• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Anksiyete, panik atak, pcos, histamin intoleransı, Sibo vsvs

ldld777

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eylül 2025
Mesajlar
35
Emoji Skoru
11
Puanlar
3
Yaş
25
Yaklaşık 2–3 yıldır yaşadığım bir süreci en başından anlatmak istiyorum. Çünkü ben bu yola çıktığımda kendimi inanılmaz yalnız hissettim. Gitmediğim doktor, yaptırmadığım test kalmadı ama çoğu zaman “bir şeyin yok” ya da “psikolojik” denilerek geri gönderildim. Belki benim yaşadıklarım birilerinin yaşadıklarıyla örtüşür ve kendini sorgulamaya başlar.

Her şey bir gün aniden başladı. Daha önce anksiyete nedir bilmeyen, hayatını rahat yaşayan, hiçbir şeyi kafasına takmayan biriydim. Bir akşam dışarıda yemek yerken bir anda kendimi çok kötü hissettim. Gözüm karardı, bayılacak gibi oldum, içimi tarif edemediğim bir sıcaklık kapladı. O an bunun ne olduğunu anlamadım, sıcaktan ya da yediklerimden olduğunu düşündüm. Ama o an geçti, asıl süreç ondan sonra başladı.

O günden sonra hayatım ikiye bölündü gibi oldu.

Bir anda vücudum bana yabancılaştı. Çarpıntılar başladı. Tansiyonum yükseliyor gibi hissediyordum. Bazen soğuk terleme, bazen ani sıcak basmaları, bazen de nefes alamıyormuş gibi his. Bağırsaklarım inanılmaz etkileniyordu, şişkinlikler yaşıyordum, bazen bir anda tuvaletim geliyordu. Aylarca süren baş dönmesi yaşadım, her gün. Gerçekten her gün.

Bu süreçte sürekli doktora gittim. Kardiyoloji, dahiliye, acil servis… sayısını hatırlamadığım kadar çok. Tahliller, görüntülemeler, kontroller. Ama sonuç hep aynıydı: bir şey yok.

Bir süre sonra psikiyatriye yönlendirildim. Anksiyete denildi. İlaçlar kullandım. Evet, bazı dönemler biraz iyi hissettirdi. Ama hiçbir zaman “tamam, bu geçti” diyemedim. Çünkü içimde hep bir şey eksik kalıyordu. Sanki bir şey gözden kaçıyordu.

Asıl kırılma noktası şuydu: Ben bu belirtileri yaşarken her zaman panik halinde değildim. Bazen tamamen sakinken bile çarpıntı oluyordu, başım dönüyordu, nefesim daralıyordu. Bu da bana şunu düşündürdü; bu sadece psikolojik olamaz.

Zamanla araştırdıkça ve farklı bir bakış açısına sahip doktorlarla görüştükçe bağırsak sağlığı, histamin hassasiyeti ve SIBO gibi kavramlarla tanıştım. Ve ilk defa yaşadıklarımın bir karşılığı olduğunu hissettim.

Şunu çok net söyleyebilirim: Bu süreç sadece “zihinde” olan bir şey değil. Ama sadece “bedende” olan bir şey de değil. İkisi birbirini besleyen bir döngü.

Bağırsak etkileniyor, vücut reaksiyon veriyor.
Vücut reaksiyon verince zihin alarm veriyor.
Zihin alarm verince vücut daha da tetikleniyor.

Ve bu döngü böyle devam ediyor.

Bu süreçte en zor şeylerden biri de anlaşılmamaktı. İnsanlar yaşamadığı şeyi anlamıyor. Doktorların bir kısmı da yüzeysel bakabiliyor. Ve bir noktadan sonra kendi bedeninle tek başına kalıyorsun.

Benim için en yıpratıcı olan şeylerden biri de kontrol etme ihtiyacıydı. Sürekli nabzımı dinlemek, tansiyonumu ölçmek istemek, bir şey olacak mı diye kendimi izlemek. Bir noktadan sonra bu durum günlük hayatımı yönetir hale geldi.

Dışarı çıkarken eskisi kadar rahat değildim. Bir yerde otururken hep tetikteydim. Yediğim her şeyi sorguluyordum. Bir belirti hissettiğim anda zihnim en kötü senaryoya gidiyordu.

Ve şunu fark ettim: Bu durum sadece fiziksel belirtilerle değil, aynı zamanda kontrol etme ihtiyacıyla büyüyor.

Çünkü kontrol ettikçe beyin şunu öğreniyor: “Demek ki tehlike var.”

Ama aslında olan şey çoğu zaman şu: Vücut alarm veriyor ama ortada gerçek bir tehlike yok.

Bu süreç bana çok şey öğretti. Belki de hayatımda hiç öğrenmek istemeyeceğim şeyleri. Ama en önemlisi şu oldu:

Her şeyi tek başıma kontrol etmek zorunda değilim.

Ben yıllarca her şeyi kendi başıma halleden biriydim. Yardım istemeyen, dayanıklı, güçlü olduğunu düşünen biri. Ama bu süreç bana şunu gösterdi; bazen mesele güçlü olmak değil, doğru yerden destek almak.

Şu an hâlâ tamamen “bitti” diyemem. Ama eskisi gibi de değilim.

Beslenmeme dikkat ettiğimde, bağırsak sağlığıma odaklandığımda, stresimi biraz daha yönetebildiğimde belirtiler ciddi anlamda azalıyor. Ama en büyük fark şu oldu:

Artık her hissi kontrol etmeye çalışmıyorum.

Çünkü şunu öğrendim: Kontrol etmek iyileştirmiyor, aksine uzatıyor.

Eğer bu yazıyı okuyup kendinden bir şey bulan biri varsa şunu bilsin:

Yalnız değilsin.
Bu hisler gerçek.
Ama bu durumdan çıkış da var.

Sadece bazen doğru soruyu sormak gerekiyor:
“Bende ne var?” değil
“Bu sistem neden böyle çalışıyor?”

Cevap orada başlıyor.

Benim önerim yaşadığınız şehir de iyi bir fonksiyonel tıp doktoru bulmak evet biraz maliyetli ama bu süreç benden bi 20 sene götürdü ruhen keşke giden maddiyat olsaydı ama ruhum aynı kalsaydı
 
Yapay zeka yazısı gibi olmuş ama biraz amatürce yazdığım için yazımı Chatgbt ile daha sadeleştirdim herkes rahat okusun anlasın diye😂 sorularınızı keyifle yanıtlayabilirim çünkü ben aylarca yıllarca bu forumu aradım belki ilk belirtiler de karşıma böyle bir yazı çıksa şuan bu belirtiler ile 3. Seneme girmez ömrümden ömür çalmazdım
 
En sakin rahat oldugun zamanlarda bile carpintin olduğunu yazmışsın. Beni panik ataklarım gece en derin uykumdan uyandırıyordu. Sadece geceleri uyurken yakaliyordu beni. En stresli olduğum gündüz vakitlerinde olmuyordu. Yani aslında bunun ne zaman nerede olduğunun pek bir önemi olmuyor. Artık ilaçlarımi kullanmaya başladığımdan beri nerdeyse 5 yıldır artık panik atak gelmiyor. Daha rahatım.
 
Merhaba yazınızı okuyunca kendim yazdım sandım hatta benim de 2 sene önce buraya yazdığım bir yazı var hemen hemen aynı bir anda olan dışarıda aniden gelişen ve sonrası ancak benim sormak istediğim şu. Artık doktora gitmeye korkar oldum sürekli yeni birley çıkıyor son 6 aydır sol karnımın yanında kaburgamda bir batma tutulma anlamladıramdıpım birşey var, bakıyorum 2 sene önceki yazıma o sırada da varmış bu, ve ben o dönemde her bölüme gittim ama korkum şu acaba birşey gelişti mi bu sefer önemli mi bir ağrı ya da sızı bu kadar uzun sürer mi? Ben toplamda 3 seneye yakın kendime teşhiş koyuyorum doktora gidiyorum birşey yok diyolar ama bulamadılar diye düşünüyorum ya da tam bakmadılar diyorum sonra 6 aydır da 1 yaşında bebeğim var artık doktor doktor gezemiyorum ama ödüm kopuyor birşeyler ilerliyor diye, bazen böyle 1 hafta falan hiç bitşeyim yok ama ayın sadece 1 haftası yok, hiç ilaç kullanmadım korktum, hamilelğimde çok rahattım ama yine başladı ben kolonoskopi endeskopi olmaktan da korkuyorum ve nereye kadar diye düşünüyorum, bu kadar doktora giymek radyasyon almak kurcalamak da beni yıpratıyor bazen ne olacaksa olsun diyorum ama o da olmuyo hep endişeliyim
 
En sakin rahat oldugun zamanlarda bile carpintin olduğunu yazmışsın. Beni panik ataklarım gece en derin uykumdan uyandırıyordu. Sadece geceleri uyurken yakaliyordu beni. En stresli olduğum gündüz vakitlerinde olmuyordu. Yani aslında bunun ne zaman nerede olduğunun pek bir önemi olmuyor. Artık ilaçlarımi kullanmaya başladığımdan beri nerdeyse 5 yıldır artık panik atak gelmiyor. Daha rahatım.
İyi olmanıza çok sevindim ben çok farklı ilaçlar kullandım 2 sene de sadece beni uyutanlar iyi gelmişti oda çözüm değil uyuyordum ve o an belirti geçiyordu sabah devam ama sizin dediğiniz gibi sabah da akşam da farketmiyor du benim beni hep yakalıyordu sinir sistemim Sibo ve bağırsak sorunlarım yüzünden tamamen bozulduğu için dengem şaşmıştı
 
Merhaba yazınızı okuyunca kendim yazdım sandım hatta benim de 2 sene önce buraya yazdığım bir yazı var hemen hemen aynı bir anda olan dışarıda aniden gelişen ve sonrası ancak benim sormak istediğim şu. Artık doktora gitmeye korkar oldum sürekli yeni birley çıkıyor son 6 aydır sol karnımın yanında kaburgamda bir batma tutulma anlamladıramdıpım birşey var, bakıyorum 2 sene önceki yazıma o sırada da varmış bu, ve ben o dönemde her bölüme gittim ama korkum şu acaba birşey gelişti mi bu sefer önemli mi bir ağrı ya da sızı bu kadar uzun sürer mi? Ben toplamda 3 seneye yakın kendime teşhiş koyuyorum doktora gidiyorum birşey yok diyolar ama bulamadılar diye düşünüyorum ya da tam bakmadılar diyorum sonra 6 aydır da 1 yaşında bebeğim var artık doktor doktor gezemiyorum ama ödüm kopuyor birşeyler ilerliyor diye, bazen böyle 1 hafta falan hiç bitşeyim yok ama ayın sadece 1 haftası yok, hiç ilaç kullanmadım korktum, hamilelğimde çok rahattım ama yine başladı ben kolonoskopi endeskopi olmaktan da korkuyorum ve nereye kadar diye düşünüyorum, bu kadar doktora giymek radyasyon almak kurcalamak da beni yıpratıyor bazen ne olacaksa olsun diyorum ama o da olmuyo hep endişeliyim
Aklınızda kalacaksa baktırmanız da fayda vardır ama ben de sizin gibi her dk teşhis koyuyordum mide ağrısının bile sol kola yayıldığına şahit oldum ben gerçekten kalp krizi geçirdiğimi düşünüyordum. Bu dönemde çok kez belirti geçirip bir hastalığım çıkmadığı içinde kendime hep teşhis koydum bende tabiki bi sonuca varamadım bi dönem her an anafilaksi geçirdiğimi düşünüyordum bi dönem gerçekten 6 ay her gün başım döndü boynumda 4 fıtık ve düzleşme varmış ama fizik tedavi gittim geçmemişti ta ki beslenmemi düzene sokana kadar inanın şuan çok hafifledi vücut çok değişik bir şey inanın her şey her şeyle alakalı olabiliyor ama kendimizi çok dinlemek bizi hasta ediyor keşke vurdum duymaz gamsız olabilsek
 
Be kadar çok takarsak belirtiler o kadar artıyor herkesin düzelme eşiği zamanı yolu çok farklı her şeyi deniyip kendimize uygun olanı bulmak lazım kimisi İzzet güllü ile çare bulmuş kimisi barış muslu kimisi psikiyatri ilaçları kimisi spor o kadar farklı şeyler var ki her yolu deniyorum imkanınız varsa fonksiyonel tıp doktoruna gitmenizi öneririm çübkü bu doktorların muayenesi bile 1 saati buluyor her şeyi dinleyip not alıp çok ciddi araştırıyorlar ben Sibo ve histamin intoleransını orada öğrendim ve çoğu belirtimin azalmasındaki en büyük sebep doktorum
 
Benim bir bebeğim var 13 aylık gurbetteyim kimseyi tanımıyorum burda hiç bir yere adım atamıyorum emanet edebileceğim kimse yok birlikte götürsem bir markete bile gidip gelmemiz olay oluyo, bazen akışına bırak diyorum, mesela bugün avm ye gittik ayakkabı almaya falan 4 saat ne ağrı ne sızı unuttum gitti eve girdiğim an başladı çözemedim gitti
 
Beslenme gerçekten önemli kesinlikle, ben geçen ay grip geçirdim o ara pek birşey yiyemedim sadece hafif beslendim bitki çayı vs aldım o kadar hafif ağrısız geçti ki, özellikle regl dönemi beni resmen yerden yere vuruyo
 
Benim bir bebeğim var 13 aylık gurbetteyim kimseyi tanımıyorum burda hiç bir yere adım atamıyorum emanet edebileceğim kimse yok birlikte götürsem bir markete bile gidip gelmemiz olay oluyo, bazen akışına bırak diyorum, mesela bugün avm ye gittik ayakkabı almaya falan 4 saat ne ağrı ne sızı unuttum gitti eve girdiğim an başladı çözemedim gitti
Çok haklısınız yaşamayan asla bunu anlamaz umarım bir an önce kurtulursunuz
 
Beslenme gerçekten önemli kesinlikle, ben geçen ay grip geçirdim o ara pek birşey yiyemedim sadece hafif beslendim bitki çayı vs aldım o kadar hafif ağrısız geçti ki, özellikle regl dönemi beni resmen yerden yere vuruyo
Kesinlikle öyle çok dikkat etmek gerek mümkün olduğu sürece
 
Yaklaşık benim de iki buçuk sene önce bir anda ortaya çıkan belirtilerimle aynı şeyleri yaşamışsınız. Ben de kaç doktor gezdim birşey yok denmişti. Anksiyete diyerek cipralex başlandı iyi gelmişti evet ama hiç olmuyor değildi daha hafif bi şekilde ara ara yokluyordu o kötü his ve beraberinde gelen tansiyon yüksekliği tabiki, bu süreçte sağlıklı beslenme, egzersiz, yoga birçok şey yaparak devam ediyorum. 2 sene oldu artık ilacı bırakmak istiyorum dedim ve iki ay önce azaltarak bıraktım doktor eşliğinde tabiki. Şimdi yine eskisi olmaya başladığını görüyorum fazla hassasiyetli bir zihin ve bağırsak hareketleri seziyorum. Dediğiniz gibi bir karşılığı varsa bunun çok mutlu olurum. Çünkü birşeyler var yolunda gitmeyen vücudumda farkediyorum. Ve bunu bulamamak o kadar yorucu ki, fonksiyonel tıp uzmanı için tavsiye vereceğiniz bir isim var mıdır
 
Yapay zeka yazısı gibi olmuş ama biraz amatürce yazdığım için yazımı Chatgbt ile daha sadeleştirdim herkes rahat okusun anlasın diye😂 sorularınızı keyifle yanıtlayabilirim çünkü ben aylarca yıllarca bu forumu aradım belki ilk belirtiler de karşıma böyle bir yazı çıksa şuan bu belirtiler ile 3. Seneme girmez ömrümden ömür çalmazdım
Merhaba bende böyleyim sürekli korku endişe karinda gaz baş dönmesi duruken bile düşücek gibi olma kalp baş mide ağrısı
Bir şey yesem dokunur mu alerji olurda ölürsem makineye dokunursam ya elektirik çarparsa gibi şeyler bende gluten ve süt ürünlerinin dokunduğunu farkettim onları yediğim zaman içimi hep bi huzursuzluk kaplıyo
Bir kaç aydır ailevi sorunlardan dolayı yine böyleyim mutsuzum her gün bir yerim ağrıyo otururken bile düşücek gibiyim sallanıyorum başım dönüyor size de oluyor muydu başka neler yaptınız
 
Be kadar çok takarsak belirtiler o kadar artıyor herkesin düzelme eşiği zamanı yolu çok farklı her şeyi deniyip kendimize uygun olanı bulmak lazım kimisi İzzet güllü ile çare bulmuş kimisi barış muslu kimisi psikiyatri ilaçları kimisi spor o kadar farklı şeyler var ki her yolu deniyorum imkanınız varsa fonksiyonel tıp doktoruna gitmenizi öneririm çübkü bu doktorların muayenesi bile 1 saati buluyor her şeyi dinleyip not alıp çok ciddi araştırıyorlar ben Sibo ve histamin intoleransını orada öğrendim ve çoğu belirtimin azalmasındaki en büyük sebep doktorum
Merhaba nasıl besleniyorsunuz paylaşabilir misiniz?
Benim de sürecim uzun ne olduysa oldu bir şekilde ilk panik atak sonrası yaşanan 3-4 atak daha ve sonrası sağlık anksiyetesi..fiziksel belirtiler aynı artık yazmıyorum uzun uzun merak eden olursa yazarım elbette. Bu durum beni pek çok doktora götürdü sizler gibi. Endoskopi kolonoskopi dahi oldum. Safra reflüsü tanısı aldım. Ki stresten olduğuna eminim. Biraz birim kitabıyla beslenmemi düzenledim o aralar iyi geldi gerçekten. Epeydir de iyiydim. Ama bugün yine şiddetli sayılacak bir atak geçirdim. Klasik döngü yaşadığım bir ağrıyı en beterine bağlama. Tranko aldım. Yani ilk ataklar gibi korkmuyorum elbette ama gerçekten bu durumu da sevmiyorum. Daha iyi hissetmek herkesin hakkı gerçekten
 
Merhaba nasıl besleniyorsunuz paylaşabilir misiniz?
Benim de sürecim uzun ne olduysa oldu bir şekilde ilk panik atak sonrası yaşanan 3-4 atak daha ve sonrası sağlık anksiyetesi..fiziksel belirtiler aynı artık yazmıyorum uzun uzun merak eden olursa yazarım elbette. Bu durum beni pek çok doktora götürdü sizler gibi. Endoskopi kolonoskopi dahi oldum. Safra reflüsü tanısı aldım. Ki stresten olduğuna eminim. Biraz birim kitabıyla beslenmemi düzenledim o aralar iyi geldi gerçekten. Epeydir de iyiydim. Ama bugün yine şiddetli sayılacak bir atak geçirdim. Klasik döngü yaşadığım bir ağrıyı en beterine bağlama. Tranko aldım. Yani ilk ataklar gibi korkmuyorum elbette ama gerçekten bu durumu da sevmiyorum. Daha iyi hissetmek herkesin hakkı gerçekten
 
Merhaba, naçizane bi sorum olacak ataklardan önce kafein ya da çokça kakaolu ürünler tüketmiş oluyor musunuz. Ben kendimde bunu farkettim çünkü özellikle yeni nesil denilen kahveler bana iyi gelmiyor
 
Merhaba, naçizane bi sorum olacak ataklardan önce kafein ya da çokça kakaolu ürünler tüketmiş oluyor musunuz. Ben kendimde bunu farkettim çünkü özellikle yeni nesil denilen kahveler bana iyi gelmiyor
Merhaba evet kafein oldukça çok tüketiyorum gerçekten ilk panik ataklarımda korkumdan ağzıma sürmezdim sütlü bile içmezdim şimdi yine sık ve demli şekilde içiyorum çok haklısınız çok etkili gerçekten kakao da öyle zaten reflüm azdı mı çok karamsar çok kötü hissiyat yapıyor
 
Merhaba evet kafein oldukça çok tüketiyorum gerçekten ilk panik ataklarımda korkumdan ağzıma sürmezdim sütlü bile içmezdim şimdi yine sık ve demli şekilde içiyorum çok haklısınız çok etkili gerçekten kakao da öyle zaten reflüm azdı mı çok karamsar çok kötü hissiyat yapıyor
Bende de bu şekilde, panik ve alarm hissiyle beraber ani tansiyon yüksekliği öncesi hep latte içtiğim anlara denk geldiğini farkettim, ayda yılda bir türk kahvesi sorun yaratmıyor ama o da miktarı az olduğundan sanırım, onu da bıraktım diyebilirim. Bir de farklı bi bilgi paylaşmak isterim bi paylaşımda denk gelmiştim ‘yavaş comt’ genine sahip insanların nasıl beslenmesi gerektiğiyle ilgili, ben gen testi yaptırmadım ama o şekilde beslendiğimde sorun yaşamıyorum. Kafein, fazla bitterli çikolatalar mesela araştırdığınızda bunlar vücutta dopamin fazlalığı yaptığı ve sistem yavaş çalıştığı için sorun yaratıyormuş, daha bilimsel bir açıklaması da vardı tabi. Protein, sebze ve sağlıklı yağlarla beslenme düzeni değiştiğinde bendeki ataklar düzeldi. Paylaşmak istedim, belki size de kahveyi çikolatayı azaltmanız iyi gelebilir
 
Bende de bu şekilde, panik ve alarm hissiyle beraber ani tansiyon yüksekliği öncesi hep latte içtiğim anlara denk geldiğini farkettim, ayda yılda bir türk kahvesi sorun yaratmıyor ama o da miktarı az olduğundan sanırım, onu da bıraktım diyebilirim. Bir de farklı bi bilgi paylaşmak isterim bi paylaşımda denk gelmiştim ‘yavaş comt’ genine sahip insanların nasıl beslenmesi gerektiğiyle ilgili, ben gen testi yaptırmadım ama o şekilde beslendiğimde sorun yaşamıyorum. Kafein, fazla bitterli çikolatalar mesela araştırdığınızda bunlar vücutta dopamin fazlalığı yaptığı ve sistem yavaş çalıştığı için sorun yaratıyormuş, daha bilimsel bir açıklaması da vardı tabi. Protein, sebze ve sağlıklı yağlarla beslenme düzeni değiştiğinde bendeki ataklar düzeldi. Paylaşmak istedim, belki size de kahveyi çikolatayı azaltmanız iyi gelebilir
Ben ilk panik atak geçirdiğimde kahve içmiştim ve uzun süre kahve içemedim bu yüzden geçen sene de olmaz artık ya diye içmiştim yine oldu, benimki artık pa ik atak sağlık anksiyetesi ve fibromiyalji,kahve hayatımda yok ama ne zaman bitter çikolata yesem sonraki gün hatta günler bana zehir olur ataklarım gelir hatta bir bütün çikolata yedim geçen gün sabah acillik oldum çünkü bütün kemiklerim kırılmış ve nefes alamıyorum şekilde uyandım
 
Benzer problemleri bende yaşıyorum. Ama ben artık doktor doktor gezmekten yorulduğum için psikiyatrik destek aldım. İlaç kullanıyorum. Çarpıntılarım geçti,daha iyiyiyim ama sindirim sistemi problemlerim geçmediği için yine tetikleniyor kaygılarım.Kısır döngüdeyim. Fonksiyonel tıp doktorlarından da destek aldım avuç avuç takviyeler aldım,diyetler uyguladım doktor kontrolünde. Tam bir iyileşme olmadı olmuyor. Şimdi yine uzandım midem yanıyor benim gibi derdi olan var mı diye destekçi arıyorum.;(
 
Back
X