• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

10 aylık bebegım otizm mi

hep yazdigim bir arkadasim var. ozel saglik sigortasi karsiliyor diye cocugunu en guzel uzman psikiyatrlara götürdü "konusamiyor" diye
istisnasiz hepsi "cok ilgisiz kalmiş, uyaran eksikligi var, tvyi kapa, her gün dısari cikar, elini kullanacagi dokunacagi yerlere götür, kreşe yazdir" dedi durdu. hicbirini yapmadi, hala tv acmaya devam etti, yemek yerken bile mutfakta tv yok diye tablet acar verirdi. sonra cocuk konusamayinca biraz ek ucretini verip daha yuksek titri olan doktora giderdi.
ortamlarda da hep "neler yapmadim ki en guzel doktorlara profesorlere götürdüm, konusmuyor" derdi.
konu sahibi de o ekolden
Eee şimdi o çocuk ne yapıyor
 
Ekran vermemek mi ay keşke o kadar kolay olsa ben galıba işi çıkılmaz bi hale soktum ekransız uyutamıyorum bile gerisini sen düşün ve eşim işleri o yapıyor zaten ama ben üşengeçlikten bakmıyorum çocuğa bi gün bakıp 2. Gün sıkılıyorum ve hamileliğimde bağlıyorum biraz 2. Hamilelik zorluyor erken oldu bende pişmanım ama inşalah arkdş olurlar
Ayy bu yoruma şok oldum gerçekten bir taneye bakamıyorsun ekransız neden 2. Bebek yahu yazık değil mi çocuklara?
 
konusuyor simdi, ilkokula gecti🧿
ama hala ekran bagimlisi
Çok bilgilisiniz esasında anlattığınız şeyler o kadar kıymetli ki ama konu sahibi terslemiş sizi halbuki vicdan rahatsızlığı oluyor bu çıkışlar
Keşke ben de bilseydim bu kadar zarar verebileceğini ekranın ben de gurbette büyüttüm hiç dışarı çıkarmadan küçük bi kasabada yani o kadar pişmanım ki 3.5 yaşında 6 aydır her gün özel ilgi sıfır ekran bol uyaranlarla telafi etmeye çalışıyoruz
 
Eve temizlik ve yemek için yardımcı alın. İsterseniz hergün, isterseniz haftada 2 gün. Paranız yoksa da alın, çünkü çocuk otizm çıkarsa zaten daha çok para harcayacaksınız.
Ev işleri ve yemek yapmayın en az 1 yıl. Bu vakti kocanız ve siz çocuğa verin. Evde kavga dövüş de yasak. Sevgi dolu bir aile olacaksınız 1 yıl.
Bu bir yılda çocuğun değişimine göre gözlem yapıp, diğer yılı düzenlersiniz.
 
Eve temizlik ve yemek için yardımcı alın. İsterseniz hergün, isterseniz haftada 2 gün. Paranız yoksa da alın, çünkü çocuk otizm çıkarsa zaten daha çok para harcayacaksınız.
Ev işleri ve yemek yapmayın en az 1 yıl. Bu vakti kocanız ve siz çocuğa verin. Evde kavga dövüş de yasak. Sevgi dolu bir aile olacaksınız 1 yıl.
Bu bir yılda çocuğun değişimine göre gözlem yapıp, diğer yılı düzenlersiniz.
Erzurumdan Ankara’ya geldik anneme yoğun eğitim aldırıyoruz babası Erzurum’da kaldı ayda 2 defa yanımıza gelip gidiyor 2 ay oldu epey gelişme var ama konuşma henüz yok
 
Erzurumdan Ankara’ya geldik anneme yoğun eğitim aldırıyoruz babası Erzurum’da kaldı ayda 2 defa yanımıza gelip gidiyor 2 ay oldu epey gelişme var ama konuşma henüz yok
Devlet hastanesinde konuşma terapisti oluyor.
Gidiş sırası şöyle:
1. Çocuk psikiyatrisine gidiyorsunuz. Doktora konuşma terapisi istediğinizi söylüyorsunuz.
2. Psikiyatrist yazı yazıyor, sizi kulak burun boğaz doktoruna sevk ediyor, orda işitme vb testler yapılıyor, test temiz ise o doktor da yazı yazıyor
3. Konuşma terapistine gidiyorsunuz (aynı hastanede), ondan randevu alıyorsunuz.
4. Randevu günü gidiyorsunuz terapiyi alıyorsunuz.
 
Ekran vermemek mi ay keşke o kadar kolay olsa ben galıba işi çıkılmaz bi hale soktum ekransız uyutamıyorum bile gerisini sen düşün ve eşim işleri o yapıyor zaten ama ben üşengeçlikten bakmıyorum çocuğa bi gün bakıp 2. Gün sıkılıyorum ve hamileliğimde bağlıyorum biraz 2. Hamilelik zorluyor erken oldu bende pişmanım ama inşalah arkdş olurlar
Bir tane oyun ablasi tutun ozaman . Zaten ikinciyede hamileymissiniz,dogumdan sonra buyuk cocugun isi cok zor. . Bari evde ilgilenen biri olsun. 1.5 yasina gelincede krese verin , egitim alsin bari.
ya haklısınız yoksa ilerde daha çok mafolucam hep eşim yüzünden
cocuk sadece esinizin degil, sizinde cocugunuz. Soz hakkiniz yok mu ? Bahane etmeyin esinizi.
 
Ekran vermemek mi ay keşke o kadar kolay olsa ben galıba işi çıkılmaz bi hale soktum ekransız uyutamıyorum bile gerisini sen düşün ve eşim işleri o yapıyor zaten ama ben üşengeçlikten bakmıyorum çocuğa bi gün bakıp 2. Gün sıkılıyorum ve hamileliğimde bağlıyorum biraz 2. Hamilelik zorluyor erken oldu bende pişmanım ama inşalah arkdş olurlar
Şİmdi üşenirseniz ilerde özel eğitimlerde ordan oraya koşarken hatırlarsınız yaptığınızı.
 
Bakın ekranı sıfırlamak her yerde yazar. Bir şekilde ekransız ve ilgili olmanın yolunu bulmalısınız yoksa telafisi daha zor olur. Ekrana alıştığı için şimdi sizi bezdirip ekran almaya çalışacak sakın geri adım atmayın. Yatarken vermek hele çocuğa uyuma demek gibi bi şey. Çocuk uyumuyor bayılıyor. 2 saat önce kesmiş olmanız lazım. Bugün küçük faydalar için yarınını yakıyorsunuz. Sadece gelişim değil sizden tepine tepine ekran isteyecek, sosyalleşmek istemeyecek vs ve geri döndürmesi çok daha zor olacak.
Bi arkadaşım yemiyor diye kızını sonradan ekran karşısında yemeye alıştırdı yeter ki yesin dedi. Şimd çocuk ekran yoksa yemiyorum diyor, uzman bunu kesin dedi. Arkadaşım daha da zorlanıyor. Doktora gidip buraya sorup ilk söylenen "ekranı sıfırla"yı yapmayacaksanız neden soruyorsunuz? Bunu ciddiye alın farz edin ki evde Tv telefon yok. Kitaplar da renkli onları da sever o yaşta ve iki çocuğa beraber okuyabilirsiniz hem de okurken sizinle etkileşim kurar. Bu şekilde devam ederseniz gelecek ay bi konu daha açarsınız. Kimse size x hapı çözer demeyecek yine ekranı kes diyecekler ve gelecek ay kesmek daha zor olacak. Kesin ve hiç taviz vermeyin. 3 gün zorlanır sonra alışır. Ama kendimizce şu öğün zorlandım vereyim derseniz çocuğun adaptasyonu da zorlaşır. Elde etmek için kendini hırpalamaya başlar. Kesin, tamamen kesin ve taviz vermeyin.
 
Devlet hastanesinde konuşma terapisti oluyor.
Gidiş sırası şöyle:
1. Çocuk psikiyatrisine gidiyorsunuz. Doktora konuşma terapisi istediğinizi söylüyorsunuz.
2. Psikiyatrist yazı yazıyor, sizi kulak burun boğaz doktoruna sevk ediyor, orda işitme vb testler yapılıyor, test temiz ise o doktor da yazı yazıyor
3. Konuşma terapistine gidiyorsunuz (aynı hastanede), ondan randevu alıyorsunuz.
4. Randevu günü gidiyorsunuz terapiyi alıyorsunuz.
Şu an özelden konuşma terapisti alıyoruz psikiyatriye gidiyoruz işitme testimiz genetik testimiz nöroloji göz kalp hepsi temiz çıktı Eeg bakıldı emar bakıldı çok teşekkür ederim bilgilendirmeniz için 🙏🤗
 
2. Defa açıyorum konuyu nöroloğa götürdüm ama takip edelim diyip gönderdi beni ay artık takıntıdan çıldırıcam evde hiç umrunda değiliz hep etrafta gözü dolapları açıp içindeki eşyaları çıkarıyor babası görüntülü arıyor hiç yüzüne bakmıyor telefonun eve gelince babası öyle çok abartılı tepkiler bile yapmıyor hafif güler seslendiğimde 10 kere ismini söylemesem bakmaz 11. De bakar kimseyle ilgilenmiyor hep etrafı karıştırıyor bay bay yap desem yapmaz günde iki üç defa ansızın kendi kendine yapıyor alkış yap desem yapmaz ama kendisi canı isteyince yapıyor alkışı onun dışında anne nerde baba nerde desem bakmaz bile güldürmek onu güldürmek bi işkence ay bu kadar suratsız bebekmi olur asla gülmüyor yakalamaca oynayınca cee oynayınca güler kahkaha da atar ama yüzüne gülümseyince asla karşılık alamazsın kolay kolay Allah aşkına ben mi sıkıntılıyım yoksa bebek mi ben artık kafayı yicem bilen anneler lütfen yazı
 
İsmiyle çok sesleniyorsaniz duyarsizlasmis olabilir
 
Ya tmm bende zaten desteksiz büyütüyorum bi gün oynuyorum 2. Gün ister istemez bunalıyorum artık bende çok çabalıyorum bişeyleri öğretmeye çalışıyorum bebegım ama 3 aylıkken bile sosyal gülümsemesi yoktu yani ne yapabilirim ailem çevrem hep diyor zaten bu niye gülmüyor ben ne yapabilirim bu durumda hep hareketli gerçekten durmak bilmiyor bende zorlanıyorum diyorum sadece bunda ne var telefonu da asla yemek dışında vermiyorum çünkü ağzını açmıyor mecbur kalıyorum öyle ben oturayım da telefon açayım gibi yapmıyorum
Ben de desteksiz büyütüyorum. Dişlerini de 5 aylıkken çıkartmaya başladı 13 aylık ve azı dişi çıkartıyor. Sadece tırnak keserken 3 dk twirlywoos açıyorum çünkü hiçbir şekilde kestirmiyor onda bile vicdanım sızlıyor. Bahane üretmeyin. Ekran başına oturtup günü geçirirseniz çocuk tabi ki böyle olur. Kendinize gelin
 
Back
X