• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

20 Yıllık Pcos ve Hamile Kalamamak

caksy

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
21 Kasım 2024
Mesajlar
1.441
Emoji Skoru
1.638
Puanlar
53
Herkese merhaba
30 yaşındayım, ergenliğe çok erken girdim(4.sınıf sonu) ve o günden beri de PCOS um. Çok doktor gezdim. Kimi doğum kontrolle regl gördürdü kimi bu ilacı bu yaşta sana neden verdiler bırak dedi. Günün sonunda doğum kontrol hapı kullanmadan 6 ay regl olmadığım oldu. Ve çook uzun yıllar kullanmak durumunda kaldım. Kilolu değilim, hipoglisemi(şeker düşüklüğüm) var, troidlerim normal. 2 yıldır çocuk isteği nedeniyle doğum kontrol hapını bırakıp duphaston ile regl oluyordum, 1 sene sonunda kendi kendine gebelik olmadı tabi ki. Geçtiğimiz yaz önce letu hap çatlatma iğnesi ile denedik, olmadı, gonal f + çatlatma iğnesi ile denedik olmadı, eylül ayında aşılama yaptık tutmadı. Yumurtam ilaçlarla büyüyor bu arada, ama bence çatlatma iğnesile bile çatlamadığı oldu(kist oluştu) 5 aylık uğraşlar sonucu olmadı yani, eylülden beri herhangi bir çabam olmadı. Yani doğal yollardan denedik ama doktora vs gitmedim zaten bu süreçte ilaçlardan bedenim çok yoruldu bir anda 7 kg aldım(2 ayda falan)
Şuan tekrar verdim. Kendi kendime regl olamadığım için, yani yumurtam ideal boyuta ulaşıp kendi kendine çatlamadığı için doğal yollardan imkansız gözüyle bakıyorum. Yaz sonu tüp bebek deneyeceğim. Pcos olup kendiliğinden nasıl gebe kalıyorlar Hiiç anlamıyorum. Ama en azından tüp bebekte şans var diyorum. Bu ya da buna benzer süreç yaşayan var mı? Tüp bebek süreci de gözümü korkutuyor açıkçası onca ilacı kullandıktan sonra tüp bebekte daha çok ilaç yüklemesi oluyor. Yorumlarınızı bekliyorum hanımlar. Allah hepimize şifa versin inşallah 🙏🏻
 
Cokmu kafaya takıyorsun acaba pcosluyum iki kere hamile kaldim
 
Cokmu kafaya takıyorsun acaba pcosluyum iki kere hamile kaldim
Aksine hiç takmıyorum zaten tüp bebek yaptırıcam diye😂 her pcos aynı değil demekki yumurtam kendiliğimden büyüyüp çatlamıyor bu sebeple doğal yollardan olmuyor 🤷🏼‍♀️
 
Aksine hiç takmıyorum zaten tüp bebek yaptırıcam diye😂 her pcos aynı değil demekki yumurtam kendiliğimden büyüyüp çatlamıyor bu sebeple doğal yollardan olmuyor 🤷🏼‍♀️
aynı ben gibisin hayatım sende.
bende de normal zamanda kendiliğinden yumurtlama olmuyor. ilaçla büyüyüp kendiliğinden de çatladı ama gebelik oluşmadı...
sende çatladığı halde yine de oluşmadığı oldu mu yoksa genelde kiste mi çevirdi
 
Kardesimde pcoslu hamile dogal yoldan. O da böyle sizin gibi ilac su bu kullandı yıllardır biliyorum.
Ama yaklasık son 1-2 senedir bol takviye kullanıyordu ilacları bi kenara attı. Dilerseniz takviyelere bir göz atın degerlerinize baktırıp.
 
aynı ben gibisin hayatım sende.
bende de normal zamanda kendiliğinden yumurtlama olmuyor. ilaçla büyüyüp kendiliğinden de çatladı ama gebelik oluşmadı...
sende çatladığı halde yine de oluşmadığı oldu mu yoksa genelde kiste mi çevirdi
Çatladığı zaman da tutmadı kuzum. Aşılama da tutmadı
 
Kardesimde pcoslu hamile dogal yoldan. O da böyle sizin gibi ilac su bu kullandı yıllardır biliyorum.
Ama yaklasık son 1-2 senedir bol takviye kullanıyordu ilacları bi kenara attı. Dilerseniz takviyelere bir göz atın degerlerinize baktırıp.
Kullanmadığım takviye yok inanın. Hepsini doktor kontrolünde kullanıyorum. Magnezyum omega bağışıklık güçlendirici yumurta geliştirici probiyotik vs vs
 
Aksine hiç takmıyorum zaten tüp bebek yaptırıcam diye😂 her pcos aynı değil demekki yumurtam kendiliğimden büyüyüp çatlamıyor bu sebeple doğal yollardan olmuyor 🤷🏼‍♀️
Adetlerin nasıl peki
 
Adetlerin nasıl peki
Duphaston kullandığım için düzenli, ama ;

Mekanizma nasıl çalışır?
  • Duphaston = dışarıdan verilen progesteron analoğu
  • İlacı kullanırken rahim iç tabakası (endometrium) progesteron etkisi altında kalır.
  • İlacı bıraktığında progesteron seviyesi ani düşer
  • Bu düşüş → rahim iç tabakasının dökülmesine neden olur
  • Sonuç → çekilme kanaması
Yani:
Bu kanama = yumurtlama sonrası doğal hormon döngüsünün sonucu değil

Bu kanama = ilacın kesilmesine bağlı hormonal geri çekilme
 
Bende de olmuyo. Çözümüm yalnızca tüp bebek tedavisi. Daha fazla psikolojimi yıpratmadan hemen o aşamaya geçmek istiyorum artık 🌷
 
Bende de olmuyo. Çözümüm yalnızca tüp bebek tedavisi. Daha fazla psikolojimi yıpratmadan hemen o aşamaya geçmek istiyorum artık 🌷
Aynen öyle arkadaşım, beklemek zaman kaybı, ben de nisan başında başlayacağım tüp bebeğe
 
Back
X