• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Anne ve babanın ayrılması

Ben sizin diğer konunuza da yazmıştım ama burada anlattıklarınızı keşke en baştan itiraf etseydiniz. Diğer konuda annenizi boşanmaya ikna edemiyorsunuz gibi konuşmuşsunuz. Burda boşanmalarını da istemiyorum aslında, babama da üzülüyorum falan diyorsunuz. Bir de okul bitince evlenme planlarınız varmış. Yapacağınız şey basit aslında kendi yolunuza bakmak. Ama bunu başarabilecek gibi görünmüyorsunuz. Evlenmeye kalkışmadan önce psikolojik destek almanızı şiddetle tavsiye ederim. Yoksa bir sonraki konunuz "toksik ve mutsuz bir evliliğim mi olacak? Sevgilimden emin değilim" vb. bir şey olacak.
Evet o konuda tamamen yanlış anlaşılmışım. İtiraflık bir mevzu yok yani.
 
Annen muhtemelen sana sık sık dert yanıyor. İsteseydi şimdiye kadar çoktan boşanırdı. Karışmayın sizi ilgilendirmez. Üzülüyor olabilirsiniz. Babanızın dengesiz haline kızıyor olabilirsiniz. Ama o sizin ilişkiniz değil. Sizi ilgilendiren hiçbir şey yok.
Ya annem pek öyle dert yanmaz ama ben her şeyi soruyorum. Sorunca da anlatıyor. Sorma diyor.
 
Anne, babanıza ve kardeşinize ebeveynlik yapma gibi bir sorumluluğunuz yok. Siz üst nesilden değil alt nesilden, yani kendi gelecekteki evlatlarınızdan sorumlusunuz. Ebeveynleriniz de sizden sorumlu. Onların sizin kuracağınız hayata destek vermeleri gerekirken sizi nasıl bir ruh hali içerisine sokmuşlar. Lütfen bu ayrımı kendinize sık sık hatırlatın. Kaygınızı çok ama çok iyi anlıyorum. Maalesef ben de böyleydim sizin yaşlarınızda.

Emin olun anneniz de babanız da bütün ihtimallerin farkındadır ve herhangi bir adım atmak da buna yönelik tedbir almak da onlara düşer. Her ne kadar şikayet ederlerse etsinler bu hayat onların seçimi. Değiştirmek de devam ettirmek de yalnızca onların vereceği bir karar. Kendi ruh sağlığınızı korumak için annenizi mağdur olarak görmeyi bırakmak zorundasınız. Bunu çok uzun yıllar boyunca fiziksel, psikolojik ve ekonomik şiddet gören ve kendisini boşanana kadar asla savunmayan bir annenin çocuğu olarak yazıyorum.

Siz kendinizi kurtarın. Mesleğinizi elinize alın. Kuracağınız yuvaya odaklanın. Eş adayının sizin için hak ettiğiniz gibi iyi bir hayat arkadaşı olabileceğinden emin olmaya bakın. Bunları yaparkenki suçluluk duygusundan kurtulmak için kendi psikolojinize yatırım yapın. Gerekirse ileride ufak tefek destek verebilirsiniz annenize. Ama bu bugünün mevzusu değil.
Gerçekten ne güzel yazmışsınız. Çok teşekkür ederim
 
Anneniz ayrılacağım derse ne yapmayı düşündüğünü sorun? Babanızın maddi durumunu bilmiyorum. Ama ayrılırken kendi üzerine ev, geçimini sağlayacak nafaka alabilir mi? Yok bunlar olmuyorsa evliyken önce iş bulsun, bir ev kiralayıp zorunlu eşyaları alacak parayı kenara koysun öyle bu yola çıksın. Bu şekilde annenize yol gösterebilirsiniz. Hayatınızı annenize adamak gibi bir planınız yoksa sizin üzerinizden hayat kurgulamaması gerektiğini net bir şekilde söylemelisiniz. Konunuzda siz evlenirseniz annenizin sizinle yaşamak istemeyeceğini yazmışsınız. Emin olun anneniz ister ama eşiniz istemez. Benim kayınvalidem de boşanmış bir kadın ve çalışıp kendi ayakları üzerinde duruyor. Eşim annem bizimle yaşayacak dese ben arkama bakmadan kaçardım.
Annem maddi durumlardan dolayı değil de manevi durumlardan dolayı ayrılmıyor. O yüzden işte onu çok mağdur rolünde görüyorum. Mesela işte ayrılırsa tek kardeşim var ve o babamla kalabilir. Annem tek başına kalmaktan çekiniyor bence. Bir de küçük bir yerde yaşıyoruz. İnsanların diyecekleri şeylerden de çekiniyordur. Tek yaşayıp kendi ayakları üzerinde duran bir kadın görünce insanlar damgalamaya müsait oluyorlar
 
Annem maddi durumlardan dolayı değil de manevi durumlardan dolayı ayrılmıyor. O yüzden işte onu çok mağdur rolünde görüyorum. Mesela işte ayrılırsa tek kardeşim var ve o babamla kalabilir. Annem tek başına kalmaktan çekiniyor bence. Bir de küçük bir yerde yaşıyoruz. İnsanların diyecekleri şeylerden de çekiniyordur. Tek yaşayıp kendi ayakları üzerinde duran bir kadın görünce insanlar damgalamaya müsait oluyorlar
Yine aynı noktaya geldik. Kardeşiniz de ömür boyu annenizle yaşamak zorunda değil. Kaldı ki zaten babanızı tercih edecek anladığım kadarıyla. Anneniz gittikçe yaşlanacak. Bugün tek başına yaşayamayan 10 yıl sonra hiç yaşayamaz. Anneniz de kendini tanıyordur. Kardeşinize de benzer şekilde sorumluluk yüklemeye çalışmayın. Siz de sürdürmeyeceğiniz vaatler vermeyin annenize. Anneniz yetişkin, kendini tanıyan bir kadın. Ne yapıp ne yapamayacağını kendi bilir.
 
Merhaba ben düşünerek içinden çıkamadığım bir konuda destek arıyorum. Ya kısaca şöyle bir durum var. Annem ve babamın çok toksik bir evliliği var. Babam bence terk edilmeyi hak eden birisi ama biz çok merhametliyiz. Alkolik ailesiyle ilgilenmeyen birisi yani. Şu an annem babamdan ayrılmıyor. Çünkü her şeyi çok kafaya takan birisi ayrılsa da muhtemelen düşünmekten kafayı yer. Keşke biraz daha dayansaydım işte tam çocukların evlenme yaşı vs. Milletin diline düştüm gibi gibi şeyler. Ben şu an okuyorum seneye okulum bitecek. İnşallah maddi durumum vs yerinde olacak. Şunu düşünüyorum eğer o zaman da her şey bu kadar kötü olursa anneme destek olup ayrılmasını kokaylaştırıcqm. Ama kafamda bazı soru işaretleri var o yüzden bunu da ferahlatıcı bir çözüm olarak bulmuyorum. Şunlar soru işaretleri. İlk olarak benim şu an bir ilişkim var okul bitince evlenmeyi düşünüyoruz. Ben evlenirsem annem doğal olarak bizimle yaşamak istemez. 20 yaşında da kardeşim var o da yani annemi ayrılık konusunda pek destekleyen birisi değil. Güvenemem ona da. Ya annem tek yaşamış olacak ya ona üzülüyorum. Çünkü ben mesela yalnızlığı hiç sevmem. Bir de babam ev işleri yemek vs yapabilecek birisi değil. Ona çok üzülüyorum. Yani aslında ben ayrılsalar da ayrılmasalar da hep üzülen tarafım. Kendime çözüm yolları arıyorum ama bu da çok çözüm gibi görünmüyor. Annesi babası ayrı olanlarda süreç nasıl işliyor. Her şey zamanla yoluna giriyor mu acaba. Lütfen yaşayan veya fikri olanlar varsa fikir verebilir mi bana
Karışmayın tabiki.
 
Evlilik için acele etmeyin .Tabi siz bilirsiniz .Anneniz ve kendi hayatiniz artı sizin evliliğiniz birarada zor bu işler .Bence annenize boşan baskısı yapmayın tercihler ve sonuçları .İnsan tercihinin sonucunu faturasını ödemeden anlamıyor sonuçta zamanında inmesi gereken durakta inmeyene de hayat yeni bir otobüs göndermiyor.Bunu şunun için yazdım sizde taksi değilsiniz tek başınıza ne psikolojik olarak ne maddi olarak bu derdi çözemezsiniz o zaman hayatınızı adayacaksiniz öyle hem evlilik hem annem hem kendi evim hem annem hem çocuğum hem annem çok çok zor .O yüzden eminmisiniz annenizle birlikte sadece iki kişilik hayata ilerde haxirmisiniz ? Çünkü sizi ister istemez travmatik boyutta ebeveyn sızmış siniz sanki anne sızmış siniz gibi bir havaniz etkilenmeniz var .Fakat bu yanlış tamam zor ama bunu komple sirtlamak yazdığınız düşündüğünüz bildiğiniz gibi kolay değil .
 
Ben böyle bir travma yaşamadım bu anlamda bağ kuramam belki sizinle fakat insan yaş aldıkça yaptıklarından da pişman olabiliyor .Bu nedenle bence sizin en büyük sorumluluğunuz kendinize
 
Merhaba ben düşünerek içinden çıkamadığım bir konuda destek arıyorum. Ya kısaca şöyle bir durum var. Annem ve babamın çok toksik bir evliliği var. Babam bence terk edilmeyi hak eden birisi ama biz çok merhametliyiz. Alkolik ailesiyle ilgilenmeyen birisi yani. Şu an annem babamdan ayrılmıyor. Çünkü her şeyi çok kafaya takan birisi ayrılsa da muhtemelen düşünmekten kafayı yer. Keşke biraz daha dayansaydım işte tam çocukların evlenme yaşı vs. Milletin diline düştüm gibi gibi şeyler. Ben şu an okuyorum seneye okulum bitecek. İnşallah maddi durumum vs yerinde olacak. Şunu düşünüyorum eğer o zaman da her şey bu kadar kötü olursa anneme destek olup ayrılmasını kokaylaştırıcqm. Ama kafamda bazı soru işaretleri var o yüzden bunu da ferahlatıcı bir çözüm olarak bulmuyorum. Şunlar soru işaretleri. İlk olarak benim şu an bir ilişkim var okul bitince evlenmeyi düşünüyoruz. Ben evlenirsem annem doğal olarak bizimle yaşamak istemez. 20 yaşında da kardeşim var o da yani annemi ayrılık konusunda pek destekleyen birisi değil. Güvenemem ona da. Ya annem tek yaşamış olacak ya ona üzülüyorum. Çünkü ben mesela yalnızlığı hiç sevmem. Bir de babam ev işleri yemek vs yapabilecek birisi değil. Ona çok üzülüyorum. Yani aslında ben ayrılsalar da ayrılmasalar da hep üzülen tarafım. Kendime çözüm yolları arıyorum ama bu da çok çözüm gibi görünmüyor. Annesi babası ayrı olanlarda süreç nasıl işliyor. Her şey zamanla yoluna giriyor mu acaba. Lütfen yaşayan veya fikri olanlar varsa fikir verebilir mi bana
ayrılıp ayrılmamak onların kararı siz karışmayın
ayrıca ayrılsa çocukları da evlenince mecburen tek yaşayacak
herkes bir şekilde yanlız kalacak hayatta
bundan kaçış yok
 
Back
X