• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Vajinusmusum, eşimin sabrı tükenir mi?

Başlayın hemen bekletmeden. Ben de vajinusmus atlattım dilatörsüz yenilmiyor maalesef
Okuduğum vajinusmus konularında dilatörün önemini anladım, biraz sizin başka konulardaki yorumlarınıza da baktım, çok güzel ve öğretici, sorun çözücü şeyler yazmışsınız. Başınızdan geçtiği için olayı yaşamış birinden dinlemek güzel. Yalnız ben dilatörleri bile hiç doğru dürüst kullanamadım. Eşim de yardımcı olmuyor, çok bunaldım, bir arkadaşımdan yardım alıcam artık.
 
Okuduğum vajinusmus konularında dilatörün önemini anladım, biraz sizin başka konulardaki yorumlarınıza da baktım, çok güzel ve öğretici, sorun çözücü şeyler yazmışsınız. Başınızdan geçtiği için olayı yaşamış birinden dinlemek güzel. Yalnız ben dilatörleri bile hiç doğru dürüst kullanamadım. Eşim de yardımcı olmuyor, çok bunaldım, bir arkadaşımdan yardım alıcam artık.
Teşekkür ederim elimden geldiğince yardımcı oluyorum 🙏 İlk olarak onu içinize almaktan başlamayın, özelden yazın bana. Doktora gidene kadar biraz kendiniz de başlayabilirsiniz.
 
Merhaba. 25 yaşımdayım, dört aylık evliyim ve vajinusmus hali yaşıyorum. Böyle bir şeyin başıma gelebileceği aklımın ucundan bile geçmezdi, vajinusmus diye bir şeyi ne biliyordum ne de duymuştum. Düğün sonrası ilk üç gün beş altı kez denememize rağmen ilişkiye giremeyince eşimin yüzü asılmaya başladı. Yani anlayışlı gözüküyor, bir şey söylemiyor ama canının sıkıldığını da hissediyorum. Ben de bunaldım, niye kasıldığımı, niye ilişkiye izin vermediğimi, vajinamda ne olduğunu bilmiyordum. Sıkıntı ve bunaltıya dayanamayınca ablama ve bir yıllık evli bir arkadaşıma konuyu açtım. Sağ olsunlar yakın ilgilendiler, bi şeyler önerdiler, ilerleyen zamanlarda beraber internetten de araştırdık, bi şeyler izledik, dinledik ama olmadı, başaramadım işte. Sonra eşime söylemeden ablamla Kadın hastalıkları doktoruna gittim. Her şey normal gözüküyor dedi. Biraz cinsellik geçmişimi sorguladı ama öyle ciddi psikolojik bir şey de bulamadı. Hatta ablama da sordu; kendisi hatırlamıyor veya unutmuş olabilir, küçükken taciz falan oldu mu, anne babanın kötü davranması, yetiştirmesi, tabu !!!??? Ablam da böyle bir şey yok deyince vücudumu tanımamla ilgili öneriler verdi, dilatörlerle çalışmamı istedi. Yeni evli arkadaşım Kadınlar kulübüne üyeymiş, vajinusmusla ilgili çok konu var, birebir yaşamış kadınların tecrübelerini oku, faydalı olur dedi. Siteyle böyle tanıştım. Dilatörleri kullanamadım ne yazık ki. Ben çaba gösteriyorum, eşim de Allah var, sabrediyor ve anlayışlı. Bir ay önce kayınvalide konuyu açınca eşimin ilişki kuramadığımızı ailesine söylediğini öğrendim. Kayınvalide doktora gidelim falan dedi ama ben de yerin dibine geçtim. Akşam eşime çıkıştım niye ailene söyledin diye, o da sen de ablana sordun, söyledin, dedi. Ben çabalıyorum, kim ne derse ne önerirse deniyorum ama eşimin de beklentisi var. İkimiz de birbirimizin ilkiyiz, 27 yaşında istekli adam. Bu sitede yıllar süren vajinusmuslu kadınları okuyorum, onları anlayabiliyorum, zor bi durum ama erkekler nerdeyse hepsinde sabırla bekliyor. Bu aylar yıllar boyunca n'apıyorlar bilmiyorum. Eşimin sabrı tükenir diye korkuyorum. Bunaltıdan iş yerinde konsantre olamıyorum, verimli çalışamıyorum. Hakkınızı helal edin, biraz dertleşmek istedim.
Ne sıkılacak ölene kadar da beklerler.
 
Bende de çıkacağını düşünmezdim libidom da yüksekti ama çıktı. Ben şükür beş günde yendim. Bir de benim zarım yarı kapalıydı onu operasyonla aldırdım. Sonra dilatöre başladım. Mutlaka vajinusmus uzmanı doktora gitmelisin ben Didem kurbana gittim. Çok yardımcı oldular bana her konuda. Sonra kayganlaştırıcıyla ilişkiye girdik yaklaşık bir iki ay. Sonrasında bıraktık işte atlattık şükür.

Mutlaka konunun uzmanına gitmelisin benim doktorla görüş kesin çözüm.
 
Sağ olun, çok şükür Allah'a para problemimiz yok, ikimiz de çalışıyoruz. Yaşadığım yerde vajinusmusla ilgilenen bir doktor yok. Psikolog da 100 km ötede. Psikoloğa gitmeyi düşünüyorum.
Psikoloğa gitme benim dediğim gibi vajinusmus doktoruna git mutlaka
 
Bende de çıkacağını düşünmezdim libidom da yüksekti ama çıktı. Ben şükür beş günde yendim. Bir de benim zarım yarı kapalıydı onu operasyonla aldırdım. Sonra dilatöre başladım. Mutlaka vajinusmus uzmanı doktora gitmelisin ben Didem kurbana gittim. Çok yardımcı oldular bana her konuda. Sonra kayganlaştırıcıyla ilişkiye girdik yaklaşık bir iki ay. Sonrasında bıraktık işte atlattık şükür.

Mutlaka konunun uzmanına gitmelisin benim doktorla görüş kesin çözüm.
Dr. Didem Kurban Ankara'da, biz farklı bir şehirdeyiz ama şimdilik şu dilatör işine biraz odaklanayım, olmazsa giderim tabii ki. Yaşadığımız yerdeki doktor kızlık zarımın iki üç deliğinin olduğunu ve ilk ilişkide de kolay açılacağını, kanayacağını söyledi. Kendi şehrimizde de ilgili bir doktor bulduk. Siz de dahil psikolog önermeyenler oldu konuda. Anlayamadım ama penis yaklaştığında kilitlenmemin bir nedeni olmalı diye düşünüyorum. Yorumunuz için teşekkürler, tamam önce işin uzmanı doktor.
 
Dr. Didem Kurban Ankara'da, biz farklı bir şehirdeyiz ama şimdilik şu dilatör işine biraz odaklanayım, olmazsa giderim tabii ki. Yaşadığımız yerdeki doktor kızlık zarımın iki üç deliğinin olduğunu ve ilk ilişkide de kolay açılacağını, kanayacağını söyledi. Kendi şehrimizde de ilgili bir doktor bulduk. Siz de dahil psikolog önermeyenler oldu konuda. Anlayamadım ama penis yaklaştığında kilitlenmemin bir nedeni olmalı diye düşünüyorum. Yorumunuz için teşekkürler, tamam önce işin uzmanı doktor.
Bence sen ilk doktora git beni dinle. Onlar dilatör egzersizlerinde yardımcı oluyorlar. Sonrasını kendin daha rahat yaparsın
 
esinize kizmadim
siz 3 gun dayanamayip hemen arkadasiniza ablaniza soylemissiniz adam taş degil ya 3 ay nasil dayansin?
karsilikli sır gibi saklasaniz neyse diyecegim
Nasl kızmadınız kadının kendi özelini baska bir kadınla paylaşması kadar ozel bir durum yok, hem bayan olmalarından kaynaklı hemde çözüm bulurum ümidiyle söylediğini düşünüyorum. Ama bir erkeğin karısının cinsel hayatını dile getirmesi ksdar iğrenç bişey yok resmen anasına yetiştirmek için soylemiş
 
Nasl kızmadınız kadının kendi özelini baska bir kadınla paylaşması kadar ozel bir durum yok, hem bayan olmalarından kaynaklı hemde çözüm bulurum ümidiyle söylediğini düşünüyorum. Ama bir erkeğin karısının cinsel hayatını dile getirmesi ksdar iğrenç bişey yok resmen anasına yetiştirmek için soylemiş
e kadinin paylastigi da kendi ozeli degil ki kocasiyla olan özeli
her ikisinin de ciplak oldugu, adamin erekte oldugu mahrem bir an.
kadin bunu bacisina, arkadasina anlatiyorsa adam da anasina anlatir.
adam dedigi gibi, konu sahibi gibi 3. günde degil 3. ayda anlatmis. 3. yilda anlatsa da mi adama hak vermeyecektiniz? icinde tuta tuta patlamistir. ya da belki o da cozum bulmak icin anlatmistir, annem karimla konusur vs vs cozum uretir diye.
dedigim gibi ha kadin yatak odasini tanidigi - yuzyuze geldigi birine anlatmis ha adam. ikisi de ayni kapiya cikiyor benim icin
burada birbirini hic tanimayan tonla kadiniz, burada bu konular anlatilabilir "esin seni oksasin, islan, adam erekte haldeyken uste gec, yavasca otur- kontrol sende olsun" vs vs diyebiliriz. sonucta tanimayiz etmeyiz. ama ablasi, arkadasi bu yorumu yapsa cok uygunsuz olur cunku kadini da taniyorlar erkegi de ve bir omur gormeye devam edecekler. neden kadin anlatinca hakki da adam anlatinca tü kaka olsun ki?
ikisi de esit derece.
ve bu bir sorunsa sadece kadinin sorunu degil, kocasinin da sorunu
 
Merhaba. 25 yaşımdayım, dört aylık evliyim ve vajinusmus hali yaşıyorum. Böyle bir şeyin başıma gelebileceği aklımın ucundan bile geçmezdi, vajinusmus diye bir şeyi ne biliyordum ne de duymuştum. Düğün sonrası ilk üç gün beş altı kez denememize rağmen ilişkiye giremeyince eşimin yüzü asılmaya başladı. Yani anlayışlı gözüküyor, bir şey söylemiyor ama canının sıkıldığını da hissediyorum. Ben de bunaldım, niye kasıldığımı, niye ilişkiye izin vermediğimi, vajinamda ne olduğunu bilmiyordum. Sıkıntı ve bunaltıya dayanamayınca ablama ve bir yıllık evli bir arkadaşıma konuyu açtım. Sağ olsunlar yakın ilgilendiler, bi şeyler önerdiler, ilerleyen zamanlarda beraber internetten de araştırdık, bi şeyler izledik, dinledik ama olmadı, başaramadım işte. Sonra eşime söylemeden ablamla Kadın hastalıkları doktoruna gittim. Her şey normal gözüküyor dedi. Biraz cinsellik geçmişimi sorguladı ama öyle ciddi psikolojik bir şey de bulamadı. Hatta ablama da sordu; kendisi hatırlamıyor veya unutmuş olabilir, küçükken taciz falan oldu mu, anne babanın kötü davranması, yetiştirmesi, tabu !!!??? Ablam da böyle bir şey yok deyince vücudumu tanımamla ilgili öneriler verdi, dilatörlerle çalışmamı istedi. Yeni evli arkadaşım Kadınlar kulübüne üyeymiş, vajinusmusla ilgili çok konu var, birebir yaşamış kadınların tecrübelerini oku, faydalı olur dedi. Siteyle böyle tanıştım. Dilatörleri kullanamadım ne yazık ki. Ben çaba gösteriyorum, eşim de Allah var, sabrediyor ve anlayışlı. Bir ay önce kayınvalide konuyu açınca eşimin ilişki kuramadığımızı ailesine söylediğini öğrendim. Kayınvalide doktora gidelim falan dedi ama ben de yerin dibine geçtim. Akşam eşime çıkıştım niye ailene söyledin diye, o da sen de ablana sordun, söyledin, dedi. Ben çabalıyorum, kim ne derse ne önerirse deniyorum ama eşimin de beklentisi var. İkimiz de birbirimizin ilkiyiz, 27 yaşında istekli adam. Bu sitede yıllar süren vajinusmuslu kadınları okuyorum, onları anlayabiliyorum, zor bi durum ama erkekler nerdeyse hepsinde sabırla bekliyor. Bu aylar yıllar boyunca n'apıyorlar bilmiyorum. Eşimin sabrı tükenir diye korkuyorum. Bunaltıdan iş yerinde konsantre olamıyorum, verimli çalışamıyorum. Hakkınızı helal edin, biraz dertleşmek istedim.
Kayganlaştırıcı ve bir şişe şarap işe yarayabilir gevşer rahatlarsanız yapabilirsiniz belki
 
Kayganlaştırıcı ve bir şişe şarap işe yarayabilir gevşer rahatlarsanız yapabilirsiniz belki
Kayganlaştırıcı evet ama eşim de ben de hiç alkol kullanmadık, Faydası olacağını düşünüp içmek bile geliyor içimden.
 
e kadinin paylastigi da kendi ozeli degil ki kocasiyla olan özeli
her ikisinin de ciplak oldugu, adamin erekte oldugu mahrem bir an.
kadin bunu bacisina, arkadasina anlatiyorsa adam da anasina anlatir.
adam dedigi gibi, konu sahibi gibi 3. günde degil 3. ayda anlatmis. 3. yilda anlatsa da mi adama hak vermeyecektiniz? icinde tuta tuta patlamistir. ya da belki o da cozum bulmak icin anlatmistir, annem karimla konusur vs vs cozum uretir diye.
dedigim gibi ha kadin yatak odasini tanidigi - yuzyuze geldigi birine anlatmis ha adam. ikisi de ayni kapiya cikiyor benim icin
burada birbirini hic tanimayan tonla kadiniz, burada bu konular anlatilabilir "esin seni oksasin, islan, adam erekte haldeyken uste gec, yavasca otur- kontrol sende olsun" vs vs diyebiliriz. sonucta tanimayiz etmeyiz. ama ablasi, arkadasi bu yorumu yapsa cok uygunsuz olur cunku kadini da taniyorlar erkegi de ve bir omur gormeye devam edecekler. neden kadin anlatinca hakki da adam anlatinca tü kaka olsun ki?
ikisi de esit derece.
ve bu bir sorunsa sadece kadinin sorunu degil, kocasinin da sorunu
Yok aslında öyle olmuyor. Ben de vajinismus olduğumu ablam ve annemle paylaşmıştım ama eşim onların bildiğini bilmiyordu. Birlikte çözüm aramıştık, ablam krem ve spreyleri bulmuştu hatta. Annem eczacı arkadaşıyla görüşüp fikir aldı. İnsan en başta inanılmaz çaresiz hissediyor. Doktora gidiyorsun ve konunun uzmanı değilse bakıp kayganlaştırıcı ile yap diyor, zaten kayganlaştırıcı kullandığımız halde. İnternette araştırıyorsun bir iki doktor ancak çıkıyor. Okudukların gerçekten çözüm mü diye emin olamıyorsun ve en yakınındaki dişilerden yardım bekliyorsun. Bence bu çok insani bir hareket. Böyle bir durumda kaynana en son yardımcı olacak kişi bence :) faydadan çok stres yaratır.
 
Yok aslında öyle olmuyor. Ben de vajinismus olduğumu ablam ve annemle paylaşmıştım ama eşim onların bildiğini bilmiyordu. Birlikte çözüm aramıştık, ablam krem ve spreyleri bulmuştu hatta. Annem eczacı arkadaşıyla görüşüp fikir aldı. İnsan en başta inanılmaz çaresiz hissediyor. Doktora gidiyorsun ve konunun uzmanı değilse bakıp kayganlaştırıcı ile yap diyor, zaten kayganlaştırıcı kullandığımız halde. İnternette araştırıyorsun bir iki doktor ancak çıkıyor. Okudukların gerçekten çözüm mü diye emin olamıyorsun ve en yakınındaki dişilerden yardım bekliyorsun. Bence bu çok insani bir hareket. Böyle bir durumda kaynana en son yardımcı olacak kişi bence :) faydadan çok stres yaratır.
ama sen sorununu nasil annene ablana anlattiysan esin de onun en yakini onu doguran kisiye ya da babasina anlatabilir.
kadin ozelini acinca ok ama erkek acinca "vay serefsiz" modunu anlayamiyorum.
 
ama sen sorununu nasil annene ablana anlattiysan esin de onun en yakini onu doguran kisiye ya da babasina anlatabilir.
kadin ozelini acinca ok ama erkek acinca "vay serefsiz" modunu anlayamiyorum.
Aşırı derecede eşitlik takıntın var bence. Burda konu özelden ziyade bir rahatsızlık ve kendini eksik hissediyorsun. Eksik hisseden tarafın hassasiyetini de göz önünde bulundurmak gerekiyor. Her şeye ama her şeye kadın yaptıysa erkek de yapmalı dememeli, olayları kendi içinde değerlendirmeli diye düşünüyorum.
 
Eşim de yardımcı olmuyor, çok bunaldım, bir arkadaşımdan yardım alıcam artık.
Cok ozur dileyerek soruyorum cunku isleyisi bilmiyorum ama bu kisim dikkatimi cekti. Arkadastan nasıl bir yardim aliniyor dilatorde?
 
Kayganlaştırıcı evet ama eşim de ben de hiç alkol kullanmadık, Faydası olacağını düşünüp içmek bile geliyor içimden.
Ben de çok faydası olmuştu ilk denemede alkol almasam korkudan kesin vajinusmustum bende aklıma geldikçe bile nasıl yapıcam diye korkuyordum oraya bir şey girme ihtimalini düşününce bile kötü oluyordum.
 
Aşırı derecede eşitlik takıntın var bence. Burda konu özelden ziyade bir rahatsızlık ve kendini eksik hissediyorsun. Eksik hisseden tarafın hassasiyetini de göz önünde bulundurmak gerekiyor. Her şeye ama her şeye kadın yaptıysa erkek de yapmalı dememeli, olayları kendi içinde değerlendirmeli diye düşünüyorum.
iyi de adam da taş olsa catlar, 3 ay olmus.
tek annesine anlattiysa yine iyi, belki akil almak icin o da arkadaslarina vs da anlatmistir, konu sahibinin haberi yoktur.
adam yeni evli, birlikte olmak icin evlenmeyi bekleyen birisi. ki konu sahibinin dedigine gore deneyimsiz. adam belki 25 yildir bu gunun hasretiyle hayallerde, hatta belki de sirf bu konu yuzunden daha yirmilerinin ortasinda bir evlilik karari almis. ama bir turlu vuslata eremiyor.
bence bu kadinin oldugu kadar adamin da problemi. kadin oldugu kadar adam da paylasip rahatlatmak - akıl almak istiyor.
esitlik takintim oldugu dogru, eger birseyi ben yapiyorsam sevgilim / eşim de yapabilir. kendi yaptigim seyi o yapti diye tü kaka demem asla - ki kotü birsey bile olsa.
 
iyi de adam da taş olsa catlar, 3 ay olmus.
tek annesine anlattiysa yine iyi, belki akil almak icin o da arkadaslarina vs da anlatmistir, konu sahibinin haberi yoktur.
adam yeni evli, birlikte olmak icin evlenmeyi bekleyen birisi. ki konu sahibinin dedigine gore deneyimsiz. adam belki 25 yildir bu gunun hasretiyle hayallerde, hatta belki de sirf bu konu yuzunden daha yirmilerinin ortasinda bir evlilik karari almis. ama bir turlu vuslata eremiyor.
bence bu kadinin oldugu kadar adamin da problemi. kadin oldugu kadar adam da paylasip rahatlatmak - akıl almak istiyor.
esitlik takintim oldugu dogru, eger birseyi ben yapiyorsam sevgilim / eşim de yapabilir. kendi yaptigim seyi o yapti diye tü kaka demem asla - ki kotü birsey bile olsa.
Türkiyede herhangi bir erkeğin annesinden cinsel eğitim aldığını düşünmeyecek kadar insan tanıdığımı sanıyorum.
Cinselliği nerelere taşıyorsunuz böyle bazen şaşırıyorum. Bu arkadaş da doktora gitmeyi kabul ediyor daha 3 ay olmuş ben eminim en fazla 1aya halledecek, tutumundan belli ediyor.
Bu kadar delirdi mi bu adamlar, eli şeyinde mi bekliyor yapmayın. Herkesin hayatında majör değil cinsellik bunu kabul edelim önce. Vajinismus değil farklı bir rahatsızlık da olabilirdi buna engel olan. Benim eşim bu konuda 1 yıl vermişti bana sonrasında doktor arayalım demişti. Ki cinsel olarak aktif bir adamdı ama sevgisi ağır basıyordu. Zaten karşılıklı tatmin için illa penetrasyonun gerçekleşmesi de gerekmiyor.
 
Back
X