Bulantı hapı içen hamişler

dilek38

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
14 Mayıs 2009
306
0
36
ben bugün ilk defa bulantı hapı içtim adı dramamine. bulantı azaldı kusma da olmadı ama çok huzursuzum ters etki falan yapar diye korkuyorum. çıkarasım geliyo ama çıkmıyo çarpıntı yapıyo. sizde nasıl etkiler oluyo yazar mısınız. şimdiden teşşekürler
 

Karpuz

Meleğimm Yanımda...
Kayıtlı Üye
26 Nisan 2008
1.344
2
valla canım benımde ılk 3 ay oldukca fazla bulantım e kusmam olmustu bende emedur kullandım ona ragmen olmustu gercı ama hıc bısı olmuyo korkma doktorun verdıyse guven ona :)
bıran once gecer inşallah canım...
 

esraseyhan

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
13 Aralık 2008
471
0
ben de dramamine kullanıyorum. hem de bayadır.4 buçük ay oldu hala içiyorum. günde 2 kere hem de. bazı günler içmemeye direniyorum ama sonu hiç iyi bitmiyor. geçen oktora gittim yine sordum ilacı içiyorum ben dedim. o da iç hiç zararı yok o ilacın dedi.bir de yemek listesi verdi ki sormayın.yemek zorundasın diyor.
 

kba

kızımızı koru yarabbim...
Kayıtlı Üye
20 Ağustos 2008
997
307
38
slm..bende başlarda çok bulantım oluyo diye aynı ilacı kullandım..ama kısa süre kullandım ve günde bi tane içiyodum ne olur ne olmaz diye:) fakat dr tavsiyesiyle alıyorsan korkmana gerek yok bence..inşallah en kısa zamanda bulantıların geçer cnm..
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 2047 gün geçti.

NAZ__24

Semih ve Duru*nun annesi
Pro Üye
15 Temmuz 2008
5.476
5.051
banada verdi ama ben içmiyorum çünkü geçirmiyor hiç gerek yok yani
acaba markadan olabilirmiki ilacımı değiştirsem
 

dilek38

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
14 Mayıs 2009
306
0
36
evet doktorum söyledi. dün içtim ama akşama doğru 1 kere çıkardım. bugün içmedim ne yediysem çıktı.inşaallah en kısa zamanda biter. artık doya doya yemek istiyorum
 

kedi003

Guru
Kayıtlı Üye
17 Mart 2008
409
23
benım doktorum her turlu ılac yasak dıyor zaten ılk 3 ay neredeyse gerıde kaldı. 6 kılo verdim hayatımın en kotu gunlerını gecırdım.. bu doktordan doktora degısıyor.. ama ılacı doktor kontrolunde alıyorsan sorun olmaz bence..dun doktora gıttım arkadaslar.. bebek 12 haftalık dedı ama benım hesabıma gore bugun 11+4 olması lazım boyle bır kac gunluk oynamalar olabılır dımı? sımdı ben 12+ seklınde mı saymaya devam etsem kı?
 

esraseyhan

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
13 Aralık 2008
471
0
benım doktorum her turlu ılac yasak dıyor zaten ılk 3 ay neredeyse gerıde kaldı. 6 kılo verdim hayatımın en kotu gunlerını gecırdım.. bu doktordan doktora degısıyor.. ama ılacı doktor kontrolunde alıyorsan sorun olmaz bence..dun doktora gıttım arkadaslar.. bebek 12 haftalık dedı ama benım hesabıma gore bugun 11+4 olması lazım boyle bır kac gunluk oynamalar olabılır dımı? sımdı ben 12+ seklınde mı saymaya devam etsem kı?

11+0 dan 11+6 ya kadar 12 haftalık demek yani doktorun da senin de hesaplamaların doğru canım.
 

DilaNaz

Körler sağırlar,birbirini ağırlar.
Kayıtlı Üye
12 Mart 2008
2.726
46
Gebelerin %50sinde bulantı-kusma yakınmalarına rastlanmakta ve % 0.5-1inde bu yakınmalar çok şiddetli bir hale gelmekte ve kilo kaybına neden olabilmektedir. Tedavi gerektiren bu şiddetli bulantı-kusma durumu hiperemezis gravidarum olarak adlandırılmaktadır. Hastalık daha çok gebeliğin ilk 3 ayında görülmekte, nadiren beşinci aya kadar uzayabilmektedir. Nedeni kesin olarak bilinmemekle birlikte endokrinolojik, biyokimyasal ve psikolojik faktörlerin rol oynadığı öne sürülmektedir. Yapılan çalışmalarda aşırı bulantı-kusması olan gebe hastalarda Helikobakter pilori enfeksiyonu oranının daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca endoskopik biyopsilerde midedeki harabiyet oranı artıkça bulantı-kusma şiddetinin de arttığı görülmüştür.





Tanı



Gebelikte aşırı kusma ile birlikte sıvı eksikliği bulgularına rastlanması, tansiyon düşüklüğü ve nabız artışı görülmesi durumunda hiperemezis düşünülmelidir. Bu hastalarda öncellikle ultrason ile gebelik olup olmadığına bakılması gerekir. ıkiz gebelik ve mol gebeliğinde hiperemezis daha sık görülmektedir. Laboratuvar tetkiklerinde potasyum ve sodyum düzeylerinde düşme ve kan konsantrasyonunda artış görülür. Bazı hastalarda tiroid hormonunda artış ve %1 hastada hipertirodi bulguları görülür.



Anne Açısından Riskler



Şiddetli kusması olan hastalarda yeterli tedavi yapılmazsa B1 vitamini eksikliğine bağlı olarak Wernicke veya daha şiddetli durumlarda Korsakoff psikozu gibi sinir sistemi harabiyetine bağlı hastalıklar görülebilir.Diğer vitamin eksikliklerine bağlı belirtiler ve demir eksikliği anemisi görülebilir.



Kan sodyum düzeylerindeki düşmeye bağlı olarak bilinç bulanıklığı, havale ve solunumda durma görülebilir. Ayrıca sodyum tedavisi çok hızlı yapılırsa bilinç bozukluğu, ellerde ve kollarda kuvvetsizlik gibi sinir sistemi harabiyetine bağlı bulgulara rastlanabilir. Aşırı sıvı kaybına bağlı olarak kan yoğunluğunda bir artış olur ve kanın pıhtılaşmasına neden olabilir. Bu pıhtıların dolaşımla akciğere atılması yaşmasal tehlikelere yol açabilmektedir.



Aşırı kusmaya bağlı olarak yemek borusunda yırtılmalar görülebilir. Ayrıca hastada genel olarak bir kas güçsüzlüğü ortaya çıkabilir. Bu hastalarda karaciğer fonksiyonlarında da bozulma oluşabilir.



Bebek Açısından Riskler



Gebeliğin ilk 3 ayında genel olarak bebek anneye çok fazla bağınlı değildir. Anne bu dönemde kilo kaybetse bile bebek normal olarak büyümesine devam etmektedir. Ancak yine de bu dönemde düzenli ve dengeli beslenmenin önemli olduğu belirtilmektedir. Bizimde kendi deneyimlerimize göre bebek gelişiminde bir sorun görmüyoruz. Bazı çalışmalarda aşırı kusması olan annelerin bebeklerinde gelişme geriliğine daha sık rastlandığı belirtilmekle birlikte, birçok çalışmada benzer bulgulara rastlanmamıştır.



Tedavi




Hastanın sıvı dengesinin düzeltilmesi (serum fizyolojik)

B1 vitamini (Thiamine) verilmelidir.

Diet: Hastanın bulantı-kusması şiddetli ise bir süre ağızdan beslenmeye ara verilmesi gerekir. Hafif bulantı-kusması olanlarda yağlı, baharatlı ve asit içeren yiyeceklerden kaçınılması gerekir. Krik-krak, tuzlu bisküvi, beyaz leblebi ve fındık gibi yiyeceklerin yararı olabilir.

Zencefil: Bazı çalışmalarda yararı gösterilmiştir.

Kusmayı önleyen ilaçlar: Postadoxin, Dramamine, Emedur, Metpamid ve Largactil gibi birçok ilaç kullanılabilir. Zofran B kategorisinde bir ilaç olmasına karşın yeterli bilgi bulunmadığı için gebeliğin ilk 3 ayında zorunlu olmadıkça kullanılmamalıdır.

Kortikosteroidler: Bazı çalışmalarda yararı gösterilmiştir.

Akupunktur: Bazı çalışmalarda yararı gösterilmiştir.

Hastanede yatan hastalarda kanın pıhtılaşmasını önleyen (kan sulandırıcı) ilaçların kullanılması önerilmektedir.
 

DilaNaz

Körler sağırlar,birbirini ağırlar.
Kayıtlı Üye
12 Mart 2008
2.726
46
Postadoxin, ben hamileliğimde bu ilacı kullanmıştım.

doktorum vermişti çokda tecrübeli bir doktordu.

bulantıya çok iyi geliyordu.hepinize sağlıklı ,güzel hamilelikler:))
 

TDEMEZUN

CANIM OGLUM
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
21 Nisan 2007
15.991
44
ben bugün ilk defa bulantı hapı içtim adı dramamine. bulantı azaldı kusma da olmadı ama çok huzursuzum ters etki falan yapar diye korkuyorum. çıkarasım geliyo ama çıkmıyo çarpıntı yapıyo. sizde nasıl etkiler oluyo yazar mısınız. şimdiden teşşekürler

canim benimde bulantim ve kusmam cok fazlaydi... felaketti diyebilirim ilk 5 ay ustelik...su icsem aninda cikariyordum dusun artik yedigim hicbisey midemde durmuyordu cikarmam saniyeler suruyordu...
bende istedim doktordan bulanti hapi bana verdi cok mecbur kalmadikca icme dedi..ben aslinda cok kotuydum ama bebegime cok gec ve zor kavustugum icin dayaniyordum butun gunum aglamakla geciyordu bazen hap icmiyordum hos zaten icsemde aninda geri cikiyordu hap...2-3 gun hicbisey yemedigim oldu bu kusmalar ve bulanti yuzunden..benim gibi olan cok az vardir sanirim yani bu derece olan...ama ben yinede dayanmaya calistim cunku doktor hapi bana vermesine ragmen cok sik icme demisti..sende zirt pirt almamaya calis canim dayan azcik..biliyorum zor ama bebisini dusun....a.s.a.s.
 

TDEMEZUN

CANIM OGLUM
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
21 Nisan 2007
15.991
44
birde benim asiri kusmalarim yuzunden yemek borum yirtilmisti kan geliyordu ara sira istifar ederken...
 

esraseyhan

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
13 Aralık 2008
471
0
ben de kullanmak istemiyorum ama bende hamilelikten önce de nide bulantısı yüzünden psikolojik tedavi görüyordum. anksiyate bozukluğu. şşimdi de bulantım çok olduğunda anksiyatemin tekrar ettiğini düşünüyorum ve nefesim daralıyor.. yani depresyona giriyorum..o yüzden dayanamıyorum..yani yarar-zarar ilişkisi sanırım. umarım ALLAH bebeğimi kourur.
 

dilek38

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
14 Mayıs 2009
306
0
36
bulantı hapını ara ara içiyorum bi de kan ilacı almaya başladım. afedersiniz ama büyük abdestimin rengi değişti acaba ilaçlardan dolayı mı? sizde böyle bi şey oldu mu?