• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Çözüm Yolu Arıyorum

Yahu zaten onun için şehir değiştirmişsiniz e o zaman neden halası ile hangi şehirde çalışıyorsa oraya tasinmadiniz
Adam sizi yanında yöresinde istemiyor farkında mısınız boşanin uğurlar olsun
Aynen size katılıyorum zaten bi kere şehir değiştirmiş konu sahibi kendi memleketini bırakmış ki koca kişisi gel hayatım ben işimi bırakamam iyi kazanıyorum ama senden ayrı da durmak istemiyorum yanıma gel yanıma taşiycam seni demek bu kadar mı zor, Adamda bisey var ya bunlar çok normal davranışlar değil.
 
Öncelikle merhaba yazacaklarım biraz uzun olacak belki ama belki farklı bir pencere görürüm faydası olur diye sıkıntımı yazmak istedim.
Evleneli 2 buçuk ay oldu. Eşimle birbirimizi severek evlendik ve 1 buçuk yıl uzak mesafe ilişkisi yaşamıştık. Eşimin ailesiyle iyi anlaşabildiğimi söyleyemem. Nişan kına düğün süreçlerimde kırgınlıklarım oldu. Fakat onlara olabildiğince bunu yansıtmamaya çalıştım. Onlara bir saygısızlık yapmadım. Kırgınlıklarımı eşime anlattım burada hata yapmışım. Bunlar atlatılabilen şeyler olarak düşünüyorum. Evlenmeden önce çalışıyordum işimden ayrıldım ve eşimin memleketine geldim düğünümüzü yaptık . Problemlerimiz burda başladı.

Burada kimseyi tanımıyorum ve bir alışma sürecindeydim. Memleketimde eşyalarımı topladım eşimin memleketine geldim evimizi yerleştirdik düğünümüzü yaptık artık balayına gideceğiz eşimin eniştesinden eşimin başka bir şehirde çalışacağını öğrendim. Oysa eşim bana işten ayrıldım ve memlekette işe başlıyorum demişti ve çalıştığı yeri dahi göstermişti.Daha önce orda iş yaptılar tekrardan orada iş başlayacağı gündemdeydi. Oysa ki daha o bile belli değilmiş. Bu yalan o kadar ağır geldi ki hala atlatamıyorum. Bende evde ağlamadım tabii ki iş buldum hala çalışıyorum. Eşim cuma geliyor pazartesi sabah geri dönüyor. İşim gereği 2 gün şehir dışına çıkmam gerekti ve eşimden destek istedim eşim tabii ki diyip benimle gelip işyerinden çağırıyorlar diyerek beni o şehirde bir anda bırakıp çekip gitti. Ben sana yalan söyledim işyerim izin vermemişti dedi. Oysa ki ben 2 hafta önceden ona göre program yapmıştım. Uzun yol tecrübem yoktu destek istedim o an. Sen çözersin halledersin dedi ve otobüse atlayıp gitmiş. Ardından o şehire ailesini gönderdi. ( İşyerime başlarken bu tip durumlarda eşimin gelebileceğini söylediler eşimin onayından sonra farklı şehiri kabul etmiştim.) Eşim halasıyla çalışıyor bütün izinleri ondan alıyor. Ne zaman dönersin dediğimde belli değil diyor nasıl ilerleyeceğiz dedimde bilmiyorum diyor eve kaçta girerim kaçta çıkarım sormuyor bile bu dahi garip geliyor.

Ailesi sabret idare et diyor. İş gereği 1 2 gün başka şehire gittiğim için evinde otur çalışma diyorlar. Bende oğlunuz tamam dedi diye kabul ettim şimdi nasıl böyle dersiniz diyorum. Ben yıllarca okudum neden işimi bırakayım oğlunuz burdan iş bulsun diyorum maaşı iyi diyorlar. Kızlar borcun varsa ödeyeyim gerekirse kredi çekeyim dahi demiştim. Borcu 110 bin kalmış zaten aylık 90 bin maaş alıyor yani borç yüzünden orada değil. Benim borcumu ben ödüyorum. Bu yalanlar gitgide artıyor. Sanki 5 gün sonra gelince hazırda bekleyecekmişim gibi görünce yine işte burda diyor ve gururuma dokunuyor. Aileme saydırıyor sana ailen değer mi vermiş sanki falan diyor ailem burdaydı telefonda öyle laflar etti ki bende hoparlöre aldım benim boş yere çıldırdığım anlaşılsın diye annem ertesi gün memlekete döndü. Sürekli o zaman bende boşanacağım diyorum belki bir şeyleri değiştirmek ister diye fakat gülüyor sadece. Ben gidersem bu evlilik biterse nolacak diyorum nereye gidiyosun sen yaa diyor. Sohbet etmiyoruz muhabbet etmiyoruz. Bende çok tahammülsüzüm farkındayım sürekli kavga ediyoruz.

Günün sonunda benim tavırlarım yüzünden ben suçlu oluyorum ve eşim dönüp bana ne yaptın sanki sen diyor ve ardından tekrar gidiyor. Sorunu olmadığım şeyin nasıl çözümü olabilirim ben ? Eşimin eline bakan ondan para alan insan değilim bu kadar özgüvensizleştirmesini kabullenemiyorum. Bu eve geldiği ve benim kaldığım her dakika egosu tatmin oluyor gibi hissediyorum zoruma gidiyor. Bütün ailesi beni arayıp beni suçlar gibi tavır sergiliyorlar. Gel burda kal burdan işe gidersin orada da kalacaksan kayınvalidemle evimizde kalsam iyi olabilirmiş. Ailem bana düğünümde ev verdiler. Tapu sorma noktasına kadar geldiler. Tapu benim olabilir bu ailemi evden göndereceğim anlamına gelmiyor. Eşimde aileside bununla ilgili laflar soktular sonra gönderdim ve senin haddin dahi değil bu dedim. Ailem emek emek yaptılar onu sana yarasın diye değil diyip patladım. Bilezik eksik çıktı kendi bileziğimi çalacak halim yok günün sonunda ordan da hırsız damgası yedim. Bu aralarda yalancı diyor. Arada dönüp vicdanın rahat mı diyor ailemle konuşmamı duyup halasına anlatmış. Biz eşimle evli değiliz ben ailesiyle evliyim ve eşim ortada yok. Evine dön çekirdek ailemizi kuralım dönmüyorsan da sürecini sen seçmiş olursun dedim. dönmedi tabii ki. Eşimin ailesi bir şey söylediği zaman savunmak değil zaten kendisi de beni şikayet ediyor ve beni arıyorlar. Sakin konuştum, sinirli kavga hepsini denedim artık dalga geçiyor. Daha bunun gibi yaşadığım birçok şey oldu işin kötüsü 2 buçuk ay içerisinde. Bu şekilde aile olunur mu gerçekten ben sabretmeli miyim? Büyük hata mı yapıyorum?
Aynısı ya aynısı dayanamadım ailemin yanına geldim yakında da bosanacagım insallah
 
Canım burda bi kesim var osurdukları sandalyenin üstünden kulaklarını karıştıra karıştıra direkt boşa diyor. O boş insanlara kulağını tıka, gözünü kapa. Tabi ki de 2 bucuk aylık evliliği hemen bir yokuşta bitirmek saçmalık olur. Sonrası pişmanlık getirebilir her ikiniz içinde. Daha çok yenisiniz ve aile bütünlüğü henüz sağlanamamış. Eşini karşına alıp sakin ve düzgün bi uslupla konuşacaksın. Hallolmuyo mu gerekirse bi destek alacaksınız oyun oynamıyoruz sonuçta evlilik bu. Ha yine mi olmuyo o zaman son çare ayrılığı düşün. Ama ilk başta biraz mücadele et olmaz öyle ha diyince küstüm oynamıyorum.

Çocuk da yapsın belki düzelir. Niye sürekli kadınlar bie şeyleri oldurmaya, tuhaf adamları düzeltmeye çalışıyor? Erkekler hiç karım oyun bağımlısı ne yapabilirim demiyor, karım kumar, alkol uyuşturucu bağımlısı ne yapayım demiyor, kadınlar sürekli erkekleri düzeltecek, yılllarını heba edecek, bu uğurda kendini tüketecek? Niye bir erkek yola gelsin diye.
 
Çocuk da yapsın belki düzelir. Niye sürekli kadınlar bie şeyleri oldurmaya, tuhaf adamları düzeltmeye çalışıyor? Erkekler hiç karım oyun bağımlısı ne yapabilirim demiyor, karım kumar, alkol uyuşturucu bağımlısı ne yapayım demiyor, kadınlar sürekli erkekleri düzeltecek, yılllarını heba edecek, bu uğurda kendini tüketecek? Niye bir erkek yola gelsin diye.
Hay ağzınıza sağlık yaaa...balık baştan kokmuş işte konunun başında var zaten konu sahibi evlilik bütünlüğü ve aile olabilmek için konuşmuş zaten çaba göstermeyen koca kişisi, konu sahibi memleketini işini ailesini bırakıp sevdiği adamın memleketine gelmiş güya burda bi hayat aile kuracaklar ama eşinin eniştesinden öğreniyor eşinin başka şehirde çalışacağını... Ama bu konu da hala kadın çabalasın. enteresan bi bakış açısı var bazı insanların hayat böyle bisey değil yaa.
 
Ne yaptınız acaba var mı bir gelişme?
 
Hay ağzınıza sağlık yaaa...balık baştan kokmuş işte konunun başında var zaten konu sahibi evlilik bütünlüğü ve aile olabilmek için konuşmuş zaten çaba göstermeyen koca kişisi, konu sahibi memleketini işini ailesini bırakıp sevdiği adamın memleketine gelmiş güya burda bi hayat aile kuracaklar ama eşinin eniştesinden öğreniyor eşinin başka şehirde çalışacağını... Ama bu konu da hala kadın çabalasın. enteresan bi bakış açısı var bazı insanların hayat böyle bisey değil yaa.

Koca kolay bulunan bir şey değil onlara göre o yüzden adam öldürmüyorsa karısını niye boşansın ki?
 
Koca kolay bulunan bir şey değil onlara göre o yüzden adam öldürmüyorsa karısını niye boşansın ki?
Çok saçma yaaa.. adam çabalamıyor ve çabalamak istemiyor 2 buçuk aylık evlilikte cicim ayı yaşayıp, öpüşüp koklaşacam yerde eğer koca peşine düşüp onu yanımda kalmaya nasıl ikna edecem diye düşünüyosam bu tek taraflı bişeydir. vallahi nasıl kolay bulunmuyooo ilk önce kendine değer vermek gerekiyoo , yoksa dışarda elini sallasan kocaya çarparsın... Bazı insanlar sabret derken nasıl bi kafa yaşıyo anlayamıyorum yaa ,neye sabredecek yaaa adam yokk gelmek istemiyo konu sahibini çalıştığı yere sokmak istemiyo belli ki biseyler var hala sabrettt bilmem ne .. benim için çabalamayam özlemeyen yanında istemeyen bi adama ne sabretcem ya s. Gitsin.
 
Çok saçma yaaa.. adam çabalamıyor ve çabalamak istemiyor 2 buçuk aylık evlilikte cicim ayı yaşayıp, öpüşüp koklaşacam yerde eğer koca peşine düşüp onu yanımda kalmaya nasıl ikna edecem diye düşünüyosam bu tek taraflı bişeydir. vallahi nasıl kolay bulunmuyooo ilk önce kendine değer vermek gerekiyoo , yoksa dışarda elini sallasan kocaya çarparsın... Bazı insanlar sabret derken nasıl bi kafa yaşıyo anlayamıyorum yaa ,neye sabredecek yaaa adam yokk gelmek istemiyo konu sahibini çalıştığı yere sokmak istemiyo belli ki biseyler var hala sabrettt bilmem ne .. benim için çabalamayam özlemeyen yanında istemeyen bi adama ne sabretcem ya s. Gitsin.
[/QUOTE
 
Çünkü toplum evliliğin devam yükünü kadının sırtına yüklüyor. Burada bile kadın kocam oyun bağımlısı diyor, yanında otur sen de diye tavsiye veriyorlar, ne var ki en azından gözü dışarda değil diyorlar bir sürü örnek. Erkek için evlilik evliliğin maddi yükünü üstlenmekten ibaret çoğu kadın için. Haliyle niye boşansın ki diyor? Başka bir soruda kadının kocası muhtemelen gay, cinselliğe bakış açısı korkunç derecede, gelmiş diyor ki ne var ki, cinsellik zaten zor iş, daha iyi böyle olması. Halbuki adam kadını sırf hamile kalsın da gitmesin diye arada ilişkiye girmiş, çocuk doğunca ayda yolda bir cinsellik de rafa kalkmış, ona bile yok tedavi olsun, yok konuş. Neyi konuşacak adamla?

Adam karısına farklı şehirde çalışacağını bile söyleme gereği duymuyor, karısına bok gibi davranıyor, ailesi ve kendisi kızın ailesine dadanmışlar hakaret ediyorlar, boşan diyene tepki veriliyor böyle kadınlar tarafından. Çünkü boşanmak korkunç bir durum
 
Çünkü toplum evliliğin devam yükünü kadının sırtına yüklüyor. Burada bile kadın kocam oyun bağımlısı diyor, yanında otur sen de diye tavsiye veriyorlar, ne var ki en azından gözü dışarda değil diyorlar bir sürü örnek. Erkek için evlilik evliliğin maddi yükünü üstlenmekten ibaret çoğu kadın için. Haliyle niye boşansın ki diyor? Başka bir soruda kadının kocası muhtemelen gay, cinselliğe bakış açısı korkunç derecede, gelmiş diyor ki ne var ki, cinsellik zaten zor iş, daha iyi böyle olması. Halbuki adam kadını sırf hamile kalsın da gitmesin diye arada ilişkiye girmiş, çocuk doğunca ayda yolda bir cinsellik de rafa kalkmış, ona bile yok tedavi olsun, yok konuş. Neyi konuşacak adamla?

Adam karısına farklı şehirde çalışacağını bile söyleme gereği duymuyor, karısına bok gibi davranıyor, ailesi ve kendisi kızın ailesine dadanmışlar hakaret ediyorlar, boşan diyene tepki veriliyor böyle kadınlar tarafından. Çünkü boşanmak korkunç bir durum
İşte bende bu tip kadınlarımızı anlamıyorumm ya hayatınız başkalarından daha mı önemsiz , bir kere geliyoruz dünyaya ya onu da başkaları için neden heba edelim , şunu bilir şunu derim gönlü olan gelir özler çözüm bulur üretir, seven erkek iki aylık karısından bu kadar uzak durmaz. oyunlar oynayıp onu kendinden çevresinden uzaklaştırmaz, belli ki adam paravan bi evlilik yapmış. Ya gay yada orda başka bi ilişki içersinde ama biseyler var ve burda aman sabret konuş çabala düzelir diyen insanları gerçekten anlamıyorum anlamakta istemiyorum... Her gelen nesil kadına yükleniyo, çekmek kadının sorumluluğu çekmediği zaman da sorumsuzluğu oluyo. bu zincirde böyle sürüp gidiyoo ama erkeğe hayırdır neden iki aylık karına kocalık yapmıyosun diyemiyo ,yazık vallahi.. ve bi bakıyosun olan senin çabana zamanına gençliğine sağlığına olmuş belki de elinde bi çocukla yanlızsın belki de bi poşet ilaçla ..
 
İşte bende bu tip kadınlarımızı anlamıyorumm ya hayatınız başkalarından daha mı önemsiz , bir kere geliyoruz dünyaya ya onu da başkaları için neden heba edelim , şunu bilir şunu derim gönlü olan gelir özler çözüm bulur üretir, seven erkek iki aylık karısından bu kadar uzak durmaz. oyunlar oynayıp onu kendinden çevresinden uzaklaştırmaz, belli ki adam paravan bi evlilik yapmış. Ya gay yada orda başka bi ilişki içersinde ama biseyler var ve burda aman sabret konuş çabala düzelir diyen insanları gerçekten anlamıyorum anlamakta istemiyorum... Her gelen nesil kadına yükleniyo, çekmek kadının sorumluluğu çekmediği zaman da sorumsuzluğu oluyo. bu zincirde böyle sürüp gidiyoo ama erkeğe hayırdır neden iki aylık karına kocalık yapmıyosun diyemiyo ,yazık vallahi.. ve bi bakıyosun olan senin çabana zamanına gençliğine sağlığına olmuş belki de elinde bi çocukla yanlızsın belki de bi poşet ilaçla ..

Bir de korkunç evliliğine çocuk yapıp düzelir diyenler var. 50 sene öncenin muhabbetleri. Benim bir müvekkil vardı, boşanma davasına baktığım, ben evlenesiye kadın 3. Evliliğini yaptı, olmuyor mu boşan. Mis gibi.

Burada herkes aşırı geleneksel genelde, aldatmasın, dövmesin başımda erkek olarak olsun, toplum nezdinde evli olayım yeter diye bakıyorlar.

Biz yeni evlendiğimizde eşim 7 aylık bir kursa gidecekti işi gereği, adam her hafta 500 km yol yapıyordu haftasonunu benimle geçirmek için. Her fırsatta izin alıp geliyordu. Ben bir iki günlüğüne annemlere gidince iş yerindeki arkadaşları falan oh karın gitti biraz kafa dinlersin diyorlarmış, o da ben üzülüyorum karım gidince, niye kafa dinlemek olsun ki diyormuş. Erkekler için evlilik içinde oldukları korkunç bir durum gibi, karısı kendi halinde olan bile orada burada evliliği kötülüyor, kadınlarımız onca dert içinde hem dışarıya yansıtmıyor hem de boşanmamak için her şeye katlanıyor
 
Umuyorum ki şu 2 ayda boşanma davası açmışsındır konu sahibi.?
 
Bir de korkunç evliliğine çocuk yapıp düzelir diyenler var. 50 sene öncenin muhabbetleri. Benim bir müvekkil vardı, boşanma davasına baktığım, ben evlenesiye kadın 3. Evliliğini yaptı, olmuyor mu boşan. Mis gibi.

Burada herkes aşırı geleneksel genelde, aldatmasın, dövmesin başımda erkek olarak olsun, toplum nezdinde evli olayım yeter diye bakıyorlar.

Biz yeni evlendiğimizde eşim 7 aylık bir kursa gidecekti işi gereği, adam her hafta 500 km yol yapıyordu haftasonunu benimle geçirmek için. Her fırsatta izin alıp geliyordu. Ben bir iki günlüğüne annemlere gidince iş yerindeki arkadaşları falan oh karın gitti biraz kafa dinlersin diyorlarmış, o da ben üzülüyorum karım gidince, niye kafa dinlemek olsun ki diyormuş. Erkekler için evlilik içinde oldukları korkunç bir durum gibi, karısı kendi halinde olan bile orada burada evliliği kötülüyor, kadınlarımız onca dert içinde hem dışarıya yansıtmıyor hem de boşanmamak için her şeye katlanıyor
Yani olmuyorsa boşanmak mantıklı illa dayak aldatmamı olması lazım şiddet sadece bunlarla mı olur. Mutsuzluk huzursuzluk sevgisizlik ve ilgisizlik bunlarda bi tür şiddet değil mi ? sizin eşiniz sizinle aile olmuş, sizinle mutlu huzurlu ne güzel Allah bozmasın, evlilik aile hayatı böyle bisey zaten.. benim eşimde aynı annem tek yaşıyo. babamı kaybettikten sonra yanlız , aklım kalıyo diye ara ara gidip yokluyorum kalıyorum onda bile seni özledim ne zaman geliceksin diye sorar .. insan ailesi olduğu eşini özlemezmi konu sahibine sabret diyenler sadece evli olmak için evli işte dediğiniz gibi başımızda erkek olsun...umarım konu sahibi gereğini yapmıştır genç yaşında kocamı yanıma nasıl çekeyim diye kendini mahvetmiyodur.
 
Back
X