• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Çok seviyorum ama kültürel, ekonomik, ailesel farklılıklar ve evlilik

Sizin ve sevgilinizin evlenip barklanmis ve yaşlanmış 3 adet versiyonu var çevremde, gelecekten haber vermeye geldim.
Birebir aynı hikaye. karakteri düzgün, çalışkan, sorumluluk sahibi ve takdir edilecek başka meziyetleri olan adam ve onun parazit bir yaşam süren sorunlu, cahil ve pis aile bireyleri.
Evlendikten sonra o aile asla rahat bırakmaz. istekleri ve dertleri bitmez. Her fırsatta para koparmaya çalışır. Eve gelirler, hoş karşılama ve guler yuz beklerler bi de, ulan sen o ailenin önüne kemik fırlattığı bir köpeksin, gelmişsin, eline para verip gönderecekler, bir de misafircilik mi oynasinlar senle? Hem besleyeceksin hem de eşitin gibi davranacaksın onu istiyolar. Para aldığı yetmiyormuş gibi evden bi şeyler de çalar.
Erkek onları reddedemez, ne de olsa ailesi.

O kardeşlerin hepsi kendi dengiyle evlenecek. Kardeşlere yönelik pek bir bilgi vermemissiniz ama içinde iyisi de kötüsü de olacağını biliyorum. Aklı başında ahlaklı ve gururlu bir insan bir parazitle evlenmez, kotulerin hepsi kendileri gibi ahlaki zayıflıklari olan tiplerle evlenecekler. Ureyecekler, yaptıkları çocukların hepsi ayrı bir baş belası olacak. O çocuklar sizin çocuklarınızın kuzenleri olacak. Belki de sizin çocuklarınıza kötü örnek olacak veya zarar verecek. Herkesin lafını bilen dedesi, işinde gücünde kuzenleri varken sizin çocuklarınızın olmayacak.

Bir de uzakta olacağız demişsiniz, hiç farketmez, nerede olursanız olun gelirler, üstüne bilet parası ödersiniz bir de.

Kocalar zamanla değişiyor. Kendi ailesinin rezillikleri ortaya çıktıkça sertlesiyolar, bakıyorlar battı balık yan gider onlar da saliyo artık. Bir de kadını ve ailesini kucumsuyolar, "karsi tarafi kotuleyeyim ki, rezil ailemden dolayı beni kucumsemesin veya terk etmesinler" mantığı yürütüyorlar.
 
Kendisi yapması gerekeni biliyor ve yapıyor zaten. Keza ailesi de öyle. Uzun vadede sonuçları nasıl olur objektif bir görüş için sorduğuma pişman oldum. Herkes hayatı gerçekten toz pembe mi yaşıyor bu kadar meraktayım. Ayrıca agresif bir üslup takınmanıza anlam veremedim?
Ailesi napmış ki, ben bi ara kız evi onlar mı diye düşünmüştüm.
 
Eve gelirler, hoş karşılama ve guler yuz beklerler bi de, ulan sen o ailenin önüne kemik fırlattığı bir köpeksin, gelmişsin, eline para verip gönderecekler, bir de misafircilik mi oynasinlar senle? Hem besleyeceksin hem de eşitin gibi davranacaksın onu istiyolar.
Yanlışınız var. Hem senden geçinirler hem de hiyerarşide değil altta kalmak, eşitin bile olmak istemezler. Parayı sen verirsin ama altta olan da sen olmalısın. Emri de sen alacaksın hizmeti de sen yapacaksın. Eskiden efendiler yedirirdi köleye, şimdi köleler yediriyo. Yapmayınca öyle bir bozarlar ki huzurunu, terapist terapist gezer yine çare bulamazsın.
 
Sizin ve sevgilinizin evlenip barklanmis ve yaşlanmış 3 adet versiyonu var çevremde, gelecekten haber vermeye geldim.
Birebir aynı hikaye. karakteri düzgün, çalışkan, sorumluluk sahibi ve takdir edilecek başka meziyetleri olan adam ve onun parazit bir yaşam süren sorunlu, cahil ve pis aile bireyleri.
Evlendikten sonra o aile asla rahat bırakmaz. istekleri ve dertleri bitmez. Her fırsatta para koparmaya çalışır. Eve gelirler, hoş karşılama ve guler yuz beklerler bi de, ulan sen o ailenin önüne kemik fırlattığı bir köpeksin, gelmişsin, eline para verip gönderecekler, bir de misafircilik mi oynasinlar senle? Hem besleyeceksin hem de eşitin gibi davranacaksın onu istiyolar. Para aldığı yetmiyormuş gibi evden bi şeyler de çalar.
Erkek onları reddedemez, ne de olsa ailesi.

O kardeşlerin hepsi kendi dengiyle evlenecek. Kardeşlere yönelik pek bir bilgi vermemissiniz ama içinde iyisi de kötüsü de olacağını biliyorum. Aklı başında ahlaklı ve gururlu bir insan bir parazitle evlenmez, kotulerin hepsi kendileri gibi ahlaki zayıflıklari olan tiplerle evlenecekler. Ureyecekler, yaptıkları çocukların hepsi ayrı bir baş belası olacak. O çocuklar sizin çocuklarınızın kuzenleri olacak. Belki de sizin çocuklarınıza kötü örnek olacak veya zarar verecek. Herkesin lafını bilen dedesi, işinde gücünde kuzenleri varken sizin çocuklarınızın olmayacak.

Bir de uzakta olacağız demişsiniz, hiç farketmez, nerede olursanız olun gelirler, üstüne bilet parası ödersiniz bir de.

Kocalar zamanla değişiyor. Kendi ailesinin rezillikleri ortaya çıktıkça sertlesiyolar, bakıyorlar battı balık yan gider onlar da saliyo artık. Bir de kadını ve ailesini kucumsuyolar, "karsi tarafi kotuleyeyim ki, rezil ailemden dolayı beni kucumsemesin veya terk etmesinler" mantığı yürütüyorlar.
Tam olarak buraya konu açma amacımı besleyen bir yorum yapmışsınız Zeynep Hanım, yorumunuz ve bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim. Ben almam gereken cevabı aldım. Olayların üzüntüsü ve sıcaklığı geçtiğinde insan tüm olanları mantık süzgecinden daha sağlıklı geçirebiliyor.
 
Kendisi yapması gerekeni biliyor ve yapıyor zaten. Keza ailesi de öyle. Uzun vadede sonuçları nasıl olur objektif bir görüş için sorduğuma pişman oldum. Herkes hayatı gerçekten toz pembe mi yaşıyor bu kadar meraktayım. Ayrıca agresif bir üslup takınmanıza anlam veremedim?
Acılara yürüyorum korkmuyorum diyorsun yani. İnşallah her şey iyi olur ne diyelim. Adam babasının lafıyla nişan atıyor ağlıyor, nasıl yapıcı olacağız?
 
Rica ederim. Alelacele yazdım, anlatabildim mi bilmiyorum. Bıraksanız daha sayfalarca anlatırım. Bahsettiğim ailelerden ikisinin çocuğu başka şehre okumaya gitti, ikisinin peşinden de kuzenleri gitti. o kuzenler üniversiteye başladığında hiçbir ortama giremeyeceklerini, kimsenin kendileriyle muhatap olmayacağını o kadar iyi biliyorlardı ki, o yüzden böyle bi şey yaptılar. O çocuklara yapistilar, onları da rezil ettiler. Anneler çok endişelendi, "şimdi biz uzaktayız, bu "kuzen"den benim çocuğuma zarar gelir mi" diye. İki evde de ne kavgalar koptu, adamlar diyo ki "benim yeğenim özünde iyi bir çocuk, sen abartıyorsun, sen yanlış düşünüyorsun, çocuğumuz anne tarafı kuzenleriyle daha yakın, biraz da baba tarafı kuzenleriyle samimi olsun ne var? Hep benim ailemi aşağılıyosun, beğenmiyorsun, çocuğu da dolduruyosun, kuzeniyle biraz muhatap olursa senin etkinden çıkıp onu sever diye korkuyorsun değil mi?" Bu yegenlerin birisi uyusturucu kullanmaya başladı, öbürü ise çocuğun evine yerleşti resmen, çocuğun ev arkadaşı rahatsız olduğu için evi terketti, kuzen de dedi ki ev arkadaşı olalım, 4 yıl bedava kaldı o evde, ne kira ödedi ne alışveriş yaptı. Yani bitmiyor, yıllar geçiyor, yaş geçiyor, kaynanalar, kayinbabalar ölüyor, yine bitmiyor, nesilden nesile aktarılıyor.

O adamlarla evlenen 3 kadın da pişman, ikisi aşık olup evlenmişti, biri ise ortalama duygularla. O duygular geçiyor, bir sürü para kaptirdiktan sonra veya uzaktaki çocuğunun yanında bir uyusturucu bagimlisi olduğunu öğrendikten sonra kocasinin olumlu özelliklerini kimsenin gözü görmüyor.

Sizin sevgiliniz farklı davranacaktir belki, bilmiyorum, onun değerlendirmesini kendiniz yaparsınız. Mantiginiz duygularinizin onundeyse, ailenizin içi rahat etsin istiyorsanız, çalkantılı ve fırtınalı bir hayat istemiyosaniz o aileyle olmaz bence. Hakkınızda hayırlısı olur umarım.
 
başta iki kişi evleniyor gib olsa da aileler evleniyor. Evlenince ailesi kıymetli olur sakın güvenmeyin. Kardeş sayısı da çok. Ben batılıyım eşim se tam doğunun batısı bir şehirli. Üç kardeş olmalarına rağmen illallah ettirmişlerdi nasıl sınır koyacağımı şaşırdım. Koloni şeklinde hareket etmeyi severler, sınır bilmezler. Uzak durun. Maddi anlamda da zorlanırsınız çünkü sadece düğün borcuyla kalmayabilir. Bir bakmışsınız onların da ev eşyalarını yeniliyorsunuz yıllık erzaklarını alıyorsunuz. Yanınıza gelir kışı geçirmeye çalışırlar gibi bir sürü şey yaşayabilirsiniz. Beni uyardılar dinlemedim pişmanım. Ben sizi uyarayım babanızı dinleyin ayrılın. Büyüklerin tecrübelerine güvenin onlar daha geniş açıdan bakabiliyorlar.
 
Evlilik taht oyunları değildir. Strateji ile yürüsün. Sen sevginden emin isen, nişanlına da güveniyorsan ailesi dış kapının mandalı. Yıl olmuş 2026 kimsenin kimseye bir faydası yok. Siz okumuş yazmış, meslek sahibi bilinçli yetişkinler olarak kuracağınız çekirdek ailenizi de korumayı bilecek farkındalıkta olacağınızı düşünüyorum. Evliliklerin çoğu şiddetli geçimsizlik, sadakatsizlik, sorumsuzluk yüzünden bitiyor. Ailesi yüzünden kaç kişi boşanmış?
Ben 2. Evliliğimi yaptım. Kayınpederimle tanışmadım bile 7 senedir. Kayınvalidemle de görüşmedik kocamla aramızda nifak sokmaya çalışınca. Nişanlıma güveniyorum yazmışsın. Anam da anam, babam da babam demeyecekse geçinir gidersiniz.
 
Back
X