• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Eş ailesi nedeniyle evliliğimi benimseyemiyorum

Tavsiyeniz için çok çok teşekkür ederim. Eşim evlilik birliğini hiçe sayan tehditkar konuşmalarını söz verdiği gibi bırakırsa o zaman böyle bir şansı verebilirim, bir de böyle deneriz. Yaşanan gerginlikler benim bedenimi bastırmama ve cinselliği ikinci plana atmama neden oluyor, o yeterince çabalayıp beni ikna edebilirse ben de çabalayacağım. Dışarıya karşı, özellikle de ailesine karşı çok temkinli, bana da sürekli gereksiz bilgi verme, iyi veya kötü bir şey bilmesinler diyor. Aslında o güvenlik duvarını kendisi örmüş ama normal ilişkiler nasıl olur bilmediği için farkında değil.
Canım sen kırılmış, incinmiş, yorulmuşsun bu durumdan gayet iyi anladım. Eşin en sonda dediğin gibi normal ilişki nasıl yürülür çok bilgi sahibi değil, özellikle bu anne ve babada bu kadar baskılanmış iken normal ilişki bilgisi bekleyemeyiz. Lakin sevgi ve bağ çözecektir, bir anda ikinci plana attığın konuları gün yüzüne çıkarman senin kalbini zorlayacaktır. O yüzden sen adım adım yapmaya çalış, senin dürüstlüğün ve azmini gördükce güveni artar. Eşinin o güvenlik duvarı aynı şekilde sende de olsun. Çünkü dış etkenler ne kadar geride kalırsa aranızdaki o bağ tekrar canlanır. İnşallah da öyle olur. Yine de sen kendini çok yıpratma, ilk etapta kendini düşün. Zihnini biraz uzaklaştır, dınlenmeye hakkın var. Her şey olacagına varır.
 
Ama ben sizden şöyle bir vibe da aldım, (yetiştirilme veya kendini yetiştirme ile alakalı bir durum) iyi niyeti ilk baştan sezseydiniz, çok verici olurdunuz, iyi ki yüzlerini ilk baştan göstermişler, ilk başta canım cicim olup iyi niyetinizi sömürmemişler,o zaman çok üzülürdünüz,bence bu da iyi bir şey, olabildiğince çirkinleşmesinde bile bir hayır var,insanın yaptığı iyilik ve güzelliklerin önüne gerildiğine inanırım hep,sizde de böyle olmuş, inşallah göz açıp kapayıncaya kadar geçen kabuslardan olsun bu insanlar
🙏
Bu çok doğru bir tespit. Çevremdeki insanlara karşı çok vericiyim, bu yönümü kontrol etmeye ve kendimi korumaya çalışıyorum çünkü zamanında çok fazla suistimal edildiğim duruma soktum kendimi. Gerçekten de en baştan ortaya çıkması ve benim ona göre önlem almam bir yandan korudu beni. Duruma böyle bakmak içimi rahatlattı, iyi ki paylaştınız düşüncelerinizi :KK200:
 
Canım sen kırılmış, incinmiş, yorulmuşsun bu durumdan gayet iyi anladım. Eşin en sonda dediğin gibi normal ilişki nasıl yürülür çok bilgi sahibi değil, özellikle bu anne ve babada bu kadar baskılanmış iken normal ilişki bilgisi bekleyemeyiz. Lakin sevgi ve bağ çözecektir, bir anda ikinci plana attığın konuları gün yüzüne çıkarman senin kalbini zorlayacaktır. O yüzden sen adım adım yapmaya çalış, senin dürüstlüğün ve azmini gördükce güveni artar. Eşinin o güvenlik duvarı aynı şekilde sende de olsun. Çünkü dış etkenler ne kadar geride kalırsa aranızdaki o bağ tekrar canlanır. İnşallah da öyle olur. Yine de sen kendini çok yıpratma, ilk etapta kendini düşün. Zihnini biraz uzaklaştır, dınlenmeye hakkın var. Her şey olacagına varır.
Yazdıklarınız bana umut verdi, çok teşekkür ederim. Bunun için elimden geleni yapacağım. Kendimi de ihmal etmeyeceğim.
 
Yazdıklarınız bana umut verdi, çok teşekkür ederim. Bunun için elimden geleni yapacağım. Kendimi de ihmal etmeyeceğim.
Bende şuan kötü bir süreçten geçiyorum, buradaki arkadaşlar sizin konunuzu "benim geleceğim" olarak ilettiler. Şuana kadar yazılan her şeyi okudum, sizin eşiniz benim erkek arkadaşımdan cok daha iyi durumda olmasına rağmen siz boşanmayı düşünüyorsunuz. Sürecinizi merakla bekliyorum. Umarım sorunlarınızı çözersiniz ama sanırım evliliklerde 3. kişiler dahil olduğunda süreç yönetmek çok daha zor.
 
Bende şuan kötü bir süreçten geçiyorum, buradaki arkadaşlar sizin konunuzu "benim geleceğim" olarak ilettiler. Şuana kadar yazılan her şeyi okudum, sizin eşiniz benim erkek arkadaşımdan cok daha iyi durumda olmasına rağmen siz boşanmayı düşünüyorsunuz. Sürecinizi merakla bekliyorum. Umarım sorunlarınızı çözersiniz ama sanırım evliliklerde 3. kişiler dahil olduğunda süreç yönetmek çok daha zor.
Merhaba. Umarım bir an önce kalbiniz ferahlar ve nasıl bir dertten kurtulduğunuzu anlarsınız. Kendi durumunuzla kıyaslayabilin diye biraz detay vereceğim.

Sizin konunuzu okuduğumda başlamadan bittiği için bir yandan şanslı olduğunuzu düşündüm. Çünkü benim eşimin ailesi düğün sürecinde yüzümüze karşı hep iyilerdi, konumda bahsettiğim saçma sapan talepleri hep eşim aracılığıyla veya bambaşka bahaneler arkasına saklayarak ilettiler. Sorun olduğunu sezdiğimde de ailem ve arkadaşlarım zorla sorun aradığımı, sorunların karşı tarafın tecrübesizliklerinden kaynaklandığını söyledi (bunun için benden daha sonra özür dilediler) ve ben de hep eşim onları hayatımıza karıştırmayacağını söylediği için kendimi ikna ettim. Bu oyunculuk böyle devam etti düğün gününe kadar. Düğünden önce annemi arayıp ne kadar iyi bir evlat yetiştirmişsiniz, bunun için sizi tebrik ederim diyen kadın düğün bittiğinde eşimle evimize giderken altınları alamadığı için hakaret mesajları atmaya başladı. Sonradan öğrendim ki eşimin düğün gecesi uyuyup dinlenmesine bile izin vermemiş ailesi. Sabaha kadar sürmüş dini nikahı iptal etme çabaları. Bildiğiniz en mutlu gününde eziyet ettiler evlatlarına. Böyle boynu bükük evlendi. Ailesini karşısına aldı, bana neyi nasıl istiyorsam her şeyi öyle yapacağını söyledi. Düğün günü eşimde çok büyük bir travma haline dönüştü, fotoğraflarımıza bile bakamıyor. Sonrasında da aylardır ne çektiğimizi Allah biliyor. Annesi ya çok sıcak ve sürekli konuşuyor, insanların karşısında çok yakınmışız gibi rolleniyor ya da suratımıza bile bakmıyor, eşimi kendi eşi gibi görüyor, hakkımızda insanlara yalanlar söylüyor, kıskanıyor, mutlu olmamızı istemiyor. Babası deseniz ayrı bir hikaye.

Eşim hastalıklı ve yalancı olduklarının farkında ama alıştığı düzen bu olduğundan vakit geçince unutuyor, unutmak istiyor. Mesela ben ağzımı bile açmadan kavgasını ediyor, laflarını ağızlarına tıkıyor, beni küçük düşürmüyor, ezdirmiyor. Aramız kötü olsa bile ne istersem yapıyor, rahat edeyim diye uğraşıyor, etrafımda dönüyor. Kendi kendimize kaldığımızda eşimle aramız çok iyi. Eğitimimi, işimi destekler, saygı duyar. Beni işe/kütüphaneye bırakır, bazen kapıda bekler yorulmayayım diye. Evde sorumluluk alır. İşten yorgun geldiğimde evi temiz bulurum. Canım ne çekerse girer mutfağa yapar, üşenmez. Hayatıma karışmaz, kısıtlamaz. Dışarıda gönlümce vakit geçiririm, arkadaşlarımla plan yaparım, bunlara mutlu olur. Bakın ben bunlara rağmen boşanmayı bir seçenek olarak değerlendiriyorum. Çünkü kavga anında ailesiyle nasıl kavga ediyorsa benimle de öyle ediyor. Ailesinin çıkardığı sorunların bendeki psikolojik etkisini kaldıramıyor, boşanma tehdidiyle beni bastırmaya çalışıyor. Ailesi ise diğer yanda durmak bilmiyor. Sürekli rahatsız etmenin bir yolunu buluyor, biz uzak durdukça yeni senaryolar uyduruyor, evliliğimizi insanların gözünde itibarsızlaştıracak şeyler söylüyorlar. Eşime bile iftira atıyorlar.

Eşim şu anda kavgacı yanını düzeltmeye, yapıcı olmaya, bana evliliği sevdirmeye çalışıyor. Terapi yoluna girdik zaten. Ailesinden de çok uzak bir yere taşınmayı teklif etti, görüşmek için beni zorlamayacağını söyledi. Ama evlilik içinde güveniniz bir kere zedelenince diken üzerinde yaşıyorsunuz. Kimliğimi benimseyemedim, bu insanlarla akraba olmak zoruma gidiyor, eşimin soyadını bile kullanamaz hale geldim. Devamlı kaygılıyım, sıradaki saçmalığı bekliyorum. Eşime karşı sevgi ve öfke hisleri arasında gidip geliyorum. Biz daha bir yıl dolmadan bu hale geldik. Ben eşime güvenerek çok zor bir yola soktum kendimi. Sizin erkek arkadaşınız arkanızda bile durmamış anladığım kadarıyla. Sakın hayatınızla oynamayın. Kendiniz yerine çok sevdiğiniz ve kıymet verdiğiniz kardeşiniz, yeğeniniz gibi birini hayal edin. Bu kişinin sizin yaşadıklarınızı yaşayıp bunca değersizliğe rağmen bu ilişkide kalmasını ister miydiniz? Cevabınız hayırsa, arkanıza bile bakmayın.
 
Merhaba. Umarım bir an önce kalbiniz ferahlar ve nasıl bir dertten kurtulduğunuzu anlarsınız. Kendi durumunuzla kıyaslayabilin diye biraz detay vereceğim.

Sizin konunuzu okuduğumda başlamadan bittiği için bir yandan şanslı olduğunuzu düşündüm. Çünkü benim eşimin ailesi düğün sürecinde yüzümüze karşı hep iyilerdi, konumda bahsettiğim saçma sapan talepleri hep eşim aracılığıyla veya bambaşka bahaneler arkasına saklayarak ilettiler. Sorun olduğunu sezdiğimde de ailem ve arkadaşlarım zorla sorun aradığımı, sorunların karşı tarafın tecrübesizliklerinden kaynaklandığını söyledi (bunun için benden daha sonra özür dilediler) ve ben de hep eşim onları hayatımıza karıştırmayacağını söylediği için kendimi ikna ettim. Bu oyunculuk böyle devam etti düğün gününe kadar. Düğünden önce annemi arayıp ne kadar iyi bir evlat yetiştirmişsiniz, bunun için sizi tebrik ederim diyen kadın düğün bittiğinde eşimle evimize giderken altınları alamadığı için hakaret mesajları atmaya başladı. Sonradan öğrendim ki eşimin düğün gecesi uyuyup dinlenmesine bile izin vermemiş ailesi. Sabaha kadar sürmüş dini nikahı iptal etme çabaları. Bildiğiniz en mutlu gününde eziyet ettiler evlatlarına. Böyle boynu bükük evlendi. Ailesini karşısına aldı, bana neyi nasıl istiyorsam her şeyi öyle yapacağını söyledi. Düğün günü eşimde çok büyük bir travma haline dönüştü, fotoğraflarımıza bile bakamıyor. Sonrasında da aylardır ne çektiğimizi Allah biliyor. Annesi ya çok sıcak ve sürekli konuşuyor, insanların karşısında çok yakınmışız gibi rolleniyor ya da suratımıza bile bakmıyor, eşimi kendi eşi gibi görüyor, hakkımızda insanlara yalanlar söylüyor, kıskanıyor, mutlu olmamızı istemiyor. Babası deseniz ayrı bir hikaye.

Eşim hastalıklı ve yalancı olduklarının farkında ama alıştığı düzen bu olduğundan vakit geçince unutuyor, unutmak istiyor. Mesela ben ağzımı bile açmadan kavgasını ediyor, laflarını ağızlarına tıkıyor, beni küçük düşürmüyor, ezdirmiyor. Aramız kötü olsa bile ne istersem yapıyor, rahat edeyim diye uğraşıyor, etrafımda dönüyor. Kendi kendimize kaldığımızda eşimle aramız çok iyi. Eğitimimi, işimi destekler, saygı duyar. Beni işe/kütüphaneye bırakır, bazen kapıda bekler yorulmayayım diye. Evde sorumluluk alır. İşten yorgun geldiğimde evi temiz bulurum. Canım ne çekerse girer mutfağa yapar, üşenmez. Hayatıma karışmaz, kısıtlamaz. Dışarıda gönlümce vakit geçiririm, arkadaşlarımla plan yaparım, bunlara mutlu olur. Bakın ben bunlara rağmen boşanmayı bir seçenek olarak değerlendiriyorum. Çünkü kavga anında ailesiyle nasıl kavga ediyorsa benimle de öyle ediyor. Ailesinin çıkardığı sorunların bendeki psikolojik etkisini kaldıramıyor, boşanma tehdidiyle beni bastırmaya çalışıyor. Ailesi ise diğer yanda durmak bilmiyor. Sürekli rahatsız etmenin bir yolunu buluyor, biz uzak durdukça yeni senaryolar uyduruyor, evliliğimizi insanların gözünde itibarsızlaştıracak şeyler söylüyorlar. Eşime bile iftira atıyorlar.

Eşim şu anda kavgacı yanını düzeltmeye, yapıcı olmaya, bana evliliği sevdirmeye çalışıyor. Terapi yoluna girdik zaten. Ailesinden de çok uzak bir yere taşınmayı teklif etti, görüşmek için beni zorlamayacağını söyledi. Ama evlilik içinde güveniniz bir kere zedelenince diken üzerinde yaşıyorsunuz. Kimliğimi benimseyemedim, bu insanlarla akraba olmak zoruma gidiyor, eşimin soyadını bile kullanamaz hale geldim. Devamlı kaygılıyım, sıradaki saçmalığı bekliyorum. Eşime karşı sevgi ve öfke hisleri arasında gidip geliyorum. Biz daha bir yıl dolmadan bu hale geldik. Ben eşime güvenerek çok zor bir yola soktum kendimi. Sizin erkek arkadaşınız arkanızda bile durmamış anladığım kadarıyla. Sakın hayatınızla oynamayın. Kendiniz yerine çok sevdiğiniz ve kıymet verdiğiniz kardeşiniz, yeğeniniz gibi birini hayal edin. Bu kişinin sizin yaşadıklarınızı yaşayıp bunca değersizliğe rağmen bu ilişkide kalmasını ister miydiniz? Cevabınız hayırsa, arkanıza bile bakmayın.
Hem arkamda durmadı hem de bana hala onları savunuyor. Ailesinde insanlar hem çok üslupsuz sürekli laf sokuyorlar. Bu arada aile dediklerim teyzeleri, kuzeninin eşi falan yani hani annesi falan da değil. Bizde tartışma yaşanmasının ana sebebi; nişan salonu tutuk teyzesinin gelini lohusa olacakmış o sebeple tarihi değiştirmemizi istediler. Ben de istemeye istemeye 1 hafta ötelenmesine izin verdim ama ona da memnun olmadılar -salonun uygunluğu yok- salonu ve tarihi değiştireceksiniz draması yaptılar. Erkek arkadaşıma ve ailesine teyzesi ağlamış sonrasında onlarıda inandırmış mağdur olduğuna. Erkek arkadaşımın anne yarısı imiş ve o tarih değişiversinmiş. Bu sebeple gecenin yarısı gelip erkek arkadaşımı sorguya çektiler ben buna da sinir oldum birazda o sebeple değiştirmek istemedim. Tanışma günü öncesi de babam konuyu açınca tartışma çıktı. Bana sesini falan yükseltti kuzeni.

Ben de şuan düşününce bir kaç bir şeyi farkettim. Bugüne kadar 3 organizasyon yaptık. Bizim eve gelme tarihlerini, onlara gitme tarihlerimizi hepsini değiştirdiler. Hepsinde hastaydım benim hasta olmam bile onlara dert oldu. Teyzesi bir daha hasta gelme bizim yanımıza dedi 😂 Yanlız yazarken bile durum ne karar çirkinmiş onu farkettim. Erkek arkadaşıma aşırı ağır bir laf söyledi eniştesi ona bile bir şey demedi. Sadece izleyici oldu ve onların lafı ile beni terk etti. Düğün salon ve söz için ayarladığımız tüm her yeri iptal ettik. 2 ay önce mısırda tatilde idik, sürekli benimle olduğu için şükreden bir erkekti. Yaptığı özel şeyleri anlatsam abartıyor derler öyle biri idi. Her gün hediyeler çiçekler, o da doktorayı bitirme sürecimde işinden izin alıp sehirdısına geldi benimle mesela deneylerimi yaparken biraz stressli idim rahat geçireyim diye. Sonra bunlar olunca yaşanılan şeyleri aklım almadı. Babasızlığına vurdum ama mesele sanırım ailesi de değil bizde. Bizimki pasif, kimseyle tartışmadı bile. Sizde umutvar bence. Umarım yuvanızı bozmadan düzeltirsiniz ilişkileri. Erkekler isterse kotarıyor, istemiyorlarsa her şey daha kötü oluyor. Ben eşinizde ışık görüyorum, en azından çözümcül ve iyileşme çabası var. Benimkinde o bile yok, susmadığım için suçlu benim.
 
Hem arkamda durmadı hem de bana hala onları savunuyor. Ailesinde insanlar hem çok üslupsuz sürekli laf sokuyorlar. Bu arada aile dediklerim teyzeleri, kuzeninin eşi falan yani hani annesi falan da değil. Bizde tartışma yaşanmasının ana sebebi; nişan salonu tutuk teyzesinin gelini lohusa olacakmış o sebeple tarihi değiştirmemizi istediler. Ben de istemeye istemeye 1 hafta ötelenmesine izin verdim ama ona da memnun olmadılar -salonun uygunluğu yok- salonu ve tarihi değiştireceksiniz draması yaptılar. Erkek arkadaşıma ve ailesine teyzesi ağlamış sonrasında onlarıda inandırmış mağdur olduğuna. Erkek arkadaşımın anne yarısı imiş ve o tarih değişiversinmiş. Bu sebeple gecenin yarısı gelip erkek arkadaşımı sorguya çektiler ben buna da sinir oldum birazda o sebeple değiştirmek istemedim. Tanışma günü öncesi de babam konuyu açınca tartışma çıktı. Bana sesini falan yükseltti kuzeni.

Ben de şuan düşününce bir kaç bir şeyi farkettim. Bugüne kadar 3 organizasyon yaptık. Bizim eve gelme tarihlerini, onlara gitme tarihlerimizi hepsini değiştirdiler. Hepsinde hastaydım benim hasta olmam bile onlara dert oldu. Teyzesi bir daha hasta gelme bizim yanımıza dedi 😂 Yanlız yazarken bile durum ne karar çirkinmiş onu farkettim. Erkek arkadaşıma aşırı ağır bir laf söyledi eniştesi ona bile bir şey demedi. Sadece izleyici oldu ve onların lafı ile beni terk etti. Düğün salon ve söz için ayarladığımız tüm her yeri iptal ettik. 2 ay önce mısırda tatilde idik, sürekli benimle olduğu için şükreden bir erkekti. Yaptığı özel şeyleri anlatsam abartıyor derler öyle biri idi. Her gün hediyeler çiçekler, o da doktorayı bitirme sürecimde işinden izin alıp sehirdısına geldi benimle mesela deneylerimi yaparken biraz stressli idim rahat geçireyim diye. Sonra bunlar olunca yaşanılan şeyleri aklım almadı. Babasızlığına vurdum ama mesele sanırım ailesi de değil bizde. Bizimki pasif, kimseyle tartışmadı bile. Sizde umutvar bence. Umarım yuvanızı bozmadan düzeltirsiniz ilişkileri. Erkekler isterse kotarıyor, istemiyorlarsa her şey daha kötü oluyor. Ben eşinizde ışık görüyorum, en azından çözümcül ve iyileşme çabası var. Benimkinde o bile yok, susmadığım için suçlu benim.
Siz yazınca hatırladım, tarih değiştirmeye çalışma bizde de olmuştu. Ama ben müsait olan gelsin, gelemeyenin canı sağolsun diyerek geçiştirdim. Eşim de en yakınlarına bile gelemiyorsanız düğüne bekleriz dedi. Bir çeşit güç yarışı anladığım kadarıyla bu tarih alma meselesi, kendilerince sizi önemsiz hissettirme yarışı içine girmişler. O teyze ve kuzeni susturması gereken de sadece erkek arkadaşınız değil. Bu saçmalığa sessiz kalan diğer bütün aile üyeleri siz evlendikten sonra bu sessizlikten cesaret alarak size karışma hakkını kendilerinde bulacaktı. Bu aslında sadece size değil erkek arkadaşınızın kendisine de yapılan çok büyük bir saygısızlık. Onun ailedeki konumu hakkında da çok şey söylüyor. Eğer evlenseydiniz erkek arkadaşınızın pasifliği ve ailesinin ona hiç saygı duymaması nedeniyle zaten büyük bir imtihan yaşayacaktınız. Bir de üstüne sizi suçlamaya, korumamaya devam edecekti. İsteseydi dediğiniz gibi çok farklı olurdu her şey.

Babasız diye düşünerek de boşuna empati yapmayın. Ne zor şartlarda yetişip de ailesine ve eşine sahip çıkan bir sürü insan var. Siz niye böyle birini hak etmeyesiniz? Ben de eşime üzülüyorum bazen normal aile ne bilmiyor diye. Boşanma tehditleri başlayınca asıl üzülmem gerekenin kendim olduğunu anladım. Şimdi ne hikmetse işler ciddiye binince birden toksik aile özelliklerinden kurtuldu. Geçen hafta çok şiddetli bir kavga ettik, bağırıp çağırıp kaçmak yerine oturup beni sakinleştirdi, çözüm buldu, mevzunun büyümesine izin vermedi. O an dedim ben bunca zaman boş yere çekmişim bu saçmalıkları, keşke ilk boşanma lafı ettiğinde arasaydım avukatı da bunun benim için ne anlama geldiğini o zaman anlasaydı. Neyse umarım atlatırız bu krizli süreci. Siz de üzmeyin kendinizi, ileride üzüleceğinize baştan kendilerini belli etmişler, kurtulmuşsunuz. İnşallah bir an önce kalbiniz ferahlar ve her şeyi geride bırakıp yolunuza bakarsınız.
 
Siz yazınca hatırladım, tarih değiştirmeye çalışma bizde de olmuştu. Ama ben müsait olan gelsin, gelemeyenin canı sağolsun diyerek geçiştirdim. Eşim de en yakınlarına bile gelemiyorsanız düğüne bekleriz dedi. Bir çeşit güç yarışı anladığım kadarıyla bu tarih alma meselesi, kendilerince sizi önemsiz hissettirme yarışı içine girmişler. O teyze ve kuzeni susturması gereken de sadece erkek arkadaşınız değil. Bu saçmalığa sessiz kalan diğer bütün aile üyeleri siz evlendikten sonra bu sessizlikten cesaret alarak size karışma hakkını kendilerinde bulacaktı. Bu aslında sadece size değil erkek arkadaşınızın kendisine de yapılan çok büyük bir saygısızlık. Onun ailedeki konumu hakkında da çok şey söylüyor. Eğer evlenseydiniz erkek arkadaşınızın pasifliği ve ailesinin ona hiç saygı duymaması nedeniyle zaten büyük bir imtihan yaşayacaktınız. Bir de üstüne sizi suçlamaya, korumamaya devam edecekti. İsteseydi dediğiniz gibi çok farklı olurdu her şey.

Babasız diye düşünerek de boşuna empati yapmayın. Ne zor şartlarda yetişip de ailesine ve eşine sahip çıkan bir sürü insan var. Siz niye böyle birini hak etmeyesiniz? Ben de eşime üzülüyorum bazen normal aile ne bilmiyor diye. Boşanma tehditleri başlayınca asıl üzülmem gerekenin kendim olduğunu anladım. Şimdi ne hikmetse işler ciddiye binince birden toksik aile özelliklerinden kurtuldu. Geçen hafta çok şiddetli bir kavga ettik, bağırıp çağırıp kaçmak yerine oturup beni sakinleştirdi, çözüm buldu, mevzunun büyümesine izin vermedi. O an dedim ben bunca zaman boş yere çekmişim bu saçmalıkları, keşke ilk boşanma lafı ettiğinde arasaydım avukatı da bunun benim için ne anlama geldiğini o zaman anlasaydı. Neyse umarım atlatırız bu krizli süreci. Siz de üzmeyin kendinizi, ileride üzüleceğinize baştan kendilerini belli etmişler, kurtulmuşsunuz. İnşallah bir an önce kalbiniz ferahlar ve her şeyi geride bırakıp yolunuza bakarsınız.
Ben de gelebilen gelsin başım gözüm üstüne gelemeyenin canı sağolsun dediğimde bana direk ha bizi istemiyorsun yani gelmeyelim mi biz bunu mu demeye çalışıyorsun dediler 😂 Erkek arkadaşım sadece yuvarlak laflarla bu süreçte kimsenin kalbi kırılmasın diye sayfalarca mesaj atıyordu amacı beni ikna etmek, yalvarıyordu resmen. Ben de o şekilde davrandıgı için ısrarla istemedim. Çünkü keyfi olarakta o tarihi seçmedik ayrıca maddi kaygımız da vardı.

Sürekli manipülasyon erkek arkadaşıma sen bizi sevmiyorsun ki zaten biz gelmeyelim diye bağırdılar. Açıkçası sürekli kendi istediklerini yapma çabası, asla geri adım yok. Sürekli karışma ve üslupsuzluk vardı. Bu bahsedilen teyze aile tanışmasına gittiğimde gelip bana Hoşgeldin bile demedi. Sorsan çok iyilerdir. Düşündükçe bana yapılan haksızlıkları midem almıyor. Hakkım haram olsun. Allahta onların yuvasını bozsun.
Güle oynaya tarih şeçmiş hayal kurmuştuk. Adamlar o kadar benciller ki kendi gelini rahat lohusalık geçirecek bahanesiyle kavga çıkardılar. Bizi ayırdılar, hayatımı çaldılar.

Erkek arkadaşım da onların maşası gibi hiç bir şey yapmadı süreçte sadece baktı. Ona da ayrı bir kızgınlık hissediyorum.

Şuan zaten dönülemez olduğunu görüyorum ama olay çok sıcak çok üzgün ve kırgınım. Nasıl güvenirim bilmiyorum. En son onun duyarsızlığına deli gibi ağladım.

Sizinde güzel haberlerinizi almak isterim 🙏 Sanırım işimiz zor, kalbimiz yapılanları unutmadı, unutmayacak.
 
Ama ailesi bir şeyler yapınca durumu yönetemiyor. Benimle kavga ediyor, onlarla kavga ediyor. Bana ağır şeyler söylüyor ilk aşamada. Beğenmiyorsam boşanmamı söylüyor, defolup gitmemi söylüyor.
Şu kısım eşinizin bütün iyi zannettiğiniz özelliklerinin yalan olduğunu gösteriyor aslında. Bütün kararlarınızı bu kısmı unutmadan alsanız gerçeği göreceksiniz.
Zaten her şey istediğim gibi oldu ama zorla diye ifade ettiğiniz kısımda da her şeyi özetlemişsiniz. Aslında her şey istediğiniz gibi olmamış. Daha kötü olmaması için bedel ödemişsiniz. Ruh sağlığı, güven kaybı ödenecek en büyük bedellerden bence.
Boşanır mısınız sanmam çünkü bu sitedeki bi çok kadın gibi eşinizin berbat özelliklerini aslında öyle biri değil diye görmezden geliyorsunuz. En azından saygı görmemeyi normal kabul eden bi adamdan çocuk yapmasanız bari ama yine de siz bilirsiniz
 
Ben de gelebilen gelsin başım gözüm üstüne gelemeyenin canı sağolsun dediğimde bana direk ha bizi istemiyorsun yani gelmeyelim mi biz bunu mu demeye çalışıyorsun dediler 😂 Erkek arkadaşım sadece yuvarlak laflarla bu süreçte kimsenin kalbi kırılmasın diye sayfalarca mesaj atıyordu amacı beni ikna etmek, yalvarıyordu resmen. Ben de o şekilde davrandıgı için ısrarla istemedim. Çünkü keyfi olarakta o tarihi seçmedik ayrıca maddi kaygımız da vardı.

Sürekli manipülasyon erkek arkadaşıma sen bizi sevmiyorsun ki zaten biz gelmeyelim diye bağırdılar. Açıkçası sürekli kendi istediklerini yapma çabası, asla geri adım yok. Sürekli karışma ve üslupsuzluk vardı. Bu bahsedilen teyze aile tanışmasına gittiğimde gelip bana Hoşgeldin bile demedi. Sorsan çok iyilerdir. Düşündükçe bana yapılan haksızlıkları midem almıyor. Hakkım haram olsun. Allahta onların yuvasını bozsun.
Güle oynaya tarih şeçmiş hayal kurmuştuk. Adamlar o kadar benciller ki kendi gelini rahat lohusalık geçirecek bahanesiyle kavga çıkardılar. Bizi ayırdılar, hayatımı çaldılar.

Erkek arkadaşım da onların maşası gibi hiç bir şey yapmadı süreçte sadece baktı. Ona da ayrı bir kızgınlık hissediyorum.

Şuan zaten dönülemez olduğunu görüyorum ama olay çok sıcak çok üzgün ve kırgınım. Nasıl güvenirim bilmiyorum. En son onun duyarsızlığına deli gibi ağladım.

Sizinde güzel haberlerinizi almak isterim 🙏 Sanırım işimiz zor, kalbimiz yapılanları unutmadı, unutmayacak.
Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Kendinizi üzmeyin, zaten iç huzurları olan insanlar olsalar başkalarının hayatlarıyla bu kadar meşgul olmazlardı. Yaptıkları kötülükler bir şekilde dönüp dolaşıp onları bulacaktır. Siz kendinizi kurtarmışsınız. İnsanın kendisine bu kadar emek verip de değer bilmeyen insanların içine düşmesi çok acı bir şey. Umarım bir an önce atlatırsınız bu travmayı.
 
Şu kısım eşinizin bütün iyi zannettiğiniz özelliklerinin yalan olduğunu gösteriyor aslında. Bütün kararlarınızı bu kısmı unutmadan alsanız gerçeği göreceksiniz.
Zaten her şey istediğim gibi oldu ama zorla diye ifade ettiğiniz kısımda da her şeyi özetlemişsiniz. Aslında her şey istediğiniz gibi olmamış. Daha kötü olmaması için bedel ödemişsiniz. Ruh sağlığı, güven kaybı ödenecek en büyük bedellerden bence.
Boşanır mısınız sanmam çünkü bu sitedeki bi çok kadın gibi eşinizin berbat özelliklerini aslında öyle biri değil diye görmezden geliyorsunuz. En azından saygı görmemeyi normal kabul eden bi adamdan çocuk yapmasanız bari ama yine de siz bilirsiniz
Uyarınız için teşekkür ederim. Eşimin berbat yönlerini görmezden gelmiyorum, bunların gayet farkındayım. Bu özellikleri değişir mi, bunun için çaba göstermeye değer mi diye akıl almak için buraya yazdım. Objektif değerlendirme yapılabilsin diye iyi yönlerini de yazdım. İyi ki de buraya akıl almak için yazmışım, bu sayede kendi iç dünyamda bir şeyleri daha net görebildim, eşimle de yüzleşebildim. Eşim yıktığı şeyleri telafi etmek için çok çabalıyor, yaptığı şeylerden dolayı gurur duymuyor, hatasını kabul ediyor. Ben de ona karşı toksik bir sevgi duymuyorum, her ihtimale karşı hazırlıklıyım. Terapi sürecine başladık zaten, ne olacağını yaşayıp göreceğiz. İkimiz de çocuk düşünmüyoruz, önümüzde uzun bir yol olduğunun farkındayız.
 
Uyarınız için teşekkür ederim. Eşimin berbat yönlerini görmezden gelmiyorum, bunların gayet farkındayım. Bu özellikleri değişir mi, bunun için çaba göstermeye değer mi diye akıl almak için buraya yazdım. Objektif değerlendirme yapılabilsin diye iyi yönlerini de yazdım. İyi ki de buraya akıl almak için yazmışım, bu sayede kendi iç dünyamda bir şeyleri daha net görebildim, eşimle de yüzleşebildim. Eşim yıktığı şeyleri telafi etmek için çok çabalıyor, yaptığı şeylerden dolayı gurur duymuyor, hatasını kabul ediyor. Ben de ona karşı toksik bir sevgi duymuyorum, her ihtimale karşı hazırlıklıyım. Terapi sürecine başladık zaten, ne olacağını yaşayıp göreceğiz. İkimiz de çocuk düşünmüyoruz, önümüzde uzun bir yol olduğunun farkındayız.
abla nasılsın? en son neler oldu? ne yaptın?
 
Eşinizin ailesine karşı daha mesafeli olması, tabi sizin de olmanız gerekiyor. Benim de ailemde eşimle ters düşen şeyler var, bu konulardan kaynaklı nişanlımla aramdaki şeyleri veya ileride evlilik hayatıma dair şeyleri vs aileme karşı mesafeli olarak sürdürüyorum/sürdürmeyi planlıyorum. Zor bir süreç, bu süreçte ilişki terapisti ile çalışmak iyi olabilir. Eşinizi de anlayabiliyorum çünkü aile atsan atılmaz satsan satılmaz fakat onun öfkesini yönlendirmesi gerekiyor. Size karşı olan tutumu sizin tepkilerinize göre olmamalı.
 
abla nasılsın? en son neler oldu? ne yaptın?
Çok teşekkür ederim sorduğun için. Çok çok daha iyiyim. Eşimle terapi ve bolca çaba sonucu olayları birbirimizin gözünden değerlendirebilecek bir duruma geliyoruz yavaş yavaş. Bu süreçte şiddetli kavgalarımız da oldu ama bir daha ayrılma veya boşanma lafı geçmedi. Hatta kavgalarda genelde ben çözüm odaklı oluyordum, ben ucunu bırakınca artık bu rolü o üstlendi. Dengeyi bulmamız biraz sürecek gibi görünüyor.

Ben burada bu konuyu açtığım zaman bir daha ailesiyle görüşmeme kararı almıştım. Eskiden de sık görüşmüyorduk ama sürekli bir şeyler yaşıyorduk. Bu kararı uygulamaya koyunca görüşme ihtimali bile ortadan kalktığından üzerimden de çok büyük bir yük kalktı. Sağlık sorunlarım düzeldi. Ben mutlu olunca eşim de rahatladı. Hatta o da görüşmek istemiyor gerekmedikçe. Bu konuya karışmıyorum ben. Sadece bana laf söz getirme dedim.

Şu anda bir deneme sürecindeyiz. Benim korkularım hala tam olarak bitmedi. Durumu kurtarmak için idare mi ediyor yoksa çabalarında samimi mi diye emin olmak istiyorum, bunu da zaman gösterecek. Ama bir nefes alabildim sonunda.

Görüşmeme kararımızın ardından çevrelerine karşı çok zor duruma düştüklerinden ailesi de meleğe dönüştü. Annesi birileri aracılığıyla birkaç kere haber gönderdi bizi çok özlediğine dair. Suratıma bakmayan babası sürekli saçma sapan bahanelerle benimle iletişim kurup durum yoklaması yapmaya çalıştı. Bunların hiçbiri umrumda değil artık. Herkes yaşattığını yaşasın.
 
Eşinizin ailesine karşı daha mesafeli olması, tabi sizin de olmanız gerekiyor. Benim de ailemde eşimle ters düşen şeyler var, bu konulardan kaynaklı nişanlımla aramdaki şeyleri veya ileride evlilik hayatıma dair şeyleri vs aileme karşı mesafeli olarak sürdürüyorum/sürdürmeyi planlıyorum. Zor bir süreç, bu süreçte ilişki terapisti ile çalışmak iyi olabilir. Eşinizi de anlayabiliyorum çünkü aile atsan atılmaz satsan satılmaz fakat onun öfkesini yönlendirmesi gerekiyor. Size karşı olan tutumu sizin tepkilerinize göre olmamalı.
Evet haklısınız, iki taraf için de çok sıkıntılı bir durum. Ben artık bu insanlarla bir araya gelmiyorum. Kendi sağlığım için böyle bir karar aldım. Eşim de son iki ayda iki kere falan görüşmüştür aynı semtte oturmamıza rağmen. Aslında o kadar yakın bir ilişkileri yok ama anne ve babası asla yerlerinde duramıyorlar. 10 dakika bile görsek o 10 dakikada mutlaka bir şeyler yaşatıyorlar. Ya kavga ediyorlar ya saçma sapan bir nedenden küsmüş oluyorlar ya da yalan söyleyip kandırmaya çalışıyorlar. Her seferinde içinde kalıp ne yapacağımı bilemiyordum. Eşim artık öfkesini tamamen oraya yönlendirmeye başladı. Ben çıktım aradan. Size de kolaylıklar diliyorum, umarım bizdeki gibi yıpratıcı olmaz.
 
Back
X