• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Fallot Tetralojisi (kalp hastalığı)

byt26

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
21 Mart 2026
Mesajlar
8
Emoji Skoru
3
Puanlar
1
Yaş
32
Merhaba, bebeğime 29. haftada fallot tetralojisi [ perimembranöz vsd (kalpte delik) ve overriding aorta (aort damarı %40-50 sağdan çıkıyor.Normalde soldan çıkması gerekiyor) ve pulmoner damar darlığı ] tanısı koydular ve down sendromu ya da herhangi bir genetik anomali şüphesinden bahsettiler. Benzer durumu yaşayanlara iki sorum olacak:

  1. Bebeği bu kalp hastalığı tanısı almış olanlar doğumdan sonra durum nasıl ilerledi. Ameliyat vs.
  2. Şüphelendikleri gibi down sendromu çıktı mı, yoksa sadece kalp hastalığı mı vardı?
Bu iki sorumu cevaplayacak olanlar varsa minnettar olurum. Her ne kadar moralimi yüksek tutmaya çalışsam da aklımın bir köşesinden malesef çıkmıyor. Kendimi burada sürekli kalp hastalıkları ve down sendromu üzerine açılmış yeni ve eski konuları okurken buluyorum🥲 Şuan 33+5 haftalığım. Öğrendiğimizde gebeliğim ileri olduğu için amniyosentez önermediler. Kordosentez önerdiler ancak o daha tehlikeliymiş. İşlem sırasında kalbi durabilir ya da erken doğum yapabilirsin gibi risklerden bahsettiler. Biz de göze alamadık
 
Merhaba benim kardeşim bebekken fallot tetrolojisi ameliyatı oldu açık ameliyat şeklinde annem hamileyken anlamışlar ultrasonda bir sıkımtı görmüşler şu an 28 yaşında sağlıklı şükür sadece stent ve kalp kapakçığı var tabi kişiye göre değişir bu durum bu bnm kardeşim de olan bir durum her sene kardiyolojiye gidiyor umarım sağlıkla kucağınıza alırsınız🙏🏼
 
Merhaba benim kardeşim bebekken fallot tetrolojisi ameliyatı oldu açık ameliyat şeklinde annem hamileyken anlamışlar ultrasonda bir sıkımtı görmüşler şu an 28 yaşında sağlıklı şükür sadece stent ve kalp kapakçığı var tabi kişiye göre değişir bu durum bu bnm kardeşim de olan bir durum her sene kardiyolojiye gidiyor umarım sağlıkla kucağınıza alırsınız🙏🏼
Teşekkür ederim cevap verdiğiniz için inşallah benim bebeğim de sağlıklı olur🙏
 
Merhaba benim bebeğimde anne karnında aldı fallot teşhisini . Çok zorlu zamanlar yaşadık . Şuan 8.5 aylık . 2 Haziran da ameliyat olcak ,bekliyoruz . Çok şükür gelişimi vs iyi .
 
Back
X