• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Tüp Bebek Merkezleri Azospermi için ürolog/androlog ve tüp bebek merkezi önerisi?

user000000

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
28 Ocak 2026
Mesajlar
11
Emoji Skoru
5
Puanlar
1
Yaş
26
Merhabalar, ben 25 yaşındayım 6 aylık evliyiz çocuk planladığımız için eşim üroloğa gitti ve spermiogram testinde sperm bulunmadığını öğrendik şans eseri. Bir ay arayla iki defa spermiogram verdi ve ikisinde de Azospermi dendi. Kan değerlerine bakıldı Fsh 6.65, testosteron 290. Ultrason çekildi onda da bir testisin atrofik olduğunu öğrendik. Ultrason raporunu eklicem. Şu an genetik testi sonucu bekliyoruz. Bu arada eşimin amcasının ve iki abisinin çocuğu yok fakat en büyük abisinin var. Bulunduğumuz yerdeki doktorlar tüp bebek ve micro tese önerdiler. Üniversite hastanesindeki doktor Acıbadem tansu güdelci ve Bülent tıraş önerdi. Fakat tansu bey içimize sinmedi şimdilik. Bahçeci Bülent Erol da aynı şekilde. Microtese konusunda iyi bir androlog önerisi yapabilecek olan var mıdır?
———GÜNCELLEME——-
Genetik sonuçları temiz çıktı. Başka bir özelde yaptırdığımız spermiyogramda mililitrede 300.000 sperm çıktı. Yani Azospermi değil şiddetli oligospermi sorunu olduğunu öğrendik. Hareket %1 in altında çıktı. Gittiğimiz ürolog 6 aylık bir hormon tedavisi sonucu spermlerin sayı ve hareketlilik olarak artış gösterme olasılığının çok yüksek olduğunu söyledi. Şimdilik klomen ve bir vitamin verdi direkt sperm sağlığı üzerine etki edecek.
 
Son düzenleme:
Merhabalar, ben 25 yaşındayım 6 aylık evliyiz çocuk planladığımız için eşim üroloğa gitti ve spermiogram testinde sperm bulunmadığını öğrendik şans eseri. Bir ay arayla iki defa spermiogram verdi ve ikisinde de Azospermi dendi. Kan değerlerine bakıldı Fsh 6.65, testosteron 290. Ultrason çekildi onda da bir testisin atrofik olduğunu öğrendik. Ultrason raporunu eklicem. Şu an genetik testi sonucu bekliyoruz. Bu arada eşimin amcasının ve iki abisinin çocuğu yok fakat en büyük abisinin var. Bulunduğumuz yerdeki doktorlar tüp bebek ve micro tese önerdiler. Üniversite hastanesindeki doktor Acıbadem tansu güdelci ve Bülent tıraş önerdi. Fakat tansu bey içimize sinmedi şimdilik. Bahçeci Bülent Erol da aynı şekilde. Microtese konusunda iyi bir androlog önerisi yapabilecek olan var mıdır?
Biz de azospermiyiz eşim ankara A life ta tedavi gördü şuan normal sperm çıkışları var sperm biriktiriyoruz tüp bebeğe başlayacağız inşallah
 
Biz de azospermiyiz eşim ankara A life ta tedavi gördü şuan normal sperm çıkışları var sperm biriktiriyoruz tüp bebeğe başlayacağız inşallah
Umarım bebeğinize kavuşursunuz, eşinizin azospermi nedeni neydi
 
Umarım bebeğinize kavuşursunuz, eşinizin azospermi nedeni neydi
Genetik temiz başarısız bir tesesi vardı üretim yok dendi sertoli cell yani sebep olarakta küçükken kabakulak geçirmiş ondan diye düşünüyoruz
 
Genetik temiz başarısız bir tesesi vardı üretim yok dendi sertoli cell yani sebep olarakta küçükken kabakulak geçirmiş ondan diye düşünüyoruz
Anladım, biz de genetik sonucu bekliyoruz sebebini hala öğrenemedik, küçükken geçirdiği ateşli rahatsızlık yok fakat üç erkek kardeşten birinin çocuğu olmuyor diğerinin ise problemsiz olmuş. Genetik olması bizi endişelendiriyor
 
Anladım, biz de genetik sonucu bekliyoruz sebebini hala öğrenemedik, küçükken geçirdiği ateşli rahatsızlık yok fakat üç erkek kardeşten birinin çocuğu olmuyor diğerinin ise problemsiz olmuş. Genetik olması bizi endişelendiriyor
Hiç sıkıntı yapmayın genetik problem olsada belli bir tedaviden sonra tese yapıp çocuğu olanları duydum A life ta bence bir araştırın Mesut tül yazın hatta buraya yorum yapanlar çok. Biz tedaviyi orda bulduk sizede vesile olur belki
 
Ankara bizim için biraz uzak trakyadayız, üni hastanesindeki proflar amerikan hastanesi koç üni hastanesi acıbadem önerdi onlardan birine karar vericez. Açıkçası çok fazla reklamı yapılan yerler güven vermiyor o yüzden bahçeci a life gibi yerleri düşünmüyoruz. Sizin süreciniz şanslısınız ki olumlu geçmiş fakat çok fazla olumsuz deneyim yaşayan da var.
 
Ankara bizim için biraz uzak trakyadayız, üni hastanesindeki proflar amerikan hastanesi koç üni hastanesi acıbadem önerdi onlardan birine karar vericez. Açıkçası çok fazla reklamı yapılan yerler güven vermiyor o yüzden bahçeci a life gibi yerleri düşünmüyoruz. Sizin süreciniz şanslısınız ki olumlu geçmiş fakat çok fazla olumsuz deneyim yaşayan da var.
Maalesef azospermi olunca pek fazla seçenek kalmıyor çoğu teseci ve teseden de şans eseri olumlu sonuç alınıyor. Bahçeciden zaten uzak durun bizim olumsuz tesemiz orda oldu. Çok fazla olumsuz deneyim derken o da şu şekilde zaten normal tüp bebek başarı oranı belli az yani birde üstüne azospermi gibi zor bir vaka eklenince başarı şansı biraz daha azalıyor o yüzden illaki negatifte çok oluyor Allah yardımcımız olsun bizde İstanbuldan gidip geliyoruz maddi manevi zor süreçler bakalım sonumuz ne olacak
 
Çıkış olmuş en azından bu bile büyük bir olay azospermi için, kolaylıklar diliyorum size de 🙏
 
Çıkış olmuş en azından bu bile büyük bir olay azospermi için, kolaylıklar diliyorum size de 🙏
Öyle tabiki mucize bizim için. Teşekkür ederim sizede kolaylıklar diliyorum inşallah en kısa zamanda sonuç alırsınız
 
A life yi tavsiye ediyor musunuz, nasıl bir süreç ile karşılaştınız
 
A life yi tavsiye ediyor musunuz, nasıl bir süreç ile karşılaştınız
Önce sperm testi verip detaylı incelemeyle sperm öncesi hangi evre olduğu öğrenildi ve sonra tedavi oldu daha sonra da sperm çıkışı oldu ben tavsiye ediyorum kesinlikle gidin
 
Spermiyogram testi ilk aşamada yeterli oluyor değil mi kan değerlerine genetik mi olup olmadığına sonradan mı bakılıyor
 
Önce sperm testi verip detaylı incelemeyle sperm öncesi hangi evre olduğu öğrenildi ve sonra tedavi oldu daha sonra da sperm çıkışı oldu ben tavsiye ediyorum kesinlikle gidin
Tüp bebeğe başladınız mı sperm çıktıktan ne kadar süre sonra opu oluyor
 
———GÜNCELLEME——-
Genetik sonuçları temiz çıktı. Başka bir özelde yaptırdığımız spermiyogramda mililitrede 300.000 sperm çıktı. Yani Azospermi değil şiddetli oligospermi sorunu olduğunu öğrendik. Hareket %1 in altında çıktı. Gittiğimiz ürolog 6 aylık bir hormon tedavisi sonucu spermlerin sayı ve hareketlilik olarak artış gösterme olasılığının çok yüksek olduğunu söyledi. Şimdilik klomen ve bir vitamin verdi direkt sperm sağlığı üzerine etki edecek.
 
———GÜNCELLEME——-
Genetik sonuçları temiz çıktı. Başka bir özelde yaptırdığımız spermiyogramda mililitrede 300.000 sperm çıktı. Yani Azospermi değil şiddetli oligospermi sorunu olduğunu öğrendik. Hareket %1 in altında çıktı. Gittiğimiz ürolog 6 aylık bir hormon tedavisi sonucu spermlerin sayı ve hareketlilik olarak artış gösterme olasılığının çok yüksek olduğunu söyledi. Şimdilik klomen ve bir vitamin verdi direkt sperm sağlığı üzerine etki edecek.
Merhaba çok sevindim adınıza maşallah diyim 🧿 Daha önce kaç sperm testi vermiştiniz bu verdiğiniz detaylı mıydı? benim eşimde azosperm
 
Merhaba çok sevindim adınıza maşallah diyim 🧿 Daha önce kaç sperm testi vermiştiniz bu verdiğiniz detaylı mıydı? benim eşimde azosperm
Biri özelde biri devlette iki adet vermiştik. Tek taraflı atrofik testis olduğu için tüm doktorlar proflar dahil Microtese ve tüp bebek olmadan çocuğunuz olmaz dedi. Bu verdiğimiz hastanedeki cihaz daha farklıymış gittiğimiz ürolog öyle söylemişti. Fakat morfolojiye bakılmadı.
Siz de mutlaka çeşitli yerlerde verin spermiyogram.
 
Biri özelde biri devlette iki adet vermiştik. Tek taraflı atrofik testis olduğu için tüm doktorlar proflar dahil Microtese ve tüp bebek olmadan çocuğunuz olmaz dedi. Bu verdiğimiz hastanedeki cihaz daha farklıymış gittiğimiz ürolog öyle söylemişti. Fakat morfolojiye bakılmadı.
Siz de mutlaka çeşitli yerlerde verin spermiyogram.
Biz de iki kere verdik biri devlet biri özel ikisinde de azosperm çıktı ama detaylı test vermedik daha onda daha farklı sonuçlar çıkabiliyormuş sd1-sd2 gibi spermden önceki aşamaları gösteriyormuş
 
Biz de iki kere verdik biri devlet biri özel ikisinde de azosperm çıktı ama detaylı test vermedik daha onda daha farklı sonuçlar çıkabiliyormuş sd1-sd2 gibi spermden önceki aşamaları gösteriyormuş
Evet santrifüj yani yıkama yapıldıktan sonra bir çok insanda spermatid görüntülenebiliyormuş. Hormon tedavisi ve vitaminlerle spermin oluşum aşaması tamamlanmaya çalışılıyor. Sizin de genetiğiniz temizse morfoloji bakan bir yerde mutlaka baktırın. Bakarsınız sperm bile çıkabilir. Bizim hiç umudumuz yoktu açıkçası.
 
Back
X