- Katılım
- 8 Mart 2019
- Mesajlar
- 9.021
- Emoji Skoru
- 45.955
- Puanlar
- 548
- Yaş
- 40
Ekran dışında ışıklı oyuncaklari vs de kaldırmaları gerekiyor.24 aydır ekran varmıydı peki. Isık patlamaları ve hızlı renk geçişleri çok etkiliyor diyorlar .
Aşağıdaki videoyu izleyerek sitemizi ana ekranınıza web uygulaması olarak nasıl kuracağınızı öğrenebilirsiniz.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda mevcut olmayabilir.
Ekran dışında ışıklı oyuncaklari vs de kaldırmaları gerekiyor.24 aydır ekran varmıydı peki. Isık patlamaları ve hızlı renk geçişleri çok etkiliyor diyorlar .
Ya gerçekten mı bende dikkatlerini cekıyor die ışıklı sesli oyuncaklar bakıyordum hep hatta aldım da bitane yarın yok edeyim onuEkran dışında ışıklı oyuncaklari vs de kaldırmaları gerekiyor.
Üzülmeyin dicem ama bir anne olarak ne kadar etki eder bilemiyorum. Duygularınızı korkularınızı anlıyorum. Ama otizimin bir çok çeşiti var en kötüsünü düşünmeyin bir doktora daha götürün içiniz rahat eder belkiYarın rehabilitasyonda ilk deneme seansına gideceğiz orada da gözlemlenecek![]()
Aslında otizm gibi görünmüyor bu bulgular ama bir gelişimsel bozukluk olduğu kesin. 2 yaşında bir kız çocuğu kendini çok daha iyi ifade edebilir. Rehabilitasyona gidin. Hatta dil konuşma terapisi de alın. Çocuğun gelişimine faydası olacaktır. Otizmin pik yaptığı yaş 4 yaş diye biliyorum. Şu an ne kadar uyarana maruz kalırsa o kadar iyi. Çocuk yaşıtlarını yakaladığında tanıyı pekalâ kaldırabilirsiniz. Şu an hayatınızı çocuk otizmmiş gibi Düzenlemeniz onun açısından iyi olacaktır.Merhaba arkadaşlar
Kızım 24 aylık 20 aylıkken şüphelerim başladı daha sonra psikiyatriye gittik nörolojiye ve kulak burun boğaza işitme testine gönderdi sorun çıkmadı daha sonra tekrar psikiyatriye gittik otizm teşhisi konuldu hala inanamıyorum çok üzgünüm bugün aldık teşhisi başka doktora daha götürsem mi ya da anlattığın bulgular olan insanlar varsa yardımcı olursa çok sevinirim rehabilitasyon merkezine başlayacağız yarın. Bu süreçten geçen anneler acaba iyileş mi düzelme yaşadılar mı düzelme olur mu çok merak ediyorum lütfen yaşayan annene bana yardımcı olursa çok sevinirim
Gözlemlerimi tek tek yazdım
*Göz teması var
*ismine bakması sınırı 10 seferden 1-2 belki
*tek kelimesi “an” anne demek istiyor ama devamı gelmiyor
*Söylenenleri kısmen anlamıyor (gel ver al otur )
*İstediğini çekerek ağlayarak götürerek yaptırır
*kucağıma gelmek isterse kollarını kaldırıp beni aşağı çeker
*İşaret etme yok benim elimi kullanır benim elimi araç olarak kullanır
*Jest Mimik Taklidi yok
*Bazı oyuncakları amaca uygun bazılarını da gelişi güzel oynar puzzle yapar araba sürmez
*El çarpma var genelde iki elimi tutup sağa sola gülerek sallanır her saat
*kendi etrafında döner koltuklar arasında ileri geri koşar durur
*Takıntılı olduğu nesne şarj aleti adaptörü
*Kıyafetlerini giymeye yardım eder ayakkabısını giymeye yardım eder ayağını uzatır
*dışarı çıkınca alıp başını gider bizi görmez duymaz bakmaz bile
*Bardaktan kendi su içer yemeği eliyle yer
*Sandalyeyi yaklaştırıp masa tezgah gibi yerlere çıkar
*Başka odadan Alya nerede diye seslenirim koşar yanıma gelir
* evde yakalamaca oynamayı sever ben durduğumda çekip tekrar oynamak ister
* Mesela ben yakalamacayı yada oyunu durdurduğumda yada bişey istediği zaman eh eh diye sert tepki veriyor
*uykusu gelirse yastığı alır getirir
* altına yaptığı zaman benim elimi bezine götürmeye çalışır değiştirmem için
Ekran veriyormuydunuz.Evet testleri herşey yapıldı ama başka doktora da gitmek istiyorum aslında
BenSon 8 senedir çocuk psikiyatristi ile birlikte çalışıyorum. Otizm en sık gördüğümüz hasta grubu. Anlattıklarınız birebir otizm ile uyuşan şeyler. Ama erken teşhis edilmiş olması çok önemli. Özel eğitime aksatmadan götürün, mümkünse ek ders aldırın. Evde yalnız bırakmayın televizyonu açmayın, her boşluğunuzda oyun oynayın. İnternette otizmler için oyunları bulabilirsiniz. İletişim oyunları çok önemli. Eğer bunları istikrarlı bir şekilde yaparsanız emin olun çok yol kat edersiniz. Belki de kreşe başlayana kadar ya da ilkokula belirtiler dışarıdan fark edilmez bile. Geçmiş olsun.Merhaba arkadaşlar
Kızım 24 aylık 20 aylıkken şüphelerim başladı daha sonra psikiyatriye gittik nörolojiye ve kulak burun boğaza işitme testine gönderdi sorun çıkmadı daha sonra tekrar psikiyatriye gittik otizm teşhisi konuldu hala inanamıyorum çok üzgünüm bugün aldık teşhisi başka doktora daha götürsem mi ya da anlattığın bulgular olan insanlar varsa yardımcı olursa çok sevinirim rehabilitasyon merkezine başlayacağız yarın. Bu süreçten geçen anneler acaba iyileş mi düzelme yaşadılar mı düzelme olur mu çok merak ediyorum lütfen yaşayan annene bana yardımcı olursa çok sevinirim
Gözlemlerimi tek tek yazdım
*Göz teması var
*ismine bakması sınırı 10 seferden 1-2 belki
*tek kelimesi “an” anne demek istiyor ama devamı gelmiyor
*Söylenenleri kısmen anlamıyor (gel ver al otur )
*İstediğini çekerek ağlayarak götürerek yaptırır
*kucağıma gelmek isterse kollarını kaldırıp beni aşağı çeker
*İşaret etme yok benim elimi kullanır benim elimi araç olarak kullanır
*Jest Mimik Taklidi yok
*Bazı oyuncakları amaca uygun bazılarını da gelişi güzel oynar puzzle yapar araba sürmez
*El çarpma var genelde iki elimi tutup sağa sola gülerek sallanır her saat
*kendi etrafında döner koltuklar arasında ileri geri koşar durur
*Takıntılı olduğu nesne şarj aleti adaptörü
*Kıyafetlerini giymeye yardım eder ayakkabısını giymeye yardım eder ayağını uzatır
*dışarı çıkınca alıp başını gider bizi görmez duymaz bakmaz bile
*Bardaktan kendi su içer yemeği eliyle yer
*Sandalyeyi yaklaştırıp masa tezgah gibi yerlere çıkar
*Başka odadan Alya nerede diye seslenirim koşar yanıma gelir
* evde yakalamaca oynamayı sever ben durduğumda çekip tekrar oynamak ister
* Mesela ben yakalamacayı yada oyunu durdurduğumda yada bişey istediği zaman eh eh diye sert tepki veriyor
*uykusu gelirse yastığı alır getirir
* altına yaptığı zaman benim elimi bezine götürmeye çalışır değiştirmem için
Ekran veriyormuydunuz.
Ekran otizmi olabilir mi?
Işıklar ve sesler dikkatlerini dağıtıyor, bu nedenle önermiyorlar. Ayrıca çok fazla oyuncakta tavsiye edilmiyor. Biz 3-5 tane oyuncak seçip oynaması için tek tek vermiştik. Diğer tüm fazlalık oyuncakları kaldırdık o dönem. Evimizde aylarda TV açılmadı, telefonlari da oğlum uyanıkken kullanmadık. Bol bol parklara cikardik, çocuklarla sosyalleşmesi için oyun gruplarına götürdük. Anaokuluna eğitimin ilk yılından sonra gönderdik, çünkü anaokulu her çocuk için iyi bir secenek değilmiş.( Bazı çocuklar anaokulunda adapte olamayıp çok daha yalnizlasiyor.) Bu konuda eğitmenlerinizi mutlaka dinleyin, doktorlar hemen anaokuluna gönderin diyorlar.Ya gerçekten mı bende dikkatlerini cekıyor die ışıklı sesli oyuncaklar bakıyordum hep hatta aldım da bitane yarın yok edeyim onu
Ekran otizmi diye bahsettiği şey yalancı otizm sanirim. Ozellikle pandemi döneminde fazla ekrana maruz kalan çocuklarda otizm belirtileri çıkmıştı ama otizm değiller deniyordu.Ekran otizmi diye bir şey yok. Otizm otizmdir. Ekran otizm eğilimi olan çocuklarda otizmin görülmesini çabuklaştırabilir.
Bende ilk defa duydum teşekkür ederim yok gerçi bizde öyle oyuncak ama olmamasına da dikkat edeceğimEkran dışında ışıklı oyuncaklari vs de kaldırmaları gerekiyor.
Bakin kizim ekran otizmi teshisi aldi.sizin yok demeniz beni baglamiyor.dileseniz ozelden doktor adinida yazayim size, onada ayni ibareyi kurun.18 aylikti kizim teshisi aldiginda.yoktur diye birsey yok...kafamdan uydurmuyorum.sanal otizm diye aratin doktorlarin sayfa sayfa makaleleri var..basiniza gelmeyince yoktur demek kolaydir haliyle.. Uzun sure ve ekrana maruz kalan bebeklerde otizm ile benzer (isaret parmagi kullanmama, konusmada gerileme, taklit etmeme,gozle temas kyrmama, komut almama) belirtileri goruluyor.bu nedenle ise 'ekran otizmi' deniyor.doktorlar arasindaki deyim bu.kafamdan uydurmuyorum. Otizm gibi genetikten gelen degil, iyilesme hizli ve etkili oluyor.kizim 22 aylik ekrani keseli 4 ay oldu.bu ay ilk defa isaret parmagi kullandi yeni birkac kelimesi var, ve temasa basladiEkran otizmi diye bir şey yok. Otizm otizmdir. Ekran otizm eğilimi olan çocuklarda otizmin görülmesini çabuklaştırabilir.
Ekran 1.5 yaşına kadar hep açıktı tv yani bakmasa bile açıktı ama doktor tamamen kapalı olmasını hiç açmamamız gerektiğini söyledi bizde son 1 aydır hiç açmıyoruz olumlu yönde düzelme benim gözlemlediğim mesela oyuna odaklanma süresi arttı oyuncaklarıyla daha çok oynuyor birde ince motor becerileri de güzel aslında tren parçalarını minicik bağlantı yerlerinden kendisi takıp oynayabiliyorEkran veriyormuydunuz.
Ekran otizmi olabilir mi?
Bizimde belki öyledir olabilir miBakin kizim ekran otizmi teshisi aldi.sizin yok demeniz beni baglamiyor.dileseniz ozelden doktor adinida yazayim size, onada ayni ibareyi kurun.18 aylikti kizim teshisi aldiginda.yoktur diye birsey yok...kafamdan uydurmuyorum.sanal otizm diye aratin doktorlarin sayfa sayfa makaleleri var..basiniza gelmeyince yoktur demek kolaydir haliyle.. Uzun sure ve ekrana maruz kalan bebeklerde otizm ile benzer (isaret parmagi kullanmama, konusmada gerileme, taklit etmeme,gozle temas kyrmama, komut almama) belirtileri goruluyor.bu nedenle ise 'ekran otizmi' deniyor.doktorlar arasindaki deyim bu.kafamdan uydurmuyorum. Otizm gibi genetikten gelen degil, iyilesme hizli ve etkili oluyor.kizim 22 aylik ekrani keseli 4 ay oldu.bu ay ilk defa isaret parmagi kullandi yeni birkac kelimesi var, ve temasa basladi
Olabilir tabi.benim pedagogum dedi ki ,hizli yol aldiysani ekrani kapatinca , sanaldir.gercek otizm de egitim daha uzun surede etki eder.Bizimde belki öyledir olabilir mi![]()
Âmin kimse yaşamasın çok kötü bir durum gerçekten size de Rabbim şifa versin inşallah en yakın zamanda daha da iyi olur yaşıtların yakalarOlabilir tabi.benim pedagogum dedi ki ,hizli yol aldiysani ekrani kapatinca , sanaldir.gercek otizm de egitim daha uzun surede etki eder.
Sabirli olun bakin biz 4 ayda sonuc alabildik.isaret parmagini bu ay kullanmaya basladikelimelerdende anne ve birkac kelim si bu ay geldi.
Ben bool bool goz temasi oyunlar oynadim.ce ee saklanma yakalama al ver oyynlari.hemen oyun gruplarina yazdirdik.
Birebir cok ilgi istiyor ama karsiligini alacaksiniz.
İyi dusunun iyi olsun
Ekrani asla ama asla acmayin bir daha.bizler aci tecrube ile ogrendik.dilerim kimse yasamaz..