Merhabalar. Öncelikle herkesin geçmiş kadınlar gününü kutlarım :)
Yeni evliyim. 3 ay önce kontrol amaçlı eşimle birlikte doktora gittiğimizde, kendinisinin azospermi olduğumu öğrendik.kısa süre sonra 2. Testi de verip durumu kesinleştirdik.
Doktor ilk etapta --Y delesyon --Kardiyotip ve --spermatogenez marker testlerini istedi
Sonuçlarımız yeni çıktı ama doktor Ankara'ya gitmeniz gerekiyor burada birşey yapamayız dediler.(Küçük bir ilde yaşıyoruz)
Verilerimiz:
Fsh 7.9
Testosteron 2.68
Lh 4.18
Hacimler, kanlanma vs normal
Tüm genetik testlerimiz temiz çıktı, yani knilefelter, azfa, azfb ve azfc ihtimalleri elendi.(Çok şükür)
Ancak spermatogenez marker sonucunda
pcna 60 , diğerleri (lim , tex101) ise negatif geldi. (Sertoli sell only elendi) Kök hücre düzeyinde bölünmeler var yani
Kızlar , bu konuda tecrübesi yada görgüsü alanlarınızdan destek bekliyorum, nereye gitmeliyim. İlaç ile tedavi mi yoksa direkt mikrotese mi yapmalı, yanlış bir karar vermek istemiyorum.
Şimdiden teşekkürler
Yeni evliyim. 3 ay önce kontrol amaçlı eşimle birlikte doktora gittiğimizde, kendinisinin azospermi olduğumu öğrendik.kısa süre sonra 2. Testi de verip durumu kesinleştirdik.
Doktor ilk etapta --Y delesyon --Kardiyotip ve --spermatogenez marker testlerini istedi
Sonuçlarımız yeni çıktı ama doktor Ankara'ya gitmeniz gerekiyor burada birşey yapamayız dediler.(Küçük bir ilde yaşıyoruz)
Verilerimiz:
Fsh 7.9
Testosteron 2.68
Lh 4.18
Hacimler, kanlanma vs normal
Tüm genetik testlerimiz temiz çıktı, yani knilefelter, azfa, azfb ve azfc ihtimalleri elendi.(Çok şükür)
Ancak spermatogenez marker sonucunda
pcna 60 , diğerleri (lim , tex101) ise negatif geldi. (Sertoli sell only elendi) Kök hücre düzeyinde bölünmeler var yani
Kızlar , bu konuda tecrübesi yada görgüsü alanlarınızdan destek bekliyorum, nereye gitmeliyim. İlaç ile tedavi mi yoksa direkt mikrotese mi yapmalı, yanlış bir karar vermek istemiyorum.
Şimdiden teşekkürler