Merhaba arkadaşlar
Kızım 24 aylık 20 aylıkken şüphelerim başladı daha sonra psikiyatriye gittik nörolojiye ve kulak burun boğaza işitme testine gönderdi sorun çıkmadı daha sonra tekrar psikiyatriye gittik otizm teşhisi konuldu hala inanamıyorum çok üzgünüm bugün aldık teşhisi başka doktora daha götürsem mi ya da anlattığın bulgular olan insanlar varsa yardımcı olursa çok sevinirim rehabilitasyon merkezine başlayacağız yarın. Bu süreçten geçen anneler acaba iyileş mi düzelme yaşadılar mı düzelme olur mu çok merak ediyorum lütfen yaşayan annene bana yardımcı olursa çok sevinirim
Gözlemlerimi tek tek yazdım
*Göz teması var
*ismine bakması sınırı 10 seferden 1-2 belki
*tek kelimesi “an” anne demek istiyor ama devamı gelmiyor
*Söylenenleri kısmen anlamıyor (gel ver al otur )
*İstediğini çekerek ağlayarak götürerek yaptırır
*kucağıma gelmek isterse kollarını kaldırıp beni aşağı çeker
*İşaret etme yok benim elimi kullanır benim elimi araç olarak kullanır
*Jest Mimik Taklidi yok
*Bazı oyuncakları amaca uygun bazılarını da gelişi güzel oynar puzzle yapar araba sürmez
*El çarpma var genelde iki elimi tutup sağa sola gülerek sallanır her saat
*kendi etrafında döner koltuklar arasında ileri geri koşar durur
*Takıntılı olduğu nesne şarj aleti adaptörü
*Kıyafetlerini giymeye yardım eder ayakkabısını giymeye yardım eder ayağını uzatır
*dışarı çıkınca alıp başını gider bizi görmez duymaz bakmaz bile
*Bardaktan kendi su içer yemeği eliyle yer
*Sandalyeyi yaklaştırıp masa tezgah gibi yerlere çıkar
*Başka odadan Alya nerede diye seslenirim koşar yanıma gelir
* evde yakalamaca oynamayı sever ben durduğumda çekip tekrar oynamak ister
* Mesela ben yakalamacayı yada oyunu durdurduğumda yada bişey istediği zaman eh eh diye sert tepki veriyor
*uykusu gelirse yastığı alır getirir
* altına yaptığı zaman benim elimi bezine götürmeye çalışır değiştirmem için
Kızım 24 aylık 20 aylıkken şüphelerim başladı daha sonra psikiyatriye gittik nörolojiye ve kulak burun boğaza işitme testine gönderdi sorun çıkmadı daha sonra tekrar psikiyatriye gittik otizm teşhisi konuldu hala inanamıyorum çok üzgünüm bugün aldık teşhisi başka doktora daha götürsem mi ya da anlattığın bulgular olan insanlar varsa yardımcı olursa çok sevinirim rehabilitasyon merkezine başlayacağız yarın. Bu süreçten geçen anneler acaba iyileş mi düzelme yaşadılar mı düzelme olur mu çok merak ediyorum lütfen yaşayan annene bana yardımcı olursa çok sevinirim
Gözlemlerimi tek tek yazdım
*Göz teması var
*ismine bakması sınırı 10 seferden 1-2 belki
*tek kelimesi “an” anne demek istiyor ama devamı gelmiyor
*Söylenenleri kısmen anlamıyor (gel ver al otur )
*İstediğini çekerek ağlayarak götürerek yaptırır
*kucağıma gelmek isterse kollarını kaldırıp beni aşağı çeker
*İşaret etme yok benim elimi kullanır benim elimi araç olarak kullanır
*Jest Mimik Taklidi yok
*Bazı oyuncakları amaca uygun bazılarını da gelişi güzel oynar puzzle yapar araba sürmez
*El çarpma var genelde iki elimi tutup sağa sola gülerek sallanır her saat
*kendi etrafında döner koltuklar arasında ileri geri koşar durur
*Takıntılı olduğu nesne şarj aleti adaptörü
*Kıyafetlerini giymeye yardım eder ayakkabısını giymeye yardım eder ayağını uzatır
*dışarı çıkınca alıp başını gider bizi görmez duymaz bakmaz bile
*Bardaktan kendi su içer yemeği eliyle yer
*Sandalyeyi yaklaştırıp masa tezgah gibi yerlere çıkar
*Başka odadan Alya nerede diye seslenirim koşar yanıma gelir
* evde yakalamaca oynamayı sever ben durduğumda çekip tekrar oynamak ister
* Mesela ben yakalamacayı yada oyunu durdurduğumda yada bişey istediği zaman eh eh diye sert tepki veriyor
*uykusu gelirse yastığı alır getirir
* altına yaptığı zaman benim elimi bezine götürmeye çalışır değiştirmem için