• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Kayınvalidemde zoraki yatılı kalmak

ben de bir yere gidince kalmayı sevmem
uzun oturmayı da sevmem
bayram ziyareti de kısa yapılmalı bana göre
ama eşinizin zihniyetindeki insanlar anlamaz bunu
 
Yorumlarda ısrarla görmezden geliyorsunuz. Görümceniz, kvniz istediğini diyebilir. Bu durumu eşiniz yüzünden yaşıyorsunuz. Bu yüzden ne kabul eder ne de durumu değiştirir.
Durum değişmeyecek diye mi eşiniz dışında birini hedef tahtası yapıp kafanızda rahatlamak istiyorsunuz nedir? Onun yerine paşa paşa yalovaya gidip oradaki günleri kabullenip vakit geçirmek mental olarak daha kolaydır.
Eşinizde iş yok. Görümceye falan bahane bulup durmayın. Eşinizde iş olsa duymazdınız bile söylenenleri.
Haklısınız. Sanırım anlam vermekte zorlandığımdan. Bu kadar birbirine uzak görüşmeyen bir ailelerken, biz gelin gelince bir anda 180 derece dönmelerinden ve eşimin de annem üzülmesin moduna girmesinden. Anlayamıyorum gerçekten, ciddi söylüyorum o kadar bireysel takılan tipler ki normalde. Neden kalma konusunda bu kadar takıntılı oldu anneleri, ve neden bizim eşlerimiz bu duruma çıt çıkaramıyor aklım almıyor
 
Haklısınız. Sanırım anlam vermekte zorlandığımdan. Bu kadar birbirine uzak görüşmeyen bir ailelerken, biz gelin gelince bir anda 180 derece dönmelerinden ve eşimin de annem üzülmesin moduna girmesinden. Anlayamıyorum gerçekten, ciddi söylüyorum o kadar bireysel takılan tipler ki normalde. Neden kalma konusunda bu kadar takıntılı oldu anneleri, ve neden bizim eşlerimiz bu duruma çıt çıkaramıyor aklım almıyor
bugün boşansalar yine analarının yüzüne bakmazlar. maksat el kızına eziyet. tamamen bu.
 
Merhabalar hanımlar. Bir konuda destek ve önerilerinize ihtiyacım var. İçimi dökmeye geldim.

2 buçuk senelik evliyiz. Biz İstanbul'da yaşıyoruz. Eşimin aile üyelerinin hepsi marmara bölgesinde baya yakın şehirlerde yaşımizyorlar. Yani böyle 1-2 saat mesafe. Ablası, abisi, annesi. Bu evlenmeden önce böyleymiş zaten hepsi başka şehre dağılmış. Belki size saçma gelecek ama hayatta benim için en zor olan şeylerden biri, bir başka evde yatılı kalmak. Belki gereksiz saçma bir takıntı ama boğuluyorum ve kalamıyorum. Ve bekarken daha az sıklıkla görüşen bir aile olmalarına rağmen, ben ve eltim aileye girdiğimizden beri sürekli annesine gidip kalma muhabbeti çıktı. Annesi yalovada oturuyor ve evime 1 saat mesafede zaten arabayla gidiyoruz. İlk evlendiğimiz sene uyum sağlamak için kendimi aşırı derecede kastım, çok sıktım kendimi ve her gidişimizde ki her ay gidiliyordu, kalmamız isteniyor. Hele yaz geldiyse tamamen böyle oluyordu bu durum. Eşim her ne kadar kabul etmese de görümcemin de bu konuda etkisi büyük. Kendisi de evli çocuklu ve çalışan bir kadın ama abartısız her resmi tatil, çocuklarının her ara tatili, yazın izin aldığı her dönem bizi de oraya yatılı çağırıyorlar. Hatta bazen görümcem gelemiyor ama anneme bir gidin diye bize söylüyor resmi tatillerde. Bayramlarda da döngümüz şu: kesinlikle ve kesinlikle ennnn geç arefe gününden kalmaya gidiliyor, ikinci güne kadar orda kalınıyor. İkinci gün ancak akşam üzeri istanbula dönüp benim aile üyelerimle bayramlaşabiliyıruz hatta bazen gidemiyoruz geç oluyor. Eşime bu konuda bozulduğumu söylediğimde de benim ailem zaten yakınımızda oturduğu için bayramda hangi saatte gittiğimizin çok önemli olmadığı tarzı cevaplar alıyorum. Yani sen zaten istediğinde görüşüyorsun diyor. Ama onun ailesini de farklı şehirlere ben dağıtmadım ki, hepsi yıllardır böyle yaşıyor zaten. Anlamadığım şekilde evlenince kayınvalidem daha çok çağırır oldu. Sürekli yatılı bekleniyoruz ve eşime bu sıkıntımı anlattım. O zaman sadece bayramlarda bu düzene devam edelim, diğer zamanlar günübirlik gidelim diye karar aldık, ki gidiyoruz da sürekli. Ama şimdi 9 günlük tatil olunca görümcem ve kayınvalidem daha çok kalmamızı istiyor. Neredeyse tüm tatili orda geçirmemiz bekleniyor.

Bu belki size saçma bir sorun olarak gelecek ama kayınvalidem tarafına zaten büyük kırgınlıklarım var. Biz evlenirkenki ilgisizliğinden tutun, tüp bebek sürecimde bir kez bile beni aramamalarına kadar çoğu şeyde beni kırdılar. Sonrasında eşimin söylemesiyle aradılar ettiler ama o süreçte sormadıkları yetmezmiş gibi benimle saçma sapan konulardan tartışmalar çıkardılar. Zaten bir yerdr kalmak benim için aşırı zorken aralarında ekstra yabancı hissediyorum. Orada yatılı gittiğimizde kendimi hapsedilmiş hissediyorum. Ben de resmi tatillerde veya bayramın kalan birkaç gününde eşimle başka tatiller gezmeler yapmak istiyorum. Ama biz aile ziyaretinden kafa kaldıramıyoruz. Bu durumda siz olsanız nasıl bir çözüm bulurdunuz?

Not: Bu arada kendi ailemde de kalmaya gitmiyorum ben evlendim evimde kalırım modunu uyguluyorum onlara. Tedavi sürecimde dahi anneme gidip kalmadım böyle bir alışkanlık ve beklenti benim ailemde de oluşmasın diye.
Ayy bunların hepsi mi böyle ya bekarken eve zor giren adamlar evlenince analarından çıkmak istemez oldular böyle yapacaklara hiç evlenmeselerdi de bizim hayatımızı da daraltmasalardı keşkeee eskiden kadınlar sürekli anneme gidicem kalıcam gidelim edelim diye tuttururdu evlendikten sonra özlerdi şimdi kadınlar evinde durmak istiyor erkekler analarının hasretine dayanamaz oldu 😂😂😂 valla akıl veremicem kelin ilacı olsa kendi başına sürer çünkü sadece yalnız değilsin bil istedim
 
Her evliliğin dinamiği . Sıkılır insan ömür kısa zaten sürekli sürekli .Çalışan insan tatil de yapmak istiyor .Kayınvalide evide tatil yeri değil .Ben öyle birini seçmek evlenirken dikkat etmek gerek diye düşünüyorum.Uyum çok önemli şimdi siz bu eşe bazı bayramlar hemen bayramlaşıp tatile gidelim oradan deseniz yada ayrı ayrı kendi ailelerinize gitseniz .Yok olmaz kafasındami.Ne bileyim ya insan hayatı zorlamaya da gelmiyor çalışan insan için fırsat bayramlar.Gorumce akıllı bu arada .Kendi yapmiyor size yaptırıyor
 
Eşim ve kaynım, kaynanamın hiç gelinlere karışmayan mesafeli muhteşem bir kaynana olduğunu söylüyorlar. Halbuki bu gerçek değil. Geçenlerde eltim kendi anne babaaına gitti diye, ki kızın babası kanser son evre gibi, kaynanam kaynıma bir sürü mesaj döşemiş. Ben onun gibi gelinken kendi aileme bu kadar sık gelip gitmezdim demiş. Eltim bunları kaynımın yüzüne vurunca kaynımın cevap: Annem entrika düşünecek kötülükte bir kadın değil. Kendi gençlik travmalarından bahsediyor, gelinlerle sorunu yok...
Aile geleneği demekbki manipülasyon
Ama işte dediğim gibi
Kişisine denk gelmemişler yapabiliyorlar olay bu
 
Aile geleneği demekbki manipülasyon
Ama işte dediğim gibi
Kişisine denk gelmemişler yapabiliyorlar olay bu
Valla ben bayram ziyareti ayağına İstanbul'a gittim 🤣Geçen kurban Bayramı'nda .Eve girmedim gezdim tozdum gezdim tozdum .Kimsenin yüzünü görmedim doğru düzgün .Yedim yemeği tatlıyı arada .Arada dışarda hep gezdim.Birde eşimin sülalesinin bazı uyelerinide aldım ver elini Ortaköy ver elini Kuzguncuk hepsinin dili dışarda .Gezmeye gelmiş bu görüşmek bahane gibi oldu 🤣
 
Her evliliğin dinamiği . Sıkılır insan ömür kısa zaten sürekli sürekli .Çalışan insan tatil de yapmak istiyor .Kayınvalide evide tatil yeri değil .Ben öyle birini seçmek evlenirken dikkat etmek gerek diye düşünüyorum.Uyum çok önemli şimdi siz bu eşe bazı bayramlar hemen bayramlaşıp tatile gidelim oradan deseniz yada ayrı ayrı kendi ailelerinize gitseniz .Yok olmaz kafasındami.Ne bileyim ya insan hayatı zorlamaya da gelmiyor çalışan insan için fırsat bayramlar.Gorumce akıllı bu arada .Kendi yapmiyor size yaptırıyor
Ayrı ayrı gidilmez kafasında. Niye ayrı yerlere dağılıyoruz bayramda diye hemen olay çıkarıyor. Tatile gitmeye karşı değil tatil seviyor ama yapamıyoruz ki. Sürekli o kırılmasın, bu darılmasın derken tatiller böyle geçiyor
 
Valla ben bayram ziyareti ayağına İstanbul'a gittim 🤣Geçen kurban Bayramı'nda .Eve girmedim gezdim tozdum gezdim tozdum .Kimsenin yüzünü görmedim doğru düzgün .Yedim yemeği tatlıyı arada .Arada dışarda hep gezdim.Birde eşimin sülalesinin bazı uyelerinide aldım ver elini Ortaköy ver elini Kuzguncuk hepsinin dili dışarda .Gezmeye gelmiş bu görüşmek bahane gibi oldu 🤣
Ben önceki bayramlarda kendimi oyalayayım diye yalovada her yere gitmeye çalıştım ama gezecek çok bir yeri de yok. Çoğu yer de bayramda kapalı. İstanbul gibi değil maalesef. Sıkıntıdan çatlıyorum :(
 
Ayy bunların hepsi mi böyle ya bekarken eve zor giren adamlar evlenince analarından çıkmak istemez oldular böyle yapacaklara hiç evlenmeselerdi de bizim hayatımızı da daraltmasalardı keşkeee eskiden kadınlar sürekli anneme gidicem kalıcam gidelim edelim diye tuttururdu evlendikten sonra özlerdi şimdi kadınlar evinde durmak istiyor erkekler analarının hasretine dayanamaz oldu 😂😂😂 valla akıl veremicem kelin ilacı olsa kendi başına sürer çünkü sadece yalnız değilsin bil istedim
Ya insan mücadele etmeye çalışıyor gerçekten o kadar da pasif değilim ama olay yaşanırken o kadar da kolay olmuyor biliyorsunuz :(
 
Onlar da sizde kalıyor mu? Çok saçma bu erkek ailelerinden çıkıyor genelde ben de denk geldım. Üstelik aynı ilçede oturmamıza rağmen. Sınır bilmemek bu.
 
Onlar da sizde kalıyor mu? Çok saçma bu erkek ailelerinden çıkıyor genelde ben de denk geldım. Üstelik aynı ilçede oturmamıza rağmen. Sınır bilmemek bu.
Kayınvalidem rahatına lüksüne çok düşkün. O evinden çok çıkmaz. Kendine çağırır. Eşimin ablası sever fırsat bulursa kalmayı gitmeyi, kendisine de çok çağırır. Hepimiz ayrı şehirlerdeyiz buluşunca kalmalıyız tarzı bir kafa yapıları var genel olarak
 
Kayınvalidem rahatına lüksüne çok düşkün. O evinden çok çıkmaz. Kendine çağırır. Eşimin ablası sever fırsat bulursa kalmayı gitmeyi, kendisine de çok çağırır. Hepimiz ayrı şehirlerdeyiz buluşunca kalmalıyız tarzı bir kafa yapıları var genel olarak
Evet evet sizi anlıyorum, keşke baştan ben başka yerde uyuyamıyorum deseydınız dırekt hayır dıyemıyorsanız. Olmadı bırakın kavga çıksın ne Olır ki yanı kalmıyorum zorunda değilim.
 
Evet evet sizi anlıyorum, keşke baştan ben başka yerde uyuyamıyorum deseydınız dırekt hayır dıyemıyorsanız. Olmadı bırakın kavga çıksın ne Olır ki yanı kalmıyorum zorunda değilim.
başlarda çok sürtüşme yaşamadan söylemeye çalışıyordum ama, ne var ki, zaten ayda bir anca, gönülleri hoş olsun tarzı cevaplar gelince çok güçlü duramıyordum. Sonra sesimi iyice çıkarmaya başladım anca yavaş bu ramazan bayramında 6 haftalık gebeyim diye gitmemeyi başardım yani düşünün. Ki onda bile eşim ilk başta garip karşıladı
 
Nasıl da kavga çıkarmalık, sinirden kudurtmalık, manipülasyonlarını kıvırıp kıvırıp ağzına geri tepmelik sonra da anasının evine bayram mübareklemeye göndermelik bir koca… Siz öyle yapın diye demiyorum yanlış anlamayın ben olsam böyle yapardım diye diyorum sadece.
Üzgünüm bence siz bu koca ile başedecek bir karaktere sahip değilsiniz, çelik gibi bir sinir sistemi olacak ki gitmediğinizde karşılaşacağınız bütün tripleri, lafları, kavgaları kaldırabilesiniz. Siz bana oldukça pasif, kırılgan ve naif geldiniz.
2,5 yıllık evlilikte çoluk çocuğa karışmadan baş başa bi tatil bile yapmamışsınız, çok üzüldüm ben size.
 
Ya insan mücadele etmeye çalışıyor gerçekten o kadar da pasif değilim ama olay yaşanırken o kadar da kolay olmuyor biliyorsunuz :(
O zaman olayın olmasına fırsat vermeyin. Kavga çıkacaksa evde eşinizle çıksın. Herkes eteğindeki taşı döksün, rest çeksin, söylenen söylensin. O eşiği geçmeniz lazım, anca öyle herkes sınırını haddini bilir ya da işine gelmeyen bilmez defolur gider. Siz artık kendi ailenizi kurdunuz, karı koca her fırsatta her tatilde eş ailesine gidilecekse boşanın sevgili gibi takılın. Kocanız ve annesi asla pes edecek gibi durmuyor. Anne dominant, oğlunun karşı çıkmaya hayır demeye ödü kopuyor. Siz niye kendinizi feda ediyorsunuz? Siz görümcenize şu gün git bugün gel yapabiliyor musunuz, bir deneyin bakalım ne cevap alacaksınız? Dün tanıdığınız biri bugün sizi emir eri yapmış ve kocanız da buna çanak tutuyor. Hayırdır kim yani bunlar, bir adamla evlendiniz diye köle mi olacaksınız bunlara?
 
canım sana nacizane önerim önce eşinle konuşacaksın bu durumu , diyeceksin ki biryere gitme gelme konusunda ikimiz karar vereceğiz , kocana diyeceksin ki kim seni ararsa arasın önce eşimle konuşuyum size dönerim diyeceksin telefonda kimseye söz vermeyeceksin . biz aramızda anlaşayacağız kararımızı vereceğiz sonra uygulayacağız bitti bu kadar. biz eşimle en başından öyle konuştuk karar verdik , eve biri mi gelecek , biz biyere mi gidecez , biri mi çağırıyor kim olursa olsun anne baba kardeş arkadaş farketmez önce birbirimizi ararız konuşur anlaşırız kararımızı verir planımızı yapar sonra karşıdakine döneriz .
 
Back
X