bayanlar bilginize ihtiyacım var...

Esra

Nirvana
Kayıtlı Üye
3 Ekim 2007
12.437
25.522
35
konunun tam yeri neresi emin olamadım,fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar.Allah kabul etsin,uzun zamandır dikkat ediyorum namazlarımı aksatmamaya.Ama abdestle ilgili sıkıntılarım var.çok afedersiniz ama akıntım oluyo sürekli(jinekolojik bir problem yok,ama abdeste engel)evdeyken sürekli tazeliyorum abdestimi ama dışarda çok sıkıntı oluyor,bi yere giderken abdest alıp çıkıyorum ama malesef gidene kadar dayanmıyor.çoğu zaman bundan dolayı kılamıyorum dışarda namazlarımı.biliyorum bu konuda sıkıntısı olan çok,ne gibi yöntemler uyguladığını söyleyebilir misiniz.bazıları pamuk,vs. gibi şeyler kullanıyormuş ama bu ne kadar sağlıklı acaba???(içinde namaz vs geçtiği için lütfen dini tartışma gibi düşünerek konuyu kapatmayınız,bu tartışma oluşturacak bir konu değil bilgi almak istiyorum):1hug:
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1563 gün geçti.

marul

HAYALLERİM,EYLÜL VE BEN:)
Kayıtlı Üye
3 Ocak 2007
292
5
45
günük pedlerden kullanabilirsin,
sürekli varsa bu sorunun hatta kullanman şart gibi görünüyor...
 

Gxuxlsxuxm Sultan

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
22 Ağustos 2007
6.223
40
Canim öncelikle rabbim namazlarimizi ibadetlerimizi dualarimizi kabul etsin insallah..:Saruboceq:

Cok ince kagit gibi olan pedler var....Almanca Slipeinlagen diyorlar...türkcesi nedir bilmiyorum....benneyaptımki

Cantanda bunlardan 2-3 tane bulundurmani tavsiye ederim...gerektiginde degistirirsin...

Saglik acisindan bir sorun olmaz....hem böylelikle ic camasirlarinda hep temiz kaliyor.a.s
 

wwater

Guru
Kayıtlı Üye
31 Mayıs 2008
1.122
158
tuvalet kağıdı veya pamuk ile akıntının dışarı çıkıp iç çamaşırına değmesini engellemem yeterli o zaman abdestin bozulmaz
 

busra58

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
22 Ağustos 2009
241
1
Allah kabul etsin canım kıldığın namazları..bencede gunluk ped kullanmalısın namaz kılmıyorum ben surekli olarak ama annem öyle yapıyo ordan biliyorum..
 

wwater

Guru
Kayıtlı Üye
31 Mayıs 2008
1.122
158
önemli olan akıntının dışarı çıkıp etrafa yayılmaması çıkıp yayılırsa abdetin bozulur
 
Son düzenleme:

beyaz toprak

çirkin ama tatlı cadı=)
Kayıtlı Üye
10 Temmuz 2007
4.947
25
41
abdestinin bozulmaması için pamuktan başka bi yöntem benim bildiğim yok güzelim pedler var evet ama onlar sadece iç çamaşırının kirlenmesini engelliyor abdes yine bozuluyo dediğim gibi pamuk kullanman gerek sağlık açısındanda herhangi bi zararını duymadım görmedim yaşamadım
 
E

EU2

Ziyaretçi
önemli olan akıntını dışarı çıkıp etrafa yayılmaması çıkıp yayılırsa abdetin bozulur

evet bu sorun malesef benımde basımda doktorluk bı sey yok ama gunluk ped falan ıse yaramıyo pamuk tavsıye edıyorım hfz arkadas dedıgı gıbı akıntı dısarı cıkmaması gerek
ben 11 yasından berı kullanıyorum bı sorun yasamadım saglıkla ılgılı tabı kalıtelı en ıyısını kullan markasız ne idüğü belırsız olanlarından degıl
 
Son düzenleyen: Moderatör:
E

EU2

Ziyaretçi
bende günlük pedler kaşıntı yapıyor ,, normal sıradan tuvalet kağıtları da hemen parçalanıyor ,, kağıt havlulardan kullanıyorum hem onlar çok çabuk parçalanmıyor hemde günlük ped gibi kaşıntı yapmıyor .
 

zemus

Ecii
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
8 Kasım 2008
3.944
15
37
konunun tam yeri neresi emin olamadım,fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar.Allah kabul etsin,uzun zamandır dikkat ediyorum namazlarımı aksatmamaya.Ama abdestle ilgili sıkıntılarım var.çok afedersiniz ama akıntım oluyo sürekli(jinekolojik bir problem yok,ama abdeste engel)evdeyken sürekli tazeliyorum abdestimi ama dışarda çok sıkıntı oluyor,bi yere giderken abdest alıp çıkıyorum ama malesef gidene kadar dayanmıyor.çoğu zaman bundan dolayı kılamıyorum dışarda namazlarımı.biliyorum bu konuda sıkıntısı olan çok,ne gibi yöntemler uyguladığını söyleyebilir misiniz.bazıları pamuk,vs. gibi şeyler kullanıyormuş ama bu ne kadar sağlıklı acaba???(içinde namaz vs geçtiği için lütfen dini tartışma gibi düşünerek konuyu kapatmayınız,bu tartışma oluşturacak bir konu değil bilgi almak istiyorum):1hug:

canım akıntı sana ıslaklık hisettirecek kadar ise her namaz vaktine abdest alman lazım.
senin ped kullanman sana çözüm getirmez.
yani vucudundan çıkıyo ve abdesti bozuyu..
senin pamuk kullanmanı tavsiye ederim.
bu sorundan muzdarip hanımlar pamuk kullanır çok rahat ederler.
aslında özür bu ama her namaza abdest alman gerekiyo işte
ve dışarda sıkıntı oluyo tabi.abdest almak..
pamuk kullanmaktan başka çaren yok
ama abdestin varken pamuk düşerse
abdesti tazalemen gerek unutma..
 

zemus

Ecii
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
8 Kasım 2008
3.944
15
37
bende günlük pedler kaşıntı yapıyor ,, normal sıradan tuvalet kağıtları da hemen parçalanıyor ,, kağıt havlulardan kullanıyorum hem onlar çok çabuk parçalanmıyor hemde günlük ped gibi kaşıntı yapmıyor .

canım o kağıt çamaşırını temiz tutar..
ama abdestin bozulur..
yani vucudundan çıkınca ister pede , ister çamaşırına çıkınca abdest bozulur..
 

Asmin

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
11 Temmuz 2008
7.812
208
pamuk kullancaksin o zaman..
en rahati budur..
biraz kalinca kullanki farkli sorunlara yol acmasin bu arada..
 

Esra

Nirvana
Kayıtlı Üye
3 Ekim 2007
12.437
25.522
35
sağolun kızlar.günlük ped zaten kullanıyorum ama o sadece temizliği sağlıyor dediğiniz gibi.ben abdest almaya uygun olmayan yerlerde sıkıntı çekiyorum.evet galiba tek çözüm pamuk...çok afedersiniz ama gerçekten tam olarak nasıl kullanıldığını bilmiyorum(yeni evliyim,daha önce zaten kullanmadım pamuk),özelden de yazabilirsinizyani direkt olarak mı pamuğu sıkıştırıyorsunuz?
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1563 gün geçti.

kahvekolik

Ya Hafiz!
Kayıtlı Üye
5 Eylül 2008
8.180
6
es- se canım ya pamuk kullanan bi arkadaşım çişini tutamaz oldu. sende bi sorun olmadı mı?
 

kahvekolik

Ya Hafiz!
Kayıtlı Üye
5 Eylül 2008
8.180
6
evet esranın sorusuna bende katılıyorum tam olarak nasıl kullanılıyor bu? bekarken
cesaret edemedim bende.