• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Otizm mi 🥺

Reyhan001

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
22 Mart 2025
Mesajlar
51
Emoji Skoru
18
Puanlar
3
Yaş
29
Merhaba arkadaşlar
Kızım 24 aylık 20 aylıkken şüphelerim başladı daha sonra psikiyatriye gittik nörolojiye ve kulak burun boğaza işitme testine gönderdi sorun çıkmadı daha sonra tekrar psikiyatriye gittik otizm teşhisi konuldu hala inanamıyorum çok üzgünüm bugün aldık teşhisi başka doktora daha götürsem mi ya da anlattığın bulgular olan insanlar varsa yardımcı olursa çok sevinirim rehabilitasyon merkezine başlayacağız yarın. Bu süreçten geçen anneler acaba iyileş mi düzelme yaşadılar mı düzelme olur mu çok merak ediyorum lütfen yaşayan annene bana yardımcı olursa çok sevinirim

Gözlemlerimi tek tek yazdım

*Göz teması var

*ismine bakması sınırı 10 seferden 1-2 belki

*tek kelimesi “an” anne demek istiyor ama devamı gelmiyor

*Söylenenleri kısmen anlamıyor (gel ver al otur )

*İstediğini çekerek ağlayarak götürerek yaptırır

*kucağıma gelmek isterse kollarını kaldırıp beni aşağı çeker

*İşaret etme yok benim elimi kullanır benim elimi araç olarak kullanır

*Jest Mimik Taklidi yok

*Bazı oyuncakları amaca uygun bazılarını da gelişi güzel oynar puzzle yapar araba sürmez

*El çarpma var genelde iki elimi tutup sağa sola gülerek sallanır her saat

*kendi etrafında döner koltuklar arasında ileri geri koşar durur

*Takıntılı olduğu nesne şarj aleti adaptörü

*Kıyafetlerini giymeye yardım eder ayakkabısını giymeye yardım eder ayağını uzatır

*dışarı çıkınca alıp başını gider bizi görmez duymaz bakmaz bile

*Bardaktan kendi su içer yemeği eliyle yer

*Sandalyeyi yaklaştırıp masa tezgah gibi yerlere çıkar

*Başka odadan Alya nerede diye seslenirim koşar yanıma gelir

* evde yakalamaca oynamayı sever ben durduğumda çekip tekrar oynamak ister

* Mesela ben yakalamacayı yada oyunu durdurduğumda yada bişey istediği zaman eh eh diye sert tepki veriyor

*uykusu gelirse yastığı alır getirir

* altına yaptığı zaman benim elimi bezine götürmeye çalışır değiştirmem için
 
Merhaba arkadaşlar
Kızım 24 aylık 20 aylıkken şüphelerim başladı daha sonra psikiyatriye gittik nörolojiye ve kulak burun boğaza işitme testine gönderdi sorun çıkmadı daha sonra tekrar psikiyatriye gittik otizm teşhisi konuldu hala inanamıyorum çok üzgünüm bugün aldık teşhisi başka doktora daha götürsem mi ya da anlattığın bulgular olan insanlar varsa yardımcı olursa çok sevinirim rehabilitasyon merkezine başlayacağız yarın. Bu süreçten geçen anneler acaba iyileş mi düzelme yaşadılar mı düzelme olur mu çok merak ediyorum lütfen yaşayan annene bana yardımcı olursa çok sevinirim

Gözlemlerimi tek tek yazdım

*Göz teması var

*ismine bakması sınırı 10 seferden 1-2 belki

*tek kelimesi “an” anne demek istiyor ama devamı gelmiyor

*Söylenenleri kısmen anlamıyor (gel ver al otur )

*İstediğini çekerek ağlayarak götürerek yaptırır

*kucağıma gelmek isterse kollarını kaldırıp beni aşağı çeker

*İşaret etme yok benim elimi kullanır benim elimi araç olarak kullanır

*Jest Mimik Taklidi yok

*Bazı oyuncakları amaca uygun bazılarını da gelişi güzel oynar puzzle yapar araba sürmez

*El çarpma var genelde iki elimi tutup sağa sola gülerek sallanır her saat

*kendi etrafında döner koltuklar arasında ileri geri koşar durur

*Takıntılı olduğu nesne şarj aleti adaptörü

*Kıyafetlerini giymeye yardım eder ayakkabısını giymeye yardım eder ayağını uzatır

*dışarı çıkınca alıp başını gider bizi görmez duymaz bakmaz bile

*Bardaktan kendi su içer yemeği eliyle yer

*Sandalyeyi yaklaştırıp masa tezgah gibi yerlere çıkar

*Başka odadan Alya nerede diye seslenirim koşar yanıma gelir

* evde yakalamaca oynamayı sever ben durduğumda çekip tekrar oynamak ister

* Mesela ben yakalamacayı yada oyunu durdurduğumda yada bişey istediği zaman eh eh diye sert tepki veriyor

*uykusu gelirse yastığı alır getirir

* altına yaptığı zaman benim elimi bezine götürmeye çalışır değiştirmem için

Otizmle cok uyuşan belirtileri var, taniyi kolay kolay koymuyorlar zaten, heyete girdi mi?
 
Sizi üzmek istemem ama yazdıklarınıza bakarak otizm teşhisi doğru gibi gözüküyor 😞 farklı bir doktordan da fikir alın ama muhtemelen farklı birşeyler söylemeyecek. En kısa sürede özel eğitime başlamanız gerekiyor. Inşallah en kısa sürede toparlar ❤️
 
Sizi üzmek istemem ama yazdıklarınıza bakarak otizm teşhisi doğru gibi gözüküyor 😞 farklı bir doktordan da fikir alın ama muhtemelen farklı birşeyler söylemeyecek. En kısa sürede özel eğitime başlamanız gerekiyor. Inşallah en kısa sürede toparlar ❤️
Yarın rehabilitasyonda ilk deneme seansına gideceğiz orada da gözlemlenecek :(
 
Evet testleri herşey yapıldı ama başka doktora da gitmek istiyorum aslında
Tabiki gidin, neden otizm tanisi koyduklarınida ustune basa basa sorun elbette ama yinede ozel eğitime baslamak icin emin olmayi beklemeyin, ileride daha cok uzulur, beklediginiz icin pişman olabilirsiniz.

Dilerim kisa surede gelisim gosterir💕 Allah hem sizin hem de ufakligin yardimcisi olsun🧿
 
Üzücü süreçler ama kendinizi umutsuz hissetmeyin. Benim oğlumun özel eğitimde 5. Yılı bitti. Oldukça iyi durumda çok şükür. Benzer şeyleri vardı, özel egitimle toparladı. Kizinizda zamanla toparlayacaktir. Erken farkedilmesi çok iyi olmuş.
 
Tabiki gidin, neden otizm tanisi koyduklarınida ustune basa basa sorun elbette ama yinede ozel eğitime baslamak icin emin olmayi beklemeyin, ileride daha cok uzulur, beklediginiz icin pişman olabilirsiniz.

Dilerim kisa surede gelisim gosterir💕 Allah hem sizin hem de ufakligin yardimcisi olsun🧿
Amin teşekkür ederim nasıl bi yola girdik hiç bilmiyorum etrafımda böyle bi duruma hiç şahit olmadım da yaşayan anneler lütfen çocuklarınızda düzelme oldu mu bana yazın bi nebze olsun içim rahat etsin istiyorum
 
Üzücü süreçler ama kendinizi umutsuz hissetmeyin. Benim oğlumun özel eğitimde 5. Yılı bitti. Oldukça iyi durumda çok şükür. Benzer şeyleri vardı, özel egitimle toparladı. Kizinizda zamanla toparlayacaktir. Erken farkedilmesi çok iyi olmuş.
Şuan çocuğunuz konuşuyor mu yaşıtlarını yakalayabildi mi
 
Şuan çocuğunuz konuşuyor mu yaşıtlarını yakalayabildi mi
Eğitime başladıktan birkaç ay sonra konusmasi düzelmeye başladı, yaşıtlarını da yakaladı. Bu yıl 2. Sınıfa gidiyor. Akademik olarak yaşıtlarının çoğundan daha başarılı, sosyal becerilerindeki ufak tefek pürüzler dışında sıkıntısı yok. Haftada 1 gün psikolog ile sosyal beceriler üzerine çalışıyorlar. Dışarıdan bakan, eğitimsiz bir göz teşhis aldığını anlamıyor bile. Mesela okuluna söylemedik, rehberlik öğretmeni de dahil kimseden uyarı almadık.
 
Eğitime başladıktan birkaç ay sonra konusmasi düzelmeye başladı, yaşıtlarını da yakaladı. Bu yıl 2. Sınıfa gidiyor. Akademik olarak yaşıtlarının çoğundan daha başarılı, sosyal becerilerindeki ufak tefek pürüzler dışında sıkıntısı yok. Haftada 1 gün psikolog ile sosyal beceriler üzerine çalışıyorlar. Dışarıdan bakan, eğitimsiz bir göz teşhis aldığını anlamıyor bile. Mesela okuluna söylemedik, rehberlik öğretmeni de dahil kimseden uyarı almadık.
Ya o kadar sevindim ki şuan ışık oldunuz bize inşallah sağ iyi olur yavrunuz ve benim yavrumda inşallah 🥺
 
Erken tanı ve erken tedavi çok önemli Allah yardımcınız olsun . Hayatınızdan ekran varsa çıkarın
Evet ekran maruziyeti mi acaba dedi doktoru ilk başta ama danver testten ve muayene sonrası tipik otizm olduğunu söyledi şuan ekran sıfırlandı tv açılsa daha biz başka odada oyun oynuyoruz kızımla sesi dahi gelmiyor
 
Özel eğitim öğretmeniyim ve anlattığınız çoğu şey otizm belirtisi içiniz rahat etsin diye başka uzmanlara da gösterin ama vakit kaybetmeden özel eğitime başlayın. Canınızı sıkmayın derecesi önemli eğitimle çoğu gelişim farklılığı düzelen çocuklar var. Otizm bir hastalık değil farklı sosyal duygusal özelliği olan birey demek belki zor olacak ama eğitimle en aza indirgenir.
 
Evet ekran maruziyeti mi acaba dedi doktoru ilk başta ama danver testten ve muayene sonrası tipik otizm olduğunu söyledi şuan ekran sıfırlandı tv açılsa daha biz başka odada oyun oynuyoruz kızımla sesi dahi gelmiyor

Öncelikle eğitimleri iyi bir merkezden almaya hemen başlayın.
Fakat onun dışında ben iyi bir Doktora yine göstermenizi tavsiye ederim.

Bana gözlemleriniz, otizm gibi gelmedi. Göz teması ve ismine seslenince size doğru gelmesi olumlu ayırt edici özellikler..

Dediğim gibi Eğitimlere hemen başlayın fakat özellikle işinin ehli alanına hakim eğitimcilerin olup olmadığını sorgulayın. Çok iyi bir yerde tam da bu yaşlarda başlanan iyi bir eğitim çok fazla ilerleme kaydettirecektir.

Ayrıca sizde mutlaka Eğitimlere evden destek olun evde onunla kaliteli vakit geçirmeye çalışın. Ekranı kesinlikle sıfırlayın bu çok önemli.
 
Uyaran eksikliği gibi birşey olsaydı ona göre yönlendirme yaparlardı büyük ihtimalle ama göz teması var diyorsunuz içinizin rahat etmesi için farklı bir dr görüşü alin isterseniz
 
Bu arada benim oğlumda aynı aylarda benim işaret parmağımı kullanıyordu çok erkende konuşmadı o aralar çok kafaya taktım çocuk dr u bı arkadaşımız gördü oğlumu ona anormal gelmedi anlattıklarım ekranı tamamen kapatın siz de izlemeyin dedi bol bol dışarı çıkarın dedi günde iki kez parka çıkardım sonra yavaş yavaş çözüldü herşey ama her çocuk farklı tabi yada hepsinin belirtileri aynı değil ama yazmak istedim
 
Evet ekran maruziyeti mi acaba dedi doktoru ilk başta ama danver testten ve muayene sonrası tipik otizm olduğunu söyledi şuan ekran sıfırlandı tv açılsa daha biz başka odada oyun oynuyoruz kızımla sesi dahi gelmiyor
24 aydır ekran varmıydı peki. Isık patlamaları ve hızlı renk geçişleri çok etkiliyor diyorlar .
 
Back
X