• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Erkek İnfertilitesi Azospermi yaşayanlar 2026

Erkek Faktörü / Erkek İnfertilitesi

gulgul37

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
26 Şubat 2026
Mesajlar
32
Emoji Skoru
16
Puanlar
3
Yaş
31
Herkese selamlar,
Birkaç ay önce eşimin azospermi olduğumu öğrendikten sonra arayışa girerek en sağlam proflardan birine randevu alıp muayene olduk.

Genetik testleri vs yaptırdık. Hepsi temiz çıktı. Sadece detaylı sperm testinde daha kök hücre aşamasında kalındığı yazıyordu. Yani erken matürasyon arrest dedi doktor. Direkt mikro tese dedi. İlaç fayda etmez dedi

Sizlerinde tavsiyesiyle a life Hastanesi'ne de bir görünelim dedik geçen ay ve sonuç sd2 ve bolca spermatit aşaması tespit edildi. Yani 11 aşamadan 9. Da olduğumuzu öğrendik. İlaç ile çıkış olacağını söyledi Mesut hoca . İlaçları yeni aldık. Gelişmelerden ayrıca haber vereceğim.

Yani profa güvenip ameliyat olsaydık inanın büyük problem yaşayacaktık.

Eşimin hormonları normaldi, ultrason bulguları, hacimler falan hep normal çıktı. Sebepsiz azospermiydi yani. Şu anda sd2 aşamasındaymışız.

Sakın pes etmeyin. İnanın böyle güzel haberler alınca moral motivasyonda ekleniyor ve herşey yoluna giriyor
 
İlaç tedavimize başladık. Gelişmelerden ayrıca bilgi vereceğim
 
Sağlık diliyorum size inşallah güzel sonuçlar elde edersiniz🙏🏻 benim eşimde de strese ve taşıdıgı bir genetik rahatsızlıga baglı azospermi var ama cok gariptir ki uc ayda altı ayda bir değişkenleşiyor bir uc ay tamamen sıfırken sonraki uc ay 2milyona cıkmıştı mesela. Her yazdıgımda üzüldüğümden geçmiş yaşadıklarımızı şuan yazmak istemiyorum ama biz de sizin gibi tekrardan tedavi olmak için adım attık ve geçen sefer takviye ve saglıklı beslenmekle nasıl düzeldiyse bu sefer baska cesit ilaçlarla başladık🙏🏻 Allah hepimizin yüzünü güldürsün inşallah.
 
İnanın beslenmeye dikkat etmeye çalışmak bile insanı bir noktada tüketiyor 😅 buradaki asıl amaç sebebi kesin bir şekilde belirleyip ona göre en sağlam doktora gitmek. O işin uzmanını bulup yola çıkmayınca diğer herşey genelde vakit kaybı oluyor. Yaş ilerlemeden yada herşey kötüye gitmeden imkan varken zorlayıp tedavi olmak, olmuyorsa eksozom sonrası mikro tese olmak.
 
Sağlık diliyorum size inşallah güzel sonuçlar elde edersiniz🙏🏻 benim eşimde de strese ve taşıdıgı bir genetik rahatsızlıga baglı azospermi var ama cok gariptir ki uc ayda altı ayda bir değişkenleşiyor bir uc ay tamamen sıfırken sonraki uc ay 2milyona cıkmıştı mesela. Her yazdıgımda üzüldüğümden geçmiş yaşadıklarımızı şuan yazmak istemiyorum ama biz de sizin gibi tekrardan tedavi olmak için adım attık ve geçen sefer takviye ve saglıklı beslenmekle nasıl düzeldiyse bu sefer baska cesit ilaçlarla başladık🙏🏻 Allah hepimizin yüzünü güldürsün inşallah.
Durumu şöyle izah edeyim, Ankara'da özel bir laboratuvara yönlendirildik ve test sonucuna göre erken evre matürasyon arrest dendi. Bunun ne anlama geldiğini biliyorsunuzdur umarım. Azfb düşünüldü. Maximum %5 şans var demek oluyor. Hatta çoğu yerde ameliyata bile gerek duyulmuyor.

A lifedeki sonuçlarda ise milyonlarca spermatit aşaması çıktı. Buda demek oluyor ki toplam 11 aşamadan 9. Aşamadayız.

Aşama 2 3 nere 9 nere :)
 
Ben bilsem ne olur bilmesem ne olur hanım efendi, size saglık diledim gönülden ve sürecinize destekçi olmaya çalışıp biraz da kendi durumumuzdan bahsettim. “Şöyle izah edeyim,biliyorsunuzdur umarım” gibi söylemler acaba size yanlış bir şey mi dedim de alındınız diye düşündürdü🙊 tekrar edeyim umarım süreciniz çok iyi ilerler dediginiz gibi dogru yöntem ve doktor cok önemli 👍👏
 
Sebebi netleştirilip tedavi edilirse yada sperm bulunursa neden olmasın
 
Sağlık diliyorum size inşallah güzel sonuçlar elde edersiniz🙏🏻 benim eşimde de strese ve taşıdıgı bir genetik rahatsızlıga baglı azospermi var ama cok gariptir ki uc ayda altı ayda bir değişkenleşiyor bir uc ay tamamen sıfırken sonraki uc ay 2milyona cıkmıştı mesela. Her yazdıgımda üzüldüğümden geçmiş yaşadıklarımızı şuan yazmak istemiyorum ama biz de sizin gibi tekrardan tedavi olmak için adım attık ve geçen sefer takviye ve saglıklı beslenmekle nasıl düzeldiyse bu sefer baska cesit ilaçlarla başladık🙏🏻 Allah hepimizin yüzünü güldürsün inşallah.
Nasil yani? Dogal gebe mi kaldin?
 
Evet ama eşimde her şey sıfır cıktıktan uc ay sonra kalmıştım yani takviye ve beslenme ile çıkış olmuştu. Sonra tekrar sıfırladı.
Peki takviye olarak neler kullandiniz? Gercekfen cildiriyorum cok üzülüyorum.. esime her gün cörek otu yagi yediriom kahveyi azalti cok iciyordu, yumurta yesiliklik ceviz havuc suyu bir de kefir iciyor ben kendim yapiyorum kefiri. Bu ay verecek sperm testi insallah 0 cikmaz
 
Peki takviye olarak neler kullandiniz? Gercekfen cildiriyorum cok üzülüyorum.. esime her gün cörek otu yagi yediriom kahveyi azalti cok iciyordu, yumurta yesiliklik ceviz havuc suyu bir de kefir iciyor ben kendim yapiyorum kefiri. Bu ay verecek sperm testi insallah 0 cikmaz
Bence güzel şeyler yapıyorsunuz biz de o şekilde şeyler yapıyoruz beslenme düzeninde. Zamanında impryl diye bir ilaç kullanmıştı takviye yani. Bir de klomeni gün aşırı almıştı. Şuan baska urologa gittik o baska takviye önerdi ama adını unuttm şimdi, içerik olarak ama gerçekten aynılar imprylle. Çörek otu yağı ne işe yarıyormuş? Litfen kendinizi yıpratmayın bizler üzüldükçe olan bize oluyor ben de cok düştüm moral olarak o yüzden sizi çok çok iyi anlıyorum inanınki.Rabbim hepimizin yardımcısı olsun🙏🏻
 
ŞİŞLİ MEMORİALDE AZOSPERM TEDAVİSİ İÇİN GİDENLER , DOKTOR ÖNERİSİ YAPABİLİR Mİ ?
 
Benim eşimede azospermden bahsettiler varikosel ameliyati olman gerekiyor demislerdi bes sene onceydi ameliyat oldu ve gene ayni hucre yani sprm yok gozukuyordu normalden hamile kalamiyordum bu sene esim tekrardan uroloji doktoruna gorundu ve tup bebek merkezine yonlendirdiler mikro tese ameliyati olup spermi alinin parcadan bakcaz dediler cok sukur sperm bulundu ve donduruldu ve tup bebek surecindeyim bende ikinci transferimi bekliyorum
 
Şunu görmüş oldum ki; erkeklerden kaynaklı problem genellikle çözülebiliyormuş. Azfa yada azfb gibi ağır genetik eksiklik harici.
Bizim de son birkaç günümüz kaldı. Yeniden a lifeye gidip durumumuza bakacağız
 
Şunu görmüş oldum ki; erkeklerden kaynaklı problem genellikle çözülebiliyormuş. Azfa yada azfb gibi ağır genetik eksiklik harici.
Bizim de son birkaç günümüz kaldı. Yeniden a lifeye gidip durumumuza bakacağız
Bence tam tersi erkeklerden kaynaklı problemler çok zor oluyor kadın da yumurta olmadığında o ay bı yumurta denk geliyor ve doğal gebelik oluyor ama erkek için milyonlarca spermle ihtiyaç duyuluyor azosperm olup doğal gebelik hiç duymadım olursa da o şiddetli oligosperm vakalarında oluyor ama erken menopoz döneminde olup aniden hamile kaldığını öğrenen çok kişi var
 
Herkese selamlar,
Birkaç ay önce eşimin azospermi olduğumu öğrendikten sonra arayışa girerek en sağlam proflardan birine randevu alıp muayene olduk.

Genetik testleri vs yaptırdık. Hepsi temiz çıktı. Sadece detaylı sperm testinde daha kök hücre aşamasında kalındığı yazıyordu. Yani erken matürasyon arrest dedi doktor. Direkt mikro tese dedi. İlaç fayda etmez dedi

Sizlerinde tavsiyesiyle a life Hastanesi'ne de bir görünelim dedik geçen ay ve sonuç sd2 ve bolca spermatit aşaması tespit edildi. Yani 11 aşamadan 9. Da olduğumuzu öğrendik. İlaç ile çıkış olacağını söyledi Mesut hoca . İlaçları yeni aldık. Gelişmelerden ayrıca haber vereceğim.

Yani profa güvenip ameliyat olsaydık inanın büyük problem yaşayacaktık.

Eşimin hormonları normaldi, ultrason bulguları, hacimler falan hep normal çıktı. Sebepsiz azospermiydi yani. Şu anda sd2 aşamasındaymışız.

Sakın pes etmeyin. İnanın böyle güzel haberler alınca moral motivasyonda ekleniyor ve herşey yoluna giriyor
 
Back
X