• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Ben Mi Fazla Hassas Davranıyorum Yoksa Gerçekten Anormal mi?

  • Konu Sahibi Konu Sahibi mahh
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi

mahh

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
11 Nisan 2022
Mesajlar
1.369
Emoji Skoru
1.077
Puanlar
83
Yaş
27
Daha önceden şöyle bir konu açmıştım ARKADAŞ NASIL BULABİLİRİM? TAVSİYELERİNİZE ÇOK İHTİYACIM VAR
Orada çoğu kişi yaşa, medeni duruma falan çok takıldığımı söylemişti. Ben de bunu biraz düşündüm ve daha esnek davranmalıyım o zaman dedim. Ve birlikte çalıştığım benden yirmi yaş kadar büyük evli çocuklu bir ablayı ve birkaç yaş büyük evli bebekli bir iş arkadaşımı akşam yemeğine davet ettim. Abla çok sevdiğim bir abladır gerçekten. İşle ilgili büyük sıkıntılar yaşadığımda da bana çok yardımcı olmuştu, başım sıkıştığında da destek olur. Kendisini gerçekten severim. Diğer arkadaş da iyi anlaştığım, sohbeti güzel biri.
Şimdi şöyle ki benim evim 1+1 eşyalı küçük öğrenci evi tarzı bir ev. Bir de onları davet ettiğim gün sular kesildi. Ona rağmen içme suları ile güzel bir menü hazırladım. Ana yemeği kendi fırınımda bile pişirmedim, ekmek fırınına götürdüm sırf daha güzel olsun diye. Ve el lezzetim de güzeldir bir de malzemeyi bol koyup özenli yapınca güzel yemekler çıkartıyorum, bunu da herkes söylüyor. Titiz de bir insanım, hani öncesinde halılardan pencerelere her yeri silmiştim hatta şöyle söyleyeyim yıkanmış temiz bardak tabağı bile bulaşık makinesi olmamasına rağmen baştan yıkadım aman tozlanmış ya da yıkarken kirli kalmış olmasın ayıp olmasın diye. Tabi bu temizlik aşamalarını normalde de yapıyorum hani normalde de temizlik seven biriyim onlar gelmeden de yapmış bulundum. Kendi evim kendi eşyam olmamasına rağmen pür paktı evim yani. Bunları şunun için anlatıyorum bir özen gösterdim ben.
İlk olay abla oğlunu da getirdi. Bu normal mi bilmiyorum çünkü çocuk büyük, ortaokul öğrencisi ve evde babası abisi de var. Hani bir öğrenci evi için kendisinin gelmeyi istemesi de bana garip geldi. Ben olsam odamda takılmayı tercih ederdim o yaşlarda böyle bir seçenek durumunda. Çocuk da zaten küçücük evde haklı olarak sürekli sıkıldı, annesinden telefonunu istedi falan.
Diğer olay getirdikleri. Abla muz ve eski tarz bir kahve yanı bardağı getirmişti bir de turşu bir tabak. O bana işle ilgili bir sıkıntıda çok destek oldu diye ben ona yazın gittiğim üç farklı şehirden oranın meşhur olan üç farklı hediyesini oralarda onu düşünerek alıp hediye kutusu yapıp hediye etmiştim. Hani bardağın modelini internetten aratınca çıkmıyor muhtemelen yeni bile değil. Onun benim hediyeme asla ihtiyacı yok asla muhtaç değil ben de karşılık bekleyen aç gözlü biri gerçekten değilim yanlış anlaşılmak gerçekten istemiyorum ama eski bir bardağa layık bulunmam gerçekten normal mi? Hani benim ki bir tık romantik kaçıyor onu geçmiş bir örnek olarak yazdım bir ev ziyareti için bu kadar romantik hediyeler de beklemiyorum tabi ki ama ben birinin evine gidince en kötü dört beş çeşit meyve ya da birkaç çeşit tatlı alıp gidiyorum kıymet verdiğim anlaşılsın diye. Ve onlar ilk defa geldiler. Diğer arkadaş da altı tane ekler getirmiş. Hani neden altı hiç bilmiyorum . Eli boş gitmeyeyim ama çok da önemli değil demişler gibi hissettim. Bu arada bu şekilde yazıyorum ama gerçekten kimseden bir şey istediğimden bir şey beklediğimden değil hani ben mi abartıyorum bu işin normali mi böyle gerçekten anlamadım.
Diğer arkadaş bebeğini getirmişti. Bebek gerçekten çok tatlıydı, çok sevdim huysuzluk yapmasına asla takılmadım çünkü çocuk bu yani tabi ki yapacak. Ve bebekli birini davet ederken tabi ki de bunu bilerek davet ediyoruz sonuçta. Ben de zaten sürekli bir şey olmaz ben sonra toplarım temizlerim tarzı konuştum. Ama annesi çocuğun altını pat halının üstünde açınca bir şok oldum. Bundan yirmi yıl önce bile annemin alt değiştirme örtüsü vardı kardeşime kullandığı, halı koltukla falan asla temas ettirmezdi. O halıyı defalarca çeşit çeşit malzeme ile silmiştim ben gerçekten bu normal bir davranış mı? Hani fark etsem ben hemen bir örtü bulup uzatırdım ser diye ama sonradan gördüm.
Bu konuyu açtım çünkü acaba ben mi fazla hassas ve özenli düşünüyorum yoksa gerçekten değer mi görmüyorum açıkçası bunu merak ettim.
 
Hepsini okudum. Siz çok yorucu bir insansınız. Sizinle arkadaşlık yaparken doğal olamaz insanlar bu şekilde düşünürseniz her şeyi. Şahsen ben doğal olamadığım insanlara sadece selam verir geçerim. Fikrimizi almak icin yazdınız benim fikrim bu insallah kızmazsınız. Eleştirmiyorum ya da niye böylesiniz demiyorum, yapınız bu yapacak birşey yok.
 
Niye birine yemeğe giderken 4-5 çeşit meyve ile gidiyorsunuz pazar alışverişi yapmış gibi? Bana getirseniz çok rahatsız olurum mesela.
Normali bir çeşit meyve bir çeşit tatlı ya da içkili bir davetse bir şişe içilecek içki olur. Davranışlarınız da beklentileriniz de abartı. Bu şekilde her şeye takılarak arkadaşlık kuramıyor olmanız çok normal.

Takılacak tek nokta halı üstünde bez değiştirilmesi olabilir bu konuda.
 
Niye birine yemeğe giderken 4-5 çeşit meyve ile gidiyorsunuz pazar alışverişi yapmış gibi? Bana getirseniz çok rahatsız olurum mesela.
Normali bir çeşit meyve bir çeşit tatlı ya da içkili bir davetse bir şişe içilecek içki olur. Davranışlarınız da beklentileriniz de abartı. Bu şekilde her şeye takılarak arkadaşlık kuramıyor olmanız çok normal.

Takılacak tek nokta halı üstünde bez değiştirilmesi olabilir bu konuda.
Çocuk da mı normal sayılıyor
 
İnsanların evine giderken 4-5 çeşit meyve, birkaç çeşit tatlı götürmenin ne manası var? Ben abartılı getirilen şeylerden rahatsız olurum.
Biri geliyor diye de yıkanmış tabakları yeniden yıkamanız da gereksiz.
Çocuk konusuna da takılmışsınız. Olabilir bazen evdeki durumlar sizin zannettiğiniz gibi olmaz, çocuk annesiyle gelebilir.
Burada tek sıkıntı bez değiştirilmesi.
 
Çocuk da mı normal sayılıyor
Tabi ki normal. Ortaokul çocuğu dediğinizin en büyüğü 13 yaşında. Annesine naz yapmıştır, abisiyle kavga edip evde kalmak istememiştir. Ya da sadece annesinin farklı ve yeni bir yere gidiyor oluşu ilgisini çekmiştir, merak etmiştir. Çocuk çünkü.
 
Hasta, yaşlı ziyareti yapmıyorsanız kimsenin evine dört çeşit meyve ile gitmeyin lütfen. Akşam yemeğine davetli iseniz nezaketen tatlı vs gibi bir şeyler alınabilir. Akşam yemeğine ev hediyesi almam, yeni evlidir, yeni ev almıştır okey ama diğer türlüsü saçma.

Ortaokullu çocuğun getirilmesi saçma ama belki bir mazereti vardır.

Alt değiştirme hususunda bir şey sermeliydi, ama çocuk altına kaka yapmadıysa ve çocuğu hiç halı ile temas ettirmediyse halıdan iğrenmenize gerek yok. Ha çocuğun çişli poposu halıya deydiyse sıkıntı.

Diğer konuda daraldım, sen muhtemelen temizlik takıntılı olduğun için bardağa tabağa milletin evine çok dikkat ediyorsun. Pasaklı ve kirli olmadığı sürece bardakta iz varmış kuruma lekesi varmış düşünmem bile
 
Çocuğun bezinin halının üzerinde değiştirilmesi dışında bir sorun göremedim. Gereksiz detaylar da boğulmuşsunuz.

Ortaokul çağında bir çocuğun annesi ile ev gezmesine gitmesi doğal, sizin daha önce 3 farklı şehirden almış olduğunuz hediyeler görmüş olduğunuz yardım için teşekkür mahiyetinde ayrıca 3 defa hediye almanız da anlamsız. Misafirliğe giderken 1 çeşit tatlı yada en fazla 2 çeşit meyve idealdir. Samimi arkadaşınız veya akrabanıza giderseniz daha fazla çeşit alırsınız. Ev hediyesi olarak gelen kahve yanı bardaklar muhtemelen arkadaşınızın evinde vardı size gelirken eli boş gelmemek için getirmiştir. Birçok kişinin evinde hiç kullanılmamış birine gidersem kenarda dursun lazım olur dediği bir ev eşyası vardır.

İnsan ilişkilerine bu kadar anlam yüklemeyin, kahvenizi içip 2 saat güzel vakit geçirin yeter.
 
Ve bir yere yemeğe davetliyseniz hiçbir şey götürmeseniz bile olur. Götürürseniz hoşluk olur, götürmezseniz ayıp olmaz, market alışverişi gibi poşet poşet doldurur giderseniz görgüsüzlük olur.
 
Daha önceden şöyle bir konu açmıştım ARKADAŞ NASIL BULABİLİRİM? TAVSİYELERİNİZE ÇOK İHTİYACIM VAR
Orada çoğu kişi yaşa, medeni duruma falan çok takıldığımı söylemişti. Ben de bunu biraz düşündüm ve daha esnek davranmalıyım o zaman dedim. Ve birlikte çalıştığım benden yirmi yaş kadar büyük evli çocuklu bir ablayı ve birkaç yaş büyük evli bebekli bir iş arkadaşımı akşam yemeğine davet ettim. Abla çok sevdiğim bir abladır gerçekten. İşle ilgili büyük sıkıntılar yaşadığımda da bana çok yardımcı olmuştu, başım sıkıştığında da destek olur. Kendisini gerçekten severim. Diğer arkadaş da iyi anlaştığım, sohbeti güzel biri.
Şimdi şöyle ki benim evim 1+1 eşyalı küçük öğrenci evi tarzı bir ev. Bir de onları davet ettiğim gün sular kesildi. Ona rağmen içme suları ile güzel bir menü hazırladım. Ana yemeği kendi fırınımda bile pişirmedim, ekmek fırınına götürdüm sırf daha güzel olsun diye. Ve el lezzetim de güzeldir bir de malzemeyi bol koyup özenli yapınca güzel yemekler çıkartıyorum, bunu da herkes söylüyor. Titiz de bir insanım, hani öncesinde halılardan pencerelere her yeri silmiştim hatta şöyle söyleyeyim yıkanmış temiz bardak tabağı bile bulaşık makinesi olmamasına rağmen baştan yıkadım aman tozlanmış ya da yıkarken kirli kalmış olmasın ayıp olmasın diye. Tabi bu temizlik aşamalarını normalde de yapıyorum hani normalde de temizlik seven biriyim onlar gelmeden de yapmış bulundum. Kendi evim kendi eşyam olmamasına rağmen pür paktı evim yani. Bunları şunun için anlatıyorum bir özen gösterdim ben.
İlk olay abla oğlunu da getirdi. Bu normal mi bilmiyorum çünkü çocuk büyük, ortaokul öğrencisi ve evde babası abisi de var. Hani bir öğrenci evi için kendisinin gelmeyi istemesi de bana garip geldi. Ben olsam odamda takılmayı tercih ederdim o yaşlarda böyle bir seçenek durumunda. Çocuk da zaten küçücük evde haklı olarak sürekli sıkıldı, annesinden telefonunu istedi falan.
Diğer olay getirdikleri. Abla muz ve eski tarz bir kahve yanı bardağı getirmişti bir de turşu bir tabak. O bana işle ilgili bir sıkıntıda çok destek oldu diye ben ona yazın gittiğim üç farklı şehirden oranın meşhur olan üç farklı hediyesini oralarda onu düşünerek alıp hediye kutusu yapıp hediye etmiştim. Hani bardağın modelini internetten aratınca çıkmıyor muhtemelen yeni bile değil. Onun benim hediyeme asla ihtiyacı yok asla muhtaç değil ben de karşılık bekleyen aç gözlü biri gerçekten değilim yanlış anlaşılmak gerçekten istemiyorum ama eski bir bardağa layık bulunmam gerçekten normal mi? Hani benim ki bir tık romantik kaçıyor onu geçmiş bir örnek olarak yazdım bir ev ziyareti için bu kadar romantik hediyeler de beklemiyorum tabi ki ama ben birinin evine gidince en kötü dört beş çeşit meyve ya da birkaç çeşit tatlı alıp gidiyorum kıymet verdiğim anlaşılsın diye. Ve onlar ilk defa geldiler. Diğer arkadaş da altı tane ekler getirmiş. Hani neden altı hiç bilmiyorum . Eli boş gitmeyeyim ama çok da önemli değil demişler gibi hissettim. Bu arada bu şekilde yazıyorum ama gerçekten kimseden bir şey istediğimden bir şey beklediğimden değil hani ben mi abartıyorum bu işin normali mi böyle gerçekten anlamadım.
Diğer arkadaş bebeğini getirmişti. Bebek gerçekten çok tatlıydı, çok sevdim huysuzluk yapmasına asla takılmadım çünkü çocuk bu yani tabi ki yapacak. Ve bebekli birini davet ederken tabi ki de bunu bilerek davet ediyoruz sonuçta. Ben de zaten sürekli bir şey olmaz ben sonra toplarım temizlerim tarzı konuştum. Ama annesi çocuğun altını pat halının üstünde açınca bir şok oldum. Bundan yirmi yıl önce bile annemin alt değiştirme örtüsü vardı kardeşime kullandığı, halı koltukla falan asla temas ettirmezdi. O halıyı defalarca çeşit çeşit malzeme ile silmiştim ben gerçekten bu normal bir davranış mı? Hani fark etsem ben hemen bir örtü bulup uzatırdım ser diye ama sonradan gördüm.
Bu konuyu açtım çünkü acaba ben mi fazla hassas ve özenli düşünüyorum yoksa gerçekten değer mi görmüyorum açıkçası bunu merak ettim.
Ortaokula giden çocuğu getirmesini ben de garipsedim. Çocuğun sıkılacağı zaten belli yani o konuda size katılıyorum, bekar biri için anlamsız bir hareket olmuş. Ama diğer konularda çok detaycı, titiz geldiniz bana. Birinin evine ilk kez gidiyosam sadece ufak bir ev hediyesi veya tatlı alırım onun dışında hiçbir şey götürmem, kimseden de getirmesini beklemem. Ilk kez gelen de bir şey getirmese hiç sorun değil. Yani öyle bikaç çeşıt meyve ve tatlı götürmek, üç şehirden meşhur şeyler hediye etmek falan bana göre abartı. Bu şekilde yapıp insanlardan da aynı abartıyı beklerseniz çok yıpranırsınız bence. Misafiri de bu kadar abartmamanızı tavsiye ederim yani yıkanmış bardakları tekrar yıkamak, halıyı çeşit çeşit deterjanlarla silmek falan... annem sizin gibi maalesef ama yaşı ilerledikçe artık kimseyi çağıramaz oldu bu detaycılığı yüzünden.
 
Şu yaşıma geldim sayısız hediye alıp verdim haliyle ama yemin ederim bir tanesini internette aratmak aklımın ucundan bile gecmedi
Bende mesela gezdiğim yerlerden markasiz otantik şeyler alıp belki bi süre evde tutup hediye ettiğim çok olmuştur onlarida internette aratan muhtemelen bulamazdı
Bilmiyorum oldu mu aratan ama
 
Benim fikrim: herseyi çok incelemissiniz. Eklerin sayısı ,tabağın modeli , çocuğun gelip gelmemesi.. hediye verirken karşılık beklemem şahsen. Bir tabir var ya küçük hesapların adamı olmak. Öyle olmamak lazım. Benim düşüncem tabii bu
 
Hepsini okudum. Siz çok yorucu bir insansınız. Sizinle arkadaşlık yaparken doğal olamaz insanlar bu şekilde düşünürseniz her şeyi. Şahsen ben doğal olamadığım insanlara sadece selam verir geçerim. Fikrimizi almak icin yazdınız benim fikrim bu insallah kızmazsınız. Eleştirmiyorum ya da niye böylesiniz demiyorum, yapınız bu yapacak birşey yok.
Kızmıyorum tabi ki ama dışkının halı ile temas etmemesini talep etmem bu beklentim yapaylık mı mesela
 
Benim fikrim: herseyi çok incelemissiniz. Eklerin sayısı ,tabağın modeli , çocuğun gelip gelmemesi.. hediye verirken karşılık beklemem şahsen. Bir tabir var ya küçük hesapların adamı olmak. Öyle olmamak lazım. Benim düşüncem tabii bu
Yani koca kutuda altı ekler biraz komik duruyordu hani ne bileyim en en kötü bir kilo götürülülmez miydi bakın gerçekten çok şükür eklere tatlıya ona buna muhtaç değilim zaten ben çok tatlı yemiyorum da gittiğim spor boşa gitmiş gibi hissediyorum yarım ekler yedim o kadar tatlı hamur ile mesafeliyim sadece usulen böyle mi olmalı onu bilemedim
 
Siz bedeninizi ve kafanızı çok yoruyorsunuz.

Emin ol kimse dört dörtlük değil. Genç bekar arkadaşlar da olsa yine bir şey gözünüze batardı.

İnsanları olduğu gibi kabul etmediğin sürece bu konuda mutlu olamazsın.

Biraz ferah olun. Dostunuz bir ikiyi geçmesin ama arkadaşlarınız çok olsun o zaman kendinizi yalnız hissetmez.

İnsanlara giderken duruma göre hareket edin her şeyde de eliniz kolunuz dolu gitmeye gerek yok bir paket tatlı, çikolata vs daha iyidir karşı tarafı da zor durumda bırakmamalısınız.

Herkesin kültürü, görgüsü farklıdır yada kimi cimri kimi merttir bunlara bakıp eleştirmeyin.. İnsanları önce tanımaya çalışın ona göre bir Çevreniz mutlaka oluşacaktır.
 
Kızmıyorum tabi ki ama dışkının halı ile temas etmemesini talep etmem bu beklentim yapaylık mı mesela

Ben o kadar anne gördüm bez sermese bile çocuğun çişini kakasını bulaştıranı görmedim.

Konuda, haklı olmak adına isterseniz abartmayın.
 
Back
X