• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Otizm mi 🥺

Mutlaka doktorunuzun tavsiyesine uyun. Aba eğitimi kıymetli bir eğitim, kendi sitesinde eğitmen listesi de var. Şehrinizde ya da yakınınızda bir eğitmen bulup düzenli devam edin derim. özel eğitimde de dersleri sıkı takip edin mutlaka, profesyonel olmayan yerler dersleri bomboş geçirebiliyor. Öğretmeniniz mutlaka her ders sonunda size özet geçsin, hangi kazanımları çalıştıklarını söylesin ve size de ev ödevi versin. Bunları yapıyorsa ilgilidir zaten, otizmli çocuklarla hiçbir şey yapmayan, sadece telefona bakan (!) özel eğitimciler biliyorum.
Gerçekten mi hiç düşünmemiştim bunu
 
Çocuk nörolojiye de götürdük oğlumu. Bir süre psikiyatri ve çocuk nöroloji beraber takip etti. Bizim işaret parmağını kullanma yoktu, eliyle gel gel şeklinde istediğini göstermeye çalışıyordu. Lütfen çocuğunuzu işaret parmağını kullanması konusunda gerekirse biraz zorlayin, istediğini hemen vermeyin. Nörolog işaret parmağını kullanmaya başlayinca çocuklar çok hızlı gelişim gösteriyor demiş ve gerçekten dediği gibi oldu. (Bazen elimizle işaret parmağını kullanması için çalışma bile yaptık. )
Gel gel yaparak göstermesi kaç yaşlarındaydı acaba
 
Çocuk nörolojiye de götürdük oğlumu. Bir süre psikiyatri ve çocuk nöroloji beraber takip etti. Bizim işaret parmağını kullanma yoktu, eliyle gel gel şeklinde istediğini göstermeye çalışıyordu. Lütfen çocuğunuzu işaret parmağını kullanması konusunda gerekirse biraz zorlayin, istediğini hemen vermeyin. Nörolog işaret parmağını kullanmaya başlayinca çocuklar çok hızlı gelişim gösteriyor demiş ve gerçekten dediği gibi oldu. (Bazen elimizle işaret parmağını kullanması için çalışma bile yaptık. )
Kaç yaşlarında gel gel şeklinde gösteriyordu?
 
Gel gel yaparak göstermesi kaç yaşlarındaydı acaba
Merhaba, siteye ancak girebildim. Mesaj olarakta yazdım size. 1 yaşındayken gel gel yapıyordu ama parmakla gosteremiyordu. Bu çok onemliymis, nörolog öyle demişti bize. Oğlum parmakla göstermeyi öğrenince konuşması da ilerledi. Şu anda oldukça sağlıklı bir çocuk 🙏
 
Bakin kizim ekran otizmi teshisi aldi.sizin yok demeniz beni baglamiyor.dileseniz ozelden doktor adinida yazayim size, onada ayni ibareyi kurun.18 aylikti kizim teshisi aldiginda.yoktur diye birsey yok...kafamdan uydurmuyorum.sanal otizm diye aratin doktorlarin sayfa sayfa makaleleri var..basiniza gelmeyince yoktur demek kolaydir haliyle.. Uzun sure ve ekrana maruz kalan bebeklerde otizm ile benzer (isaret parmagi kullanmama, konusmada gerileme, taklit etmeme,gozle temas kyrmama, komut almama) belirtileri goruluyor.bu nedenle ise 'ekran otizmi' deniyor.doktorlar arasindaki deyim bu.kafamdan uydurmuyorum. Otizm gibi genetikten gelen degil, iyilesme hizli ve etkili oluyor.kizim 22 aylik ekrani keseli 4 ay oldu.bu ay ilk defa isaret parmagi kullandi yeni birkac kelimesi var, ve temasa basladi
Şu an nasıl
 
Merhaba. Benim oğlum da şuan 3.5 yasinda atipik otizm teşhisi konuldu. Bebekliginden beri farkli idi televizyon ve telefona maruz kaldı biz ve piskyatirlar sebebini 2 yaşından buyana uyaran eksikligi ve hiperaktiviteye bagladilar.2 yasinda halen nesneleri ağzına alirdi bi dönem parmak ucunda yürüdü , dışarıya her çıktığında arkadasina bakmazdı korkusuzdu,sac ve tırnak kesiminde ağlar yada zorluk çıkarırdı konusma geriliği zaten vardı 2 yasinda anne baba demiyordu ama sosyal gülümseme ve göz teması vardı bu sizi yaniltmasin. 7 ay dil terapisi egitimi aldik .Kreşe verdik 1 sene tum gun orda da yasitlarindan geri idi ama biraz açılmıştı sonra kres değiştirdik videolarda hep yalnız köşede oynadığını fark ettm 6 ay süreçte daha sessiz hırçın bağıran bir coxuk oldu sonra kendi etrafında dönmeleri ve kalem ile arabaları dizmeye başladı...şuan teşhis kondu tv yi sokup kaldırdık bakıcı abla tuttum genç biri sürekli oynaması için aksam isten gelince de kendim ilgileniyorum. haftada 3 saat de özel eğitim aldıriyoruz dönme hareketi ve başka el çırpma,sesten rahatsız olma gibi durumu şuan olmadığından duyu bütünlemeye gerek yok dendi. Bu arada oğlumun çok kelimesi var surekli kendi kendine tekrar eder sabah kalkar meyveleri sayar ama anne günaydın diyemez işten gelince özledim diyemez bakar geçer...ihtiyacı olunca suuuu diye bağırır anne su ver diyemez ... bir aydır egitim alıyoruz çok ilgileniyoruz suuuu diyince su ver diye tekrar ediyoruz yavaş yavaş ikili kelime söyler ve isaret parmağını kullanır oldu ayrıca hiperaktivite için ability ilac başladık az biraz sakinledi . Tatli şeyleri de az yedirmeye çalışıyoruz..hocamız 2 sene eğitim diyor oğlumun çok sıkıntılı olmadığını söyledi 6 ayda toparlar iz ddi. Lütfen terapisti doğru seçin , en onemlisi biz seanslari cam arkasi izliyoruz oyle bir yere goturun bazisi sadece vakit dolduruyormus vakit aleyhimize işliyor bu cocuklar 6 yasa kadar toparlanirmis yoksa ömür boyu tüm zorlugu ailecek yaşayacağız ...
 
Çocuk nörolojiye de götürdük oğlumu. Bir süre psikiyatri ve çocuk nöroloji beraber takip etti. Bizim işaret parmağını kullanma yoktu, eliyle gel gel şeklinde istediğini göstermeye çalışıyordu. Lütfen çocuğunuzu işaret parmağını kullanması konusunda gerekirse biraz zorlayin, istediğini hemen vermeyin. Nörolog işaret parmağını kullanmaya başlayinca çocuklar çok hızlı gelişim gösteriyor demiş ve gerçekten dediği gibi oldu. (Bazen elimizle işaret parmağını kullanması için çalışma bile yaptık. )
Benim oğlum 11.5 aylık istediklerini işaretle gösteriyor 10 aydan beri ama hem işaret edip hem bakması %50 civarında bu yine de iyi midir? Başka jest taklit yok malesef.
 
Aklınızda soru işareti varsa mutlaka bir uzman görsün derim.
En doğrusunu onlar söyleyebilir @hayatguzeldirr
 
Back
X