• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Arkadaştan soğuma

dry-deniz

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
21 Aralık 2024
Mesajlar
26
Emoji Skoru
8
Puanlar
6
Yaş
39
Liseden bu yana arkadaş olduğum ve çok samimi olduğumuzu düşündüğüm.arkadasimdan son bir yılda çok sogudugumu ve artık görüşmek istemediğimi fark ettim. Bunun için önceleri kendimi çok kötü hissediyorumdum ona ayıp oluyor hissederse hoş olmaz diye düşündüm hep. Ama şunu fark ettim hayatlarimiz artık çok başka yerlere evrilmis konuştuğumuz şeyler hep onun hayatı ailesinin kardeşlerinin problemleri. Benim zamanım cok sınırlı calisiyorum ve sürekli bize gelmek istiyor. Geçen yaz beni bir ay içinde tam 27 kez aramış 🤔 görüşmeme kararı almamdaki en büyük etken maddi konularda sürekli bana sizin bu yaşta su kadar maliniz oldu. Sen ne kadar maaş alıyorsun, dışarda eşimi gorunce selam bile vermeden direk bu araba yerine tank alsaydın demesi beni çok rahatsız etmeye başladı. Kardeşleriyle sürekli aralarında geçen para mevzularini anlatması küçük hesaplar yapması beni çok soğuttu. Onun kalbini kırmadan nasıl görüşmeyi bitireceğim bilmiyorum ben mi kötü düşünüyorum bu sorular normal mi bilmiyorum.
 
Liseden bu yana arkadaş olduğum ve çok samimi olduğumuzu düşündüğüm.arkadasimdan son bir yılda çok sogudugumu ve artık görüşmek istemediğimi fark ettim. Bunun için önceleri kendimi çok kötü hissediyorumdum ona ayıp oluyor hissederse hoş olmaz diye düşündüm hep. Ama şunu fark ettim hayatlarimiz artık çok başka yerlere evrilmis konuştuğumuz şeyler hep onun hayatı ailesinin kardeşlerinin problemleri. Benim zamanım cok sınırlı calisiyorum ve sürekli bize gelmek istiyor. Geçen yaz beni bir ay içinde tam 27 kez aramış 🤔 görüşmeme kararı almamdaki en büyük etken maddi konularda sürekli bana sizin bu yaşta su kadar maliniz oldu. Sen ne kadar maaş alıyorsun, dışarda eşimi gorunce selam bile vermeden direk bu araba yerine tank alsaydın demesi beni çok rahatsız etmeye başladı. Kardeşleriyle sürekli aralarında geçen para mevzularini anlatması küçük hesaplar yapması beni çok soğuttu. Onun kalbini kırmadan nasıl görüşmeyi bitireceğim bilmiyorum ben mi kötü düşünüyorum bu sorular normal mi bilmiyorum.
İnsanlar zamanla değişiyor arkadaşlık ilişkileri ve hissedilenlerin de değişmesi normal. Bir anda kesip atmak yerine görüşme sıklığınızı azaltarak arkadaşlığınıza mesafe koyabilirsiniz. Benim lise arkadaşlarım da var. Bir kısmıyla kafalarımız artık uyuşmadığı için açık bir dille bitirdik. Bir kısmıyla da gerçekten senede bir iki görüşür sadece wp den yazışır olduk. Yani çok normal. Kendiniz kötü hissetmeyin.
 
Teşekkür ederim aslında bu konuyu acmamdaki en büyük etken suçlu hissetmem. Ama dediğiniz gibi artık hayatlarımız bambaşka bir yolda ilerliyor ben çalışıyorum o calismiyor oyuzden empati kuramıyor
 
Zaten sizde tükenmiş. Acaba demiyorsunuz. Sürüklemeyin. Çok uzatmadan, fazla açiklama yapmadan bitirelim deyin.
Bu sene eski bir arkadaşımla kavgasız sitemsiz bitirdik. Kendimi açıklamaya ve anlatmaya çalışmadım. Talebi üzerine numarasını da sildim. Ki fiilen sildiğim ilk kişi oldu. Daha önce kimseyi hayatımdan tamamen çıkarmamıştım.
İlişkilerin bitmesi de başlaması kadar normal. Antipatik geldiği halde nezaketen sürdürmeye çalışmak size de ona da haksızlık olur.
 
Normal. Istemiyorsanız istemiyorsunuzdur. Dümdüz söyle. Kırmamak için eğilip bükülmeye gerek yok. En güzel cümleleri de seçsen zaten anlamak istediğini anlayacaktır.
Ahh keşke yapabilsem ama işte insanlari kiramiyorum. Ama haklisiniz eninde sonunda ben kötü biri olarak kalacağım aklinda muhtemelen beni kibirli kendini sonradan birşey sandı diye düşünecek 🥺
 
Zaten sizde tükenmiş. Acaba demiyorsunuz. Sürüklemeyin. Çok uzatmadan, fazla açiklama yapmadan bitirelim deyin.
Bu sene eski bir arkadaşımla kavgasız sitemsiz bitirdik. Kendimi açıklamaya ve anlatmaya çalışmadım. Talebi üzerine numarasını da sildim. Ki fiilen sildiğim ilk kişi oldu. Daha önce kimseyi hayatımdan tamamen çıkarmamıştım.
Nasıl yaptınız peki benim bu arkadaşımla aslında aramda bir sorun kavga yok ama artık görüşmek çok huzursuz ediyor beni
 
Ararsa açmayın duymadım görmedim işim var diyin hiç sevmem yapışık yılış yılış arkadaş ilişkilerini annem bile beni her gün aramıyor eşim yanımdadır rahatsız etmeyeyim diye. Sen de zaten bitmiş aramalarını görme buluşmak isteyince buluşma kendiliğinden biter zaten. Ha sen memnun olsaydın tabiki arkadaşınla istersen sabahtan akşama kadar konuş ama arkadaş ilişkileri karşılıklı memnuniyet üzerine kuruludur her ilişkide olduğu gibi kendinizi kötü hissedeceğiniz bir durum yok ortada kız bayağı bir görgüsüzmüş benim eşim olsa ne biçim arkadaşların var derdi sizi girdiğiniz ortamlarda da rezil edip gülünç duruma sokabilir böyle tipler.
 
Ahh keşke yapabilsem ama işte insanlari kiramiyorum. Ama haklisiniz eninde sonunda ben kötü biri olarak kalacağım aklinda muhtemelen beni kibirli kendini sonradan birşey sandı diye düşünecek 🥺
Ben dümdüz düşündüklerimi kesinlikle söylemek zorunda hissediyorum kendimi. Ve hep bana da böyle olunsun istiyorum. Hatadayımdır, yanlıştayımdır olabilir yani. Bana söylenmese nasıl bilirim nasıl düzelirim sonuçta
 
Liseden bu yana arkadaş olduğum ve çok samimi olduğumuzu düşündüğüm.arkadasimdan son bir yılda çok sogudugumu ve artık görüşmek istemediğimi fark ettim. Bunun için önceleri kendimi çok kötü hissediyorumdum ona ayıp oluyor hissederse hoş olmaz diye düşündüm hep. Ama şunu fark ettim hayatlarimiz artık çok başka yerlere evrilmis konuştuğumuz şeyler hep onun hayatı ailesinin kardeşlerinin problemleri. Benim zamanım cok sınırlı calisiyorum ve sürekli bize gelmek istiyor. Geçen yaz beni bir ay içinde tam 27 kez aramış 🤔 görüşmeme kararı almamdaki en büyük etken maddi konularda sürekli bana sizin bu yaşta su kadar maliniz oldu. Sen ne kadar maaş alıyorsun, dışarda eşimi gorunce selam bile vermeden direk bu araba yerine tank alsaydın demesi beni çok rahatsız etmeye başladı. Kardeşleriyle sürekli aralarında geçen para mevzularini anlatması küçük hesaplar yapması beni çok soğuttu. Onun kalbini kırmadan nasıl görüşmeyi bitireceğim bilmiyorum ben mi kötü düşünüyorum bu sorular normal mi bilmiyorum.
Arkadaşının maddi durumu nasıl? Aranızda çok mu uçurum var?
 
'Bu zamana kadar arkadaşlığın ve vaktin için tesekkür ederim. Bununla beraber birbirimize uygun olmadığımızı düşünüyorum. Görüşmeye devam etmek ikimiz içinde anlamlı olmayacak' deyin.

Daha nötr bir şey söylemek isterseniz;
Kendinizi pek iyi hissetmediğinizi ve bir süre kimseyle görüşecek enerjiniz olmadığını size alan açmasını istediğinizi söyleyin. Bu bizim toplumun dolaylılığına daha uygun ve onu incinmekten biraz koruyabilir. Ama pek dürüstçe değil ve ortak tanıdıklarınız varsa öğrenmesi çok kolay olur. O yüzden zorda olsa ilki gibi bir şey söylemek daha iyi olabilir.

Arkadaşım bana büyük ayıp etti. Dile getirince 'Bitirelim o halde' diye blöf yaptı, tamam dedim. Benim tarafımda bitmişti zaten. Kabul edince üzüldü ve pişman oldu ama geri adım atmadığımı görünce 'Kafamda netleşsin istiyorum karşılıklı numaraları silelim' dedi.
Kimseyi hayatıma kolay almıyorum. Bu güne dek kimseyi de çıkarmamıştım. Bakınca doğru olan da buydu. Sizin ilişkiniz de bitmiş.
 
Zaten sizde tükenmiş. Acaba demiyorsunuz. Sürüklemeyin. Çok uzatmadan, fazla açiklama yapmadan bitirelim deyin.
Bu sene eski bir arkadaşımla kavgasız sitemsiz bitirdik. Kendimi açıklamaya ve anlatmaya çalışmadım. Talebi üzerine numarasını da sildim. Ki fiilen sildiğim ilk kişi oldu. Daha önce kimseyi hayatımdan tamamen çıkarmamıştım.
Nasıl yaptınız peki benim bu arkadaşımla aslında aramda bir sorun kavga yok ama artık görüşmek çok huzursuz ediyor beni b
Arkadaşının maddi durumu nasıl? Aranızda çok mu uçurum var?
Evet uçurum var ne yazık ki 🥺
 
Ararsa açmayın duymadım görmedim işim var diyin hiç sevmem yapışık yılış yılış arkadaş ilişkilerini annem bile beni her gün aramıyor eşim yanımdadır rahatsız etmeyeyim diye. Sen de zaten bitmiş aramalarını görme buluşmak isteyince buluşma kendiliğinden biter zaten. Ha sen memnun olsaydın tabiki arkadaşınla istersen sabahtan akşama kadar konuş ama arkadaş ilişkileri karşılıklı memnuniyet üzerine kuruludur her ilişkide olduğu gibi kendinizi kötü hissedeceğiniz bir durum yok ortada kız bayağı bir görgüsüzmüş benim eşim olsa ne biçim arkadaşların var derdi sizi girdiğiniz ortamlarda da rezil edip gülünç duruma sokabilir böyle tipler.
Haklısınız karşılıklı memnuniyet olmalı arkadaşlık denince. Ama ben kendime yük gibi hissetmeye başladım ve son zamanlarda mutlu olduğum zamanlari fark etmesin diye çabalıyorum. Üzülmesin eksik hissetmesin nefsi kalmasin diye düşünmeye başladığımi gördüm. O hep sorunlarını anlatınca sanki ben mutluluğumu anlatirsam olmaz diyorum ben de bazen o da kötü hissetmesin diye ben de çok mutlu değilim bak hep yorgunum yoğunum diye yalan söylerken buluyorum.kendimi. galiba denklik dedikleri şey tam.olarak böyle. Denklik bozulunca arada uçurum olunca arkadaşlık bozuluyor
 
'Bu zamana kadar arkadaşlığın ve vaktin için tesekkür ederim. Bununla beraber birbirimize uygun olmadığımızı düşünüyorum. Görüşmeye devam etmek ikimiz içinde anlamlı olmayacak' deyin.

Daha nötr bir şey söylemek isterseniz;
Kendinizi pek iyi hissetmediğinizi ve bir süre kimseyle görüşecek enerjiniz olmadığını size alan açmasını istediğinizi söyleyin. Bu bizim toplumun dolaylılığına daha uygun ve onu incinmekten biraz koruyabilir. Ama pek dürüstçe değil ve ortak tanıdıklarınız varsa öğrenmesi çok kolay olur. O yüzden zorda olsa ilki gibi bir şey söylemek daha iyi olabilir.

Arkadaşım bana büyük ayıp etti. Dile getirince 'Bitirelim o halde' diye blöf yaptı, tamam dedim. Benim tarafımda bitmişti zaten. Kabul edince üzüldü ve pişman oldu ama geri adım atmadığımı görünce 'Kafamda netleşsin istiyorum karşılıklı numaraları silelim' dedi.
Kimseyi hayatıma kolay almıyorum. Bu güne dek kimseyi de çıkarmamıştım. Bakınca doğru olan da buydu. Sizin ilişkiniz de bitmiş.
İkinci söylem benim tarzıma daha uygun teşekkür ederim bunu söylemeye çalışacağım
 
Sizi kıskanıyor bence hayatınızda olmasa da olur hayatı bu kadar ciddiye almayın salla gitsin.Zaten arkadaşlığınızı bitirince gerçek yüzünü gösterecektir.
 
Haklısınız karşılıklı memnuniyet olmalı arkadaşlık denince. Ama ben kendime yük gibi hissetmeye başladım ve son zamanlarda mutlu olduğum zamanlari fark etmesin diye çabalıyorum. Üzülmesin eksik hissetmesin nefsi kalmasin diye düşünmeye başladığımi gördüm. O hep sorunlarını anlatınca sanki ben mutluluğumu anlatirsam olmaz diyorum ben de bazen o da kötü hissetmesin diye ben de çok mutlu değilim bak hep yorgunum yoğunum diye yalan söylerken buluyorum.kendimi. galiba denklik dedikleri şey tam.olarak böyle. Denklik bozulunca arada uçurum olunca arkadaşlık bozuluyor
Evet malesef bir taraf başını alıp gidince diğer taraf arkasından baka kalıyor bir de sen bir şey anlatamaz olursun hava atıyor gibi olmamak için. Benim bir arkadaşım vardı durumu iyi değildi benim durumum ona göre daha iyiydi düzenim vardı benim ev düzemime karışırdı kendi evi bile yoktu evi bile derken depo gibi bir yerde yaşıyordu. Ayakkabıları koyduğum yere kadar karışırdı kendisi düzensiz biriydi yani akıl da istemiyordum ama o sürekli akıl vermeye çalışırdı akıl istesem akıl almak istediğim insandan isterdim kendisinden değil ama bilmediği anlamadığı her şeye yorum yapmaya çalışırdı beni çok bunaltırdı. Bir de spora gider kendini yaşam koçu ilan ederdi arkadaşlarıma da kendini öyle tanıtırdı ben de rencide olmasın diye bir şey diyemezdim. Çevrem de inanırdı bana kendine bakman lazım işi gücü bırak dinlen falan derdi sanki ben kuru ekmek yiyormuşum gibi kan değerleri kan değerleri diye tuttururdu benim kan değerlerim iyidir beslenmeme dikkat ederim, bir gün bu psikoloja gitti kanına bakmışlar bütün değerler yerlerde bir de bana beslenme tavsiyesi verirdi aklınca bende bir şey demezdim üzülmesin diye sonunda kendiliğinden uzaklaştı benden bende rahatladım.
 
Bir insanı bırakmak, bir ilişkiyi (aile, arkadaşlık ya da romantik ilişki) bitirmek kolay değil.

Ama bazı insanlar birdenbire bir davranışı ile bitebiliyor insanın kafasında.

Benim de başıma geldi.

Ilkin açık söyleyemedim, mesafeli davrandım. Ama sonra söylemeye mecbur kaldım
Bu arkadaşlığı bitirmek ikimiz için de en iyisi dedim.

Küsmedim. Ama görüşmüyorum da. Görüşmeyi düşünmüyorum. Hiç tanımamışım gibi devam ediyorum. İnanıyorum ki o da bensiz daha iyidir.

Kolay değildi ama onunla Görüşmek bitirmekten kesinlikle daha zordu.
 
Bi yerden sonra iyi gelmeyen herkesi siliyorsun ve ben şuna inanıyorum biriyle arkadaken ondan kıskanclık vb hisler seziyosan dogrudur , o yüzden ayıp olur yanlıs olur diye dusunmeden arkadaslıgını kes ben öyle yaptım bi arkadasıma artık görüşmek istemiyorum bana cok bencil geliyosun dedim ve görüsmedim yani
 
Anlaşılır bir durum. Aynı his bende de var. Hayata bakış, maddiyat, kendine kattıkların, aynı hızı yakalayamamak gibi pek çok etken zamanında yediğin içtiğin ayrı gitmeyen insanlardan o kadar hızlı uzaklaştırıyor şaşıp kalıyorum.
 
Sizin için mümkünse ghostlamak her ikiniz için de daha iyi olabilir çünkü genellikle arkadaşla yapılan bu ayrılık konuşması fazla çirkinleşebiliyor.
Ben yakın arkadaşımla bu konuşmayı yaptığımda ısrarla açıklama yapmamı istedi ve beni bunun için zorladı. Sakın ama sakın bir açıklama yapma zahmetine girmeyin. Kimseye bu konuda borcunuz yok. Maalesef bu aşamada benim arkadaşım çirknleşmeyi tercih edip benim işimi kolaylaştırmıştı.
Bunu söylüyorum ki bu ihtimale de hazırlıklı olun. Ben şaşkınlık içinde kalmıştım.
 
Back
X