşimin baskıları sonucu mama verdim. Çok pişmanım keşke dinlemeseydim. Mamayı şırınga ile parmağını emdirerek vermeye başladım.

O akışa alışan bebeğim memede huysuzlanmaya başladı. Memelerim de yara olup inanılmaz bir acı ile kıvrandırınca memeden daha da uzaklaştı bebeğim ben yine de emzirmeye ve lansinoh krem sürmeye devam ettim.

Sonra sütümü sağdım aynı mama verir gibi şırınga ile vermeye devam ettim. Bu süreçte sütüm arttı. Mamayı çok az günde belki bir kere 30ml verdim. Ama şimdi 15 günlük olduk sağarak verme işi hiç sürdürülebilir bir şey değil.

Yenidoğan sarılığı da olunca bir an önce kurtulsun diye anne sütünü ne kadar çok ve sık verebilirsem o kadar iyi diyip emzirmeremeden sağım yaptım. Çünkü 2 saat boyunca emzirsem bile 10 dk bile uykuya dalmıyordu hala aranıyordu.

Meme ile kavga etme, kendini kasma, memeyi tutsa bile emmeme, yutkunmama ve hatta ağzında süt biriktirme sonrasında o sütü ağzından çıkarma gibi şeyler yapıyor. Sarılıktan ötürü diye düşünüyordum. Ama sarılığı dün ölçüldü 12 çıktı. Doktor çok önemli değil dedi. Fototerapiye falan gerek duymadı. Kan alınırken hemşireler bu çocuk çok sakin ağlamıyor vs diyip moralimi bozdu.

Yenidoğanda ağlamama (acıksa bile sadece mızmızlanıyor öyle yeri göğü inleten bir ağlama hiç yok) ve meme reddi yaşayanlar varsa lütfen yardımcı olabilir mi? Çok zor durumdayım. Dün hastanedeki emzirme hemşiresine gittim yanlış tutuyorsun çocuğu diyip gönderdi. Oturup onun önünde de ağladım. Sorun yanlış tutmam değil kendini asla doyurmuyor. Aç olan ve emecek çocuk amuda da kalkıp emzirsem o memeyi tutar.

Çocuk doktorumuz elini verdi cop cop emiyor güçlü bu çocuk emer memeni vermen lazım dedi. Sağarak en fazla 40 gün götürürsün sonra yapamazsın dedi. Ben de aynı düşüncedeyim ama çıkmazdayım. Lütfen yardımcı olun😢
Merhaba resmen beni anlattınız ikizlerim var ikisi de aynı anlattgnz gibi emmiyorlar siz çözüm bulabildiniz mi acaba ben sütüm biter artık hiç bir yolu kalmaz diye Korkuyorm da
 
Ablam yeğenime sağarak 18 ay süt verdi. Yıpratmayın kendinizi. Sağma işine de alışıyor insan. Emzirmeye göre daha meşakkatli tabi ama sonuçta bebiş anne sütü içiyor mu içiyor.
Merhaba bizde kötü durumdayız da 🥺 nasıl sağdı acaba ablanız hangi pompa markasını kullandı
 
Tabiki bebekte veya sizde herhangi bir sıkıntı yoksa direk sizden emmesi en dogru ve kolay olanı. Fakat doktorunuz bile yanlış bilgi verdiği için yazmak zorunda hissettim kendimi, sağım yapmak evet cok meşakkatli ama en fazla yapılabilecek gün tamamen sizin istikrarınıza bağlı.
İkizlerim 38 gün benden ayrı küvezde kaldılar zaten çok erken ve çok kücük doğmuşlardı mecburen sağımla başladım, küvezden çıktıktan sonra da emme işinde pek kuvvetli değillerdi sağıma devam ettim hala ediyorum. 18 aylık olacaklar.
Nasıl sağıyorsunuz acaba bende aynı durumdyım ikizlerimle 🥺
 
Hergün dua ediyorum sabah ezanında yeter diyeyim ama şu durumdan kurtulayım diye gerçekten o kadar zor ki yaşamayan bilemez en yakınım annem bile asla anlamıyor. Eşim desen sağıyosun anne sütü alıyo işte diyip geçiyor. Mamayla büyüyen salak mı oluyor sanki diyor. Silikon uç da denedim ama ağzına büyük geliyor sanki 2 emiyor yutkunmuyor. Her öğünden önce deniyorum böyle mi yapayım?
Ayni sureclerden gectim sütünüź varsa sagmayi birakin biberondur bilmem ne hic ugrasmayin ac kalan cocuk mutlaka o gelir tutar memeyi bir bebegin bir aparati ubutma suresi 3 gun o yuzden sabredir ve sakin olun.
 
Merhaba bizde kötü durumdayız da 🥺 nasıl sağdı acaba ablanız hangi pompa markasını kullandı
Ben lansinoh giyilebilir pompa kullanıyorum. İlk 3 ay 2 saatte bir sonrasında 3 saatte bir sağdım.İlk aylarda sütümün artması için günde 1 kere süper sağım yapıyordum. Her sağımı 20 dk ve çift meme aynı anda yapıyorum
 
Merhaba resmen beni anlattınız ikizlerim var ikisi de aynı anlattgnz gibi emmiyorlar siz çözüm bulabildiniz mi acaba ben sütüm biter artık hiç bir yolu kalmaz diye Korkuyorm da
Oğlum 4.5 aylık oldu. 25. gün emzirme danışmanı ile görüştükten sonra sağmayı bıraktım devamlı emzirdim. 25. Güne kadar hep memeyi teklif ettim arada aldı arada almadı ama hep teklif ettim.

Sütümü arttırmak için humana çay bestlak damla ve solgar tablet kullandım. Özellikle emzirme danışmanım solgar tableti öneriyordu. Süt konusunda sıkıntım yoktu allahtan sütüm vardı ama bebeğim çabuk yoruluyordu doymuyordu. 25 ile 40. Gün arası günümün çoğu emzirme ile geçti. Yarım saatte bir emziriyordum çünkü tam doygunluk olmuşmuyordu. Uzamış sarılığı vardı. 40. Günden sonra emip doyduğunu hissettim biraz daha uzun süre emmeden durabildi. Sizin ikizleriniz olduğu için süreç daha farklı devam edebilir. Yani mama desteğini kesmemeniz gerekebilir onu doktorunuza hatta bana kalırsa emzirme danışmanınıza sorun. Çünkü bazı doktorlar hemen kilo alımı düşükse mama ver diyip geçiyor. Ama her verilen mama bebeğin memeye daha az gelmesi ve daha az süt üretimi demek.

İlk olarak memeye alıştırmak için Şırıngadan eds yöntemine geçtim. Akış yavaşladığı için emmesi uzun sürüyordu bu arada edsyi ilk olarak parmak ile verdim meme ile değil. Sonra meme ile verdim. Bebekleriniz henüz küçükse biraz olsun emiyolarsa emdikten sonra sağım yapıp hem memenin uyarımını sağlayıp hem de kalan sütü de bebeklerinize eds yöntemi ile verebilirsiniz. Burdaki önemli nokta biberon emzik verilmemeli. Çok sabır gerektiriyor. İlk aylar hep böyle zorlu geçiyormuş ben de sonradan öğrendim. Şimdiki aklım olsa devlet hastanesindeki gebe okuluna gideceğime ücretli bir emzirme danışmanından birebir destek alırdım hamileliğimde. İnşallah süreci hemen atlatırsınız.

Bu arada ben önce medela marka elektrikli pompa kullandım. Sonra mochi duo elelr serbest hastane tipi kullandım. Her ikisinin de avantajları var ama elektrikliler her zaman daha çok süt çıkarıyor bence. Sütünüzün azalmaması için emzirdikten sonra sağımlara devam edin bence. Süt gelmese de uyarırsınız memeyi.
 
Merhaba resmen beni anlattınız ikizlerim var ikisi de aynı anlattgnz gibi emmiyorlar siz çözüm bulabildiniz mi acaba ben sütüm biter artık hiç bir yolu kalmaz diye Korkuyorm da
Yeni tutuşlar deneyin bazen bebekler tutuşu bile beğenmediği için bile emmiyormuş ben de sonradan öğrendim. Sol memeyi tutmazdı oğlum ısrarla teklif ettim. Emzirme danışmanı tek memeden emzir tek memeni sağ demişti. Aklıma yatmadı ve 2 memeden de emzirdim. İlk zamanlar tutmak istemiyordu kafasını geriye itiyordu tut bırak yapıyordu ama teklif ede ede alıştı. Yapabileceğinize inanın. Bol bol ten tene temas edin bebekleriniz ile. Soyunun memede uyutun sıcaklığınıza kokunuza alışsınlar. Ben sanıyordum ki bebekler doğarlar ve emerler tüm tabiat böyle büyütüyor çocuklarını yok efendim tutuş, çocuğun karakteri, annenin stresi bunlar saçma şeyler derdim. Ama öyle değilmiş insan bebekleri çok savunmasız emme ne kadar doğal bir süreç olsa da desteklenmesi gerekiyormuş hem annenin hem bebeğin. Kendinize güvenin
 
Yeni tutuşlar deneyin bazen bebekler tutuşu bile beğenmediği için bile emmiyormuş ben de sonradan öğrendim. Sol memeyi tutmazdı oğlum ısrarla teklif ettim. Emzirme danışmanı tek memeden emzir tek memeni sağ demişti. Aklıma yatmadı ve 2 memeden de emzirdim. İlk zamanlar tutmak istemiyordu kafasını geriye itiyordu tut bırak yapıyordu ama teklif ede ede alıştı. Yapabileceğinize inanın. Bol bol ten tene temas edin bebekleriniz ile. Soyunun memede uyutun sıcaklığınıza kokunuza alışsınlar. Ben sanıyordum ki bebekler doğarlar ve emerler tüm tabiat böyle büyütüyor çocuklarını yok efendim tutuş, çocuğun karakteri, annenin stresi bunlar saçma şeyler derdim. Ama öyle değilmiş insan bebekleri çok savunmasız emme ne kadar doğal bir süreç olsa da desteklenmesi gerekiyormuş hem annenin hem bebeğin. Kendinize güvenin
Çok sağolun 🥺 ancak iki ay geçti doğalı emrler mi dşyorsunuz yinede
 
Back
X