• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Erkek İnfertilitesi Azospermi durumumuz

Erkek Faktörü / Erkek İnfertilitesi

gulgul37

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
26 Şubat 2026
Mesajlar
32
Emoji Skoru
16
Puanlar
3
Yaş
31
Merhabalar. Öncelikle herkesin geçmiş kadınlar gününü kutlarım :)

Yeni evliyim. 3 ay önce kontrol amaçlı eşimle birlikte doktora gittiğimizde, kendinisinin azospermi olduğumu öğrendik.kısa süre sonra 2. Testi de verip durumu kesinleştirdik.

Doktor ilk etapta --Y delesyon --Kardiyotip ve --spermatogenez marker testlerini istedi

Sonuçlarımız yeni çıktı ama doktor Ankara'ya gitmeniz gerekiyor burada birşey yapamayız dediler.(Küçük bir ilde yaşıyoruz)

Verilerimiz:
Fsh 7.9
Testosteron 2.68
Lh 4.18

Hacimler, kanlanma vs normal

Tüm genetik testlerimiz temiz çıktı, yani knilefelter, azfa, azfb ve azfc ihtimalleri elendi.(Çok şükür)

Ancak spermatogenez marker sonucunda
pcna 60 , diğerleri (lim , tex101) ise negatif geldi. (Sertoli sell only elendi) Kök hücre düzeyinde bölünmeler var yani

Kızlar , bu konuda tecrübesi yada görgüsü alanlarınızdan destek bekliyorum, nereye gitmeliyim. İlaç ile tedavi mi yoksa direkt mikrotese mi yapmalı, yanlış bir karar vermek istemiyorum.

Şimdiden teşekkürler
 
A life iyi bu konuda Murat mermerkaya da iyi

Bence bu hocalar ile görüşün
 
Merhabalar. Öncelikle herkesin geçmiş kadınlar gününü kutlarım :)

Yeni evliyim. 3 ay önce kontrol amaçlı eşimle birlikte doktora gittiğimizde, kendinisinin azospermi olduğumu öğrendik.kısa süre sonra 2. Testi de verip durumu kesinleştirdik.

Doktor ilk etapta --Y delesyon --Kardiyotip ve --spermatogenez marker testlerini istedi

Sonuçlarımız yeni çıktı ama doktor Ankara'ya gitmeniz gerekiyor burada birşey yapamayız dediler.(Küçük bir ilde yaşıyoruz)

Verilerimiz:
Fsh 7.9
Testosteron 2.68
Lh 4.18

Hacimler, kanlanma vs normal

Tüm genetik testlerimiz temiz çıktı, yani knilefelter, azfa, azfb ve azfc ihtimalleri elendi.(Çok şükür)

Ancak spermatogenez marker sonucunda
pcna 60 , diğerleri (lim , tex101) ise negatif geldi. (Sertoli sell only elendi) Kök hücre düzeyinde bölünmeler var yani

Kızlar , bu konuda tecrübesi yada görgüsü alanlarınızdan destek bekliyorum, nereye gitmeliyim. İlaç ile tedavi mi yoksa direkt mikrotese mi yapmalı, yanlış bir karar vermek istemiyorum.

Şimdiden teşekkürler
Ankarada Batıkent medicalparkta yıldırım yılmaz kesinlikle öneririm bizimle ilgilenen doktor ve daha sonra bize tüp bebek doktorunu öneren doktor alanında başarılı ve Ahmet Hakan Haliloğlu var ama nerede çalışıyor bilmiyorum galiba kendi kliniği var.
 
A lifeyi gereğinden fazla gördüm duydum, lütfen aydınlatır mısınız, tecrübeli arkadaşlarımdan dönüş bekliyorum 🙏
 
Canım Allah razı olsun iyi ki varsın. A life ye gittik ve herşeyin yönü değişti.
 
Merhaba ne konuştunuz biz de iki hafta sonrasına randevu aldık. Önce test verip sonra mesut hocayla mı görüştünüz. İehir dışından geleceğiz sıralama nasıl oluyor ona göre plan yapalım istiyoruz . İlaç olarak ne önerdiler . Bilgi verirseniz çok memnun olurum
 
Önce tüm genetik testleri yaptırdık, y delesyon, kardiyotip, spermatit marker falan. Sonra hocaya gittik, sonuçları görünce testi kendi istedi.
 
Hormon sonuçlarınızı da götürün, devletten alın, fsh Lh testosteron falan, yani biz daha kök hücrelerin bölünmesinde kaldığımızı sanıyorduk. Yani erken matürasyon arrest. Azfb ye işaret ediyordu yani sonuçlar. Düşünsene, doktor ameliyata bile gerek yok diyor çoğu zaman. Sonra Mesut hoca 3lü test istedi aynı gün içinde, sonuç 11 aşamadan 9.dayız . yani mayoz bölünme olmuş, baş kuyruk oluşmuş falan yani
Buradaki en büyük etken tabii ki teknolojik laboratuar
 
Biz de geçen sene ekim ayında öğrendik her testi yaptırdık. fsh 27 di testeron 3.6. Sonra biraz kendimize gelince ege can eşrefoğluna gittik. 3 aydır haftada 3 gün ovitrelle iğne kullandı. Amaç tese öncesi gazı köklemek dedi. 1. Ay fsh 0.6ya düştü testern 11 oldu süper sonuçlar dedi ama e2 147 oldu maks45olmalı ya bişey olmaz dedi. 2 ay yine kan verdik kendimiz e2 yani östrjnei 200 olmuş bu artış testrnu baskılamaz mı diyorum bişey olmaz diyor. Ameliyattan önce bi kaç hoca görelim istedik. Bu arada sperm testi verdi öncül hücre bile yok dedi. 10 dl içinde sonuç çıktı. Alife da ertesi gün çıkıyormuş sonuçlar dimi
 
Bide ban telefonda acilde verirsiniz sperm testini dedi çnce hocayla görüşüp sonra mı verelim sizce yoksa sabah verip hocanın randevusu öğleden sonra mı olsun
 
Bacım sakın ameliyat olmayın , vakit te kaybetmeyin, Türkiye'de toplasan bu işte usta 10 doktor var yok. Öncül bizdede çıkmadı bizde en iyi doktora gittik prof. Bu iş denince akla gelen bir prof öyle diyim. Kök hücre aşamasında blok var dedi. Yani anlayacağın hiç şansın yok demeye getirdi. Azfb olma ihtimali yüksekti sözde.

Ama şimdi görüyoruz ki spermatit aşaması milyonlarca, sadece 1 2 adım atınca herşey yoluna giriyor.

Bak bence herşeyi bir kenara bırakın, sonuçlarınızı alıp a life ye gidin. Sperm testini a life de vereceksin. 1 er saat arayla 3 test alınıyor ve 2 yemek parası verdik yani toplamda.

Sadece hormon sonucu ve genetik testleri yaptırıp gidin elinizde olsun. Gerisi inşallah güzel olacak. Biz 0 umutla gittik adam resmen güldü geçti yani. Herşey iyi geldi
 
Hocayla görüşün o ne derse o, öndesen test vermeyin. Hoca farklı sperm testi istiyor
 
İyi ki varsınız gerçekten tüm dualarımda olacaksınız inşallah burdan güzel haberlerimizi de paylaşcaşımız günler gelecek 🙏🏻🙏🏻
 
İnşallah canım Allah razı olsun, bak eksozom diye bişey çıkmış, hoca dedi ki mikro tesede sperm çıkma şansını 1.5 kat arttıran bir işlem. Son yıllarda baya yenilikler oldu. İçin rahat olsun. Buradan yada özelden yazabilirsin
Takipleşelim
 
Çünkü araştıra araştıra işin profesörü olduk nerdeyse 😃 gülsekmi ağlasak mı
 
Alife gitmiş bi kişi olarak azospermi eşim 1 sene tedavi oldu fakat olumsuz oldu sonucumuz
 
Allahtan umut kesilmez bir anda olur inşallah devam ediyor musunuz tedavilere ? 1 sene ilaç iğne tedavisi olup sonra micro tese mi oldu eşinizin azospermi sebebi neydi değerleri nasıldı ,
 
Bizim de Fsh total testestron ve Lh miz düşük ilaçlarlan hepsi normal seviyeye geldi sperm sayımız toplam 650 bin oldu ama içinde 5 tanesi var abmaladık devlet hastanesi bede gittigimi için ne oluyor onuda anlamıyoruz
 
Back
X